چشم اندازسایپا

کوییک S، مزایا، معایب و هر آنچه باید بدانید

با توجه به شرایط بازار خودروی کشورمان، سایپا کوییک یکی از خودروهایی است که طی چند سال اخیر موردتوجه خریداران قرار گرفته و فروش بالایی داشته است. به همین دلیل، سایپا هم از این موفقیت به که به لطف بازار انحصاری حاصل شده نهایت استفاده را برده و نسخه‌های مختلفی از این خودرو را با اضافه کردن حروف انگلیسی گوناگون به بازار عرضه کرده است! جدیدترین عضو این خانواده، کوییک S است که چند وقتی است راهی بازار شده است. در ادامه این خودرو را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

معرفی کلی کوییک S

کوییک یک کراس هاچ‌بک کوچک است که بر اساس تیبا ۲ یا همان هاچ‌بک شکل گرفته است و در اسفند سال ۱۳۹۵ رونمایی شد. در کوییک، طراحان سایپا با بازطراحی کامل دماغه و همین‌طور تغییرات بزرگی در قسمت عقب، هویت متفاوتی نسبت به تیبا ۲ ایجاد کرده‌اند. البته طراحی قسمت جلوی خودرو از ساینا گرفته شده و چراغ‌ها کاملاً با این سدان جمع‌وجور یکسان هستند ولی به لطف طراحی جدید سپر و جلوپنجره، شاهد فرم پخته‌تری هستیم. در عقب نیز چراغ‌های دوتکه و انتقال جا پلاک به روی درب صندوق، نمای متفاوتی را نسبت به تیبا ۲ ایجاد کرده‌اند. همچنین به سبک همه خودروهای کراس، در کوییک هم شاهد روکش‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها، محافظ‌های نقره‌ای در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف هستیم.

کوییک S

تغییرات کوییک S

پس از عرضه کوییک به بازار و استقبال خریداران، سایپا سریعاً دست‌به‌کار شد و نسخه‌های جدیدی از آن را ارائه کرد. نسخه اول، کوییک R بود که با طرح دورنگ بدنه به بازار آمد. پس از آن نیز سایپا مدل جدید کوییک S را به بازار فرستاد که یک فیس‌لیفت جزئی محسوب می‌شود. تنها تغییر ظاهری کوییک S در قسمت جلو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی هستیم. اصلی‌ترین ویژگی در این قسمت خطوط مشکی‌رنگی هستند که چراغ‌های جلو را به قاب مه شکن‌ها و دی‌لایت‌ها متصل کرده‌اند. گفته شده این طراحی از چهره یوز ایرانی الهام گرفته است اما قضاوت در مورد اینکه آیا این تغییرات توانسته ظاهر کوییک را زیباتر و مدرن‌تر کند یا نه، با شما. درهرصورت، در کوییک S هنوز هم سایز کوچک رینگ‌ها (که همچنان فولادی و با قالپاق هستند) کاملاً توی ذوق می‌زند و لطمهٔ بزرگی به ظاهر خودرو وارد کرده است؛ بنابراین، بهتر بود سایپا در این نسخهٔ جدید از رینگ‌های بزرگ‌تر آلومینیومی استفاده می‌کرد تا ظاهر خودرو جذاب‌تر شود.

کوییک S

در داخل کوییک S نیز شاهد همان داشبورد و طراحی کلی هستیم ولی حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید D شکلی ارائه شده که قبلاً آن را در کوییک اتوماتیک دیده بودیم. این غربیلک ظاهر و کیفیت بسیار بهتری نسبت به کوییک معمولی دارد هرچند که در اینجا خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک نیست و جای آن‌ها کور شده است. علاوه بر این، در کوییک S طراحی صفحه آمپر هم تغییر کرده و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در میانه آن تعبیه شده که اطلاعاتی مثل باز بودن درها، آمپر بنزین و آمپر آب را نشان می‌دهد. همین دو تغییر نه‌چندان بزرگ، حال و هوای کابین کوییک S را بهتر از قبل کرده‌اند. البته سایپا این خودرو را در نسخه دیگری بنام کوییک G هم ارائه کرده که از طراحی جدید داشبورد و تجهیزات بیشتری سود می‌برد. در کوییک G کنسول میانی کاملاً بازطراحی شده و با دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر لمسی در بالا، بسیار مدرن‌تر و بهتر به نظر می‌رسد. البته کوییک G هنوز به بازار عرضه نشده است.

کوییک S

تجهیزات کوییک S

کوییک S از لحاظ تجهیزات، پیشرفت چندانی نسبت به کوییک معمولی نداشته است که این یعنی هنوز هم با خودروی بسیار فقیری از لحاظ امکانات طرف هستیم که تجهیزات اصلی آن شامل همان مواردی می‌شود که در کوییک معمولی دیده‌ایم یعنی آینه‌ها و شیشه‌های برقی در هر چهاردر، کنترل تهویهٔ دیجیتالی، فرمان هیدرولیک، سنسور دنده‌عقب، ترمز ABS، دو ایربگ، ریموت کنترل و گرم‌کن شیشهٔ عقب. بااین‌حال، در کوییک S چند آپشن جدید به این تجهیزات اضافه شده که شامل کامپیوتر سفری، سوئیچ تاشو، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت و شارژر USB موبایل می‌شود. کوییک S همچنین به‌صورت استاندارد به دی‌لایت هم مجهز است. کوییک G اما از تجهیزات بسیار بیشتری بهره می‌برد که عبارت‌اند از نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، چراغ‌های اتوماتیک، ناوبری، شیشه‌های دودی و رینگ آلومینیومی. بااین‌حال، حتی در کوییک G هم ترمزهای عقب همچنان کاسه‌ای هستند.

پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت کوییک S

کوییک S و G هیچ‌کدام هیچ تغییری در پیشرانه نداشته‌اند و هردو از همان موتور قدیمی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ M15 استفاده می‌کنند که با کوییک معمولی و تیبا مشترک است. این موتور تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان از بازدهی بسیار پایینی دارد. مصرف سوخت این موتور نیز از سوی سایپا به‌صورت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که شاید عدد مناسبی به نظر برسد اما نسبت به پیشرانه‌های مدرن مصرف بالایی به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا سادگی، استهلاک کمتر و هزینه‌های پایین‌تر نسبت به پیشرانه‌های ایران‌خودرو است که همین موضوع برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد. این پیشرانه همچنین در کوییک S، مثل موتور TU5 به دریچه گاز برقی مجهز شده است که نظرات در مورد آن متفاوت است و برخی معتقدند واکنش‌های مدل برقی کندتر از نسخه‌های قدیمی شده است. انتقال نیرو در کوییک S هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد که البته برای استفاده‌های معمولی شهری کافی خواهد بود.

کوییک S

رانندگی و سواری کوییک S

تغییرات کوییک S صرفاً به موارد ظاهری و اضافه شدن چند آپشن جزئی محدود می‌شود و همان‌طور که گفته شد، در قوای محرکه هیچ تفاوتی با کوییک معمولی ندارد؛ بنابراین، تجربهٔ رانندگی کوییک S هم مشابه همتای معمولی خود خواهد بود. این یعنی در اینجا هم شاهد ورود بسیار زیاد صدای موتور به کابین هستیم که ایراد بزرگی است. حس و حال رانندگی خودرو نیز همچنان ریشه‌های پرایدی خود را نشان می‌دهد و به‌عنوان‌مثال، هنگام استفاده از کولر شاهد لرزش خودرو و افت توان چشمگیری هستیم. همچنین هنگام افزایش دور موتور، شاهد سروصدا و لرزش زیادی از سوی پیشرانه هستیم و فرمان نیز علیرغم برخورداری از سیستم هیدرولیک، نسبتاً سفت احساس می‌شود. بااین‌حال، تعلیق کوییک بسیار بهتر از پراید است و ترمزهای آن نیز خیلی بهتر عمل می‌کنند هرچند که در هردو مورد همچنان با حد ایده‌آل فاصلهٔ زیادی دارد. در کوییک، موقعیت راننده پایین‌تر از خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ احساس می‌شود که این موضوع می‌تواند برای افراد کوتاه‌قد مشکل‌ساز باشد زیرا دید رو به بیرون را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر اما فضای صندلی‌های عقب کوییک بسیار نسبت به ۲۰۶ جادارتر است.

کوییک S

تفاوت‌های کوییک S و کوییک G

تنها تفاوت ظاهری کوییک G نسبت به کوییک S برخورداری از رینگ‌های آلومینیومی است و این دو نسخه در دیگر قسمت‌ها ازجمله طراحی دماغه کاملاً باهم یکسان هستند. بااین‌حال، همان‌طور که در بالا اشاره شد، اصلی‌ترین ویژگی کوییک G برخورداری از داشبورد جدید و تجهیزات بیشتر است. نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، ناوبری و شیشه‌های دودی از مهم‌ترین آپشن‌های کوییک G به‌حساب می‌آیند.

کوییک G

مزایا و معایب کوییک S

وقتی صحبت از بررسی مزایا و معایب خودروهای داخلی می‌شود باید به شرایط و بضاعت صنعت خودروسازی کشور توجه داشت؛ بنابراین، ازجمله نقاط مثبت کوییک S می‌توان به پیشرانهٔ ساده و نسبتاً کم‌خرج، کابین جادار خصوصاً در صندلی‌های عقب نسبت به کلاس خودرو، آپشن‌های نسبتاً مناسب، استهلاک پایین، هزینه‌های نگهداری پایین و فراوانی قطعات اشاره کرد. همچنین کوییک G هم به لطف برخورداری از تجهیزات بیشتر، در صورت عرضه با قیمت مناسب می‌تواند موردتوجه خریداران قرار گیرد. از سوی دیگر اما پلت‌فرم و پیشرانهٔ قدیمی با بازدهی بسیار پایین، سروصدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین، کیفیت بسیار پایین داشبورد و قطعات داخلی که همگی از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند، فرمان سفت‌تر در مقایسه با پژو ۲۰۶ و رینگ و لاستیک کوچک را هم می‌توان از اصلی‌ترین نقاط ضعف کوییک S دانست.

کوییک S

قیمت و رقبای کوییک S

در آشفته‌بازار خودروی کشور، قیمت خودروها روزانه تغییر می‌کند اما در زمان نگارش این مطلب، قیمت کارخانهٔ کوییک S نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان است که این رقم در بازار به حدود ۲۳۵ میلیون تومان می‌رسد. با این قیمت، کوییک S به‌جز هم‌خانواده‌های خود یعنی تیبا ۲ و ساینا رقیب مستقیم دیگری ندارد و به همین دلیل در بازار یکه‌تازی می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب ایران‌خودرو برای کوییک اما پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که البته با قیمت بازار ۳۱۵ میلیونی، بسیار گران‌تر است. اگر رقبا را محدود به خودروهای هاچ‌بک نکنیم، رانا پلاس را هم با قیمت بازار نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان شاید بتوان یکی از رقبای غیرمستقیم کوییک S دانست. سایپا اما قیمت کوییک G را هنوز اعلام نکرده است.

کوییک سادهگیربکس دستی۱۶۸,۰۶۱,۰۰۰۲۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک Rگیربکس دستی۱۷۷,۹۰۶,۰۰۰۲۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک Sگیربکس دستی۱۸۴,۵۴۹,۰۰۰۲۳۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک پلاساتوماتیک ۲۷۷,۱۵۳,۰۰۰۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

موارد مثبت

پیشرانهٔ کم‌خرج و هزینه‌های نگهداری پایین

کابین جادار

فراوانی قطعات

موارد منفی

سروصدای زیاد موتور در داخل

پیشرانهٔ قدیمی و کم بازده

کیفیت بسیار پایین متریال داخلی

مشخصات فنی کوییک S

 

پیشرانه M15
حجم موتور ۱۵۰۳ سی‌سی
سوپاپ ۸
قدرت ۸۷
گشتاور ۱۲۸
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۱۰ میلی‌متر
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
حجم صندوق بار ۲۲۵ لیتر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (641 ديدگاه)

    😐

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۷
    1. Jdm باز

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (874 ديدگاه)

      این همه خودرو حتما باید این سمو بررسی میکردی پدال؟؟

      (بخشید ریپلای زدم)

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۲۵
      1. Reza Waffen SS

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3317 ديدگاه)

        نزنین این حرفو لامبورگینی دیفیوزر جلوی هوراکان تکنیکا رو از این نسخه سایپا کش رفته

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۶
      2. مشتاقی

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        آقا نوید، شما میخواستی کوئیک بخری منصرف شدی
        میشه لطفا شما یه نقد ازین ماشین بزارید

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
    2. افشار

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (475 ديدگاه)

      کوییک دقیقاً همان ساینا هست فقط تنها تفاوتشون این هست که ساینا صندوق دار و کوییک هاچبک هست

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۵
    3. ehsan.fa

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1555 ديدگاه)

      آقا شرمنده از دوستان ولی پدال جان این چرت و پرت ها چیه گذاشتی ، کاربرهای پدال حتما از این سطل آشغال ها اطلاع دارند چون همه مون بلاجبار سوارشونیم

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۷
      1. reza-srt

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        بله همه قبول داریم ماشین ایرانی…نمی ارزه.ولی خب چیکار کنیم،خود کرده را تدبیر نیست،شاید محکومیم به خاطر اشتباهات دیگران سال ها روی پلت فرم ۴۰۵ و پراید سواری کنیم
        (شرط میندم ۸۰ درصد کاربرای پدال ایرانی سوار میشن از جمله خودم چون چاره ای نداریم)

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۳
  2. Jdm باز

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (874 ديدگاه)

    خودروساز های خارجی: یه عالمه هزینه و تلاش میکنن تا یه خودروی ایمن بسازن و بتونن پنج ستاره تو تست ایمنی بگیرن
    سایپا: داداش دو تا ایربگ گذاشتم یدونه یا ضامن اهو هم پشت شیشه بنویس امیدت به خدا

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۷
  3. Farzad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    ۴ تا مقاله در یک روز از لگن های داخلی ، پدال داره به کجا میره ؟!

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۰
    1. کافر مقدس

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1385 ديدگاه)

      پدال به جایی نمیره به رپورتاژژ داخلی چینی رفته خیلی وقته

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
    2. reza-srt

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      چیکار کنه وقتی اخبار خارجی کم میاد مجبوره ایرانی پر کنه:)

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
    3. Roham

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرم بد نیست!
      تو بازار امروز متاسفانه بخش بزرگی از جامعه توانایی خرید ماشینای روز و استاندارد دنیا رو نداره، با این جور مقالات لااقل یه خورده دستمون میاد بین گزینه‌های نخاله موجود کدوم یکی یه خورده واسه انتخاب بهتره!!
      فقط به نظرم لطفا صفر داخلی نخرید

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  4. حامد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (695 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده معرکه ای هست بشرطی که با نصف حقوق ۶ ماه یه کارگر بشه خرید
    در غیر این صورت اشغاله

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۷
    1. احسان امیری

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خب نصف حقوق ۶ماه یک کارگر میشه ۳ماه حقوق یک کارگر که 😐😁

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. GHOST

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (160 ديدگاه)

        دوست عزیز منظور ایشون این بود که ۶ ماه با نصف حقوق زندگی کنه و نصفشو واسه خرید ماشین بزاره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. net

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    چراغ عقب کوییک از بی ام و کپی کرده.چراغ عقب تیبا هاچ بک خوبه.چراغ جلو و چراغ عقب تیبا معمولی صندوق دار بد هست

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
    1. جناب ایکس

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      تیبا هاچ‌بک هم از بنزه

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  6. Clean energy (صیانت!)

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    بکشید بیرون از این ماشینای سمی

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۷
  7. محمد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یوز پلنگ های ایرانی بعد از اینکه فهمیدن جلو این ماشین رو از خط چشمشون الهام گرفتن خودکشی کردن مابقی هم افسردگی شدید گرفتن بیشتر از ۲۰ کیلومتر در ساعت نمیتونن برن
    اسماشونو دوس دارم کوییییک شاهین دنا سمند!!!

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۵
  8. HamiD

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2169 ديدگاه)

    یا خود خداااااااا
    ۳۳۵ میلیون کوئیک اتومات!!!
    چه خبرههههههههههههههه
    چه خبرهههههههههههههههههههههه
    بله تحریم نعمته!!!!
    هیوندای الانترا مدل ۲۰۱۷ (صد البته اتومات که اینا بابتش ۱۰۰ میلیون میکشن رو قیمت!) با ۳۰ تا کار توی امارات میدن ۲۱۰ میلیون!
    بعد این کوئیک مزخرف چی داره آخه!!!!
    مدل ۲۰۱۹ همین الانترا هم با ۲۲ تا کار قیمت خورده ۲۴۰ تومن …
    پدال هم بشدت عالی میره رو مخ …
    هعی تموم سایت با باس با هم متحد بشن هیچ بررسی از این لگن ها انجام ندن! حتی خبر هاشون رو هم کار نکنن!
    حتی از لگن های چینی که تو ایران هستن هم هیچ خبری کار نکنن!
    فقط خبر خارجی کار کنن …
    اما حیف که نمیشه …
    پس حقمونه!
    حقمونه که مازراتی کواتروپورته اس مدل ۲۰۱۵ رو با کارکرد ۸۰ تایی رو یه اماراتی بخره ۷۰۰ میلیون تومن (فقط ۱۷۰ تومن گرون تر از دنا پلاس توربو اتومات!!!!) بعد ما بابت مزدا ۳ نیو باید پول بیشتری از این مازراتی پرداخت کنیم!!!

    این آشغال رو هم واقعا چرا ملت بابتش ۳۳۰ تومن میدن من واقعا درک نمیکنم!

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۴
    1. عاشق پدال

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (189 ديدگاه)

      کمری ۲۰۱۷ رو با ۲۳۰ میلیون میتونی بگیری.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۴
    2. Jdm باز

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (874 ديدگاه)

      کسی که دیسلایک زده رو فقط میخوام ببینم

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۸
    3. الیپسیس

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درکش زیاد سخت نیست دوست من. مجبورا می فهمی مجبور. کوییک نخره چی بخره؟ مازاراتی کواتروپورته می تونه وارد کنه سوار بشه که نمی شه؟ نمک رو زخم می پاشی با حرفات. مملکت نفرین شده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. ali+a

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    حاصل تلفیق هنر و صنعت…

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۷
    1. علی جردن

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      این جمله بجا و قشنگتونو باید با آب طلا نوشت قاب کرد👌

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  10. علی جردن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بجای اینکه درمورد معایب و مزایای سوپر اسپورت های وطنی تبادل نظر کنیم داریم در مورد پراید چراغ اسپورت حرف می زنیم که سانروف داشتنش شده آپشن محال!!
    چرا نتونیم تو ایران سوپر اسپورت بسازیم مگه چند دهه پیش فولکس گلف آلمانی یا شورلت آمریکایی یا دِوو مونتاژ نمی شد تو کشور عزیزمون?؟ بعد چند دهه گذر زمان پیشرفتمون شده کوئیک و دنا که حتی توان رقابت با خودروهای چینی یا هندوستانی رو هم ندارن متاسفم چرا اینجوری شد؟؟

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۷
    1. viper2

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      به خاطر خودمون بود . یکی از دلایلش کار نکردنه . ما بهره وری خیلی کمی داریم از همه منابع . منابع مالی طبیعی . اب . هوا . موقعیت جغرافیایی . ما خیلی منابع داریم که اگر بهره وری زیادی داشتیم میتونستیم یکی از برترین ها باشیم . وقتی کار مفید یک کارمند در هشت ساعت حدود ۱ ساعت هست . همین میشه . …
      البته اونجور که به ما گفتن اونموقع هم خوب نبوده چون زیر سایه استعمار بودیم..
      ولی با این وجود بیشر مردم میگن اون زمان بهتر بود …. حالا واقعا اونموقع بهتر بود یا الان

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۴
      1. عاشق پدال

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (189 ديدگاه)

        دقیقا.
        وقتی با بقیه مقایسه میکنم همینه.
        کار نمیکنیم. الافیه
        فقط وقت تموم بشه. بعدش بریم خونه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
    2. علی جردن

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      بنا به هردلیلی که الان نمی تونیم ماشین عالی بسازیم کاری ندارم می تونیم یا سوادشو نداریم حداقل واردات رو آزاد کنید ماشین باکیفیت بیاد تو جادهامون اینو که می تونیم✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  11. TML BN

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    چرا بعضیا میگن پشتش شبیه بی ام وه x1؟؟

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  12. Aliakbarkhoei

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    موتورش خیلی نا‌امید کننده است.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
    1. GMA

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1454 ديدگاه)

      کجاش باعث میشه امیدوار بشی که ازش انتظار داری؟ 🤔😂

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲
  13. aliveman1989

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عجب چیزی شده ،من هی خط جلو چراغاشو میبینم لامبو سیان ت ذهنم تداعی میشه، سیان فقراست این لعنتی

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  14. Abbas.Lambo

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (868 ديدگاه)

    خیلی وقت بود لاگین نکرده بودم ولی لازم شد بیام بگم دیگه پدال اون پدال سابق نیست،یه پیامم دارم واس اون یه نفری که به همه دیس داده،آرزوی شفا دارم واست

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴
  15. Alan.r

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    نمی‌خان دست از دریچه تهویه پراید بردارن 😂😂

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
  16. گیسوم

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ما خودمون کوییک داریم.باید بگم نه از نظر طراحی داخل حرفی برای گفتن داره نه از نظر طراحی بیرونی.واقعا برای سایپا و ایران خودرو متاسفم که با ساخت یه مشت ماشین به درد نخور با جون مردم بازی میکنه.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  17. Navid_A.J

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3239 ديدگاه)

    بچه ها به نظر شما با شرایط الان، میصرفه پول خرید ماشین رو بزاری توی بانک، از سود اون پول، هزینه ی رفت و آمدت مثلا اسنپ و تاکسی و … رو بدی؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  18. پدرام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    موتورهای ۱ لیتری تنفس طبیعی دنیا خیلی بیشتر از این قدرت می گیرن
    قشنگ معلومه تکنولوژی عهد بوق هست نیاز ۸۷ !!! اون ۱/۵ لیتری!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  19. Genius

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (774 ديدگاه)

    تنها چیزی که میتونم در مورد خاندان کوئیک بگم اینه که از تیپ ۲ خیلی بهتر و کم خرج تر و پرآپشن تره.اما در مقابل سایر رقبا عملا حرفی برای گفتن نداره.باز ورژن G اش اگه بیاد داشبردش بهتر میشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  20. سیدمحمدرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم تو این آشفته بازار داخلی و تحریم، کوییک طراحی خوبی داره واقعا دیگه از دیدن قیافه ۲۰۶وپرشیا و…..خسته شدیم حداقل یه ماشین جدید و جوون پسند تو این شرایط تولید شد بازم خوبه

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  21. فرزاد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    طراحی مسیر اشک سیاه یوزپلنگ در نمای جلو با موتور و گشتاور و ظاهر اسپرت و چابکی و عملکرد مناسب زمانیکه خودرو پارک شده و تو خواب داری با لمبو میری خیلی هماهنگِ

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  22. ارشک

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کیفیت قطعات پلاستیکی به شدت خشکه و صندلی های عقبش هم در مسیرهای طولانی آزار دهنده ست و باعث کمر درد میشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. رسول

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه نوشته هایتان کاملا درست بود ، چون من کوییک معمولی دارم ،ولی نکته ای که نه در اینجا نه هیچ سایتی بهش اشاره نشده اینه که کیفیت ورق بدنه بسیار پایین و بشدت زنگ زننده هستش و کیفیت پایین رنگ کاری و عایقکاری هم تکمیلش کرده خیانت و حرومخوری سایپا رو .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا