ایستگاه خبرسایپا

تغییر مدیر عامل سایپا؛ چرا توسلی مهر جایگزین تیموری شد؟

جواد توسلی‌مهر از چهره‌های نزدیک به میرسلیم، مدیر عامل سایپا و جانشین محمدعلی تیموری است.

در اقدامی عجیب و قبل از آغاز سال نو، مدیرعامل سایپا تغییر کرد. این تصمیم ظاهرا با رای هیئت مدیره انحام شد اما قطعا طبق نظر  وزارت صمت و دیگر افراد فعال در دولت به اجرا رسید.

محمدعلی تیموری به مدت ۲۶ ماه در سمت مدیر عاملی سایپا فعال بود. بدون شک، نمی‌توان دوران تصدی گری او را تاریخ‌ساز و درخشان توصیف کرد؛ چراکه عقب ماندگی سایپا از ایران خودرو طی دو سال اخیر، بیشتر از قبل شده است. سایپا و پارس خودرو، سال‌ها پیش با زانتیا، نیسان رونیز، ماکسیما و تیانا، بخش مهمی از خودروهای باکیفیت بازار ایران را تامین می‌کردند؛ اما حالا محصولی حجالت‌آور و ناامید کننده به نام شاهین اتوماتیک، پرچمدار سایپا محسوب می‌شود.

تیموری مدیر عامل سایپا

ظاهرا دلیل برکناری تیموری، عدم تحقق وعده‌های دولتمردان در موضوع  افزایش تیراژ تولید بود. بر اساس آمار رسمی، سایپا در ۱۱ ماه نخست امسال مجموعاً ۲۶۵ هزار سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. میزان تولید محصولات سواری سایپا در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۸۲ هزار دستگاه رسیده بود.

تیموری ۲۷ سال سابقه حضور در  ایران خودرو و سایپا دارد، او فعالیت خود را سال ۱۳۷۵ در شرکت ایران خودرو در بخش مدیریت نوین با استقرار سیستم‌های بهبود کیفیت با رویکرد کاهش قیمت، تحویل به موقع و بهره‌وری آغاز کرد. تیموری دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی در رشته مدیریت صنعتی و کارشناسی ارشد MBA است.

دیگر موضوع جالب، اظهار نظر تیموری در اوایل سال ۱۴۰۲ است که مجموع تولید سایپا را ۸۰۰ هزار دستگاه پیش‌بینی کرده بود. ایشان همچنین برای واردات انواع خودروهای دست دوم از ژاپن، ایده‌‌هایی داد و تفاوت فرمان راست با ساختار فرمان چپ را مد نظر نداشت. سخنان تیموری، پیرامون مقایسه‌ی مصرف سوخت پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ، فراموش نخواهد شد. مدیر عامل سابق سایپا، به وضوح نشان داد چگونه افرادی در راس خودروسازی ایران هستند.

توسلی مهر مدیر عامل جدید سایپا

اما مدیرعامل جدید سایپا، که مستقیما از شرکت ایران خودرو آمده، جواد توسلی‌مهر است. مدیرعاملی شرکت ایران خودرو دیزل و همچنین معاونت مدیرعامل ایران خودرو دیده می‌شود، توسلی مهر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایسیکو، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های ساختمانی، مدیرعامل شرکت لاستیک پارس (زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند)، معاونت برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت و مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) هم در کارنامه جواد توسلی‌مهر دیده می‌شود.

جواد توسلی مهر، کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در رشته مدیریت فناوری اطلاعات دارد. او به عنوان یک مدیر اقتصاددان و آشنا به بورس اوراق بهادار مشهور شده و توانسته است زیان‌دهی ایران خودرو دیزل را کاهش دهد. در دوره مدیریت توسلی مهر ، سهم خاور  در بورس تهران، رشد نجومی و بازدهی شگفت انگیز ۲۰۰۰ درصدی داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یکی از یکی دیگه د.ا.غ.و.ن تر !!

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10219 ديدگاه)

      بسیار هم عالی
      دیدم امروز چقدر داخلی‌ها تغییر کردن تا نگو مدیر عوض شده!
      خداروشکر روزگارِ گل‌و‌بلبلیمون شروع شد!
      از فرداست که تویوتا بنز و … دست به دامان مدیرانمان شوند جهت یادگیری مِتُد روزِ دنیا در مدیریت!
      خداروشکر
      خداروشکر
      بلاخره همه مشکلات حل شد ، شما چطور ، آره!!!

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        تو اول یاد بگیر نفر اول رو ریپلای نکنی و گلشعر نکی

        موافقم 7
        مخالفم 10
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (10219 ديدگاه)

          تو اول یاد بگیر آرام باشی جانم ، هیش هیشش

          موافقم 5
          مخالفم 6
    2. ریحانه

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایشون ۴ سال مدیر عامل ایرانخودرو دیزل بود از همه نظر عالی بود شرکت بسیار سوددهی کرد کارگرا همه ی عمر دعاگوش خواهند بود هرچقدر از مدیر و مدبر بودنشون بگم کم گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    هواپیمایی که در حال سقوطه فرقی نداره کاپیتانش کی باشه . سرنوشتش یکیه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  3. Simon

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به امید روزی که شَر پدر مافیای خودرو و طرفداراش از بازار خودروی مملکت کم بشه . یه تنه عامل نصف فلاکت خودروسازی ایران همین بشر و سبک فکریشه
    همونی که میگه ۲۰۶ و لندکروز فرقی ندارن . اون وقت خودش ساعت پتک و گوشی آیفون داره . پسرشم که دیگه نیاز به گفتن نداره چه پرونده پر پیمونی داره .

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. سهراب

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سگ زرد برادر شغاله‌. به نظر شما این دولتمردان ما بعد از چند دهه متوجه نشدن که صنعت خودرو به چهار تا مدیر بادانش در کلاس بین‌الملل نیاز داره و باید بالاخره به خصوصی‌سازی تن بدن؟ آیا به این فکر نکردن که کسی مثل پیمان کارگر رو در راس شرکتی مثل سایپا یا ایران‌خودرو قرار بدن؟ مسلما میدونن ولی با منافع سیاسی و اقتصادی‌شان در تضاده کامله. با هم بده بستون دارن، مدتی عروسک میرسلیم مدیرعامل میشه بعد زیر آبش رو‌میزنن و عروسک گروه دیگه رو‌میارن سرکار. مردم هم هیچ کاری، تاکید میکنم هیچ کاری ازشون ساخته نیست. بیخود نباید حرص بخوریم. بهتره به چیز دیگه‌ای فکر کنیم تا اوقات خوشمون تلخ نشه. ولی شک نکنید روزگار بالاخره کار خودش رو‌میکنه و این جماعت مافیایی صنعت خودرو کارمای هزاران کشته و نقص عضو و یتیم و … رو خواهند داد.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. پویان

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (751 ديدگاه)

    سلام جناب اشتری.
    بنظرم اگر از دانش، بنیان ها استفاده گسترده بشه بتونن تا حد تویوتا هم کیفیت بالا داشته باشن.
    لطفا دوستانی که دیسلایک میدن دلایلشون رو منطقی بفرمایند

    موافقم 1
    مخالفم 14
    1. hameds1

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      شما درک درستی از فساد موجود توی سیستم و کلمه دانش بنیان ندارید انگار!
      راحت ترین راه برای یش بینی یه رویداد نگاه به سابقه اونه: بعنوان مثال شما تو آسمون یه ابر سیاه میبینی، بعد 2 ساعت بارون میاد، دفعه دیگه که اون ابر رو دیدی میفهمی که 2 ساعت بعد به احتمال خیلی زیاد بارون میاد!
      حالا با نگاه به سابقه اختلاس های میلیاردی و فساد تو هر بخش این مملکت در صورت استفاده گسترده به قول شما از دانش بنیان ها، ده تا شرکت صوری ساخته میشه که خودشون رو دانش بنیان معرفی میکنن، سالم تریناشون بودجه های کلان میلیاردی میگیرن ارز مبادله ای دریافت میکنن یسری قطعه میارن با ارز آزاد میفروشن، این وسطم بیشترشون سر یه سال جمع میکنن میرن کانادا.
      کیفیت تویوتا حاصل ده ها سال تجربه و مدیریت مستقل در ایدئال ترین شرایط بازار کار آزاد و با حداقل فساده، بچه بازی نیست که یه نفر که اون بالاس یه کلمه دانش بنیان بگه همه چی خودکار حل بشه اگرم حل نشد بگه تقصیر خود شماست خوب دانش بنیان نکردید!

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      دلیل من اینکه یکم مطالعه کنید دستتون میاد
      دانش بنیان وجود نداره
      همش حرفه

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3163 ديدگاه)

      تویوتا خودش هم نمیدونه چجوری آنقدر ماشیناش با کیفیته بعد این شاسخولا یه ماشین رو هم نمیتونن به هم قطعاتشو بچسبونن

      موافقم 5
      مخالفم 0
    4. Khashayar

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      عزیز منظورت از دانش بنیان چیه؟ اگه منظورت نخبه های دانشگاهی مثل شریف و تهران هستند که ول معطلی کلا اساتید و دانشجویان دانشگاه های خوب ایران مثل شریف ، تهران، امیرکبیر و ….. فقط و فقط دنبال چاپ مقاله هستند و اصلا از صنعت چیزی نمیدونن که بخوان کاری کنند.
      در ضمن من هم با نظرت که میشه یه خودرو در حد تویوتا و یا بهتر از اون ساخت موافق فقط باید هزینه و آزمون و خطا بشه که احتمالا چند سالی طول بکشه. ولی میشه. ولی مسئله اینه کسی نمیخواد و یا باور کرده که ساخت خودرو بنزینی و یا برقی نیاز به تکنولوژی خواصی داره و باید از غرب تکنولوژیش وارد بشه.

      موافقم 3
      مخالفم 2
    5. مجتبی .

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      اکثر شرکتهای دانش بنیان الکی وبا رانت ثبت شدن وفعالیت واقعی درحد بین المللی ندارن. دیگه فکر نکنم نخبه واقعی در اکثر رشته ها توکشور مونده باشه. منظورم افراد خاصی که بتونن تغیر بزرگی ایجاد کنن هستش.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    یکی از خنده دار ترین مطالب پدال بدون شک 😂😂😂😂
    پت میاد مت که برادرش هست میاد جایگزینش میشه
    و انشالله پت قراره به جای خودروهای خجالت آور مانند کفتر اتومات
    بیاد نیسان تیانا رو فیس لیفت کنه و به قیمت بسیار ارزان تر از بازار جهانی به مردم عزیز کشور فلسطین و عراق و سوریه و حتی روسیه و چین هم برسونه
    تا آمریکا در حسرت ما باشد 🤣🤣🤣🤣
    _ آقای پت ببخشید میشه یه ماشین بسازید با بوگاتی شیرون رقابت کنه؟
    +نه خیر چون بوگاتی شیرون ماشین بدرد نخوری هست و نمیشه باهاش سفر کرد و چهار نفر رو توش سوار کرد و شوتیش کرد و رقباش هم همینن🤬
    همچنین جناب آقای پت انشالله به لطف خداوند متعال خودروهای بروزی را در کشورمون خواهد تولید کرد که میتوان
    با آپشن خودران آنها وقتی از روی نقشه شمال را انتخاب میکنیم به جنوب کشور برود آن هم از چهار ساعت از تهران تا بندر عباس یا از تهران تا مشهد 🤲🤲🤲
    انشالله شوتی سواران کشورمون به جای خودروهای ابرو بری مانند زانتیا و ایلیکس بتوانند با فورد رپتور و هامر شوتی بار ببرن🤣🤣🤣🤣

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. محی

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    مثلا این دو تا شرکت رقیب هستن،بعد مدیر اون یکی میاد میشه مدیر این یکی

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. Anti Tesla

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (614 ديدگاه)

    اینا یک عروسک حقوق بگیرند.
    تصمیم گیرنده اصلی دولت هست.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. samurai

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (543 ديدگاه)

    دومی بدرد حوزه علمیه میخوره قیافش داد میزنه تو مغزش :))) چی میگذره ………………………..:))

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    احتمالا قبلی دیگه کامل سیر شده بود لذا یکی دیگه رو آوردن که حالا اون بخوره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا از تیم جدید سایپا هر کس که این پیام را میبیند به مدیرعامل جدید بگوید ساینای دوگانه ما را تحویل دهید ، تیم قبلی که فقط فکر و حواسش قیمت بازار و تاخیر و گران کردن بود ، قرارداد ما تاریخش اسفند ۱۴۰۱ با تحویل بهمن ۱۴۰۲ است ولی هنوز حتی دعوتنامه هم نفرستاده اند ، تیم قبلی معلوم نیست چه نقشه ای داشتند ،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. حمید

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا تورو خدا به داد پلاسکو کار سایپا برسید *** الان این شرکت نزدیک به 190 نفر نیروی مازاد داره همه اداری….که حق کارگر رو میگیرن میدارم تو جیب این 190 نفر. این شرکت الان توسط چهار نفر داره اداره میشه.***.دکتر توسلی مهر تورو خدا بداد این شرکت برسید از دست این دزدهای خدانشناس.خواهش میکنیم ازتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا