تجربه و آزمایشسایپا

تجربهٔ رانندگی با سایپا کوییک، کراس هاچ‌بک به سبک ایرانی!

عقب‌ماندگی و بی‌کفایتی صنعت خودروسازی کشورمان داستانی است تکراری که پرداختن به آن مثنوی هفتاد من خواهد بود. یکی از محصولات این صنعت عقب‌مانده اما سایپا کوییک است که چند سالی است به بازار عرضه شده و به لطف طراحی نسبتاً مناسب، تمایل خریداران به خودروهای کراس و از همه مهم‌تر بازار انحصاری کشور، با استقبال مناسبی مواجه شده است. کوییک اساساً نسخهٔ کراس هاچ‌بک از ساینا است و به‌تازگی نسخه‌های دیگری از آن شامل کوییک R (دورنگ) و کوییک S (فیس‌لیفت) هم معرفی شده‌اند تا با تغییراتی جزئی و البته افزایش قیمت چندمیلیونی، تنوعی ظاهری به بازار آشفتهٔ خودرو و سبد محصولات بی‌رمق سایپا ببخشند.

شاید اصلی‌ترین ویژگی مثبت کوییک را بتوان طراحی بیرونی آن دانست. هرچند بخش جلویی کوییک با ساینا مشترک است اما در اینجا مجموعهٔ سپر و جلوپنجره از نو طراحی شده‌اند و دیگر خبری از آن فرم ناپختهٔ ساینا نیست. همچنین داخل چراغ‌های جلو به رنگ دودی درآمده و دی‌لایت‌هایی به کنار مه شکن‌ها اضافه شده که مجموعهٔ این ویژگی‌ها نمای زیباتری را نسبت به ساینا ایجاد کرده‌اند. البته دی‌لایت‌ها به‌عنوان آپشن ارائه می‌شوند و نزدیک به دو میلیون تومان قیمت دارند! علاوه بر این، چند وقتی است رینگ آلومینیومی هم از کوییک ساده حذف شده و این مدل با رینگ‌های فولادی و قالپاق ارائه می‌شود.

طراحی بخش عقبی کوییک با چراغ‌های دوقسمتی و سپر جدید با دو مه شکن در طرفین و محافظ نقره‌ای‌رنگ در قسمت زیرین آن، نسبتاً مناسب است و برای شرکتی مثل سایپا می‌توان به آن نمرهٔ قبولی داد. همچنین طبق رویهٔ جهانی و خودروهایی مثل ساندرو استپ‌وی، سایپا هم در کوییک با روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و روی رکاب‌ها و همین‌طور ریل‌های روی سقف، سعی در ایجاد نمایی کراس‌اوور مانند داشته است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد فاصلهٔ خودرو از زمین هم کمی بیشتر از ساینا باشد. دیگر ویژگی بیرونی قابل‌توجه این ماشین هم دستگیره‌های در موسوم به آسان‌بازشو هستند که نکتهٔ مثبتی تلقی می‌شود اما جنس دستگیرها از پلاستیک بی‌کیفیت است درحالی‌که فاصلهٔ زیاد بین پانل‌های بدنه هم عدم دقت در ساخت و مونتاژ را فریاد میزند.

داستان پلاستیک بی‌کیفیت در داخل خودرو نیز باقدرت جریان دارد و همهٔ قسمت‌های کابین شامل داشبورد، رو دری‌ها و غربیلک فرمان از این مادهٔ خشک ساخته شده‌اند که احساس ناخوشایندی دارد. طراحی داخلی نیز برای خودرویی به‌اصطلاح مدرن حرفی برای گفتن ندارد. برخلاف بیرون، در اینجا هیچ تغییری نسبت به ساینا صورت نگرفته و همان ویژگی‌های نسخهٔ سدان به کوییک هم منتقل شده‌اند. البته در مدل جدید کوییک S، کنسول میانی خودرو بازطراحی شده و با تغییراتی مثل دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای، نمای بهتری پیدا کرده است.

کوییک از تجهیزات و امکانات خودروهای روز دنیا کاملاً بی‌بهره است و لیست تجهیزات آن به موارد پیش‌پاافتاده‌ای مثل پنجره‌ها و آینه‌های برقی، کنترل تهویهٔ دیجیتالی، فرمان هیدرولیک، دو ایربگ، سنسور دنده‌عقب و دماسنج بیرون محدود می‌شود که امروزه جزء بدیهیات خودروهای مدرن هستند. بعلاوه، در کابین کوییک همچنان نشانه‌هایی از پراید دیده می‌شود زیرا قطعاتی مثل دسته‌راهنما، دسته برف‌پاک‌کن و دکمه‌های بالابر پنجره‌ها متعلق به پراید هستند که این برای خودرویی که به‌عنوان محصولی متفاوت و گران‌تر به بازار عرضه می‌شود هرگز جالب نیست.

کیفیت سیستم صوتی کوییک در یک‌کلام افتضاح است و با کمی بالا بردن صدای موسیقی، انواع و اقسام صداهای ناهنجار از بلندگوها به گوش می‌رسد. همچنین فقدان دستهٔ کنترلی سیستم صوتی در پشت فرمان (مثل پژو ۲۰۶) و یا دکمه‌های روی فرمان بشدت احساس می‌شود زیرا برای کنترل‌های ساده‌ای مثل زیاد و کم کردن صدا یا تعویض موسیقی صرفاً باید از دکمه‌های خود ضبط استفاده کرد که در هنگام رانندگی موجب حواس‌پرتی می‌شود. از سوی دیگر اما فضای صندوق بار و همین‌طور فضای پای صندلی‌های عقب برای خودرویی در این کلاس مناسب است و بخاری و تهویه مطبوع عملکرد قابل‌قبولی دارند هرچند که صدای فن تهویه خصوصاً در دورهای بالا بسیار زیاد است.

پس از استارت زدن، اولین نکته‌ای که جلب‌توجه می‌کند صدای بسیار زیاد پیشرانه و ورود آن به کابین است. این مشکل هنگام بالا رفتن دور موتور و رسیدن به حدود ۴ هزار rpm بسیار بدتر و گوش‌خراش می‌شود تا جایی که حس می‌کنید پیشرانه روی صندلی شاگرد نشسته است! از این مشکل که بگذریم، کشش موتور نسبتاً مناسب است هرچند که در آغاز حرکت کمی تنبل احساس می‌شود. ریشه‌های پرایدی کوییک خود را در هنگام رانندگی هم نشان می‌دهند زیرا حس و حال رانندگی و سواری خودرو همان پراید را تداعی می‌کند. علاوه بر این، فرمان علیرغم برخورداری از سامانهٔ هیدرولیک، سفت است و دنده‌ها به‌سختی جا می‌روند که البته مشکل دوم را شاید بتوان به حساب نو بودن خودرو گذاشت و احتمالاً پس از طی چند هزار کیلومتر بهتر خواهد شد. عملکرد ترمزها نسبت به پراید بسیار بهتر شده اما هنوز با حالت ایده‌آل فاصله دارد و ترمزهای عقب همچنان کاسه‌ای هستند.

کوییک از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خانوادهٔ تیبا استفاده می‌کند که M15 نام داشته و اساساً نسخهٔ بهبودیافتهٔ همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانهٔ قدیمی که همچنان هشت سوپاپ است، تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند نسبت به حجم موتور، اعداد بسیار پایینی هستند و نشان از بازدهی کم پیشرانه دارند اما برای جثهٔ حدود ۱ تنی خودرو کافی به نظر می‌رسد. مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا هزینه‌های نگهداری پایین‌تر آن نسبت به پیشرانه‌های ایران‌خودرو است که این در زمانی که قیمت لوازم‌یدکی سر به فلک کشیده می‌تواند برای خریداران مهم باشد. مصرف سوخت این موتور هم طبق استانداردهای خودروهای ایرانی نسبتاً مناسب است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند و باک ۴۰ لیتری خودرو هم کفاف این مصرف را می‌دهد.

به‌طورکلی، کوییک را می‌توان خودرویی تأسف‌برانگیز توصیف کرد زیرا سایپا با بیش از نیم قرن سابقه، نهایتاً به این محصول رسیده که نه کیفیت دارد، نه از پیشرانهٔ مدرنی برخوردار است و نه هیچ بویی از تجهیزات و ویژگی‌های خودروهای مدرن بُرده است. علاوه بر این، وقتی قیمت کارخانه‌ای ۱۳۰ میلیون تومانی را هم به این ترکیب اضافه کنیم، بیشتر تأسف می‌خوریم که شرکتی با این سابقه، چنین خودرویی را با چنین قیمتی به خریداران بازار انحصاری تحمیل می‌کند. سایپا کوییک آینهٔ تمام نمای عقب‌ماندگی صنعت خودروسازی کشورمان است که سال‌ها است صرفاً با حربهٔ انحصار بازار توانسته به فعالیت خود ادامه دهد. البته شاید کوییک نکات مثبتی هم داشته باشد اما قیمت گزاف آن، همین ویژگی‌های مثبت کمرنگ را هم از نظر محو می‌کند.

مشخصات فنی

Saipa Quick

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
حجم صندوق بار ۲۲۵ لیتر
فاصله محوری ۲,۴۱۵ میلی‌متر
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر
قیمت ۱۳۰ میلیون تومان

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    در وصف تو مانده ام، تو ای درخشان

    موافقم ۹۰
    مخالفم ۴
    1. محمد رستمی نژاد

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      بچه ها یعنی اگه‌بخوام کامنتی در حد این پست بنویسم فکر کنم نوشتنش یک ساعت وقت ببره

      خلاصه میگم
      ایران خودرو آشغال سازی بیش نیست
      سایپا هم آشغال سازی بیش نیست

      من بهشون میگم آشغال سازان و مدارکی هم دارم و داریم که آشغال درست می‌کنند

      آشغال سازان ایرانی

      موافقم ۱۱۹
      مخالفم ۱۹
      1. REZA

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (100 ديدگاه)

        تا اشغال خر هست اشغال ساز هم هست و هرجور دلشون بخواد میتازن و به ریش ملت غیور میخندند. شاعر میگه
        ریشه اش صاف نگردد
        انکه بنیادش کج است
        مشکل خود ما هستیم که هرچی میدن به خوردمون میخوریم و دم نمیزنیم و دنبال باقیش میگردیم.وقتی کالایی مشتری نداشته باشه اتوماتیک وار از بازار حذف میشه ولی وقتی واسه ۱۰۰۰ عدد ۱میلیون مشتری باشه تکلیف کار روشنه

        موافقم ۶۸
        مخالفم ۱۰
        1. محمد رستمی نژاد

          ۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          واقعا ریشه اش صاف نگردد آنکه‌بنیادش کج است

          حاجی ،، حاجیتون میگه

          خشت اول گر نهد معمار کج ،،،،،،،،،،،، تا ثریا می‌رود دیوار کج

          موافقم ۲۸
          مخالفم ۱۰
      2. ارشیا

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1602 ديدگاه)

        اونایی که بهت دیسلایک دادن رو درک نمیکنم

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۱۱
        1. محمد رستمی نژاد

          ۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          آره ارشیا جان
          من شدم سلطان دیسلایک
          از ۲۶۴۶ هم بیشتر شدن
          فکر کنم‌ ۱۵۰ تا دیس
          امشب دیگه‌ باید تا ممنوع الخروج نشدم برم کانادا ??????

          این کسایی که دیس دادن احتمالا در سایپا کارمیکنن

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۷
    2. Reza

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      ???? this is awesome

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۵
    3. ?A.H MOTORS?

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (424 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم مدیر عامل سایپا و ایران خودرو خودشون سوار کوییک و تارا میشن یا نه؟ ?
      من نمی خوام طرفداری ۲۰۶?? رو بکنم ولی خدا وکیلی امکانات ۲۰۶ فرانسه از کوییک بیشتره!
      حالا ۲۰۶ ماله ۱۹۹۸
      حالا کوییک ما برا سال ۲۰۱۸??‍♂️
      ۲۰ سال فاصله داره حالا بهتر نشدین حداقل همون کیفیت رو حفظ میکردین
      ای خداااااااااااااااااااااااا….
      من نمی گم ۲۰۶ تو زمان خودش شاهکار بوده میگم تو اون سال تو رده ی خوب بود.
      اخه این چیه سایپا؟??‍♂️
      طراحی کابین واقعا افتضاحه !?
      این برا سال ۱۹۹۰ خوب نه واسه سال۲۰۲۱??

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۴
    4. Kato

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      قیمت واقعی ۴۰ میلیون
      قیمت کارخانه ۱۳۰ میلیون نا قابل
      سود سایپا ۹۰ میلیون
      نوش جون

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
      1. Amir

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        ۴۰ میلیون هم واسه کوییک (پراید فیس لیفت ) زیاده ، والا چی داره که ۴۰ میلیون قیمت بخوره ؟ یه موتور پراید و پلاستیک که بیشتر نیست ؛ نه مهندسی پشت این ماشین هست و نه برند معتبری
        اگه سایپا همونقدر تلاشی که در خالی کردن جیب مردم داره در تحقیق و توسعه داشت الان در حد کره ایا ماشین می‌ساخت.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
  2. زیزیگولو

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    با عرض پوزش خدمت دوستانی که این ماشینو دارن ?????????????

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۱۴
    1. رضا

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (424 ديدگاه)

      من دارم
      پولشو بهت میدم هرچی سلاح دیدی برام بخر.
      فقط ۳سال گارانتی بده.چون نمیخام برم تعمیر گاه و خرجم بیش از این بشه.

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۸
      1. زیزیگولو

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2457 ديدگاه)

        رضا جان درست میفرمایین منظور منم توهین کردن به مردم عزیز کشورم نیستش بلکه اعتراض به ماشینای بنجل سایپا و ایرانخودرو هستش ……. قیمت گذاری و فروش اون به مردم تو ایران کاملاً مهندسی شده هستش و مردم هم به اجبار و از سَر نیاز هیچ انتخاب دیگه ای ندارن و مجبورن این آتوآشغالا رو بخرن ، مثلا مثلاً تو رنج قیمتی ۱۰۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون تومن فقط میشه پراید بخری و انتخاب دیگه ای وجود نداره یا تو رنج قیمتی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومن فقط میشه ساینا و تیبا بخری و انتخاب دیگه ای وجود نداره یا و به همین ترتیب با هر رنج قیمتی فقط و فقط یکی دو مدل خاص رو میشه خریداری کرد ، پس به همین دلیله که میگم بازاز خودروی کشور توسط دو خودروساز کاملاً انحصاری و مهندسی شده هستش و مردم نسبت به پولی که دارن به اجبار فقط یه مدل ماشین رو میتونن انتخاب کنن و نه بیشتر

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱
      2. OoO

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دقیقا هیچکدوم کاری به قیمت ندارن فقط نظر میدن باز اینجا ک خوبه تو اینستا بعضی پیجا با خودروسازیای آلمانی مقایسه میکنن فقط حماقت خودشونا نشون میدن?

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۴
        1. زیزیگولو

          ۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2457 ديدگاه)

          هر کس آزاده نظر خوشو بگه و ما حق نداریم کسایی رو که نظرشون باب میل ما نیستش احمق خطاب کنیم

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲
      3. مهردادکمال

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (781 ديدگاه)

        صلاح درسته البته

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
    2. احمد

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من همین الان ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۳ سوار میشم کاملا نرم و بی صدا, مصرفش پایین, کابینش باکیفیت تر, فرمونش عالی و تجربه رانندگی با این اشغالای سایپا هم دارم ماشینم نصف این گاری قیمت داره و هیچوقت هم التماس همچین ماشینایی نکردم, چند سال پیش بجای خرید گاری ایران خودرو رفتم یک مزدا ۳۲۳ مدل ۸۴ خریدم به معنای واقعی فوق العاده بود تا نگرش مردم عوض نشه همین اشغالا رو بخوردمون میدن فقط نخرید

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  3. Farzad

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    هیچ کشوری ، بازار خودروی انحصاری نداره به جز ایران ، در هیچ کشوری واردات خودرو ممنوع نیست حتی کره شمالی (البته برای مسئولینمون خوب هست ولی برای مردم اَخ هست و بَد )
    کره جنوبی خودروسازیش رو تقریبا همزمان با ایران شروع کرد اما اونا الان کجان ، حتی به بازار آمریکا هم نفوذ کردن چون که بازارشون رقابتی بوده . ( البته ایران خودروسازی نداره بلکه مونتاژکار و کپی کاری هست ) ، شرکت هایی که باوجود بازار انحصاری و بدون رقیب در عمل ورشکست شدن ولی هنوز هم از رو نرفتن .

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۸
  4. حسین

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (99 ديدگاه)

    کوییک آر با رینگ الومینیومی و … هم قیمت ۲۰۶ تیپ دو هست.
    اگر دنبال یک خودرو هاچ بک برای مصرف شهری باشید ، کدام را انتخاب میکنید؟
    کوییک آر +++++
    ۲۰۶ تیپ ۲ ایرانیزه —–

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۷۱
    1. رضا

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (424 ديدگاه)

      من کوییک بهت میدم ۲۰۶ تیپ۲ بهم بده.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۸
      1. TRX

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (24 ديدگاه)

        داداش این کوییک رو دستت مونده ها زیر همه ی کامنت ها میگی من کویکمو بهتون میدم نگهش دار لازمت میشه

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲
  5. Avan

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (328 ديدگاه)

    یک گزارش درباره علت آتش گرفتن خودروی شاهین هم تهیه کنید.

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۳
  6. حسین

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (434 ديدگاه)

    ۸۷ الاغ بی بخار قدرت?
    ۷.۵ لیتر هم بنزین حروم می کنه. دیگه چی میخواین
    به این مقدار راضی نباشید

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۴
  7. Ali

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    ندارید اینارو
    به اندازه کافی تو خیابون این فجایع رو میبینیم

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳
    1. افشار

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      نذارید

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۵
  8. Ramin

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1986 ديدگاه)

    قیمت این خودرو ۱۳۰ میلیون تومانه.
    من اینو به ریال عربستان تبدیل کردم….. شد ۱۱۲ هزار ریال عربستان.

    میدونی اونجا بهتون چی میدن ؟؟؟ بهتون اینو میدن ?

    http://www.salehcars.com/public/storage/products/out_600e6e35c64cf1611558453.jpg
    /////////
    http://www.salehcars.com/public/storage/products/out_600e6e35c791b1611558453.jpg
    /////////
    http://www.salehcars.com/public/storage/products/out_600e6e35c81551611558453.jpg
    ////////
    http://www.salehcars.com/public/storage/products/out_600e6e35cb3931611558455.jbg
    ////////

    ۱۳۰ میلیون تومان میشه ۱۱۲ هزار ریال عربستان. خداوکیلی کدوم بهتره ؟؟؟

    پولمون خیلی بی ارزشه…. ماشین های داخلی هم بی ارزش تر….

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. میثم

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2222 ديدگاه)

      این چه مدل چانگانه رامین؟؟؟
      خوشگله

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
      1. Amirreza

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        Cs85 هست

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
    2. محمد رستمی نژاد

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      اَخ رامین
      استعداد عجیبی در ربط دادن موضوع به چینی ها داری
      ❤❤??????????✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۲
    3. Navid_bivaN

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3074 ديدگاه)

      قیمتش تو بازار آزاد چقدره؟

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  9. M.A.S

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (559 ديدگاه)

    ممنون از اینکه دوباره تجربه رانندگی رو به سایت برگردوندید
    اما درخواستی که بنده دارم اینه که به جای این خودرو های نه چندان خودرو
    لطفا سراغ خودرو های خاص کشور بروید مثل انواع پورشه یا مازراتی یا حتی لامبورگینی های ایران و…
    حیف سایتی مثل این که خودش به روز ترین مطالبو میذاره ولی برای تست درایو توی کشور خودرو جالبی پیدا نمیشه!!!!!!!!

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۷
  10. Sina10

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2205 ديدگاه)

    با اینکه ساخته های سایپا و ایرانخودرو یکی از یکی فاجعه تر هستن ولی خب اینکه خودتون دست به کار شدین و بررسی خودرو انجام دادین عالیه
    ادامه بدین و مثل بقیه برین سراغ بررسی خودرو
    حالا نه فقط از این فجایع مثل کوییک و ساینا و بقیه پراید ها ، ولی ادامه بدین بررسی هاتون رو
    سراغ ماشینای خاصی که توی کشور هستن برین ( هر چند خیلی کمن)

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
  11. Benz SLR

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    ایران فرغون و سایپا قالپاق به لطف بازار انحصاری تا الان موندن. واقعا عصبانی ام چون به دلیل قوانین مسخره و سیاسی ماشین هایی که دوست داریم رو با قیمت مناسب نمیتونیم بخریم و بخاطر بازار بسته باید خودرو های بی کیفیت رو ۱۰۰ برابر گرون تر قیمت داشته باشه که دستمون ازش کوتاهه . یه دوچرخه شده ۹ میلیون دیگه وای به حال اینا. کاش میشد که یه روزی تو خیابونا انواع خودرو ها رو ببینیم و صنعت خودرو ایران به جاهای بالاتری بره و قیمت ها و …. اوکی شه . خدایا توکل به خودت.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
  12. حسین دهمرد

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1910 ديدگاه)

    این صنعت مثل باتلاقه هرکی وارد شه غرق میشه. حتی تیم مهندسی ب ام و و پورشه هم اگر بیان نتنها کاری از دستشون نمیاد بلکه آبروی خودشون هم میره. فرضا هیچ مافیایی نباشه که خود ب ام و خط تولید بزنه اینجا همه هم بتونن بخرن بازم نیاز به تنوع هست. وقتی تو خیابون راه میری باید تنوع ببینی.
    اگر کاره ای میبودم اولویت رو میزاشتم برای واردات انواع موتور و خودرو شخصی.چون با جان مردم سر و کار داره.یعنی خودم قاچاق گازوئیل و بنزین میکنم مرز افعانستان ولی حاضر بودم قیمت بنزین رو شناور کنم ولی پولشو واسه واردات ماشین اختصاص بدم.
    برای ایجاد اشتغال صنایع داخلی هم اولویت کشاورزی و دامپروری و امنیت غذایی.
    حالا کشنده و و ماشینهای سنگین و تجاری ها و امثال اینها ساختش همیشه لازم و به صرفه هست ارزش سرمایه گذاری داره.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
    1. [email protected]!n

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1610 ديدگاه)

      مشکل از ریشس. اول باید ریشه رو اتیش زد

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲
      1. محمد رستمی نژاد

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        درود بر تو رامین جان

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۳
  13. [email protected]!n

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1610 ديدگاه)

    خبر اتیش گرفتن شاهینم بزارین

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  14. Aryan kia

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (567 ديدگاه)

    دوستان البته به نظر من کوییک نسبت به محصولات دیگه سایپا خیلی بهتره چون تو پارس خودرو تولید میشه ولی در کل بین ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو پارس خودرو از همه بهتره نمونش همین ال نود

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
    1. مهدی

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      همشون اشغالن پارس خودرو سایپا ایرانخودرو نداره
      اینا حتی تلاشی برای بالا بردن کیفت نمیکنن همین الان سمند (که میگفتن داخلیه) قدیمیش کیفیت متریال بهتری از جدیداش داره…
      طرف میبینه هرچی بسازه مردم میخرن براچی رو کیفیت کار کنه در نهایت مردم میخرن تنها کاری که انجام میده حداکثر بیرون دادن یه محصول شتر گاو پلنگ هست که فقط بگه در دوره ی مدیریتم اینکارو انجام دادم

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
  15. Sina10

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2205 ديدگاه)

    به به عجب اسطوره ای !!!
    عجب موتور توانمندی!!!
    جانشین قدرتمند و بی نظیر سلطان پراید!!

    انصافا هیچ خودرویی به اندازه پراید ، زیر مجموعه نداشته
    نزدیک ترین رقیب های پراید توی این زمینه ، گلف نسل اول ( که کلی مدل مختلف داشت) و موستانگ نسل اول ( که چندین مدل از نسخه های پایه گرفته تا مک‌وان و شلبی و… داشت) و یا ب‌ام‌و سری ۳ دو نسل قبل ( که اون هم کلی مدل باحال داشت)
    همه این ماشینا از نظر تعداد مدل های زیرمجموعه ، نزدیک پراید هم نمیشن!!
    پراید ۱۳۱ , ۱۳۲ , ۱۱۱ , ۱۵۱ , ۱۵۱ آپشنال , ۱۴۱, نسیم ، ساینا ، یه ساینا دیگه ، کوییک R ، کوییک S , تیبا ، تیبا ۲
    و تازه کلی مدل دیگه ازش تو راهه

    یعنی توی این فاجعه بی کیفیت ، بجز قیافه ی نسبتا خوبش هیچ نکته ای مثبتی دیده نمیشه
    قیمت این ماشین به دلار میشه ۶۵۰۰ دلار که قیمت نسبتا ارزونیه ولی با این اوضاع اقتصادی خیلی هم گرونه ، همچنین توی دنیا با خیلی کمتر از این مبلغ ، کلی ماشین دست دوم عالی که حتی شاید موتور V6 یا قدرتی بیشتر ۲۵۰ اسب بخار هم داشته باشن گیرت بیاد
    مثلا مزدا ۳ اسپید ، با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خیلی راحت توی بقیه بازار ها میشه گیر اورد
    در حالی که مدل عادیشو برای سال ۱۳۹۸ میدن ۸۵۵ میلیون که میشه ۴۲ هزار دلار!!
    تازه مدل عادیشه که اینقدر گروه میدن ، مدل اسپیدش زیر ۱۰ هزار دلاره!!
    یا ب‌ام‌و ۵۳۰i مدل ۲۰۱۸ قیمتش ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیونه که میشه ۲۴۵ هزار دلار که قیمت دو تا M5 کامپتیشن میشه!!

    حالا جدا از بحث قیمت و بد بودن خود ماشین ، توی این بازار گزینه های خیلی کمی موجود هستن ، شاید تو این بازار ماشینایی که بهتر از این باشه خیلی کمیاب هستن
    ولی جدااز اون ، از پدال بابت اینکه خودشون رفتن سراغ بررسی ماشین متشکرم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  16. ali a

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (710 ديدگاه)

    خودم تیبا۲ دارم.خوبی هاش به کنار.. ولی صدای موتور و کوبش کمک هاش بعد از سه سال دیگه از تحمل من خارجه…و عمرا طرف کوییک و اینا برم. حتی خرج بیشتر و هزینه بنزین بیشتر هم به جون میخرم و میرم ماشین بهتر میگیرم .منتطرم یکم پول دستم بیاد

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  17. Mf1

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به‌طورکلی، کوییک را می‌توان خودرویی تأسف‌برانگیز توصیف کرد
    دقیقا

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  18. امیرعلی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    بچه ها خدایی مدل چانگانی که رامین گفت عقب و فرم ‌ماشینش شبیه bmw x4 نیست

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  19. Amir

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام،من این خودرو رو جدیدا خریداری کردم،قبل این پراید مدل نودوهشت داشتم و به نظرم نسبت به پراید ماشین خیلی بهتریه،ایرادات ریز مثل خراب شدن پمپ صندوق یا شیشه بالابر توش رایجه که خدا رو شکر ماشین من تاحالا مشکلی نداشته،به نظر من تو رنج قیمتی(بازار) ماشین خوبیه ولی اگه پولتون به تیپ دو صفر میرسه پیشنهاد میکنم همونو بخرید هر چند موتورش یکم ضعیف تره،من به شخصه دوست دارم ماشین صفر سوار بشم و معمولا سمت ماشین دست دو نمیرم،اینم بگم بازار فروشی خوبی داره و یه جورایی حکم پول نقد رو داره
    ارادتمند دوستانی که منصفانه و به دور از تخریب نظرشون رو بیان میکنند

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  20. Khosrow

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    طراحیتو فدا مدا ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. Mehrad

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا قیمت کارخانه ۲۰۶ تیپ ۲ از قیمت کارخانه کوییک کمتره…..!!! ؟؟ در صورتی که کوییک آشغالتر از اون هست!!!
    کلاهبرداری تو روز روشن!!!!
    خجالتم خوب چیزیه….

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  22. Ali_b

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تا کی باید حرص بخوریم تا از این انحصار خارج بشیم؟
    من که دیگه خسته شدم.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  23. سیاوش

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    الان شما به من بگید تو این مملکت با ۱۵۰ میلیون چی بخرم که دو سال گارانتی داشته باشه ؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا