چشم اندازسایپا

سایپا اطلس، فیس‌لیفت کوییک در راه است

سایپا دستی به سر و روی محصولات خود کشیده و آماده می‌شود تا با خودروهایی چون اطلس، سهند، آریا و شاهین، بازار خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی کشور را در اختیار بگیرد.

سایپا اطلس

سایپا اطلس به‌عنوان فیس‌لیفت کوییک محسوب می‌شود و بنابراین یک هاچ‌بک با شمایل یک مینی کراس‌اوور است. نمای جلو و عقب اطلس کاملاً تغییر کرده است. چراغ‌های جلو کشیده و باریک طراحی شده‌اند. مهم‌ترین نکته در نمای جلو، جلوپنجره با میله‌های عمودی کرومی است که در ترکیب با فرم کوتاه سپرها و خطوط روی کاپوت، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت به این خودرو بخشیده‌اند.

نمای عقب سایپا اطلس

نمای عقب هم با چراغ‌های دو قسمتی، یادآور خودروهای هاچ‌بک فرانسوی هستند. هرچند اگر قسمت مشکی رنگ جای پلاک تا پایین درب عقب امتداد نمی‌یافت شاهد نمای بهتر و موجه‌تری بودیم. نمای جانبی نسبت به کوییک به‌جز در جزئیاتی مانند تزئینات کرومی روی گلگیر جلو و رینگ‌ها و فرم آینه‌ها تفاوتی را نشان نمی‌دهد. درمجموع باید گفت که اطلس در طراحی پخته‌تر از کوییک نشان می‌دهد.

داخل کابین سایپا اطلس

طراحی کابین اطلس یک گام روبه‌جلو محسوب می‌شود. هرچند کلیات آشنا به نظر می‌رسند اما خروجی‌های دایره‌ای و اسپرت سیستم تهویه، ترکیب دو رنگ داشبورد، نمایشگر ۷ اینچی اطلاعات و سرگرمی، رودری‌های جدید و دو رنگ، فرمان با دکمه‌های کنترلی و طراحی جلوداشبورد جدید می‌توانند در صورت کیفیت مناسب می‌توانند مشتریان را تا حد زیادی راضی کنند.

مشخصات فنی سایپا اطلس

برای اطلس موتور چهار سیلندر ارتقا یافته M15-GSI درنظر گرفته شده که با کمک سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، هدرز و ارتقای نرم‌افزاری اکنون قدرت آن به ۹۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۷ نیوتن‌متر رسیده است. بعلاوه این موتور نسبت به موتورهای فعلی M15 به کار رفته در کوییک، ساینا و تیبا، قدرت و گشتاور خود را در دورهایی پایین‌تری تولید می‌کند و همچنین مصرف سوخت پایین‌تری داشته و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۵ است.

برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT بهره گرفته می‌شود. نسخه اتوماتیک از همان گیربکس CVT پانچ بلژیک که در کوییک و ساینای اتومات نیز به کار رفته سود می‌برد. برای این گیربکس امکان تعویض مصنوعی ۶ دنده تعریف شده است.

تجهیزات و امکانات اطلس سایپا

سایپا قصد دارد اطلس را با امکانات رفاهی مناسبی وارد بازار کند. تریم‌های رده بالای این خودرو مجهز به کروز کنترل، سیستم تشخیص نقاط کور، سنسور نمایش فشار باد تایرها، سنسور نور، سنسور باران، سانروف برقی، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقاط کور، تهویه نیمه اتوماتیک، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی، صندلی‌های برقی و غیره بهره می‌برد.

قیمت و زمان عرضه اطلس

قرار است تولید انبوه اطلس از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شود. اکنون این خودرو در مراحل نهایی تست ایمنی، تصادف و عابر پیاده قرار دارد. هنوز قیمت سایپا اطلس اعلام نشده اما قرار است درتریم های ساده و فول و با رنگ‌های متنوع وارد بازار شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. reza-a

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (427 ديدگاه)

