سایپا، سرانجام نخستین کراساوور بومی خود را بر اساس پلتفرم SP100 به روی خط تولید برد. این خودرو آریا نام گرفته و نسخه بلندقامتتر خودرو شاهین سدان میباشد.
جالب اینکه در سالیان دور، نامهای شاهین و آریا به خودروهای آمریکایی مونتاژی رامبلر سدان و کوپه در شرکت صنایع جیپ ایران اطلاق میشد. آریا پیش از این در مرداد ماه رونمایی شده بود و به علت شباهت با شاهین، ورود آن به خط تولید به سرعت انجام شده است.
طراحی
ویژگیهایی متمایز کننده سایپا آریا، استفاده از پلاستیکهای ضربهگیر در زیر سپرها و دور گلگیرها و ازایش ارتفاع از سطح زمین و باربند سقفی آن است. این تغییرات بهتر از نسخه سدان شاهین روی این خودرو خود را نشان میدهند و احتمال استقبال بالاتر از این خودرو نسبت به شاهین هم بالاست.
بهجز فرم شبکه جلوپنجره، بقیه اجزا نسبتاً طراحی بهروزی دارند به شرطی که چندان وسواسی به هماهنگی خطوط و زوایا دقت نکنید. در این زمینه سایپا بهخوبی از ایرانخودرو در طراحی پیشی گرفته است و بهبود روند طراحی در محصولات جدید این شرکت و رفع نواقص آنها بهخوبی مشاهده میشود.
با ورود به داخل کابین، با طراحی از مد افتادهای روبرو خواهید شد که البته ناشی از نگاه به خودروهای ارزان قیمت دنیا در سالهای قبل است. این طراحی خستهکننده، ناهمگون و از مد افتاده، چه در طراحی کنسول، داشبورد و رودری ها و چه در طراحی فرمان و پشت آمپر نمایان است. اگر قرار بر الگوبرداری باشد بهتر است طراحان کابین سایپا، به نمونههای امروزیتر و جذابتر هم نگاهی بیاندازند.
پیشرانه
موتور سایپا آریا همانند شاهین، همان موتور ۱.۵ لیتری معروف تیبا است که با کمک توربوشارژر قادر است ۱۱۰ اسب بخار قدرت را تحویل یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا در آینده ۶ سرعته خودکار دهد. از چنین قوای محرکهای نباید انتظار بالایی داشته باشید.
تجهیزات و آپشنها
آریا در تیپ فول مانند شاهین به امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سانروف، مالتی مدیا و نمایشگر لمسی، رهیاب ماهوارهای، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه نمایش تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BAS، ساختار BCM، استارت دکمهای، آینه برقی، سامانه ورود بدون کلید و… مجهز است.
قیمت و رقبا
شاید رقیب این خودرو ساندرو استپ وی و برلیانس کراس و البته امویام X22 به شمار آیند. در آینده هم ایرانخودرو کراساوور K125 خود را معرفی خواهد کرد که نسخه ایرانیزه شده پژو ۲۰۰۸ است.
فعلاً قیمت سایپا آریا اعلام نشده اما بر اساس قیمت رسمی ۳۴۴ میلیونی شاهین، قیمتی در محدوده ۵۰۰ میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک آریا پیشبینی میشود.
R@m!n
۲۷ بهمن ۱۳۹۹این ظلما در حق ملتمون بی جواب نمی مونه.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ظلم را بیخیال ، بچسب به اون دَرز بین قطعات بدنه مثل کاپوت با گلگیرها و… !
از همه مهمتر که قول مردونه میدم دل همه خریداران را پس از یکسال میزنه ، این سبک طراحی بالا اومدن سپر جلو و تَلاقیش با سپر هست ، که پس از مدتی دِفورمه میشه و قور میشه و اینقدر زشت میکنه بخش جلو را که هرچی هم سپر نو بکنند فایده نداره ، چون جنس سپر خیلی باید خوب باشه در در چنین سَبکی به کار بشینه مثل محصولات مرسدس یا کیا و… که جنس متریال مواد تشکیل دهنده عالی هست و هیچگاه تا ضربه نخوره ، قور نمیشه اما در ایرانی بعید میدونم که خوب باشه !!!
در آخر باید گفت ، رستگار شوید و بخرید برای حمایت از تولید ملی و فدا کنید ۸۰ میلیون نفر را به پای چند هزار کارگر که بخدا حاضریم خرجشون را از صندوق ملی بدهند ولی بکشند بیرون از این خودرو سازی و در واردات یا منتاژ باکیفیتها باز بشه !
بخدا خسته شدیم هر چی میگذره ، بازار زشت زشت و زشتتر میشه !
یه روزی تو خیابونها فقط پراید میدیدیم ، حالا شده تیبا رانا ۲۰۶ ? !
سورنا
۲۷ بهمن ۱۳۹۹بشین تا یه روز خوب بیاد :)
کسی که در مقابل ظلم سکوت میکنه دست کمی از ظالم نداره : )
R@m!n
۲۷ بهمن ۱۳۹۹اینم حرفیه
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹تنها جمله ای که میتونم تشبیه کنم جمله رابرت دنیرو تو فیلم درتی گرندپا هست
که ماشین مینی ماینر رو به و___ن تشبیه کرد استاد
Mohammad
۲۷ بهمن ۱۳۹۹آتیش بیفته تو این دوتا شرکت که دیگه چیزی ازشون نمونه
Hadi
۲۷ بهمن ۱۳۹۹یه اشغال دیگه به جمع آشغالای قبلی اضافه شد تبریک میگم…
کرولا مدل 1990 رو با این عوض نمیکنم یا همین 405 خودمون…
مفت نمیارزه…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ایشالاه ایشالاه …
ایشالاه سرطان بیوفته به جون بچههای مسئولانی که حمایت میکنند از این دو تا آشغالساز که همه را به اسارت کثیفی خودشون در آوردن !
خیلی دوست داشتم به صورت نامحسوس دنبال میکردند ببینند مدیران و خانوادههای این اشخاص چه خودروهایی سوار میشوند (( البته اگر کانادا نباشند )) و آیا این لَگنها را برای خانوادشون هم میپسندند ، عمراً چنین باشه !!!
صنعت خودروی ایران بوی گند میده که هرچقدر میره جلو ، بوش بیشتر و زَنَندهتر میشه !
اون ۴خط آخر مقاله خواندنش سخته و کسانی که ۳۰۰ میلیون پول بیزبون را میریزند دور ، دیدن دارند چهرههایشان !
اما مطمئن باشید چون بازار تشنهی خودروی جدید هست ، قیمتها بیش از اینهاست !
اما خداوکیلی نه خودتان بخرید و نه بگذارید نزدیکانتان بخرند ، تو رو خدا دست به دست هم بدهید تا این لگنهای زشت بیهویت روی دستشون باد کنه تا هم قیمتشون اُفت کنه و یا دست به دامن دولت و فروشش به خود دولت باشه و نه مردم بختبرگشته !
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹300 میلیون؟؟؟ مگه کسی هست که 300 به این بده مگه مغز —– خورده.
لیست خودرو هایی که با 300 میشه خریید.
1.یاریس صندوق دار و هاچبک 2010کمریXLI 2006.2005 و کمری GLI 2007 و (مگه دارییم ازیین انتخاب ها بهتر)
2.میتسوبیشی پاجرو 4در(امنیت کامل)ومیراژ(خانواده میتسوبیشی)
3.نیسان ماکسیما مدل پایین ((عشق من جنتلمن کهنسال)
4.مزدا3 و مزدا2(خانواده مزدا)
5.ساندرو و ساندرو استپ وی و مگان مدل بالا و سیمبل (خانواده رنو)
6.پژو 407 که داشتیم ماشین عالی هست
7.امجی 550 و ام جی 6 و امجی 350 و ام جی 3 (خانواده ام جی)
8.کیا پیکانتو و سراتو (خانواده کیا)
9.سوزوکی گرند ویتارا وارداتی سال های (2006و2007) و مونتاژی(86.87.88)
10.هیوندای سوناتا قدیم و اونته و i20
11.لندمارک اتاق دار اونی که شبیه ساندویچ هاتداگه
12.بنز c240 (2002)
مهدی
۲۷ بهمن ۱۳۹۹اینای که میگی هزینه نگهداریش سر به فلک میزنه یک قطعه میراژ خراب بشه نصف تهرون دنبالش باید بگردی کسی که سی صد داره باید بره ماشینی بخره که به جیبش بخوره کسی که تویوتا و هیوندا میخواد بخره باید پولش داشته باشه صفر بخره مگر نه درگیر هزینه های سنگین یاریس کارکرده میشه و کارش التماس باسه قطعه میکشه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۹در جواب کاربر مهدی
باید بگم چرا اینقدر سطحی میبینید !
اگر جنس اصلی بیندازید ، چندیدن برابر بیشتر از بهترین قطعهای کار میکنه که شما برای محصولات سایپا یا ایرانخودرو میخرید !
من هم ایرانی دارم و هم خارجی !
تا به حال که برای خودروی ژاپنیاَم هیچ قطعهای جز موارد مصرفی نخریدم اما تا دِلتون بخواهد برای خودروی ایرانخودروایم خرج کردم خرج کردم خرج کردم و…که خداشاهده همیشه هم بهترین جنس را از ایساکو خریدم یا زیروبندش را که استوک فرانسوی میاندازم !
شما این را در نظر بگیر که اگر مثلاً ۱۰ بار خرج ایرانی یا چینی میکنید ، برای خودروهایی همچون محصولات تویوتا یکبار خرج میکنید و میره برای سالها و چندصد هزار کیلومتر بعدی (((((( البته فقط و فقط قطعهی اصلی و مطمئن بیندازید ))))) !
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹مهدی جان وقتی گفتند 300 حداقل شما 340 رو فرض کن چون یهو اب نیست برق میاد و تقاضا میره بالا حلب نیست.خب هرکدوم از این ماشینایی که گفتم اورهالشون کنی بین 20تا40 میلیون تا 10 سال بدون خرج بشین مخصوصا نمونه های ژاپنی
?Ali Hossein?
۲۸ بهمن ۱۳۹۹اقا من اعتقاد دارم کارخونه های ما خوبن!!!
ما میتونیم خودرو ی خوب تولید کنیم!
ولی….
این مسئولین کارخونه ها نمی ذارن!
چند روز پیش شنیدم یه اقایی یه ماشین طراحی کرده بود 550 اسب بخار قدرت داشت!!اونو ب کارخونه ی ایرانخودرو معرفی کرد اونا گفتن نمی صرفه!
همونو برد تو فرانسه الان 3 ساله که هنوز داره تولید میشه!
ما چرا خودمونو دست کم گرفتیم؟…
مهدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹نوید
شما که انقدر عمقی به قضیه نگاه میکنید ظاهرا اصلا ماشین نداری الان هزینه تعمیر موتور یک سمند ای اف بالای ۲۰ تومن خرج داره یک اورهال سمند سی چهل میندازه یک تصادف ساده با کمری اندازه یک پراید یا تیبا باید خرجش کنی تو مملکتی که دارو وارد نمیشه به دلیل تحریم قطعه کره ای و ژاپنی کجا بود یک روغن درست حسابی برای ماشین نداریم اونی که میاد و ماشین ژاپنیش با کارکرد زیر ۱۰۰ میفروشه خبر داره نه من و شما گسی که بخواد ۳۰۰ بده ماشین کارکرده خارجی بخره دل شیر داره یک ماشین از صدها قطعه درست شده کدوم میخوایی عوض کنی تعمیرکار درست و حسابی کجا بود دیدم ماکسیما توی شهرستان ماشین به خاطر روغن بی کیفیت یا رانندگی بد موتور قفل گرده طرف به خاطر نبود قطعه یا تعمیرکار ماهر مجبور شده ماشین تا یک شهر بزرگیدک کشی کنه چیزی که ازش خبر نداری ادعاش نکن
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹علی حسین جان درسته منم اعتقاد دارم به این چیز حتی یک سری شرکت های نوپا هستند که بچه های شریف هستند و واقعا دارند خوب کار می کنند مشکل اینه که نمیزارند و نمی خواهند که خوب کار کنند.
مهدی
۲۷ بهمن ۱۳۹۹هر چی بیشتر میگذره بیشتد به این نتیجه میرسم که شاهین یا همین اریا در واقع پلت فرم و بدنه برلیانس هستش اگر دقیق بشید میبینید که پلت فرم کاملا با برلیسانس هاچ بک مطابقه حتی طراحی داخلی شدیدا شبیه شده
آرین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹بر طبل شادانه بکوب…
AMIR-REZA
۲۷ بهمن ۱۳۹۹هنوز موتورش قطعی نشده شاید( تو نمونه اتومات) از موتور 16 سوپاپ توربو استفاده بشه نویسنده عزیز……
Mad.z.Max
۲۷ بهمن ۱۳۹۹وای آخ جون، چه تحول شگرفی! بدوییم بریم صف ببندیم پیش خرید کنیم واسه ۲ سال بعد!
??
AMIR-REZA
۲۷ بهمن ۱۳۹۹من که نگفتم اتفاق بدیه یا خوبه یا هر چیز دیگه ای من فقط گفتم که احتمالش هست،همین!!
Mad.z.Max
۲۷ بهمن ۱۳۹۹هنوز مگاموتور نساختتش اون انجین ۱۶ سوپاپ رو. خیلی وقته میخوان ۸ سوپاپ رو کنن ۱۶ سوپاپ، ولی جدی موفق نشدن هنوز. درصورتی که حد اقل ۱۰ سال پیش باید این اتفاق میوفتاد و راندمان موتور رو بالامیبرد و مصرف سوخت رو حتی متعادل تر. همچین انجینی واسه امسال اونم روی خودروی جدید واقعا بیشتر به یه جوک بیمزه شبیه هست! حالا چه ۸ سوپاپ چه ۱۶.
(موتور مال زمانیه که فورد برای مدل فستیوا یا همون پراید خودمون ازش استفاده میکرده، مگاموتور طی این ساااالها فقط حجمشو ۲۰۰ سی سی اضافه کرده)
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹دو روز دیگه هم آریا R، آریا RS، آریا RS+ و غیره میاد. تفاوتشون در حد رینگ فولادی و آلومینیومی و آینه برقی و این چیزاست و اما تفاوت قیمت چند ده میلیون
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹منتظر اریا تروفئو باشید
HamidReza
۲۸ بهمن ۱۳۹۹خیر
منتظر آریا سوپرلژیرا و شاهین SV خواهیم ماند …
شاید یه آریا استرلینگ ماس هم بزنن
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی قشنگه چشم حسود کور عاشقشم
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۹حسین ، من هم عاشقشم ???????♂️
از عشقش میخوام سر به بیابون بذارم !!!!!
Farzad
۲۷ بهمن ۱۳۹۹مشکلش اینه که از خودشونه
Amir evolution
۲۷ بهمن ۱۳۹۹موتور تیبا میندازن روش⚰️
حقمونه هر چی سرمون میاد
Mad.z.Max
۲۷ بهمن ۱۳۹۹خدای من، ۳۰۰ میلیون قیمت از کارخونه. شاید این روزا دیگه شنیدن این رقما عادی شده باشه، ولی هرکسی که حتی یک هفته توی ایران سابقه کار داشته باشه، میدونه دراوزدن و جمع کردن همچین پولی چقد میتونه سخت و طولانی باشه. ۳۰۰ میلیون بابت ۸ سوپاپ توربو، با توربو ۱۱۰ اسب، ۱۵۰۰ سی سی… تنفس طبیعی های ارزون قیمت دنیا با این حجم یذره قدرتشون بیشتر از اینه
SF90 STRADALE
۲۷ بهمن ۱۳۹۹طراحی محشر _ انجین قدرتمند _ لوکس و راحت
یک حس رانندگی ناب رو بی شک به راننده منتقل میکنه
با این مگاپلتفرم سایپا ، هندلینگ یک BMW و مرسدس بنز رو ارائه میده قطعاً
.
.
فقط میخوام بدونم لاستیک به صورت استاندارد روی خودش هست یا به عنوان آپشن باید سفارش بدیم بزارن روش ؟؟؟؟
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹نه ولی قراره برای حفاظت از محیط زیست فرمونشو ندن جداگانه بخریم
یاد لطیفه بی مزه ای افتادم که یارو میره ساندویچی میگه خیارشور نزارید میگه نداریم به جاش می خوای گوجه نزاریم!این همونه
میثم
۲۷ بهمن ۱۳۹۹“”در این زمینه سایپا بهخوبی از ایرانخودرو در طراحی پیشی گرفته است و بهبود روند طراحی در محصولات جدید این شرکت و رفع نواقص آنها بهخوبی مشاهده میشود.””
این مورد کاملا درسته و اقدامات اخیر مدیریتی سایپا و همچنین رونمایی از مدلهای جدید و طراحی های بهتر، در قیمت سهام سایپا خودشو خیلی خوب نشون داده بطوری که اختلاف قیمت سهام سایپا و ایران خودرو به کمترین حد خودش رسیده
البته که من نمی خوام از سایپا دفاع کنم. صنعت خودروسازی ما که کلا تعطیله ولی مدیریت جدید سایپا خیلی بهتر از ایران خودروست و الان در صنایع خودرو، خساپا (نماد سایپا) لیدر بازاره
مهدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹شاید دلیلش کوچکتر بودن سایپا هستش چون شرکت کوچکتری هستش چابکی بهتری در از ویران خودرو داره ولی در بحث مگانیزاسیون و تکنولوژی جفتشون تعطیلن
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹پلاستیک خالی،هر کسی اینو بخره سرمایه خودشو به باد داده.
جنوب
۲۷ بهمن ۱۳۹۹با درود
نیسان آریا داره دیگه شما لطفا این اسمو نذارین. خواهشا یه اسم دیگه پیدا کنید.تازه داشتیم از نامگذاری نیسان لذت میبردیم با اون خودروی عالی.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۹کاربر جنوب
اتفاقاً خوبه که نامش با نیسان آریا مشابه هست !
بگذار اینهایی که چیزی از خودرو نمیفهمند و میخرند چون هدفشان فقط داشتن یه چهارچرخه هست که از نقطهی A به B بروند و نمیدانند که با این نشناختن و ندانستن و خرید کردنشان دارند حق تمام ایرانیها را پایمال میکنند یه سرچ کوچک در گوگل بکنند و آریا آنها را با آریای ما مقایسه کنند !
هِی میگویند خودتان خواستید ، ما کی و کجا خواستیم ، والا ما گیر تصمیم گذشتگانمان شدیم که هنوز که هنوزه هم داریم چوب همین نفهمیشون و خرید کردنشون را میخوریم !!!
وقتی نیایند و نخرند که دلیلی برای تولید چنین زشتهایی ندارند که کسی بخواهد بخرد و مجبور میشوند یا یه خودروی خوب و باکیفیت بسازند یا مونتاژ کنند یا وارد کنند !
تا شما بخرید و ثبتنام کنید ، وضع همینه که میبینید بدتر و بدتر میشود !
خداوکیلی به کُدامین گناه … !
آریا منش
۲۷ بهمن ۱۳۹۹نیسان اریا رو نگاه کن کاملا برازنده نام آریا و آریایی است اما سایپا آریا بیشتر شبیه تشبیه یک آریایی از دیدگاه یک عرب است اینقدر یعنی بدون وجهه و زیبایی و کیفیت
Aref.Genial
۲۷ بهمن ۱۳۹۹فردا در اینستا : “فن پیج آریا بازها” فالو کنید!
RezaRs
۲۷ بهمن ۱۳۹۹اینا کارمندای ایران خودرو سایپا اند انگاری
نیما
۲۷ بهمن ۱۳۹۹موتور پراید که این همه بوق و کرنا نداره
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹اره اریاسواران هم به سلطان سوارها اضافه شد و شاهد بردنشون از محصولات المانی و ژآپنی و کره ای تو جاده ها باید باشیم
Ali
۲۷ بهمن ۱۳۹۹جنایتیه این خودروسازی تو ایران…
متین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹فقط نظاره گر کلاف سردرگم خطوط طراحی بقل ماشین باشید ،
خداوکیلی این چه جور جانمایی دستگیره دره اخه؟
چرا بالا پایینن؟
حدس میزنم کیفیت کلی شاهین و اریا یه چیزی در حد برلیانس h230 باشه
Farzad
۲۷ بهمن ۱۳۹۹آفرین پدال حذف کن ، سانسور کن ، فردا یه مشت آدم میرن میخرن بعد بدبختیاشو ما نسل جوون میکشیم که تو این خرابشده به دنیا اومدیم .
سردبیر
۲۷ بهمن ۱۳۹۹فرزاد عزیز، نظر شما همراه با توهین مستقیم به هموطنانی بود که شاید ناچارا یا نااگاهانه به سراغ چنین خودروهایی بروند. بدون توهین هم می توان بقیه را آگاه کرد.
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹سردبیر عزیز سلام و خسته نباشید ارادت! من بالا لیست ماشین های بروزی که با این پول میشه خرید رو گذاشتم که بازم میشه بهش اضافه کرد!فکر کنم 25تا 30تا انتخاب میشه کرد که عقلانی و بصرفه ترینشون از لحاظ اقتصادی مگان و استپ وی هست
Farzad
۲۷ بهمن ۱۳۹۹سردبیر عزیز ، هیچ نا آگاهی و ناچاری وجود نداره ، کسایی که خواهند خرید هدف و انگیزه ها و کلا طرز فکر دیگه ای دارن یعنی حرف حساب کشک ! پس اگر سخنی هم نثارشون شد گوارای وجودشون .
پایدار
۲۷ بهمن ۱۳۹۹سردبیر محترم
ضزب المثلی هست که میگه
بنا که خشت میخواد باس داد دستش!
اونی ک میره صف میبنده واسه خریدش نه مصرف کنندس نه ناچاره
دلاله و باس خشتو داد دستش!
اگه ب دلال ها علاقمندین پیام منم حذف کنین.
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹موتور شاهین اسمش ام15توربو هست اما قرار بود روی این ماشین موتور ام18 ( که نسخه 16 سوپاپ موتور ام 15 هست ،) نصب شود!
امیدوارم زودتر سایپا موتور های جدیدی روی محصولاتش بگذاره و طرلحی داخلی خودرو هاش رو بروز تر کنه!
mahan
۲۷ بهمن ۱۳۹۹دیگه تو خاطرات ما گند نزنید چرا اسمشو اریا گذاشتید همون اریا به کل داخلیتون میرزه این همه اسم مثلا بیشتر میخوره نازنین زهرا باشه ماشینتون
MOHAMMAD.n.r
۲۷ بهمن ۱۳۹۹اصلا درک نمیکنم چرا باید قیمت شاهین ۲۷۰ میلیون باشه!!!!! مگه چی داره؟؟؟؟
قطعا با ۱۰۰ میلیون کمتر دنا پلاس رو ترجیح میدم. طراحی بهتری داره و تنفس طبیعی هست.
شاید بهم بخندید ولی از نظر من طراحی ۴۰۵ هم از شاهین بهتره.
Farzad
۲۷ بهمن ۱۳۹۹نه چرا بخندیم ، کاملا درسته .
خشت اول چون نهد معمار کج ، تا ثریا میرود دیوار کج ، اینام خشت اولشون مشکل داشته ( پراید و تیبا ) حالا رو همین دارن میچینن میرن بالا .
رامتین
۲۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی داغونه. همون 206 را بخری بهتره. حداقل مسخره نمیکنند.
نوید محمد
۲۸ بهمن ۱۳۹۹هه هه هه!
نطراتون رو خوندم و حسابی خندم گرفت
دارندگی و برازندگی
هر کی داره دسترنج خودش بوده و خانواده خودش
من لایقش بودم که الان یه بنز C63 AMG مدل 2012 دارم
آرمین
۲۳ مهر ۱۴۰۰خیلی خوب میتونه باشه
امیر علی
۲۷ آبان ۱۴۰۰قیمت ۳۰۰میلیییییییییییون با موتور تیبا توربو همون تیبا را بسازن و تحویل بدن نمیخواد اریا بسازن وبه ۳برابر قیمت در کجای جهان میتوان دید این همه ظلم به مردم حداقل همون تیبا تحویل بدن شاید مردم بتونن بخرن ۱۰۰ت کجا ۳۰۰ت کجا خدایا خودت به داد مردم ایران زمین برس