سایپا

بررسی کامل کوییک GXR-H؛ فول آپشن ترین تیپ کوییک

کوییک GXR-H که گران‌ترین و فول‌ترین تیپ کوییک گیربکس دستی محسوب می‌شود، چه ویژگی‌ها، امکانات و مشخصاتی دارد؟

درحالی‌که شناسایی و تشخیص ویژگی‌ها و تفاوت‌های تیپ‌های متعدد کوییک از حل معادلات چند مجهولی هم سخت‌تر شده، سایپا برای اینکه همه‌چیز را پیچیده‌تر کند، حدود یک سال پیش یعنی در پاییز ۱۴۰۲، چهار تیپ جدید را برای این خودرو معرفی کرد که شامل GX L، GX H، GXR L و GXR H می‌شود. دراین‌بین، تیپ GXR H گران‌ترین و فول‌ترین تیپ کوییک گیربکس دستی محسوب می‌شود که از امکانات بیشتر، طرح دورنگ بیرونی، پیشرانهٔ ارتقاءیافته و تغییری در طراحی داشبورد بهره می‌برد. در ادامه بیشتر با مشخصات و ویژگی‌های کوییک GXR H آشنا خواهیم شد.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی کوییک GXR H

کوییک GX درواقع نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ کوییک S محسوب می‌شود که اصلی‌ترین ویژگی آن تجهیز به نسخهٔ جدید موتور ۱.۵ لیتری آشنای سایپا است. این موتور ارتقاءیافته که با نام M15i شناخته می‌شود، هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما بهبودهایی را تجربه کرده است که شامل تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها، افزایش نسبت تراکم، تغییر میل‌سوپاپ و پیستون‌ها، بازطراحی خروجی هوا و تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ می‌شود. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که افزایشی جزئی را نسبت به ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد.

کوییک GXR H

همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور در دور کمی پایین‌تری تولید می‌شود و به گفتهٔ سایپا، مصرف سوخت موتور هم کمتر شده و به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قبلی ۷.۲ لیتر بود. بااین‌وجود، پشت فرمان کوییک GXR H، افزایش قدرت و گشتاور موتور در رانندگی‌های معمولی ملموس نخواهد بود و صرفاً در هنگام اوج فشار، موتور رفتار بهتری نسبت به قبل از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این، سروصدا و لرزش موتور M15 نیز همچنان بر قوت خود باقی است و تغییر قابل‌لمسی از این لحاظ دیده نمی‌شود هرچند که در برخی دورها، لرزش و سروصدای آزاردهندهٔ موتور کمتر شده است.

طراحی و امکانات کوییک GXR H

چهار تیپ کوییک GX را به‌طور خلاصه این‌گونه می‌توان تشریح کرد که GX L تیپ لو آپشن، GX H تیپ فول آپشن، GXR L تیپ لو آپشن دورنگ و GXR H تیپ فول آپشن دورنگ هستند. این تیپ‌ها در طراحی بیرونی هیچ تفاوتی با کوییک S ندارند و از همان نمای جلویی با دو خط مشکی در زیر چراغ‌ها استفاده می‌کنند. کوییک GXR-H با سقف مشکی و سقف قرمز تولید می‌شود که نمونهٔ سقف مشکی در دیگر قسمت‌های بدنه تفاوتی با کوییک GX ندارد ولی در نمونهٔ سقف قرمز، قاب آینه‌های جانبی و تریم نقره‌ای زیر سپرها هم به رنگ قرمز درمی‌آید. در داخل، سایپا برای دو تیپ فول آپشن یعنی GX H و GXR H اقدام به طراحی پانل میانی جدیدی برای داشبورد کرده که با تریم مشکی براق، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر ایستاده در بالا، کمی فضای تکراری و خسته‌کنندهٔ کابین کوییک را بروزتر و بهتر کرده است. همچنین دریچه‌های تهویهٔ جدید پرتاب باد بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارند. بااین‌حال، دیگر قسمت‌های داشبورد تغییری نداشته و همچنان شاهد همان فضای سیاه پلاستیکی و بی‌کیفیت هستیم.