    میشه گفت در حد یک فیس لیفت از کوییک هست که نمای جلو از فورد کا پلاس جدید و نمای عقب از رنو کپچر 2022 کپی شده اما در کل به بدی کوییک نیست
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/2018_Ford_KA%2B_Zetec_1.0_Front.jpg/1200px-2018_Ford_KA%2B_Zetec_1.0_Front.jpg
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/w06nL/s3/renault-clio-e-tech-y-captur-e-tech-plug-in.webp
    در مورد امکاناتش هم که احتمالا چند سری اول با چیزهایی که گفته شده عرضه بشه اما بعدش مثل کوییک با امکانات در حد ساینا باشه
    خیلی از خودروسازها تو فیس لیفت تغییری روی کلیت درها انجام نمیدن چون فرایند طراحی و مهندسی زمان بر و پرهزینه ای داره اما اون برای مثلا دو سه ساله ولی سایپا از سال 1389 (شروع تولید تیبا) همین قالب در رو داره و تازه روی مدل سهند که صندوقدار همین هست هم درا رو تغییر نداده
    در کل اگر شرایط کشور همین شکل باشه میشه گفت بد نیست با فرض امکاناتی که گفته شده، افزایش جزئی قدرت و ظاهر پیشرفت کرده نسبت مدلهای قبلی سایپا ولی میدونیم که کشور ما امکانات، نیروی انسانی ،ذخایر و توانایی خیلی بهتر از اینا رو داره که اجازه داده نمیشه تا منافع یه عده حفظ بشه

    موافقم 70
    مخالفم 17
    1. حمید

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (97 ديدگاه)

      پیشرفت کرده.
      طراحی قابل قبوله و امکانات هم در حد خودش خوبه.
      فط رینگ های ۱۴ اینچی بدجور تو ذوق میزنه!
      آقای سایپا رینگ ۱۶ اینچی بنداز روش و ارتفاعشو کم کن خیلی دلپذیرتر میشه

      موافقم 20
      مخالفم 48
  2. reza-a

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (427 ديدگاه)

    در مورد عکس های منتشر شده حداقل تو اتشار عکس از محصول یکم پیشرفت کردن که البته معلوم نیست واقعی هستن یا فتوشاپ ولی ظاهرا از داخل ماشین عکسی ندادن (عکس داشبورد اگه اشتباه نکنم مربوط به نمایشگاه چندوقت پیش که خود سایپا منتشر نکرده).

    موافقم 22
    مخالفم 1
  3. حسین

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    میمردن طراحی جانبی را هم جدید و متناسب میکردن؟

    موافقم 59
    مخالفم 2
  4. مهردادکمال

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    نکشیمون پرچمدار

    موافقم 37
    مخالفم 3
  5. Payfast

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    اگه این کابینی که من میبینم چرمی باشه حداقل میشه بهش گفت قشنگ

    موافقم 14
    مخالفم 29
    1. GMA

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (743 ديدگاه)

      بله حتما هم از چرم گاو هایی هست که به طور ویژه در استرالیا پرورش داده شدن تا پوست و چرمشون بالاترین کیفیت رو داشته باشه…:))

      موافقم 51
      مخالفم 3
      1. نوید AJ

        ۲۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        بهترین چرم رو گاوهای شمال ایران دارن. بهترین دباغی ها رو هم تبریز.

        موافقم 27
        مخالفم 19
        1. زمستانم

          ۲۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (219 ديدگاه)

          فاز تو فاز نشی

          موافقم 7
          مخالفم 11
  6. Ali

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رینگاش شخمیه قالپاقای کوییکو بزارن بهتره ارزون ترم واسه مشتری در میاد

    موافقم 4
    مخالفم 25
  7. علی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ماشینای جدید سایپا همشون همینن ظاهری عالی موتوری داغون 💔.

    موافقم 15
    مخالفم 23
    1. Hemn

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ینی ظاهرش عالیه؟؟!!

      موافقم 10
      مخالفم 1
  8. ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3249 ديدگاه)

    سلام پراید هاچبک نسیم از این خوشگل تره

    موافقم 15
    مخالفم 27
  9. Mehdi

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1961 ديدگاه)

    از اونجایی دردم میگیره که اکثرا از این ماشین و طراحیش تعریف کردند و پیشرفت دانستند
    طراحی های سایپا عالی شده پیشرفت کرده
    نمیدونم چجوری همچین ماشین بی تناسبی اب دهانتان در صورت هم قیمت بودن با کوییک جاری کرده
    به کجا رسیدیم با این قیمت برای چنین ماشینی با چنین طراحی وکیفیتی شوق میکنیم
    داستان این لیاقتمون واقعا خودمون تعیین میکنیم
    این ماشین هر جای دیگه ای از دنیا بود کسی بش نگاه نمینداخت چندشش میشد ازش این خودرو برای ما ایرانیا از لحاظ درامدی و سطح خودرو هم رده همان شورولتی که چند وقت پیش پدال عکسش گذاشت به صورت هاچ بک بود
    لیاقتمان همین خودرو
    برای صف فروشش جدای از چیزی که هست تو این وضعیتی که الان تو ایران حکم فرماست میریم صف میبندیم تازه اگه قرعه کشی اسمتون دربیاد و جیب مسیولین پر میکنید
    در تعجبم
    حقیقتا برای من فرق نمیکنه چون جایی نیستم که اثری برای من داشته باشه ماشین خودم دارم ولی از ارزشی که برای خودمان و خودتان قایل میشید دردم میگیره و تو فکر فرو میبردتم و نمیدونم چجوری خودتان تو فکر فرو نمیرید ایا و نمیدونم چه کاری از دستم برمیاد و این خیلی رنج اوره
    فقط کافیه به وضعیت الان شهر نگاه بندازیم
    تو اینستا و …

    موافقم 38
    مخالفم 18
    1. Mehdi

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1961 ديدگاه)

      بیشترین منابع ملی بیشترین درامد ملی بیشترین معادن عناصر تو چنین نقطه ای از جهان و برای چنین خودرویی ذوق میکنیم
      خیلی از کشورایی که همون شورولت نقش همین خودرو رو برای ما داره یک دهم اینه منابعشان
      تازه این اصلا مهم نیس این یک بخش خودرویی کوچیک که واقعا اثری نداره نسبت به بقیه بخشا صرفا جهت جابه جایی هر چند همین وسیله در بقیه نقاط بهترینش برای جابه جایی
      ولی اون بخشای دیگه اینقدر مهم که حتی وسیله جابه جاییشون چنین امکانات و رفاهی فراهم میکنه براشون
      کافیه به رانندگی مان رفتارمان باهم کافیه یه سفر تو طبیعت شمال بریم هر چیزی که دست میزاری همه چی مشخص میکنه
      و واقعا لیاقتمان همین شرایط
      و همچنان صف ببندید
      دنیای ایران در زمان کوروش با دنیای ایران در زمان اکنون فرسنگها فاصله است حتی نسبت به قرن پیش و چه شد و چگونه شد نمیدونم
      ولی افتخار به گذشته واقعا افتخار نیست از گذشته و فرهنگ قبل گفتن و افتخار کردن بهش ننگه شرم ساری
      نشانه پس رفت و ما افتخارمان به تاریخ مان
      امیدوارم خدا کاری برامون بکنه برای هممان من تو ما که شاید روزی بتونیم بشیم ما.واقعا امیدوارم خدا کاری کنه.

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. shayan1renault

        ۲۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        برید از استادان تاریخ بپرسید کوروش خونریز بود …
        الکی ازش تعریف کردن ..چون شاه بود پول داشت

        البته نه فقط کوروش اون زمان همه ی دنیا اینجوری بود

        موافقم 23
        مخالفم 33
  10. مختار

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش این طراحی و امکانات اگر ۱۵ سال پیش بود شاید ارزش داشت نه الان …واقعا در حد ابتدایی

    موافقم 22
    مخالفم 3
  11. کیانوش

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    بزرگترین توهین به صنت خودرو این جلو پنجره ای ام جی رو کوییکه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  12. یک کاربر

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    پشتش چرا انقدر سمیه

    موافقم 19
    مخالفم 4
  13. هادی

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    نسخه اتومات میشه ۵۰۰۰ دلار این یعنی پیشرفت ایراد الکی نگیرید با ۵۰۰۰ تا موتور هم نمیدن

    موافقم 10
    مخالفم 17
    1. Reza-a

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (427 ديدگاه)

      قیمتشو که هنوز اعلام نکردن ولی کوییک اتومات بالای سیصد میلیونه که میشه حدود ۱۰ هزار دلار بعد فکر می‌کنی اتومات این رو نصف قیمت کوییک اتومات میدن!
      اون قیمتی که نوشتی قیمت تیبا دست دوم تو بازار الانه.

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. صنعت نابود شده خودرو

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چجوری حساب میکنی مهندس؟ ۵۰۰۰ دلار با دلار ۴۰ تومنی الان میشه ۲۰۰ تومن، درحالی که کوییک اتوماتو که از این پایین تره شرکت الان میده ۲۹۰ تومن بازارم که ۳۵۰ رو به بالا… درحالی که تو بازار جهانی یه هیوندای اکسنت باکیفیت رو میتونی بخری ۷۰۰۰ دلار که الان میشه کمتر از ۲۸۰ تومن …
      واردات رو بستن که هیچ ماشیناشونم صادر میکنن روسیه و ونزوئلا بعد ما باید وایسیم تو قرعه کشی که ۲۰۰۰ نفر یه خودرو بدن به مردم… تأسف

      موافقم 12
      مخالفم 1
  14. genius

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    بعنوان فیس لیفت کوئیک البته البته البته بشرطیکه قیمتش تو همین رنج بمونه خوبه.اشکال پلتفرم ایکس200 اینه که عرضش کمه میشه با لاستیک 205 و رینگ 16 انداختن زیرش مقداری این عیب رو کنترل کرد که متاسفانه سایپا غافل بوده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  15. یحیا

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ایول به موتورش، قدرت قابل احترام 92اسب بخار از یک موتور فسیل چهار سیلندر هشت سوپاپ، سرشاخ میشه با گلف GT

    موافقم 9
    مخالفم 2
  16. مهدی

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    عجب جمله ایی
    (( قرار است تولید انبوه اطلس از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شود. اکنون این خودرو در مراحل نهایی تست ایمنی، تصادف و عابر پیاده قرار دارد. ))
    تست ایمنی مگر چکار کردید چراغ ها رو کج کردید دیگ فنی همون پراید 22 سال قبله بدون ایمنی …

    موافقم 17
    مخالفم 1
  17. Alireza

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    همین که موتور 8 سوپاپ تیبا باشه یعنی فنی هیچی …
    ظاهرش هم حداقل نیومدن لچکی های شیشه رو تغییر بدن اینقدر شبیه کوییک و تیبا2 نباشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. آقای همساده

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      به موتور 8 سوپاپ تیبا توهین نکن…بخش فرمول یک مرسدس تو کفشن همه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  18. آقای همساده

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    فک کنم طراحش یه لحظه عکس استون مارتین dbx رو نشون بچش داده گفته وقت ندارم تو اینو نقاشی کن بچشم کشیده اونم برده شرکت گفته یه ماشین خفن طراحی کردم…تماما یه کپی بشدت زشت و مزخرف از dbx هست با کیفیت پراید

    موافقم 3
    مخالفم 3
  19. K1

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خداااااااااااااا
    این چیه به خدا شبیه کود گاوی خشک شده است
    حالم به هم خورد
    هیچ تناسبی نداره
    عین شعرهای مرد هزار چهره تخماتیک

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. Ali

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    فقط در ماتحت دنیا با هر فیس لیفت اسم ماشین و عوض می کنند! با این حساب برندهای معتبر صنعت خودرو باید هزاران عنوان محصول داشتند، نه نسل های مختلفی از یک ماشین!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. Muty

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    بابا توله GLE
    خوف محله و منطقه
    😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. سیا ۹۳۱۰

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شکر خدا ۴۰ ساله که این به اصطلاح دو خودروساز کارشون شده این:
    یه روز موتور پیکان روی بدنه پژو (روا)،یه روز موتور پژو رو بدنه پیکان(پیکان پژویی)،یه روز موتور پراید رو بدنه من درآوردی تیبا و ساینا و کوییک.یه روز برا ۲۰۶ دُم میذارن میشه صندوقدار،یه روز چش و ابروی کوییک رو کج میکنن میشه فیس لیفتِ اطلس.
    تا وقتی که برای این آشغالا صف میکشیم نباید انتظار بیشتری داشته باشیم،تمام

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا