7 نکته عجیب رولزرویس؛ از پیشرانه بی امو تا سفارشیسازی
در صنعت خودرو برخی برندها سطح کاری بسیار متفاوتی با دیگران دارند. رولزرویس نه نماینده 1 درصد ثروتمند جامعه بلکه نماینده 0.01 درصد متمول جامعه است! در واقع محصولات این خودروساز برای افرادی خواهد بود که کاملاً در سطح دیگری قرار دارند. فرقی نمیکند که خودروی انتخابی ریث باشد یا فانتوم یا کالینان چراکه هریک از آنها گل سرسبد کلاس خود به شمار میروند. چندین نکته مهم درباره مالکیت یک رولزرویس وجود دارد که شاید خیلی از افراد آنها را ندانند. در ادامه شما را با 7 نکته جالب درباره مالکیت محصولات این برند آشنا میکنیم.
- استفاده از پیشرانههای بیامو
رولزرویس جدای از تولید پیشرانههای هواپیما سازنده برخی از بهترین خودروهای دنیاست اما باید دانست کار تولید و پشتیبانی پیشرانههای این خودروها را بیامو انجام میدهد. سابقه این همکاری به سال 1998 بازمیگردد. باید گفت اکثر خودروهای رولزرویس از پیشرانه N74 بیامو استفاده میکند. این پیشرانه 12 سیلندر حجمی بالاتر از 6 لیتر دارد و قدرتش به 563 تا 602 اسب بخار میرسد. در واقع خودرویی که رولزرویس تولید میکند بسیار لوکس و سفارشی است و درعینحال از پیشرانهای بسیار قابلاعتماد سود میبرد. زمانی که یک پیشرانه پرقدرت ساخت بیامو زیر کاپوت باشد و با چندین دهه تجربه مهندسی رولزرویس ترکیب شود بهترین و لوکسترین خودروی دنیا متولد خواهد شد. بیامو سابقه درخشانی در تولید پیشرانههای پرقدرت، مطمئن و سطح بالا دارد و چنین موضوعی را به خوبی در محصولات رولزرویس مشاهده میکنیم.
- رنگآمیزی خاص بدنه
خرید و مالکیت یک خودرو از رولزرویس ماجراجویی بسیار هزینه بری خواهد بود اما علت آن را میدانید؟ آیا دلیل این هزینههای سرسامآور کابین بسیار لوکس خودروهاست یا پیشرانه 12 سیلندر؟ یا هم رنگآمیزی بدنه؟ البته که یکی از دلایل چنین چیزی میتواند رنگآمیزی بدنه باشد چراکه در این بخش جایی برای خطا وجود ندارد و در برخی موارد وزن رنگ بدنه به 45 کیلوگرم هم میرسد. مسئول رنگآمیزی بدنه خودروهای رولزرویس فردی به نام مارک کورت است که متخصص رنگآمیزی این برند محسوب میشود و بدنه تمامی خودروها را خودش رنگ میکند.
- هزینههای نگهداری بالا
خودروهای رولزرویس قیمت بالایی دارند و خرید یکی از آنها به معنی هزینههای دیگر نیز خواهد بود. در واقع خریداران سالها پس از انتخاب خودروهای رولزرویس نیز باید هزینههای آن بپردازند چراکه این برند یکی از بیشترین هزینههای تعمیر و نگهداری محصولات لوکس را دارد. برای درک این موضوع باید گفت هزینه سرویس سالانه رولزرویس گوست میتواند به 4 هزار دلار برسد. همچنین در هر سال باید حدود 6 هزار دلار برای بیمه این خودروها هزینه کرد.
- برنامه راننده با دستکش سفید
اگرچه استفاده از پیشرانههای پرقدرت در خودروهای رولزرویس باعث میشود برخی مالکان وسوسه راندن آنها را داشته باشند اما واقعیت این است که اکثر خریداران دارای راننده شخصی هستند. رولزرویس به همین خاطر برنامهای تحت عنوان راننده با دستکش سفید راهاندازی کرده که به رانندگان همهچیز از چگونگی باز و بسته کردن دربها بدون ماندن اثر انگشت روی بدنه تا نوع ترمز گرفتن نرم را یاد میدهد. رانندگان همچنین طریقه رانندگی نرم و بیدغدغه را میآموزند تا سرنشینان عقب کابین در نهایت آرامش و آسایش به مقصد خود برسند.
- نمایندگیهای مجرب و ماهر
رولزرویس شبکهای از نمایندگیهای مجاز را تأسیس کرده و این نمایندگیها منحصراً به مالکان محصولات برند موردبحث خدمات ارائه میکنند. نمایندگیهای رولزرویس آموزشهای خاصی را دیدهاند و از تجهیزات لازم برای سرویس و تعمیر محصولات شرکت برخوردار هستند. پیچیدگی خودروهای رولزرویس به همراه قطعات منحصربهفرد استفاده شده باعث میشود هر فردی نتواند دست به این خودروها بزند. در واقع اکثر مکانیکها تخصص لازم برای تعمیر خودروهای رولزرویس را ندارند.
- تیم سفارشی ساز رولزرویس
این خودروساز برنامه سفارشی ساز مخصوصی را برای خریداران تدارک دیده است. پس از خرید یکی از محصولات رولزرویس، متخصصان شرکت کار ارائه آپشن ها را شروع خواهند کرد. اگرچه امکان سفارش هر چیزی وجود ندارد اما میتوان از بین آپشن های بسیار زیاد به محصول مدنظر رسید. برای مثال اگر خودرویی نیازمند رنگآمیزی باشد نمایندگی مجاز کار را انجام خواهد داد. در برخی موارد شاید حتی رولزرویس یکی از متخصصان خود را برای کار روی خودرو به محل کار یا زندگی مالک خودرو بفرستد.
- فرایند خرید منحصربهفرد
فرایند خرید خودرو از خودروسازان دیگر بسیار ساده است. شما راهی نمایندگی شده و خودروی مدنظر را انتخاب کرده و میخرید؛ اما اگر به دنبال خرید محصولات رولزرویس باشید فرایند متفاوتی را تجربه خواهید کرد. این برند میگوید بیش از 90 درصد محصولات حاضر در بازار از نوع سفارشی و شخصی هستند و بنابراین خریداران باید تا چند ماه یا حتی سال منتظر خرید خودروی خود بمانند. گفته میشود لیست انتظار فانتوم یا کالینان به 12 ماه میرسد و دلیل آنهم اول دریافت سفارش از طرف خریدار و سپس شروع به ساخت خودروست.