چانگانسایپا

کاتالوگ مشخصات سایپا 441P مونتاژ ایران براساس چانگان CS55

سایپا برای مونتاژ کراس‌اورهای CS55 و CS35 چانگان آماده می‌شود. حالا کاتالوگ مدل بزرگ‌تر منتشر شده است.

برای شرکت‌های فعال در ایران، مونتاژ CKD نسبت به واردات کامل یک خودرو، مزیت‌های زیادی دارد. وقتی قطعات از خارج وارد ایران شوند و داخل کشور مراحل نصب را طی کنند؛ قیمت نهایی خودو برای شرکت واردکننده کاهش چشمگیری خواهد داشت.

در ایران، از نظر نوع مونتاژ سه نوع خودروی وارداتی وجود دارد که اصطلاحا CKD و SKD و CBU هستند. عبارت CBU مخفف Completely Built Unit به‌معنی واحد کاملاً ساخته شده است. همان‌طور که از معنای این واژه‌ها می‌توان فهمید، در روش CBU یک خودرو به ‌صورت کامل در کشور مبدأ مونتاژ می‌شود و سپس به کشور مقصد می‌رسد. خودرویی که با این روش از مرزهای یک کشور بگذرد، برای استفاده آماده است و احتیاج به طی‌کردن هیچ پروسه‌ای برای تکمیل تولید ندارد. تنها شاید لازم باشد موارد جزئی مثل فعال‌کردن برخی تجهیزات و امکانات (مثل نرم افزار مسیریاب به زبان محلی) در کشور مقصد و توسط شرکت واردکننده انجام شود.

در روش CKD مخفف Completely Knocked Down و SKD معادل Semi Knocked Down قطعات به صورت جداگانه وارد کشور مقصد می‌شوند تا در محل به مرحله‌ی نهایی مونتاژ برسند. طبیعتا در حالت CKD، جدا بودن اجزای خودرو بیشتر است و فرایند مونتاژ، زمان‌بر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

از یک سو، مالیات و عوارض مخصوص خودروهای وارداتی، بیشتر از مجموع هزینه‌ای است که برای قطعات CKD پرداخت می‌شود و از سویی دیگر، بعضی تجهیزات مثل ادوات پلاستیکی، تایرها و پوشش صندلی‌ها را می‌توان از تولیدکننده‌ی داخلی تامین کرد. مجموع موارد فوق، باعث می‌شوند خودروی مونتاژ شده در ایران، ارزان‌تر از نسخه‌ی وارداتی تمام شود.

سایپا علاوه‌بر انتشار کاتالوگ رسمی برای 441P مونتاژ ایران (براساس چانگان CS55 پلاس) پیش‌فروش این خودرو را نیز آغاز کرده است. البته قیمت نهایی هنوز مشخص نیست و مبلغ ۱/۱۳۴ میلیارد تومان به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌شود. هرچند که قیمت چانگان CS55 پلاس در بازار آزاد به ۲/۵ تا ۲/۸ میلیارد تومان رسیده است؛ می‌توان امیدروار بود 441P سایپا برای ثبت نام کنندگان، ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان هزینه خرید داشته باشد. این خودروها قرار است آیان و آذر ۱۴۰۴ تحویل شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. GENIUS

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1362 ديدگاه)

    تجربه تلخ نابودی کیفی سراتوی مونتاژی به نسبت نسخه وارداتی رو که تکرار میکنن هیچ ؛ واقعا جا نداره وقتی داره مونتاژ داخل میشه این محصول 50% قیمتش بریزه تا ملت دسترسی مناسبی بهش پیدا کنن نه اینکه علی الحساب 1.134میلیارد واریزی بخوان یعنی قیمت نهاییش میشه بالای 2.5؟!!

    پ.ن: اینکه حتی چانگان چین هم جرات نداره با اسم خودش تو ایران کار مونتاژ بکنه و به سایپا دستور ریبج داده نشون میده اگه تا قیامت هم نگاه به شرق کنید جوری که چشماتون لوچ بشه هم اونا شماها رو تحویل نخواهند گرفت!

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6329 ديدگاه)

      یکی از دلایلی که هایما هم تکنولوژی محصولات شو دست ایران‌خودرو نمیده همینه چون گند میزنن تو ماشین🖕🏿
      حتی رنو هم واسه یه ال ۹۰ کلی حرص خورد که اینا ماشین درست تحویل مردم بدن

      موافقم 4
      مخالفم 4
  2. علی

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    این الان کاهش چشمگیر قیمت نهایی محسوب میشه؟ بیشتر شبیه افزایش چشمگیر دزدی و کلاهبرداری هست!

  3. ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6329 ديدگاه)

    نخرین آقا نخرین 🖕🏿

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. کوروش

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کاملا اتفاقی قبل از شروع این پیش فروش، قیمت نمونه ی وارداتی توسط سایپا ۵۰۹ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، در فضای مجازی هم کلی برای این خودرو تبلیغ شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا