ظاهرا سایپا قرار است با ارائه مدل فیس لیفت خود از اواخر همین ماه (اردیبهشت) گوی سبقت را از ایران خودرو برباید. چون فیس لیفت ایران خودرو قرار است یک سال دیگر راهی بازار شود.
با این وجود بنظر می رسد برخلاف تمام دنیا، سایپا و ایران خودرو مدلهای فیس لیفت را با نام یا نشان جدید در کنار مدلهای قدیمی تندر تولید خواهند کرد و ورود این خودروها به بازار به معنی جانشینی آنها با مدل قدیمی نیست. سایپا در فیس لیفت خود که بنام SR نامیده می شود و مخفف سایپا-رنو می باشد، چراغهای جلو و عقب و سپرها و درب صندوق را تغییر داده است.
چالش سایپا تاکنون اخذ مجوز از رنو بوده زیرا این خودرو را بدون اجازه رنو و با نشان سایپا به نمایش گذاشته بودند و باید دید در نهایت آرم کدام شرکت روی آن قرار می گیرد.
این خودرو در قوای محرکه و فنی و تجهیزات با مدل E2 تندر تفاوتی ندارد. اما اگر استقبال از آن خوب باشد با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به فروش خواهد رسید. این تجربه در مورد پژو ۲۰۷i ایران خودرو جواب داده و فیس لیفت ۲۰۶ با بهای بسیار بالاتری نسبت به آن به فروش می رسد. اما تجربه سایپا در مورد فیس لیفت زانتیا ممکن است تکرار شود و خریداران حاضر به پرداخت بهایی بالاتر برای این تغییرات جزئی نشوند.
ahmadreza
۴ بهمن ۱۳۹۱الان بهمن 91 اما این ماشین کجاست خدا میدونه.من که چشم آب نمیخوره که با این کمبود قطعه حتی به خط تولید برسه./.؟؟؟
مک میسل
۱۸ مرداد ۱۳۹۳هههههه به همین خیاال باشین……..
سینا
۴ بهمن ۱۳۹۱فکر کنم این همون تندر قیافشو عوض کردن
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۲باهوش!!!
صارمی
۴ بهمن ۱۳۹۱همه جای دنیا آپشن اول با دومی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ ظاهر کلی فرق داره اما تو ایران آپشن
تنها تو جلو پنجره خلاصه میشه تبریک میگم………..
mohammad
۱۳ بهمن ۱۳۹۱جناب سینا دقیقا” این همون تندر 90 هست فقط صندق عقبشو تغییر دادن!؟ منم ایا همین فیس لیف وارد بازار شده یانه؟؟
مبین
۱۴ بهمن ۱۳۹۱این با قبلی جه فرقی داره؟فقط صندوق عقبش فرق کرده؟
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۱تندر زشت بود اومدن درستش کنن بدترش کردن اینو من بهتون بگم این ماشین از پایه مشکل داره
mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۱اهای مردم با حرف شماها کاملا” موافقم ! این ماشین همون تندره فقط ممکنه جلو کاپوت و صندق عقبشو تغییر داده باشن؟؟ لاستیک و قالپاقش همونه هیچ فرقی نکرده؟؟
mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۱به نظر من هم کل این ماشین از پایه و اساس تا حدودی مشکل داره؟؟
ghiyu ghiyu
۵ اسفند ۱۳۹۱قیومت بگیرین برادران با نظری که دادین من واقعا مونده بودم که این همون ال نوده یا نه!!!!!
خب وقتی که تیتر زده فیس لیفت ال نود ینی همون ال نوده که ظاهرش یکم تغییر کرده دیگه سر چی بحث میکنین
البته دو نوع فیس لیفت داریم که اینجا اشاره نشده کدوم نوعه
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۲چرا یه اشتباه رو ۲بار تکرار میکنن؟
ملا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲×××××××× اول لازمه یکی معنی فیس لیفت رو به این خودروسازهای وطنی حالی کنه ××××××××
kaveh
۱۱ مرداد ۱۳۹۲خداکنه فقط مثل پرایدشون زیادی مطمئن نباشه.
بهرام
۱۷ فروردین ۱۳۹۳داداش کاوه تازه قراره مینی بوس اتوبوس ون وکشنده وتراکتور پراید رو هم بسازن
پوریا
۲۰ مرداد ۱۳۹۲من چند روز پیش تو خیابون این ماشین رو دیدم مبارک صاحبش باشه
arash
۲۴ مرداد ۱۳۹۲سلام دوستان
مسئله این هست که تا یک ماشینی ایراد نداشته باشه که به ما نمیدنش!
مثلا همین زانتیا که به نظر خیلی ها بهترین ماشینی هست که ایران تولید کرده! ولی خبر ندارن که تو اروپا به دلیل نقص ایمنی جلوی تولیدش رو گرفتن! زانتیا از5ستاره ایمنی فقط 1 ستاره رو از NCAP اروپا میگیره(این در حالیه که دوو ماتیز 3ستاره ایمنی گرفته!)منبع:http://fa.wikipedia.org
و همینطور :405 و206 .پیکان و سیلو و503mvm و… که همه نقص طراحی دارن ومعلوم نیست که کی تولیدشون متوقف میشه.
پس نتیجه میگیریم که ال90 هم مثتثنا نیست!!!
البته چیزی که از فرانسه و انگلیس و چین (استعمارگران ما) به دستمون برسه از این بهتر نمیشه!
بهرام
۱۷ فروردین ۱۳۹۳داداش ب نظرت پراید ایمنی نداره یا زانتیا؟سر ایمنی جلو تولیدش رو نگرفتن سرچیزای دیگه بوده ب ما میگن ایمنی
sorena330
۲۳ مهر ۱۳۹۲انصافا سایپا تاحالا فیس لیفت موفق داشته؟
من نمی دونم کسی که پارس تندر یازانتیا2 خریده واقعا چه فکری کرده این طرف اصلا سلیقه داشته؟
قضیه از این قراره:آقایون برای این که همینجوری استارت یه پروژه ای رو زده باشن چند تا مثلا مهندس(از فامیلا و بچه های بقیه رئیس ها )می گیرن چند میلیارد براورد هزینه میکنن بعد هم همه رو میزنن به جیب یه آشغالی هم میدن به این بازار انحصاری…
ویران خودرو بعد از ارائه206 سدان وقتی دید فروش نداره عرضه ی هاچ بک رو متوقف کرد وحتی به اونهایی که هاچ بک ثبت نام کرده بودن اس دی تحویل داد
واقعا دلم واسه مردم میسوزه ما ها خیلی بدبختیم…
MAdE IN CHINA
۱۶ آبان ۱۳۹۲ای بابا شما که تغییر دادین لااقل یه کم سقف ماشینو می آوردین پایین از این قناسی در بیاد یه حالی هم به بدنه می دادین می شد خودروی ملی نیازی هم به اجازه رنو نبود کاری که با رانا کردین
بهرام
۱۷ فروردین ۱۳۹۳واقعا این این چیزایی که گفتی لازمه تو اتوبان پشت ال نود میری هیچ دیدی ب جلوش نداری عین کامیون
▂▃▄█AMO█▄▃▂
۱۲ دی ۱۳۹۲تعلیق این ماشین از قسمت عقب واقعا وحشتناکه اگه با سرعت زیاد بپیچید احتمال چپ کردن 80 %
علی
۲۳ دی ۱۳۹۲این تندر ۹۰ جدید یا تندر ۹۰با چراغ جدید
sajjad
۱۹ مرداد ۱۳۹۳مگه اتاق ال 90 مال کارخانه داچیا (dacia)نیست؟
شما چرا اینو ما آرم کارخانه رنو میفروشین؟