کوییک GXR H

در بخش امکانات، غیر از مواردی که در تیپ لو آپشن GXR L وجود دارد مثل فرمان هیدرولیک D شکل، سیستم پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، دو ایربگ، پنجره‌های برقی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سنسور دنده عقب، چراغ‌های خودکار، دی‌لایت، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و نشانگر تعویض دنده، در تیپ GXR H چند آپشن بیشتر هم ارائه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان
  • صندلی‌های چرم و پارچه
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • دوربین دید عقب
  • شیشه‌های دودی عقب

کوییک GXR H

مزایا و معایب کوییک GXR H

اصلی‌ترین مزیت کوییک GXR H نسبت به نسخه‌های قبلی این خودرو، برخورداری از پیشرانهٔ ارتقاءیافته با قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر است هرچند که این موتور همچنان قدیمی و پرسروصدا است. استهلاک پایین، هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به خودروهایی مثل پژو ۲۰۶، فراوانی قطعات، کابین جادار و امکانات نسبتاً مناسب هم از دیگر نقاط قوت این خودرو هستند. از سوی دیگر، هرچند با پانل میانی جدید داشبورد، نمای داخلی کوییک GXR H کمی بهتر و بروزتر شده ولی یکی از مشکلات اصلی کوییک یعنی داشبورد پلاستیکی سیاه و بی‌کیفیت همچنان بر قوت خود باقی است. کیفیت ساخت پایین، ارگونومی ضعیف، جلوبندی ضعیف، پلت‌فرم قدیمی و لرزش و سروصدای بالای موتور هم از دیگر معایب کوییک GXR H هستند.

مزایا

  • استهلاک پایین
  • کابین جادار
  • امکانات نسبتاً مناسب
  • فراوانی قطعات
  • موتور ارتقاءیافته
  • پانل میانی جدید داشبورد

معایب

  • تکنولوژی قدیمی موتور
  • داشبورد پلاستیکی بی‌کیفیت
  • کیفیت ساخت پایین
  • سروصدا و لرزش بالا در کابین
  • پلت‌فرم قدیمی
  • جلوبندی ضعیف

کوییک GXR H

تفاوت کوییک GXR-H با کوییک GX H چیست؟

تنها تفاوت کوییک GXR-H با کوییک GX H برخورداری از طرح دورنگ بدنه است که با سقف قرمز یا مشکی ارائه می‌شود.

تفاوت کوییک GXR-H با کوییک GXR-L چیست؟

کوییک GXR-H درواقع نسخهٔ فول آپشن تیپ GRX-L محسوب می‌شود که از چند آپشن بیشتر مثل دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرم و پارچه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دوربین دید عقب بهره می‌برد. در کوییک GXR-H همچنین شاهد طراحی جدید پانل میانی داشبورد با دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و تریم مشکی براق هم هستیم.

کوییک GXR H

قیمت کوییک GXR-H

تیپ‌های GX H و GXR H کوییک عرضهٔ محدودی داشته‌اند و قیمت کارخانه‌ای جدید آن‌ها مشخص نیست ولی در بازار در حال حاضر، کوییک GXR H حدود ۴۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. با وجودی که این تیپ آپشن‌های بیشتری برخوردار است ولی چندان از تیپ GXR L گران‌تر نیست و به همین دلیل، می‌تواند ارزش خرید بیشتری داشته باشد. همچنین کوییک GXR H می‌تواند برای اطلس هم جایگزین ارزان‌تری باشد زیرا درحالی‌که از پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ یکسانی با اطلس بهره می‌برد و در امکانات هم به‌جز سانروف و آینه‌های جانبی تاشو برقی، چیزی کمتر ندارد، در بازار حدود صد میلیون تومان ارزان‌تر است که اختلاف بسیار زیادی محسوب می‌شود؛ بنابراین، اگر خواهان آپشن‌های بیشتری مثل نمایشگر لمسی و دوربین دید عقب هستید و می‌توانید با طراحی بیرونی و داخلی کوییک کنار بیایید، تیپ GXR H انتخاب مناسبی خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین قیمت انواع کوییک صفر در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.

جدول مشخصات فنی کوییک GXR-H

پیشرانه M15i
حجم موتور ۱۴۹۷ سی‌سی
قدرت ۹۱ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
ظرفیت باک ۴۲ لیتر
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر ترکیبی

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (949 ديدگاه)

    با دوتا حرف انگلیسی اضافه کردن به اسم و چارتا دکمه… خوب ماشین هاشونو به خلق الله میندازن

    موافقم 96
    مخالفم 6
    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4270 ديدگاه)

      کلا کوییک میخرید مثل هندونه در بستست . مال بعضیا شانسی خوب در میاد بعضیها هم تا چند سال مهمون گارانتی و نمایندگین . معلوم مسئول کنترل کیفیت نهایی اون گوشه چی کار میکنه احتمالا روپایی میزنه .

      موافقم 100
      مخالفم 4
  2. Benz gle

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به نظر من عالیه و به عنوان کسی که ماشین اقتصادی بخره اینو می خرم

    موافقم 29
    مخالفم 73
    1. مهرداد کمالی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      آیا بنظر شما این ارابه مرگ با قیمت 500 الی 600 میلیون تومان اقتصادیه !!؟
      تقریبا 8000 دلار به ماشینی میدید که پیشرانه و پلتفرمش، پرایده…
      ظاهر همون اتاق ساینا هست که تبدیل به هاچبک شده حالا بگذریم از اتاق خود ساینا که فیس لیفت شده تیباست اما قیمت تیبا و پراید کجا قیمت این کجا. قاطر امنیت جانیش از این بیشتره 🤦🏻‍♂️
      تا زمانی که خریدار برای اینها پیدا بشه و سایت های فروش یکپارچه درعرض 10 دقیقه بسته بشه این وضعیت ادامه خواهد داشت…
      لیاقت مردمی که اعتراض نمیکنن همینه

      موافقم 108
      مخالفم 9
      1. بهروز

        ۱۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        گل گفتی. هیچوقت نباید برای این مردم دل سوزوند. مردمی که 2 میلیون نفر برای ریرا ثبت نام کنند حقشون همون ریرا هم نیست؛ چون به همشون که نمیرسه.

        موافقم 45
        مخالفم 2
        1. جمشید کرمی

          ۱۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          این مردم من وتو هستیم چرا همه خودشونو جدا میکنن یا میدونن وقتی قیمت کارخانه با بازار اختلاف زیاد داره پس همین مردم یعنی منو تو توصف خرید هستیم پس زیاد سخت نگیرین کاری از دست مردم بر نمیاد توکشوری که ۴۰ساله فقط قانون تصویب میکنن اجراوهیچچ کس پاسخ گوی هیچ چیزی نیست میشه این که منو تو خودمونو جدا از بقیه بدونیم این مردم کین ما از کجا اومدیم امید وارم ناراحت نشده باشین

          موافقم 28
          مخالفم 5
    2. کیان

      ۱۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      تو فقط بنز gle بخر

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. Ben

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پدال لطفا از ساینا و کوئیک بکش بیرون

    موافقم 50
    مخالفم 15
    1. Templar

      ۱۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (207 ديدگاه)

      ما مردم عادی سوار همینا میشیم
      شما خبر ساینا و کوییک و امثالهم دیدی ، باز نکن
      برو همون لامبورگینیت رو سوار شو

      موافقم 63
      مخالفم 16
      1. ممدقلی

        ۱۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        سوار پیکان اسقاطی 70 میلیونی میشم ولی سوار کوییک 500 میلیونی نمیشم . توهین به شعور ادمه پراید فیس لیفت رو 450 بخره

        موافقم 20
        مخالفم 6
  4. عمو مایک

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به نظر خنده دار و مضحک هست ولی این تیپ فولش با داشبورد جدید ، جزو کمیاب ترین سری های کوییک هست

    حتی نسبت به اطلس ( کوییک سیبیلو ) هم تعداد عرضه ش کمتره

    ولی آخرش پرایده دیگه

    موافقم 34
    مخالفم 8
  5. Reza

    ۱۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کوییک و ساینا فرقی چندانی نداره باهام فقط در چندتا آپشن فرق داره .

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. بهروز

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    پراید که حجم موتورش زیاد شد صدای موتورش هم زیاد شد. فقط کافیه یخورده با ماشین کار کنی میبینی بعد از مدتی صدای تانک چیفتن میده.

    موافقم 16
    مخالفم 3
  7. موستانگ

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کوییک وساینا وتیبا همشون همون پراید به روز شدن

    موافقم 18
    مخالفم 3
  8. بینام

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خر همون خره منتها پالونش عوض شده

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. 👁

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا سم خالص از موستانگ70تومنیz370😑آخرش120تا بود جایی هستید که ثانیه ای دارک دارک تر میشه ولی همیشه آخر شاهنامه قشنگ میشه🙃

  9. شهرام

    ۱۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوییک پلاس اوتومات صفر تحویل گرفتم از همون اول ارور باد لاستیک داشت باد شو دیجیتالی انجام دادم ولی‌ همچنان ارور هست. بعد چند روز کرج کار داشتم هر کاری کردم دور موتور از ۳ و خورده‌ای بالاتر و سرعت تا ۸۰ تا نرفت. به یه مکانیک آشنا نشون دادم گفت سنسور دور موتور خرابه. ماشین صفر با سنسورهای خراب. از طرفی هم گفتن بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر ببر گارانتی و باید یه جوری باهاش بسازم تا وقت اولین گارانتی برسه. صدای یاتاق و کمک هم میده. البته مولتی‌مدیا و گیریکس اوتوماتش خوبه. بهتر بود برای پلاس فول راهنما در آیینه های بغل پیش بینی میکردن.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. نادر

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام، متاسفانه بنده یکدستگاه کوئیک GXL به دلایلی ناچار شدم ،خریداری کنم‌،
    باور بفرمایید، این ماشین، ماشین خوبی نیست، ناچارم فعلا نگه اش دارم.در درجه اول گاز و کلاچ افتضاحی دارد.وقتی پا را روی پدال گاز میگزارم ،به تناسب حرکت یعنی هنگام برداشتن کلاچ آرام گاز نمی خورد ،ماشین انگار می‌خواهد فرار کند.
    فشار روی پدال گاز با سر وصدای موتور هم زمان می‌شود.در ترافیک بدتر،چون گاز درست و نرمی ندارد ،هنگام تعویض دنده در فواصل کوتاه ماشین گاهی خاموش می‌شود مخصوصا برای حرکت دنده یک و دو باید پر گاز باشی تا بتوانی کلاچ را به تناسب گاز دادن بالا بیاوری تا ماشین حرکت کند و گاهی هم در این زمان ماشین تمایل به خاموش شدن دارد ،ضمن اینکه گاهی لرزش دارد ،مانند ماشینی که دیسک و صفحه کلاچش،خراب باشد.ناگفته نماند این ماشین باصطلاح نو است و پنج ماه است که دارم.
    دیگر درب صندوق عقب مشکل دارد و با اشاره سوئیچ درست باز نمی شود و گیر می‌کند، جلو داشبورد ش پلاستیک ضعیف است ،انگار از ضایعات درست کرده اند ،که بعید هم نیست ،گاهی برای خودش ،چراغ چک اش روشن می‌شود، بعد از مدت کوتاهی خاموش،دیگر اینکه کلیدهای شیشه برقی پنجره های عقب را پایین پشت صندلی راننده، آن وسط گذاشتند،جلو بندی ضعیف،
    همین الان هم باور بفرمایید، صندلی راننده سر و صدا می‌خورد،دیگر اینکه کلیدهای آب پاش و برف پاکن شیشه عقب را طوری تعبیه کردند ،که به راحتی برای راننده قابل رویت و دسترسی نیست، حتما باید کمی خم شوی وببینی، کدام کلید را فشار می‌دهی، آن هم در زمان حرکت در خیابا ن ویا جاده ،که خطرناک است .موتورش هم خودتان گفتید پر سر و صدا است.بدنه اش هم ضعیف است.و بسیاری از عیب و ایرادهای دیگر ،اما برای بنده مهمش ،همانطور که در بالا عرض کردم داستان گاز و کلاچش است.نمی دانم شاید دیسک وصفحه کلاچش خراب باشد،آن هم ماشین تازه !!!!!! البته شما بهتر میدانید بیش‌از نود درصد ماشینهای ایرانی بقول شما ارابه مرگ هستند.شاید هم بیشتر! من نمی دانم کی آین مشکلات ماشین حل خواهد شد.هر روز بدتر از دیروز!این از معایب عدیده این ماشین بود که گفتم ،محاسنی اگر داشته باشد ،خودتان میدانید و در متن بالا سایت خبری خوانده اید.در خاتمه این را هم بگویم که طراحان و دستور دهندگان تولید این نوع ماشینها،با چه وجدانی کار می‌کنند .! این اینها شبها خواب راحت دارند.
    البته کارگران مظلوم و زحمتکش جدای این مسئله هستند. داستان قیمت ماشین های ایرانی فعلا بماند.باتشکر

    موافقم 21
  11. علی حیدری

    ۱۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام علی حیدری هستم 55ساله اهل پرنداسمم راکامل نوشتم که مسئولین سایپاوایران خودروگمان نکنندکه مردم یک چیزی مینویسندوازش میگذرندنه بقول این اقاکه کوییک خریده هزارتاعیب ازاین ماشین گرفته وبقول همین اقامسئولین امراین دوبنگاه ماشین سازی ایاوجدان عدالت وحق رامیشناسندایاشب چشمانشان راراحت روی هم میگذارندچندسال هست که این شرکتهااتومبیل تولیدمیکنندوالان درکجاقراردارند‌صحبتم همان عدالت حق ووجدان هست ایاکارخانه های ماشین سازی دراقصی نقاط دنیاباهمین سابقه همین کیفیت خودروراتولیدمیکنندایاکیفیت خودروی تولیدشده باقیمتش برابرهست ایامدیریت تولیداین کارخانه براساس رضایت مشتری هست ویانه تولیداین دوتاکارخانه براساس شرایط جامعه بندازودرروهست بازم صحبتم اینه که ایاتولیدات این کارخانه هابراساس عدالت وجدان حق ومشتری مداری هست اگرجواب اری هست پس چرااین همه معایب درتولیدات این کارخانه هاهست بااین همه قیمت های گزاف

    موافقم 14
  12. مالباخته

    ۲۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف از امتیاز کارت ملی ام که برای خرید کوییک استفاده شد.

  13. حمید

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و احترام من کوئیگ۴۰۲برج۱۱تحویل گرفتم دوماه بعدباطری مرخص بوامدادباطری گفتم امدگفت باطری فروردین ۱۴۰۱گذاشتن یعنی ۲۰ماه قبل از تحویل دوا۹تا سیم کلاچ تا الان بریده نمیدانم چاخودنمایندگی هم نفهمیدم چرا سیم دربازکن جواب ید درآوردم قطرش به اندازه سوزن خیاطی بوده نگم برات ولی حقمونه این ماشین ۵ملیون بیشترارزشش نیست وقتی کارخانه قیمت ۳۰۰ملبون و۵۰۰ملیون میگذاره همه صف میکشیم برا ثبت نام ازبدترحقمونه والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا