شرکت سایپا جزو دو خودروساز بزرگ داخلی است که خودروهای خود از جمله شاهین و اطلس را با گارانتی چند ساله ارائه میکند اما آیا از شرایط گارانتی سایپا اطلاع دارید؟ شرایط ابطال و قطعات تحت پوشش گارانتی این شرکت را میدانید؟ در مقاله پیش رو به تمامی این پرسشها پاسخ داده میشود.
شرکتهای خودروسازی داخلی و خارجی کلیه محصولات تولیدی خود را بر اساس قوانین و مقررات موجود گارانتی میکنند و در برابر کیفیت خودروها مسئول هستند. اگرچه مدتزمان معمول گارانتی خودروها ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر است اما برخی شرکتها گارانتی ۵ و حتی ۷ ساله ارائه میکنند و از آن به عنوان شگرد تبلیغاتی بهره میبرند. پیش از این به بررسی شرایط گارانتی خودروهای ایرانخودرو پرداختیم و حالا نوبت به بررسی گارانتی خودروهای سایپا میرسد.
گارانتی خودروهای سایپا
خودروهای تولیدی سایپا مطابق زمان ۳ سال و مسافت ۶۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویسهای ادواری، مطابق شرایط درج شده در این مقاله توسط شرکت سایپا یدک گارانتی میشوند.
سرویس اولیه و ثانویه
مطابق بخشنامه جدید ابلاغی، الزاماً میبایست سرویس اولیه خودرو ظرف مدت ۵ ماه پس از تحویل خودرو و مسافت طی شده حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر انجام شود. درصورتیکه در محدوده زمانی یاد شده مالک خودرو به نمایندگیهای مجاز سایپا مراجعه نکند و همچنین عدم پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر در بازه زمانی ۵ ماهه باشد گارانتی خودرو بهصورت کامل ابطال میگردد. همچنین انجام سرویس ثانویه ظرف مدت شش ماه و مسافت طی شده ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) برای خودروهایی که تعویض روغنموتور، فیلتر روغن و هوا برای آنها در سرویس اولیه صورت نگرفته باشد الزامی بوده و عدم مراجعه به نمایندگیهای مجاز در محدوده زمانی و مسافتی مذکور منجر به ابطال کامل گارانتی خودرو میگردد.
- تبصره ۱: در سرویس اولیه انجام عملیات و بازدیدهای موردنظر بهصورت رایگان بوده و در صورت پیمایش به میزان لازم، تعویض روغنموتور، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) با هزینه مشتری انجام خواهد شد.
- تبصره ۲: درصورتیکه در زمان سرویس اولیه پیمایش خودرو بین ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر باشد، سرویس اولیه و ثانویه بهصورت همزمان انجام شده و مصرفکننده ملزم به مراجعه بعدی برای سرویس ثانویه نخواهد بود.
- تبصره ۳: در سرویس ثانویه هزینه تعویض روغنموتور، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) به عهده مشتری است.
سرویسهای ادواری
سرویس اولیه خودروهای سایپا میبایست حداکثر ۵ ماه پس از شروع گارانتی و یا کارکرد ۱۰۰۰ انجام شود. در سرویس اولیه خدماتی از جمله بررسی مایعات ضروری خودرو از جمله روغنموتور و مایع خنککننده، بررسی عملکرد بخشهای مختلف و… صورت میپذیرد. سرویس دوم یا ثانویه خودروهای سایپا نیز باید در بازه زمانی ۶ ماه از شروع گارانتی یا حداکثر کارکرد ۵ هزار صورت پذیرد. باید دقت داشت که سرویس ثانویه همانند سرویس اولیه اجباری است و عدم انجام آن باعث باطل شدن گارانتی خودرو میشود.
- تبصره ۱: اجرت انجام سرویسهای ادواری و هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در این سرویسها بر عهده مشتری است. خدماتی که هزینه آنها بر عهده بسته خدمت (کارت طلایی) خواهد بود، نیازی به پرداخت وجه از طرف مشتری نیست.
نکته: با توجه به اینکه کلیه اطلاعات خودرو و خدمات آن بهصورت مکانیزه در سیستمهای گروه خودروسازی سایپا و نمایندگان آن در سراسر کشور ثبت شده است، مشتریان محترم بدون نیاز به کارت خدمات خودرو (کارت گارانتی) میتوانند از خدمات مرتبط بهرهمند گردند.
جداول سرویس و نگهداری خودروهای سایپا در شرایط عادی
در جداول زیر برنامه کامل سرویس و نگهداری محصولات سایپا درج شده است. برای فهم بهتر باید گفت حرف I در جداول به معنی بازرسی آن بخش و در صورت لزوم تنظیم، تصحیح و یا تعویض قطعه یا مایع مدنظر است. حرف R به معنی تعویض یا تغییر قطعه یا بخش مربوطه خواهد بود. نماد * در بخش روغنموتور به این معنی است که سطح روغنموتور و نشتی آن را قبل از شروع سفر و هر ۵۰۰ کیلومتر بررسی نمایید. نماد * در بخش دینام، تسمهها و… به معنی بررسی، تنظیم و تعویض در صورت لزوم است.
جدول سرویس و نگهداری خودروهای سایپا در شرایط دشوار و استفاده مکرر
در صورتی که خودرو در شرایط سخت مورد استفاده قرار میگیرد جدول سرویس و نگهداری آن به شرح زیر خواهد بود. راهنمای حروف بکار رفته در جدول نیز به این صورت است:
- حرف I: بازرسی و تنظیم، تصحیح، نظافت و یا تعویض در صورت لزوم
- حرف R: تعویض
- حرف A: رانندگی مکرر در مسافت کوتاه کمتر از ۸ کیلومتر و در دمای معمولی و یا رانندگی کمتر از ۱۶ کیلومتر در دمای زیر صفر
- حرف B: رانندگی آرام و با سرعت کم در مسافتهای طولانی
- حرف C: رانندگی در جادههای ناهموار، نمکی و سنگریزی شده
- حرف D: رانندگی در هوای بسیار سرد و یا مناطقی که نمکپاشی شده و یا از سایر مواد خورنده استفاده میشود
- حرف E: رانندگی در مناطقی با گردوغبار شدید
- حرف F: رانندگی در مناطق پرترافیک
- حرف G: رانندگی مکرر در سربالایی، سرازیری و مناطق کوهستانی
- حرف H: بکسل کردن تریلر و یا استفاده از کمپر
- حرف I: بهکارگیری خودرو به عنوان تاکسی، تجاری یا یدککش
- حرف J: رانندگی با سرعت بیشتر از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت
- حرف K: رانندگی با سرعت بیشتر از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
- حرف L: رانندگی مکرر در حالت توقف و حرکت
استثنائات گارانتی خودروهای سایپا
موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی سایپا خواهد بود:
- تعمیرات ناشی از فرسودگی متداول خودرو (منظور از فرسودگی متداول، خرابیهای ناشی از عدم انجام تعمیرات و نگهداری مناسب، عدم انجام بازدیدهای ادواری، فرسودگی لاستیک و مواردی نظیر لامپ و فیوز است)
- هزینههای مربوطه به عملیات سرویس و نگهداری خودرو، تنظیمات رایج و سرویسهای ادواری
- هرگونه صدمات ناشی از عوامل که مرتبط با ساختار خودرو نباشد شامل تصادفات، سنگ خوردگی، خراش، سرقت، آتشسوزی و بلایای طبیعی و غیرمترقبه، جنگ، اغتشاش و آشوب.
- انجام تغییرات در شرایط استاندارد خودرو نظیر تغییر ارتفاع خودرو به هر شکل، استفاده از رینگ و تایر با سایز غیراستاندارد، دوگانهسوز کردن خودرو در خارج از خطوط تولیدی سایپا
- اقلام گارانتی در خودرو شامل کلیه اجزا، قطعات و مجموعههای خودرو بهجز قطعات و مواد مصرفی و استهلاکی است.
- اقلام استهلاکی توسط کارشناس فنی شرکت سایپا یدک تعیین میگردد.
لیست قطعات و مواد مصرفی در خودرو که مشمول گارانتی نیستند:
روغنها نظیر روغنموتور، جعبهدنده، ترمز |
مایعات نظیر مایع ضد یخ، مایع شیشه شوی |
فیلترها نظیر فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر روغن |
مالکان خودروهای سایپا به این نکته دقت داشته باشند که نصب هرگونه آپشن صرفاً در شبکه نمایندگیهای مجاز شرکت سایپا و توسط کارشناسان مورد تائید صورت پذیرد. بدیهی است در غیر این صورت شرکت سایپا هیچگونه مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از قطعات آپشن نصب شده در سایر مراکز غیرمجاز نداشته و هزینه خسارات احتمالی وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
موارد نقض و ابطال گارانتی خودرو
تحت شرایط زیر گارانتی قطعات و مجموعههای مرتبط از درجه اعتبار ساقط گردیده و شرکت سایپا یدک هیچگونه تعهدی در خصوص گارانتی مجموعههای مرتبط در خودروی مشتری را نخواهد داشت:
- استفاده از قطعاتی که مورد تائید شرکت سایپا یدک نباشد.
- ایجاد تغییرات بر روی خودرو، بدون تائید و موافقت شرکت سایپا یدک
- عدم انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سایر سرویسهای ادواری
- هرگونه تغییر در سیمکشی و مدارات الکتریکی خودرو (سوییچ قطع کن صفحه کیلومتر، تغییر به دلیل نصب دزدگیر و…)
- هرگونه عیب و نقص و خسارات مالی و جانی به مصرفکننده و اشخاص ثالث که به دلیل تعویض یا نصب قطعات در سیستمهای جانبی و یا دریافت خدمات خارج از شبکه خدمات پس از فروش سایپا یدک در طی دوره گارانتی ایجاد شود، مشمول گارانتی نبوده و هیچگونه حقی برای مصرفکننده و اشخاص ثالث در برابر شرکتهای سایپا و سایپا یدک ایجاد نمیکند.
- درصورتیکه هرکدام از قطعات مربوط به سیستم کیلومتر شمار دستکاری شود به گونهای که اختلاف پیمایش در سیستم خودرو رؤیت گردد. (ابطال کامل گارانتی خودرو)
- هرگونه تغییر در سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی خودرو مانند نصب دزدگیر، سیستمهای صوتی-تصویری، تغییر در سیمکشی که منجر به بروز ایراد در خودرو گردد.
- تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید.
- تغییر، تعویض یا تغییرات ناصحیح، دستکاری و نصب نامناسب یا نصب هرگونه وسیله، قطعه یا متعلقات اضافی که توسط شرکت سایپا یدک تأمین نشده باشد منجر به خارج شدن قطعات، اجزا و موارد مرتبط از ضمانت میگردد.
- انجام هرگونه عملیات تعمیراتی، تعویض روغنموتور، تعویض روغن گیربکس یا سرویسهای دورهای خارج از عاملیتهای مجاز شرکت سایپا یدک منجر به خارج شدن قطعات و مجموعههای مرتبط از ضمانت میگردد.
- آینههای جانبی برخی محصولات سایپا برقی بوده و بدون نیاز به استفاده از نیروی دست قابلیت تا شدن دارند (تحت هیچ شرایطی برای باز و بسته کردن آینهها از نیروی دست استفاده نشود در غیر این صورت آینهها آسیب میبیند)
محدودیتهای گارانتی خودروهای سایپا
- خدمات گارانتی محدود به تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب است که هزینه آن بر عهده شرکت سایپا یدک خواهد بود. همچنین تشخیص عیب قطعه و تصمیمگیری در خصوص تعمیر یا تعویض آن بر عهده شرکت سایپا یدک است.
- قطعات تعویض شده در دوره گارانتی خودرو متعلق به شرکت سایپا یدک هستند.
- تعمیر یا تعویض قطعات تحت عنوان گارانتی نمیتواند موجب تمدید دوره گارانتی خودرو گردد.
- لیست قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آنها کمتر از مدتزمان معین در دوران ضمانت خودروست که برای اینگونه قطعات میبایست ضمانت کارکرد مطابق با زمان اعلامی در جدول ذیل لحاظ گردد:
صفحه کلاچ | باتری | ۱۲ ماه یا ۲۰ هزار کیلومتر | |
لنت ترمز | لامپ | تسمهها | ده هزار کیلومتر از تحویل خودرو |
تیغه برفپاککن | شمع موتور | ||
حسگر دوم اکسیژن | کربن کنیستر | کاتالیست کانورتور | ۱۸ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر |
لاستیک تایر و سیستم پخش خودرو ضمانت به عهده شرکت عرضهکننده خودرو است | ۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر |
نکته: تعویض قطعات مصرفی و قطعات استهلاکی چنانچه ناشی از عیب کیفی و مونتاژی موجود در هر یک از مجموعههای خودرو باشد بهصورت رایگان بوده و بر عهده عرضهکننده خودروست.
گارانتی رنگ خودرو
خودروهای تولیدی سایپا دارای ۳ سال گارانتی رنگ هستند و در صورت بروز تغییراتی در رنگ خودرو نظیر ریزش رنگ، دو رنگ شدن، پوسته شدن، مشتری میبایست با مراجعه به یکی از نمایندگیهای مجاز شرکت سایپا یدک، مراتب را سریعاً به اطلاع برساند.
- تبصره ۱: ریزش مواد شیمیایی و آسیبهای ایجاد شده در اثر نگهداری نامناسب خودرو، تحت پوشش گارانتی قرار نمیگیرند.
- تبصره ۲: زدودن چربی و یا تمیز کردن قطعات مکانیکی، زیر اتاق خودرو، قطعات لولادار، قطعات پلاستیکی بیرونی رنگ شده به کمک موادی که مورد تائید فنی نیستند یا وسایل شوینده با فشار توصیه نمیگردد.
سوالات متداول درباره گارانتی خودروهای سایپا
- مدت گارانتی خودروهای سایپا چقدر است؟
خودروهای تولید اردیبهشت ۱۴۰۱ به بعد سایپا گارانتی ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتری دارند.
- چه قطعاتی شامل گارانتی سایپا میشوند؟
بخشهای داخلی موتور، گیربکس، دیفرانسیل، سیستم تعلیق و فرمان، سیستم ترمز، بخشهای الکترونیکی و بدنه و رنگ به همراه فیلترهای روغن و مایعات مصرفی در سرویس اولیه خودرو به مدت مشخصی مشمول گارانتی هستند.
- سرویسهای دورهای سایپا در چه کیلومترهایی انجام میشود؟
سرویسهای دورهای سایپا بر اساس کارکرد خودرو و مدتزمان تعیین میشود. سرویس اولیه باید حداکثر ۵ ماه پس از شروع گارانتی و یا حداکثر کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر انجام شود و زمان سرویس ثانویه نیز ۶ ماه پس از شروع گارانتی و یا کارکرد ۵ هزار کیلومتر است. برای اطلاع دقیق میتوانید به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.
- سرویس اولیه سایپا چیست و چه زمانی باید انجام شود؟
سرویس اولیه به معنی بازدید و تعویض قطعات ضروری در زمان ابتدایی استفاده از خودروست و معمولاً حداکثر تا ۵ ماه پس از شروع گارانتی و یا حداکثر کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر باید انجام شود.
- چه شرایطی باعث ابطال گارانتی سایپا میشود؟
عدم انجام سرویس اولیه و دورهای، استفاده از قطعات غیر اصلی، ایجاد تغییر غیرمجاز در خودرو همچون تغییر در سیمکشی، تعمیرات خارج از نمایندگی و… از جمله دلایل ابطال گارانتی خودروهای سایپا هستند.
- آیا گارانتی سایپا برای مدلهای جدید شاهین و اطلس فرق دارد؟
خیر گارانتی سایپا شاهین و اطلس نیز همانند سایر محصولات این شرکت ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) است.
- چگونه میتوان از گارانتی سایپا استفاده کرد؟
برای استفاده از گارانتی سایپا باید به نمایندگیهای مجاز این خودروساز مراجعه نمایید.
- آیا لاستیک و باتری شامل گارانتی سایپا هستند؟
باتری خودرو به مدت ۱۲ ماه یا ۲۰ هزار کیلومتر و لاستیک نیز به مدت ۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر مشمول گارانتی است. البته باید دقت داشت برای تعویض این قطعات باید عیب کیفی و مونتاژی قطعات توسط کارشناس فنی نمایندگی تائید شود.
- هزینه سرویسهای دورهای سایپا چقدر است؟
هزینه این سرویسها با توجه به نوع سرویس و خودرو و میزان کارکرد آن متفاوت است و میتواند بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان و حتی بیشتر باشد.
- نمایندگیهای مجاز سایپا برای گارانتی کجا هستند؟
مالکان محصولات سایپا برای استفاده از خدمات گارانتی میتوانند به تمامی نمایندگیهای مجاز این خودروساز در سراسر کشور مراجعه کنند.
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳بیشتر نارضایتی مردم از کمبود یا نبودن قطعات یدکی و کیفیت پایین خدمات بعد از فروشو گارانتی و دریافت هزینه بالای خدمات و قطعاتی که مشتری فکر میکنه جزو گارانتی هستش ولی نمایندگی اعلام میکنه جزو بحساب نمیاد!!!!!! …………… بزرگترین بدبختی اینجاست ماشینایی رو که چهل ساله خودشون دارن تولید میکنن قطعاتشونو ندارن 🤦
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۴۰۳زیزیگولو جان
مگه سادهای شما دوست عزیز ، به قرآن به خدا قطعه دارند خوب هم دارند ولی نمایندگیها دارند از شرکت و کارخانه دزدی میکنند!!!
و اگر نه چطوری میگن نداری ولی همین تا خواستی آزاد از جیب بخری وانت وانت جنس و قطعه دارند!!!
هیچ ناظری هم کاری نمیتونه بکنه!!!
دو سال پیش تو دفتر نشسته بودیم که پشتیبانی سایپا جهت نظرسنجی زنگ زد به یکی از همکارای ما که یه شاهین خریده بود و برده بود نمایندگی برای کمک عقب که روغن زده بود و در آخر با اینگه گارانتی داشت خودش از جیب خرج کرد و درست شد ، کنار خودمون بود که به اون خانوم پشت تلفن قشنگ دزدیشونو توضیح داد و گفت هرکجا هم باشه میاد شهادت میده ولی هیچ خبری نشد که نشد و هنوز اون خانوم قرار پیگیری بکنه😂 ، آره ، میکنه!!!
یکی دیگه از همکارامون تیبا صفر خریده بود ولی باز همین قضیه بود!!!
تنها خوبی محصولات سایپا اینه که ماشین دم دستی هست با قطعات خدمات ارزان ولی کارخانه شرکت نمایندگی همه با هم دزدی میکنند!!!
البته این قضیه برای تمام خودروسازان و منتاژکاران صدق میکنه!!!
من نمیدونم چرا واقعاً کسی پاسخگو اون پیمانکاری نیست که این قطعههای خراب را سفارش میده و کَکِش هم نمیگزه ، آیا غیر از اینه که یه لابیگری و مافیا پشت قضیه خوابیده 🤔؟!؟
ولی خدایی تنها شرکتی که خدماتش در تمام این سالها جواب داده و پشتیبانی داشته ، بهمنخودرو بوده چه برای وانتهایش چه چینیهایش!!!
همین الانش هم بهترین چینی را با بهترین قیمت داره عرضه میکنه مثل فیدلیتی جدید و دیگنیتی پرستیژ!!!
سوارشون نشدم ولی هرکسی داشته راضی بوده!
البته فیدلیتی سری اولیها به شدت مشکل گیربکس دارند که مثل اینکه با یه هزینهای داره با نمونه سالم جایگزین میکنه!!!
بدترین خودروها هم وانت کلوت بوده که میگن فاجعه هست!!!
البته خودروهای جک در نمونههای جدید خیلی قدرتمند دارند عمل میکنند و دوست دارم ببینم T9 میتونه جبران مشکلات T8 را بکنه یا نه!!!
مدیرانخودرو را که اصلاً وِلِش کن ، به درد افغانیها هم نمیخوره چه برسه ایرانی جماعت که روزی ماکسیما کادیلاک بنز منتاژ میکرد سوار میشد و در کمترین حالت پراید و پرشیا ۲۰۶ هم واقعاً باکیفیت بودند!!!
امیدوارم محصولات هاوال جیلی چانگان با قدرت وارد بازار شوند ، بعد ببینید کسی دیگه نگاه به لگن مدیرانخودرو میکنه!!!( البته اگر رِندبازی در نیارند که البته تجربه ثابت کرده قدرتمندترین منتاژکار هستند و بسیار مافیا زورگویی هستند )!!!
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳هر کاری از دست این نمایندگیای کلاه بردار برمیاد!!!!!!!! اگر بخوایم این موضوع رو با کشورای دیگه مثل همین کشورای عربی حوزه خلیج فارس مقایسه کنیم عملاً حرفی واسه گفتن باقی نمیمونه چون تو این کشورا از لحاظ خدمات گارنتی و خدمات بعد از فروش بالاترین سطح خدماتو سرویس دهی رو دارن جوری که مشتری واسه خرید بعدیشم ترجیح میده همون برند و همون نمایندگی رو انتخاب کنه ………… ولی تو کشور ما مردم بخاطر اجبار و شرایط میرن سراغ ماشینای سایپا و ایرانخودرو که معمولاً هم خاطره خوبی ازشون ندارن و مردم بارها در این خصوص ازشون شکایت کردن و گزارش کردن ولی سایپا و ایرانخودرو هیچوقت واسه حل این مشکلات عزم خودشون را جزم نکردن و مشکلات همچنان پابرجاست چون دولت و مافیا پشتشون هستن
رضا محمدی
۲۹ دی ۱۴۰۳با نام گارانتی برای دزدیدن ، ماشین شما را به نمایندگی میکشند و دزدیشان را انجام دهند.
بروید بیرون و آزاد انجام دهید و روی گارانتی یک درصد هم حساب نکنید
حسن
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام عرض میکنمبه شرکت سایپا و ایرانخودرو که با وجود اینکه قدمتی همجون کره جنوبی در صنعت خودرو داره چطور ۸۰ میلیون ایرانی روسر بلند کردن وهمین طور بلندر میکنن،به قدری که پدرانمون سرشون طاق هم رد کرده،ماشین کره ای بخری یک عمر میتونی بیمش هم بکنی (ایرانی)اگر شما هم میتونید یدونه خودروی ساخت خودتونو بفرستید کره،ببینید چه عکس العملی تحویلتون میدن خدا گواهه اگه شما ژیان با کیفیت بسازید ایران به احترام شما(بانگ…)سر میده.
جهانگير محسنى
۱۱ خرداد ۱۴۰۴همه شون دزد تشریف دارند.همه.
من ى کوییک ۱۴۰۴ خریدم،شیشه ى هر ۴ درب مثل آلاکلنگ بالا پایین میشن،رفتم نمایندگى،بجاى اینکه مشکل را حل بکند جواب میده همه کوییک ها همینجورى اند.
روزى که ماشین را خریدم متوجه شدم یک لیتر روغن موتور کم دارد،روغن هیدرولیک هم همینطور،خودم خریدم بهش اضافه کردم،روغن ترمز هم کم داشت که اونم خودم خریدم و بهش اضافه کردم.
حالا بعد از یکماه سوار شدن امروز ۱۴۰۴/۳/۱۱ گاز کولر ماشین هم به سلامتى تمام شد،واسه اینم جواب دادند جزو گارانتى نیست و باید هزینه پرداخت بکنى.این چیزا اگه دزدى نیست،پس چیه؟؟
در بازار اجرت تعویض روغن ۵۰ هزار تومنه در نمایندگى سایپا ۳۵۰ هزار تومن میگیرند.
مشترى را هم مجبور کرده اند که یا باید بیایى نمایندگى تا تعویض روغن ۷۰۰ هزار تومنى بیرون را ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان از تو پول بگیریم یا اینکه گارانتى باطل میشود.این کار اگه دزدى نیست،پس چیه؟؟
مگه روز اول بابت کولر ماشین از مشترى پول بیشترى نگرفته اند؟؟
مگه روز اول بابت ریختن روغن موتور،روغن هیدرولیک،روغن ترمز از مشترى هزینه دریافت نکرده اند؟؟
کجاى دنیا خودرو تولید میکنند ولى روغن موتور باندازه و کافى در موتور خودرو ریخته نمیشود؟؟
راد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴گارانتی در حقیقت وجود نداره اجیار میکنند باید بیای سرویس های دوره ای را در نمایندگی انحام بدی اگه نیای گرانتی باطله نمایندگی روغن درجه 3 را توی خود رو میریزه 2برابر پول درجه1 میگیره دزدی اشکار
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۳چهل سال؟؟؟؟؟
برای چی تاریخ رو تحریف می کنی؟
سایپا کمتر از ۱۰سال
ایران خودرو کنتر از ۲۰ سال
رضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴نه قطعات هست نمیخوان وارد بازار خدمات پس ازفروش کنن که شامل گارانتی بشه وگرنه کارت بانکیت جیبت باشه بری از لوازمی بخری بیایی هییییچ مشگلی ؟نیست
حیمد نیرومند
۲۶ شهریور ۱۴۰۳تقریباً هیچ چیزی که احتمالا نیاز به تعویض پیدا میکنه مشمول گارانتی نیست، تقریبا هیچ، یعنی شما صد بار مراجعه میکنی و تعویض قطعه میشه یه سری موارد از دستشون در رفته و شامل میشه اما اصولا مشمول گارانتی نیستن قطعات. عملاً ارزش وقت بیشتر از معدود قطعات مشمول گارانتی هست که بخاطرش بخوایم بریم نمایندگی
رضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴نه قطعات هست نمیخوان وارد بازار خدمات پس ازفروش کنن که شامل گارانتی بشه وگرنه کارت بانکیت جیبت باشه بری از لوازمی بخری بیایی هییییچ مشگلی ؟نیست
علی جردن
۳ خرداد ۱۴۰۳سال ۸۷ یک پراید صفر کیلومتر از سایپا خریدم موقع گارانتی بردم گفتم فرمان میکشه سمت راست کارشناس گفت طبیعیه چند درجه به سمت راست بکشه و خودرو میزان فرمان نکرد. شاید شرایط گارانتی الان بهتر شده اون سالها غیر مستقیم به شعور مشتری توهین میکردنن
شمال
۳ خرداد ۱۴۰۳اگر همچین حرفی به من میزد من هم به شعور اون شخص شاغل در نمایندگی توهین میکردم تا دفعه دیگه زر زیادی نزنه
۳ خرداد ۱۴۰۳خداروشکر مال من این مشکلو نداره
۴ خرداد ۱۴۰۳ریمپش کردم پرشیا رو راحت میخوره
مص
۳ خرداد ۱۴۰۳در صف نمایندگی سایپا بودم که یکی از دارندگان خودرو این موضوع را مطرح کرد ولی با جواب اینکه طبیعه ، چون شیب جاده و خیابان به سمت راست هست مواجه شد!!!!!!
۳ خرداد ۱۴۰۳هیچوقت رو گارانتی ماشینای ایرانی حساب باز نکنید
مخصوصا مونتاژ هایی که توقف تولید شده
دوستانی که چانگان CS35 و آریو داشتن از وضعیت گارانتی بسیار ناراضی بودن
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳شرکتای خودروساز و مونتاژ کار داخلی به ویژه سایپا و ایرانخودرو و نمایندگیاشون احتیاج به یه خونه تکونی اساسی دارن تا مردم نسبت به ماشینای داخلی اطمینان بیشتری پیدا کنن
عدالتی
۲۰ مرداد ۱۴۰۳افتضاحه ، افتضاحه دوستان اصلا خدمات پس از فروش ندارند همه اش کلاه برداری است ، من امروز ماشینم بردم گفتند چون از شش ماه گذشته گارانتی ماشین غیر فعال شده ، کلاه بردار هستند ، انشاالله ورود ماشین های خارجی آزاد بشود دیگه کی این آشغال ها سوار میشؤد
امیر
۲۳ مرداد ۱۴۰۳تا زمانی که بازار رقابتی نباشه همین وضعیت ادامه داره. تو همه محصولات هم همین وضعیت هست. تا قبل اینکه واردات لوازم خانگی رو به اسم حمایت از تولید داخل ممنوع نکرده بودند، کیفیت کالاهای ایرانی خیلی بهتر بود. ولی الان چه کیفیت و چه خدماتشون افتضاح شده. کسانی که بازار رو انحصاری کردند چه در لوازم خانگی و چه در ماشین، امیدوارم روزی حساب پس بدهند.
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۳سلام.لوله اگزوز ماشین از قسمت پشت انبار جدا شده. شامل گارانتی میشه؟ 30هزارتا کار کرده
HA
۴ شهریور ۱۴۰۳با وضعیت موجود گارانتی اصلا فایده ای داره؟
همه چیز رو که حساب میکنن پولشو میگیرن
نادر لروند
۹ شهریور ۱۴۰۳سلام
پارسال یه کوییک اس از سایپا گرفتم همون روز اول تو پارکینگ دیدم زیرش پر از روغن شده ز زدم اومدن یدک کردن بعد از چندروز گفتن پیچ کارتل شل بوده درست کردیم. بعدش ماشین کشش نداشت و مدام به نمایندگی های مختلف مراجعه میکردم .دوبار دیسک صفحه عوض کردن و گفتن پوسته گیربکس ترک داشته. ایندفه دنده جا نمیرفت و موقع ترمز خاموش میشد. دوماه قبل بعد از کلی دوندگی شکایات مشتریان سایپا ماشین رو گرفت و ۵۱ میلیون هم ریختم که دوهفته یی یا حداکثر ۲۰ روزه یه کوییک اس ۸۵ گانه بده به جاش. الان از دوماه گذشته هیچ خبری نیست و هیچ کسی جوابگو نیس.هرجا مراجعه میکنم یا راه نمیدن برم داخل یا دست به سرم میکنن. من اسنپ کار می کردم. الان دوماهه بیکار شدم. هیچ کس تو این مملکت به داد مردم نمیرسه.
لطفا محض رضای خدا رسیدگی کنیدl
Saeed
۱۸ شهریور ۱۴۰۳لعنت بیاد بهتون که بخاطر گرفتاری . فقط چند روز دیر رفتم واسه سرویس ثانویه .کل گارانتی و باطل کردید.اون پول حرومتون باشه..
کامی
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سلام دوماهه یعنی خرداد 403 کوییک تحویل گرفتم ماشین کمکها ضعیفه دیسک و صفحه نداره جلوبندی سروصدا میکنه ریموتش درست کار نمیکنه وقتی میرم نمایندگی میگن سرمون شلوغه برو یه روز دیگه بیا خدا لعنتشون کنه که غیر از کلاه برداری ودزدی هیچ کاری نمیکنن
کیارش
۲۴ مهر ۱۴۰۳سلام دقیقا ماشین منم هم زمان با شما تحویل گرفتم تو دنده یک میلرزه راه نمیره تو سر بالایی جلو بندیشم صدا میدهد
براتی
۱ آذر ۱۴۰۳سلام منم ۱۲ آبان تحویل گرفتم ، ماشینم همین مشکل رو داره .دقیقا توی دنده یک همش میلرزه و به جلو پرت میشه ولی توی دنده های بالا این مشکل رو نداره ،چند بار به نمایندگی گفتم ولی به روی خودشون نمیارن و میگن نه اوکیه …
مهدی
۱۱ آذر ۱۴۰۳سلام دوست عزیز ،حتما برو نمایندگی و درستش کن چون مشکل از گیربکس و صفحه کلاچ هستش ،و این قطعه ها فقط تا یکسال یا 20000 کیلومتر هر کدوم زودتر برسه ،گارانتی دارن ، از من میشنوین همین الان ببرین
بهنام
۹ دی ۱۴۰۳والا منم یه کوییک RSبرج ۵ گرفتم دنده یک و عقب میلرزه
حمید
۲۵ شهریور ۱۴۰۳سبام توربو ماشین روی کیلومتر ۵۹۰۰۰ شافتش لقی پیدا کرده
ایا شامل گارانتی میشه
محمود
۱۳ مهر ۱۴۰۳سلام من ازنمایندگی سایپا کوییک ار اتوماتیک یکساله ثبت نام کردم وحدود بعد از۱۸ماه تحویل گرفتم ۶ماه تاخیر وبعدازتحویل ۲۶روز بعد ماشین یاتاقان زدکارکردش۱۸۰۰هزاروهشتصدکار کرده بود صدای موتور تق تق میکرد بردم نمایندگی شهر خودمان میگه موتور تعویض باید بشه چونکه کار کرد زیر۵۰۰۰هزارموتور باید تعویض بشه من موتور تعویضی میخام چکار بعد از ۱۸ ماه ثبت نام الان میگه باید قطعه تعویضی بشه من بازار آرزو ماشین صفر گرفتم هنوز حرکت نکرده یاتاقان زده من به کی باید بگم به سایپا ی اسباب بازی فروش باید شکایت بکنم
مشتری
۱۹ مهر ۱۴۰۳واقعا دارید خدمت به مردم میکنید یا دزدی میکنید
نمایندگی سایپا واقعا مزخرف است .حیف پول که بخواهیم در این نمایندگی سرمایه گذاری کنیم یا برای استفاده از خودرو ها سایپا استفاده کنیم بخصوص خودرو کوئیک.
امین
۲۸ آبان ۱۴۰۳سلام من کوییک مدل ۴۰۱ دارم که متاسفانه پاشش رنگ ضعیف داره وا استر زیر رنگ معلومه و کیلومتر از ۶۰ هزار گذشته الان چطور میشه
اکبری
۲۲ بهمن ۱۴۰۳رنگ زدن سایپا تو همه مدلاش از شاهین بگیرین تا پراید وانت ته ته حرم خوری و نامردیه…من نمیدونم اوناییکه تو خط تولید کار میکنن شرف دارن یا نه؟؟ که وایمیستن نظارت میکنن و کارهای مربوط به لاین خودشون رو انجام میدن از جیب مردم میزنن به نفع سایپا…ماشین خریدم ۳۶۷ میلیون به ولله قسم روش حتی رادیو هم نداشت…شیشه بالابر ها بعد یک ماه تسمه شدن پاره شد..یه به خدا کاری با منه جوون کردن که با پیک موتوری تو سرما و گرما پول جمع کردم برم با ماشین با وانت کار کنم که حداقل زیر برف و بارون نباشم و دوزار هم بیشتر در بیارم…اما دیدم نه، سگ موتور شرف داره به پراید وانتی که اگه با انگشتت چند بار با اصحکاک روی رنگش بکشی فقط با گرمای حاصل از سائیدن انگشتت و رنگ ماشبن کامل رنگش میره…انگار با لاک غلطگیر اینارو رنگ کردن…من نمیدونم اون مدیر اون مسئول خط تولید
..زن و بچه ندارن؟؟ نمیترسن این همه اه و نفرین دنبالشونه ؟؟ خدایی نمیترسن ؟؟ فردا روز خدایی نا کرده سر بچه شون بیاد ..سر همسرشون بیاد ؟؟ سر خانواده شون بیاد؟؟ ما همگی کار میکنیم که دستمون جلو کسی دراز نباشه من جهار سالی و نیم از ۷ صبح تا ۱۲ شب تو سعادت آباد تو سرماش تو گرماش جوون کندم..که تونستم بخشی از پول این ماشین رو بدم و واقعا خوشحال بودم…و درست یادمه وقتی از تعویض پلاک چیتگر میومدم انقدر کابینش صدا میداد که انگار تو نیسان مدل ۱۳۳۰ شدی…به ولله قسم لاک غلط گیر کیفیتش از این رنگ بهتره…اونقدر این ناشین دلمو زده که رفتم موتور خریدم دو مرتبه…چون منطقی نیست در آمد موتور از وانت بالاتره با این فرق که منه احمق فکر میکردمحداقل ماهی ۱۵ الی ۲۰ میلیون برام بیشتر میمونه..فکراینو نمیکردم اصتحلاک سر به فلک شده رو میدی..مثلا پمپ بنزین پراید وانت مدل ۱۴۰۳ برداشتن پمپ بنزین کیا سراتو رو روش گذاشتن..تمام این گارانتی ها هم چرتی بیش نیست…فقط نه من نه خیلی های دیگه از مدیر تا ساده ترین کارگر سایپا رو نمیبخشیم چون چشماشونو بستن ..به قول مولا علی (ع) که میفرمایند اگر رئیسی یا بزرگی رو دیدین که فساد میکنه و صداشو درنیووردین شما از اون بالا دستی کثافت ترین…فقط از اه این مردم مظلوم بترسین که هر روزشونو با جنگیدن شروع میکنن شبم تو رخت خواب تو ذهنشون با دنیا میجنگن خدا لعنتتون کنه🙌
علیرضا
۴ آذر ۱۴۰۳باسلام واحترام ایا کاتیلازور جزو گارانتی محسوب میشود یا خیر لازم بذکر است که خودرو همکنون در زمان دوره گارانتی میباشد
نواله
۱۸ دی ۱۴۰۳سلام ماشین ساینا ۱۴۰۲ دارم یک سالشه ۳۰۰۰۰کار لاستیک جلو سمت راننده بیش از حد ساییده بردم نمایندگی میگه ماشین مشکل نداره عیب از لاستیک هست جنسش خرابه آیا گارانتی شامل میشه؟
محمد
۳ بهمن ۱۴۰۳سلام منم ساینا دارم لاستیکش ی مقدار قُلُمبه زده بود بیرون بردم نمایندگی لاستکیش (بارز) کارشناسش تایید کرد بعد یک ماه لاستیک نو دادند بهم
جواد
۲۲ دی ۱۴۰۳سلام به همه شما
من حقیقت نمایندگی هارو می فهمم و کلا دزد هستن شما می رید نمایندگی می گن قطعه رو نداریم؟یعنی برو خودت بخر بیار بعدن اینها خودشون درخواست با برگ گارانتی شما می کنن براشون ارسال می کنن؟؟؟ اینهام جای هزاران جبران خرج خودشون پولشونو در میارن گرفتین؟؟؟
پس کلا نمایندگی رفتین هزاران درد می زارن روی شما تا هزاران مشکل بخورین
بعدن خسته بشید سمتش نرید…
من الان سهند اس خریدم سرم کلاه رفته حقیقت من از هیچ ماشینی خوشم نمیاد بخواطر مادر عزیزم خریدم ۳۲سال سنم شده خجالت آوره با این سن بخوام همچین چیزی رو بگم…مومن رو خدا گنجی گذاشته خدا براش که لایق بودنش رو خدا می سنجه الان تلاش این مسئولین جز نفرین چیزی کاشتن روی این زمین خدا! چیزی اصلا برای آخرت دارن درو کنن جنس بیکیفیت و بنجل می دن دست ملت که چیبشه؟؟؟
ماشین سهند روز اول گفتن آپشن داره به خدا قسم ۲۲۴میلیون ریختم حساب کردم نهایت در بیاد ۴۰۰میلیون یهویی گفتن آپشن نداره😞البته بهتر که نداره ایکاش هیچی نداشت فقط بگیم موتورش سالم باشه
روز اول تحویل گرفتم گفتن برو ببرش بیرون دیدم دنده می لرزه بعدن فهمیدم دیسک صفحه خرابه و… بوقش خراب شد چشمی سنسور دنده عقب هنگ کرد
حقیقت من دیگه به مومن بودن مسئولین شکدارم
حاضرم هزاران سال روی زمین زندگی کنم تا روز قیامت برسه ولی با این مسئولین مفت خور هم سفره نشم…هر کسی میخواد بهشت بره با مزایاش ولی من می خوام کنار شما مظلومان باشم فریاد کنم با شما دردمو یکی بیاد دوا کنه
عمر کارو حروم کردنننننن
قاسم
۱۳ بهمن ۱۴۰۳سلامصفحهکلاجبعداز۴۰کیلومترشاملگارانتیمیشودد
مهدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۳سلام من ماشین کوییک اتومات دارم والان میخام روغن گیربکس اتومات را تعویض کنم چرا استان البرز دستگاه تعویض روغن گیربکس اتومات را ندارد این چه نمایندگی هست باید به کج مراجعه کنم هم برای انجام دورهای روغن گیر بکس اتومات لطفا جواب بدید
مهدی
۲۰ اسفند ۱۴۰۳اینو ببینید متوجه میشید مشکل از کجاست: بررسی مشکلات خودروسازی ایران https://www.aparat.com/v/exad89j
عادل
۲۰ اسفند ۱۴۰۳من فقط یک جمله میگم خدمات سایپا افتضاحه خدا لعنشون کنه
محمدی
۲۵ اسفند ۱۴۰۳سلام وقت بخیر خسته نباشید بنده کوییک اس ۲۷ تا کار مدل ۱۴۰۲ دارم ماشین گاز میخوره راه نمیره رفتم اگزوز سازی گفت کاتالیزور ش باید عوض بشه جلوی نفس ماشین رو گرفته آیا شامل گارانتی میشه یا هزینه تعویضش و قطعش باخودمه چجوریه
رضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۴گارانتی فقط منبع درامدی برای نمایندگیها .چرا که برای هر خدمتی هزینه ی انرا دریافت میکنند .
محمد
۲۹ فروردین ۱۴۰۴من ماشین صفر تحویل گرفتم انگار نه انگار فرمونش هیدرولیکه کوییک اس ۷۰۰۰ تا راه رفته بازم فرمونش سفته رفتم مکانیک میگه شیرفرمونش مشکل داره ۴ میلیون باید بدم شیر فرمون بندازم گارانتیم قبول نمیکنه ترمزشم که عاشقال دیر عمل میکنه باید لنت خوبم بندازم ۲تومنم باید بدم ریمپ کنم ماشین یکم راه بره جون نداره😔
Ali
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه میشه اسم اینکار را گذاشت گارانتی،چرا مضخرفترین شرکتهای خودرو سازی خدماتی خیلی بهتر از شرکت سایپا بدهند و مسئولان با افتخار دم از رسیدن به نوک قله بزنند،قله ای نمونده که قهوه ای نکرده باشید
حسن تازه دل
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سرپولوس ها خیلی صدا میده کیلومتر ۳۶هزارهستم تعویض میشه باگارانتی
تلاش
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام ایا پمپ بنزین که بسوزه برا ماشین ساینا .و ۴۰هزار کیلومتر به گارانتی تعلق میگیره یا نه ؟؟
سمیه نصیری
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام من ۲۰ روزه کوییک GXRL خریدم متاسفانه از روزی که خریدم داخل نمایندگیه روغن ریزی داشته
گفتن سیلندر باید تعویض بشه منم هر چی میگم این ماشین و نمیخوام فسخ قرار بزنید حرف گوش نمیدن میخوان زوری ماشین خراب رو بدن به من واقعا موندم چیکار کنم برم وزارت صمت شکایت کنم ماشین ۲۱۵ تا دونه کیلومتر انداخته من اگه الان همون ماشین و میخریدم ۱۵ میلیون جلو بودم
داداشی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ساینا اس کیلومتر ۱۴ هزار درخواست دیسک و صفحه زدم. بعد ۳ ماه که کیلومتر شده ۲۵ هزار قطعه اومده حالا میگه صفحه ازاد حساب میشه چون از ۲۰ هزار رد شده. میگم خودتون قطعه دیر اوردین بعدشم بهم نگفتین اینو . میگه باید نامه بزنیم شرکت تا مجوز بدن گفتم شما عوض کن پولشو میدم بعدا اگه شرکت داد که چه بهتر. هر چی از شرکت دورتر بمونم سودش برا خودمه…
hosein salah
۲۶ خرداد ۱۴۰۴سلام من ماشینم الان یک ماه نمایندگی سایپا هست برای عوض کردن یک قطعه ساده خسارت خواب ماشین تعلق میگیره به من