بررسی کوییک GXR-L، ویژگی ها،قیمت و تفاوت ها
کوییک، پرفروشترین خودروی بازار کشورمان محسوب میشود. این خودرو که اساساً فیسلیفتی روی تیبا 2 است، به لطف بازار انحصاری، ظاهر نسبتاً جوانپسند و قیمت ارزانتر از دیگر خودروهای داخلی، به انتخاب خیلی از خریداران تبدیل شده است. سایپا نیز این خودرو را در تیپهای بسیار متعددی با پسوندهایی مثل R، S و GX تولید کرده که تفاوتهایی جزئی باهم دارند و باعث گیج شدن خریداران میشوند. یکی از جدیدترین تیپهای کوییک که امسال به بازار عرضه شده، GXR-L نام دارد که توسط پارسخودرو تولید میشود. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگیهای کوییک gxr l و تفاوت آن با دیگر تیپهای کوییک خواهیم پرداخت.
همچنین بخوانید:
معرفی کوییک GXR-L
برای بررسی کوییک gxr l باید ابتدا تاریخچهٔ تیپهای مختلف کوییک را مرور کنیم. در سال 1400 درحالیکه حدود سه سال از عرضهٔ کوییک به بازار میگذشت، سایپا نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام کوییک S معرفی کرد. این تیپ اساساً یک فیسلیفت جزئی روی کوییک محسوب میشد که در جلو از طراحی جدیدی برای سپر و جلوپنجره بهره میبرد. کوییک S در داخل هم به غربیلک فرمان D شکل مشابه کوییک اتوماتیک و صفحه آمپر جدید مجهز شده بود. سپس در سال 1402، سایپا تیپ دیگری بنام GX را معرفی کرد. کوییک GX درواقع نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ کوییک S محسوب میشود که به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i و امکانات بیشتری مجهز شده است. با مرور این داستان، نهایتاً به کوییک GXR میرسیم. حرف R در خانوادهٔ کوییک به معنای طرح دورنگ بدنه است و تیپ GXR هم درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب میشود. این تیپ خود در دو مدل GXR-L و GXR-H تولید میشود که از لحاظ امکانات با هم تفاوت دارند.
پیشرانه کوییک GXR-L
همانطور که توضیح دادیم، کوییک GX و تیپهای GXR-L و GXR-H از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور M15 بهره میبرند که با نام M15i شناخته میشود. این پیشرانه هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما بهبودهای قابلتوجهی را تجربه کرده است که شامل تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها، افزایش نسبت تراکم، تغییر میلسوپاپ و پیستونها، بازطراحی خروجی هوا و تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ میشود. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به 91 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور رسیده که افزایشی جزئی را نسبت به 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور نسخهٔ قبلی نشان میدهد. همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور نیز در دور کمی پایینتری (5,250 rpm برای قدرت و 4 هزار rpm برای گشتاور) تولید میشود. علاوه بر این، به گفتهٔ سایپا، مصرف سوخت این موتور هم کمتر شده و به 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالیکه این رقم در نسخهٔ قبلی 7.2 لیتر بود.
بیشتر بخوانید: هزینه اجرت و تعمیرات کوییک
ویژگیهای بیرونی کوییک GXR-L
گفتیم که تیپ GXR درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب میشود؛ بنابراین، این تیپ از لحاظ طراحی تفاوتی با کوییک S و GX ندارد و صرفاً با طرح دورنگ بدنه از این دو تیپ مذکور متمایز میشود. کوییک GXR-L با سقف مشکی و سقف قرمز تولید میشود که نمونهٔ سقف مشکی در دیگر قسمتها تفاوتی با کوییک GX ندارد ولی در نمونهٔ سقف قرمز، قاب آینههای جانبی و تریم نقرهای زیر سپرها هم به رنگ قرمز درمیآید. این تیپ همچنین در هردو مدل کوییک GXR-L و GXR-H بهصورت استاندارد به دیلایت و رینگ آلومینیومی هم مجهز است.
داخل کوییک GXRL
در داخل کوییک GXR-L، شاهد همان داشبورد قدیمی و سیاهی هستیم که سالها است در انواع مختلف کوییک دیدهایم. تنها ویژگیهای جدیدتر در داخل این خودرو، غربیلک فرمان D شکل و صفحه آمپر جدید با کامپیوتر سفری هستند که از سال 1400 در کوییک S ارائه شدند. در نسخهٔ سقف قرمز GXR-L نیز پانل نقرهای میانی داشبورد و دستگیرهٔ درها به رنگ قرمز درمیآیند. در مدل GXR-H اما سایپا اقدام به طراحی پانل میانی جدیدی برای داشبورد کرده که با تریم مشکی براق، دریچههای تهویهٔ دایرهای و نمایشگر ایستاده در بالا، کمی فضای تکراری و خستهکنندهٔ کابین کوییک را بروزتر و بهتر کرده است. بااینحال، اگر سراغ تیپ GXR-L بروید باید همچنان همان داشبورد قدیمی را تحمل کنید.
امکانات کوییک GXR-L
لیست امکانات کوییک gxr l شامل موارد زیر میشود:
- فرمان هیدرولیک D شکل
- سیستم پایش باد تایرها
- رینگ آلومینیومی
- سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
- دو ایربگ
- پنجرههای برقی
- تنظیم برقی آینههای جانبی
- سنسور دنده عقب
- چراغهای خودکار
- دیلایت
- کنترل کشش
- کنترل پایداری
- ترمز کمکی
- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
- ترمز ABS و EBD
- نشانگر تعویض دنده
در مدل GRX-H که درواقع نسخهٔ فول آپشن تیپ GXR-L محسوب میشود، علاوه بر موارد بالا، امکانات دیگری هم ارائه میشود که عبارتاند از:
- دکمههای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان
- صندلیهای چرم و پارچه
- نمایشگر لمسی 7 اینچی
- دوربین دید عقب
- شیشههای دودی عقب
تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GX L چیست؟
تنها تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GX L در طرح دورنگ بدنه است که با سقف قرمز یا مشکی ارائه میشود. همچنین، کوییک GXR-L به رینگ آلومینیومی هم مجهز است درحالیکه کوییک GX L با رینگ فولادی عرضه میشود.
تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GXR-H چیست؟
کوییک GXR-H درواقع نسخهٔ فول آپشن تیپ GRX-L محسوب میشود که از چند آپشن بیشتر مثل دکمههای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، صندلیهای چرم و پارچه، نمایشگر لمسی 7 اینچی و دوربین دید عقب بهره میبرد. در کوییک GXR-H همچنین شاهد طراحی جدید پانل میانی داشبورد با دریچههای تهویهٔ دایرهای و تریم مشکی براق هم هستیم.
قیمت کوییک GXR-L در کارخانه و بازار
در حال حاضر، قیمت کارخانهای کوییک GXR-L برابر با 391 میلیون تومان است که حدود 23 میلیون تومان از کوییک GX L گرانتر است و این مبلغ اضافه فقط به خاطر بدنهٔ دورنگ و رینگ آلومینیومی گرفته میشود. در بازار اما اختلاف قیمت این دو تیپ کمتر است و درحالیکه GX L با قیمتی در حدود 420 میلیون تومان خریدوفروش میشود، GXR-L تنها حدود 10 میلیون تومان گرانتر است.
مدل | توضیحات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کوییک R تیپ GX-L | رینگ | --- | 540,000,000 |
برای اطلاع از قیمت روز انواع کوییک صفر در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مشخصات فنی کوییک GXR-L
پیشرانه | M15i |
حجم موتور | 1497 سیسی |
قدرت | 91 اسب بخار |
گشتاور | 137 نیوتن متر |
گیربکس | 5 سرعته دستی |
وزن | 1065 کیلوگرم |
طول | 4,005 میلیمتر |
عرض | 1,678 میلیمتر |
ارتفاع | 1,532 میلیمتر |
رینگ و لاستیک | 14 اینچی 185 |
ترمز جلو | دیسکی |
ترمز عقب | کاسهای |
ظرفیت باک | 42 لیتر |
مصرف سوخت | 6.5 لیتر ترکیبی |