سایپا

ساینا S و ساینا پلاس، مقایسه، مشخصات، قیمت، رقبا، مزایا و معایب

پس از وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان و خروج خودروسازان مشهور جهانی و حتی چینی‌ها از صنعت خودروسازی ایران، تنوع سبد محصولات دو خودروساز بزرگ کشور بسیار کاهش یافت. دراین‌بین، شرایط سایپا بدتر از ایران‌خودرو است زیرا اصلی‌ترین محصولات آن فقط به مدل‌های خانوادهٔ تیبا (شامل ساینا و کوییک) محدود می‌شود و وابستگی شدیدی به این خودروها دارد. به همین دلیل، سایپا به‌منظور افزایش ظاهری تنوع سبد محصولات خود، طی سال‌های اخیر نسخه‌های مختلفی از این خودروها را به بازار عرضه کرده است. این نسخه‌ها که با تغییرات جزئی و پسوندهای مختلفی در نام خود به بازار آمده‌اند، آن‌قدر زیاد شده‌اند که گاهی حتی برای خریداران گیج‌کننده می‌شوند. دو نمونه از این خودروهای به‌اصطلاح جدید، ساینا پلاس و ساینا S هستند که در ادامه آن‌ها را به‌طور کامل بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

ساینا S

معرفی کلی ساینا پلاس و ساینا S

تیبا به‌عنوان اولین محصول ملی سایپا، در آذر سال ۱۳۸۷ در ابتدا با نام مینیاتور معرفی شد. کار روی طراحی این خودرو اما قبل از دههٔ ۸۰ شمسی توسط یک تیم ایتالیایی آغاز شده بود و ازآنجایی‌که فرایند توسعهٔ آن بسیار طولانی شد، ظاهر تیبا در همان زمان رونمایی هم قدیمی به نظر می‌رسید. به همین دلیل، طراحان سایپا دست‌به‌کار شدند و حدود پنج سال بعد یعنی در اسفند ۱۳۹۲ نسخهٔ فیس‌لیفت تیبا را معرفی کردند. این خودرو که در ابتدا با کد ۲۳۲ شناخته می‌شد و بعداً نام ساینا از طریق نظرسنجی عمومی برای آن انتخاب شد، در جلو، عقب و داخل تغییرات بزرگی را تجربه کرده بود و سعی داشت چهرهٔ کهنهٔ تیبا را بروزتر کند. برخلاف تیبا اما کل پروژهٔ طراحی ساینا توسط خود سایپا انجام گرفت و این بار از مشاوران خارجی کمک گرفته نشد. به‌طورکلی، هرچند شاید با این تغییرات چهرهٔ ساینا کمی مدرن‌تر شده باشد اما آن هماهنگی و یکپارچگی که در تیبا می‌دیدیم را کاملاً از بین برده است.

ساینا S

تغییرات ساینا پلاس و ساینا S

هرچند ساینا در اواخر سال ۱۳۹۲ رونمایی شد اما تولید و عرضهٔ آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و سپس دوباره حدود پنج سال بعد، سایپا به فکر عرضهٔ نسخه‌های جدیدی از آن افتاد. این نسخه‌ها، ساینا پلاس و ساینا S بودند که هردو از اواسط سال ۱۳۹۹ راهی بازار شدند. ساینا S درواقع یک فیس‌لیفت جزئی روی ساینای معمولی محسوب می‌شود که در جلو سپر جدید با ورودی هوای کوچک‌تر و جلوپنجرهٔ جدید با زه کرومی را به همراه داشته است اما چراغ‌های جلو دست‌نخورده باقیمانده‌اند. البته همین تغییرات تا حدودی نمای جلوی خودرو را پخته‌تر و هماهنگ‌تر از قبل کرده است. در عقب ساینا S هم چراغ‌ها، جا پلاک روی درب صندوق و سپر تغییر کرده‌اند و یک ‌تریم دیفیوزر مانند روی سپر عقب کار شده است. بااین‌حال برخلاف جلو، تغییرات این قسمت کمکی به زیبا یا بهتر شدن طراحی عقب ساینا نکرده و صرفاً نمای متفاوتی را ایجاد کرده‌اند.

در داخل ساینا S تغییرات بسیار کمتر بوده و شاهد همان داشبورد و طراحی کلی هستیم ولی حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید D شکلی ارائه شده که قبلاً آن را در ساینا و کوییک اتوماتیک دیده بودیم. این غربیلک ظاهر و کیفیت بسیار بهتری نسبت به ساینای معمولی دارد هرچند که در اینجا خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک نیست و جای آن‌ها کور شده است. علاوه بر این، در ساینا S طراحی صفحه آمپر هم تغییر کرده و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در میانه آن تعبیه شده که اطلاعاتی مثل باز بودن درها، آمپر بنزین و آمپر آب را نشان می‌دهد. همین دو تغییر نه‌چندان بزرگ، حال و هوای کابین ساینا S را بهتر از قبل کرده‌اند.

شرایط ساینا پلاس اما متفاوت است و این خودرو در اصل نسخهٔ آپشنال از ساینای معمولی محسوب می‌شود. این یعنی ساینا پلاس در ظاهر تفاوت بزرگی با ساینای معمولی ندارد و برخلاف ساینا S همچنان از همان طراحی قدیمی استفاده می‌کند. البته سایپا در جلو با استفاده از چراغ‌های کوییک با کاسهٔ داخلی مشکی‌رنگ و مشکی کردن ورودی هوای درون سپر و قاب جلوپنجره، سعی کرده ظاهر ساینا پلاس را از نسخهٔ معمولی متمایز کند. در عقب نیز قسمت پایینی سپر به رنگ مشکی درآمده است. اصلی‌ترین مزیت ساینا پلاس اما در داخل کابین با آپشن‌های بیشتر خود را نشان می‌دهد. در اینجا علاوه بر غربیلک فرمان D شکل که حالا دکمه‌های کنترل سیستم صوتی هم روی آن خودنمایی می‌کنند، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی هم ارائه می‌شود. بااین‌حال، در ساینا پلاس برخلاف ساینا S از صفحه آمپر جدید با کامپیوتر سفری خبری نیست و همچنان همان صفحه آمپر قدیمی ساینای معمولی ارائه می‌شود.

تجهیزات ساینا پلاس و ساینا S

برخلاف ساینا پلاس، ساینا S از لحاظ تجهیزات، پیشرفت چندانی نسبت به ساینای معمولی نداشته است که این یعنی هنوز هم با خودروی بسیار فقیری از لحاظ امکانات طرف هستیم که تجهیزات اصلی آن به همان موارد پیش‌پاافتاده‌ای شامل آینه‌ها و شیشه‌های برقی در هر چهاردر، کنترل تهویهٔ دیجیتالی، فرمان هیدرولیک، سنسور دنده‌عقب، ترمز ABS، دو ایربگ، ریموت کنترل و گرم‌کن شیشهٔ عقب محدود می‌شود. بااین‌حال، در ساینا S چند آپشن جدید به این تجهیزات اضافه شده که شامل کامپیوتر سفری، سوئیچ تاشو، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت، دی‌لایت و شارژر USB موبایل می‌شود؛ اما همان‌طور که گفته شد، ساینا پلاس از تجهیزات بسیار بیشتری بهره می‌برد که عبارت‌اند از نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، شیشه‌های دودی و دستگیره‌های در آسان‌بازشو. بااین‌حال، در هیچ‌کدام از این دو نسخه رینگ آلومینیومی به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود و برای هردو سفارشی خواهد بود. همچنین ساینا پلاس از دی‌لایت هم بی‌بهره است درحالی‌که از سوی دیگر ساینا S از دستگیره‌های آسان‌بازشو محروم شده است!

ساینا Sساینا پلاس
نمایشگر لمسی ۷ اینچیندارددارد
دوربین دید عقبندارددارد
سنسور پارک عقبدارددارد
کنترل سیستم صوتی از روی فرمانندارددارد
صندلی‌های چرمیندارددارد
سیستم تهویه نیمه اتوماتیکدارددارد
دستگیره‌های آسان‌بازشوندارددارد
سوئیچ تاشوداردندارد
نمایشگر فشار باد تایرهاندارددارد
نشانگر تعویض دندهداردندارد
دی‌لایتداردندارد
چراغ مشایعتداردندارد
دو ایربگدارددارد
آینه‌های جانبی برقیدارددارد
شیشه دودیندارددارد
شارژر موبایل USBداردندارد
دزدگیردارددارد
کامپیوتر سفریداردندارد
رینگ آلومینیومیسفارشیسفارشی

ساینا S

پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت ساینا پلاس و ساینا S

ساینا S و پلاس هیچ‌کدام هیچ تغییری در پیشرانه نداشته‌اند و هردو از همان موتور قدیمی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ M15 استفاده می‌کنند که با ساینای معمولی و تیبا مشترک است. این موتور تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان از بازدهی بسیار پایینی دارد. مصرف سوخت این موتور نیز از سوی سایپا به‌صورت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که شاید عدد مناسبی به نظر برسد اما نسبت به پیشرانه‌های مدرن مصرف بالایی به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا سادگی، استهلاک کمتر و هزینه‌های پایین‌تر نسبت به پیشرانه‌های ایران‌خودرو است که همین موضوع برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد. انتقال نیرو در این خودروها هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد که البته برای استفاده‌های معمولی شهری کافی خواهد بود.

ساینا S

رانندگی و سواری ساینا پلاس و ساینا S

تغییرات ساینا S و پلاس صرفاً به موارد ظاهری و اضافه شدن چند آپشن محدود می‌شود و همان‌طور که گفته شد، در قوای محرکه هیچ تفاوتی با ساینای معمولی ندارند؛ بنابراین، تجربهٔ رانندگی ساینا S و پلاس هم مشابه همتای معمولی خود خواهد بود. این یعنی در اینجا هم شاهد ورود بسیار زیاد صدای موتور به کابین هستیم که ایراد بزرگی است. حس و حال رانندگی خودرو نیز همچنان ریشه‌های پرایدی خود را نشان می‌دهد و به‌عنوان‌مثال، هنگام استفاده از کولر شاهد لرزش خودرو و افت توان چشمگیری هستیم. همچنین هنگام افزایش دور موتور، شاهد سروصدا و لرزش زیادی از سوی پیشرانه هستیم و فرمان نیز علیرغم برخورداری از سیستم هیدرولیک، نسبتاً سفت احساس می‌شود. بااین‌حال، تعلیق ساینا بسیار بهتر از پراید است و ترمزهای آن نیز خیلی بهتر عمل می‌کنند هرچند که در هردو مورد همچنان با حد ایده‌آل فاصلهٔ زیادی دارد.

ساینا S

تفاوت‌های ساینا پلاس و ساینا S

تفاوت‌های این دو نسخهٔ جدید از ساینا را باید به دو دستهٔ بیرونی و داخلی تقسیم کرد. در بیرون، ساینا S چهره‌ای فیس‌لیفت شده با جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های عقب جدید دارد درحالی‌که ساینا پلاس در بیرون از همان ظاهر قدیمی ساینای معمولی استفاده می‌کند و صرفاً قاب جلوپنجره، ورودی هوای درون سپر جلو و قسمت پایینی سپر عقب آن به رنگ مشکی درآمده‌اند. در داخل، هردو نسخه به غربیلک فرمان جدید D شکل مجهز شده‌اند اما آپشن‌های ساینا پلاس از ساینا S بیشتر بوده و شامل مواردی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچی، صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان می‌شود که هیچکدام در ساینا S وجود ندارند.

ساینا پلاس

مزایا و معایب ساینا پلاس و ساینا S

مثل دیگر اعضای خانوادهٔ تیبا، پیشرانهٔ ساده و نسبتاً کم‌خرج، کابین جادار خصوصاً در صندلی‌های عقب نسبت به کلاس خودرو، استهلاک پایین، هزینه‌های نگهداری پایین و فراوانی قطعات از اصلی‌ترین مزیت‌های این دو نسخهٔ جدید ساینا هستند. همچنین آپشن‌های بیشتر ساینا پلاس هم ویژگی مثبتی است که می‌تواند نظر خریداران را جلب کند. از سوی دیگر اما پلت‌فرم و پیشرانهٔ قدیمی با بازدهی پایین، سروصدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین، کیفیت بسیار پایین داشبورد و قطعات داخلی که همگی از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند و فرمان سفت را هم می‌توان از اصلی‌ترین نقاط ضعف ساینا S و پلاس دانست.

ساینا S

قیمت و رقبای ساینا پلاس و ساینا S

قیمت ساینا پلاس و ساینا S در حال حاضر در بازار بسیار به هم نزدیک است و تنها حدود ۱۰ میلیون تومان باهم اختلاف دارد. دراین‌بین، ساینا S با قیمتی در حدود ۲۲۵ میلیون تومان، ارزان‌تر است درحالی‌که ساینا پلاس با قیمتی در حدود ۲۳۲ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. در همین حال، ساینای معمولی هم با قیمتی در حدود ۲۱۵ میلیون تومان از هردوی آن‌ها کمی ارزان‌تر است. ساینا S و پلاس با این قیمت رقیب مستقیمی ندارند و نزدیک‌ترین رقیب از ایران‌خودرو برای آن‌ها را می‌توان رانا پلاس دانست که با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان بسیار گران‌تر است.

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
ساینا EX رینگ فولادی۱۲۴,۷۱۱,۰۰۰۲۲۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا پلاسآپشنال دنده دستی مدل ۱۴۰۰---۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا Sدنده دستی فیس لیفت۱۶۹,۸۱۷,۰۰۰۲۲۲,۰۰۰,۰۰۰

ساینا S

جمع‌بندی

به‌طورکلی، ساینا S و ساینا پلاس تفاوت‌های بزرگی با یکدیگر و همین‌طور با ساینای معمولی ندارند و همهٔ آن‌ها از مشکلات بزرگی مثل کیفیت بسیار پایین، پیشرانهٔ قدیمی و قیمت گران رنج می‌برند. بااین‌حال، درصورتی‌که تصمیم به خرید یکی از مدل‌های خانوادهٔ ساینا دارید، ساینا پلاس با توجه به آپشن‌های بیشتر و اختلاف قیمت نه‌چندان زیاد، می‌تواند گزینهٔ مناسب‌تری باشد اما اگر چهرهٔ جدیدتری می‌خواهید و دوست ندارید برای چند آپشن ۱۰ میلیون تومان بیشتر بپردازید، سراغ ساینا S بروید.

موارد مثبت

پیشرانهٔ کم‌خرج و هزینه‌های نگهداری پایین

کابین جادار

فراوانی قطعات

آپشن‌های نسبتاً مناسب در ساینا پلاس

موارد منفی

سروصدای زیاد موتور در داخل

پیشرانهٔ قدیمی و کم بازده

کیفیت بسیار پایین متریال داخلی

طراحی نه‌چندان جالب قسمت عقب در ساینا S

مشخصات فنی ساینا پلاس و ساینا S

پیشرانهM15
حجم موتور۱۵۰۳ سی‌سی
سوپاپ۸
قدرت۸۷
گشتاور۱۲۸
گیربکس۵ سرعته دستی
محور محرکجلو
شتاب صفرتاصد۱۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۷.۲ لیتر ترکیبی
طول۴,۲۱۵ میلی‌متر
عرض۱,۶۶۳ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۸۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۴۱۰ میلی‌متر
وزن۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک۴۱ لیتر
حجم صندوق بار۳۷۰ لیتر
رینگ و لاستیک۱۴ اینچی ۱۸۵

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    یه گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه ایی داشت صدبرابر به ماشینای چیتی بی کیفیت آپشنال محصولات ایرانی رو ترجیح می دادم اما حیف اینارو ندارن ما چطوری از خودروهای ایرانی حمایت کنیم که کمتر از همه ی خودروهای جهانن؟؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۴۱
    1. فورد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (702 ديدگاه)

      کجا کابینش جاداره که تو موارد مثبت نوشتین جدیدا سایت پدال جذابیتشو از دست داده حیف

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  2. حامد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    روح پراید با سایپا گره خورده . هر کاری کنه هر ماشینی تولید کنه همچنان روح پراید کبیر رو حس‌ میکنی …

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  3. yones2012

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیافه مدل معمولیش از پلاس و s بهتره
    از تیبا و کوییک که خیلی قشنگتره

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۶
  4. افشار

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    تفاوت سایناs با ساینا معمولی فقط در یک چراغ عقب و چندتا آپشن مسخره هست

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  5. امیرحسین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به سفارش مشتری سایپا دنده اوتوماتیک میزنه برای این محصول ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  6. آنتی‌چاینا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی موتور v12 اینقد سر وصدا نداره که این سوپر لگن داره .

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  7. حاتم طایی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخموی بی مصرف :))

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  8. آنتی‌چاینا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایپا همواره آشغال ساخته ، میسازد و خواهد ساخت ، فقط از طرحی به طرح دیگر‌ و از اسمی به اسم دیگر منتقل میشود . ( با قیمت ۲ برابر‌ )

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  9. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آینشو انگار از گوش خر الهام گرفتن خیلی بی تناسبه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. آنتی چاینا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      صدای موتور ماشین هم همون از خر‌ الهام گرفتن از بس گوش خراشه .

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  10. ن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لگن طلایی ایرانی

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. Jdm باز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چقدر بدترکیبه، حالم بهم خورد

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  12. Sina

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (701 ديدگاه)

    آقا یه نظری داشتم
    خواهشآ نظرت و صحبت های بی مورد و حاشیه ای ننویسین
    بگذارین کسی که این ماشینوها رو چندین سال داشته نظرشو بگه
    مشکلاتش آیا مثلا با همین بودجه ماشین دیگه ای میخرید راضی بود یا نه

    بحث سیاسیو متلک انداختنو این چیزها چه سودی داره

    توی بخش سرچ سایت پدال اسم ماشینو که میزنی که جزیاتشو به همراه نظرات بخونی میبنیدصدتا نظر الکیه یک دونه واقعا نشسته تجاربشو گفته
    میدونیم همتون لامبورگینی سوارین بذارین واسه ماهایی که قراره بخریم یه چهارتا نظر مفید بخونیم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
    1. شاگرد2

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من شاگرد بنگاه ماشین هستم
      روزی ده تا ازین لگنا زیر دستمون اینور اونور میشه و حرفای همو رو میشنویم.
      فقط همینقدر بگم که اگه یه بار موتورش حسابی داغ کرد و تونستی با …اش خاموشش کنی، اون موقع دلت خنک میشه

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    2. رضا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      با حرفتون کاملا موافقم،بیشتر افرادی که تو سایت پدالن فقط میخوان درمورد سوپر ماشین ها مطلب نوشته بشه و اینها به به و چه چه کنن که اونم جای خودش البته لازمه،ولی اینو نمیفهمن که اکثریت افراد جامعه نهایتش بتونن همین خودرو های داخلی رو بخرن نه لامبو نه پورشه نه دوج و…..،پس حق دارن که در مورد همین خودرو ها اطلاعات داشته باشن،

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  13. Alan.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    حیف نیست ۲۰۰ میلیون پای این لگن بدی؟ با ۸۷ اسب بخار قدرت

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  14. شاهین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4086 ديدگاه)

    سلام
    از نظر هزینه های نگهداری واقعا نسبت به پژو خیلی بهتره و موتورشم به نسبت خودش شتاب خوبی داره ولی خب مشکلاتشم شامل بعضی چیزا مثل داشبورد پلاستیکی و هندلینگ و سواری ضعیف هستش.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  15. AMANTE

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (696 ديدگاه)

    درسته تیبا خیلی دیر اومد ولی در بازاری که با پراید پر شده بود، تیبا یک گزینه خوب برای کسانی بود که ماشین با چهره متفاوت از پراید میخواستن.
    بعد با معرفی تیبا هاچ بک بازاری رو گرفت که جوان ها قبلا با پول بیشتر میرفتن ۲۰۶ میخریدن.
    بعد با معرفی ساینا که به نظر بنده یک فیس لیفت سنگین روی تیبا بود موفقیت ادامه دار داشت ولی بعد با کوییک و… تقریبا وضعیت اش کمی بد شد.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  16. مهدی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    تنها اسمایی که به مدل های بهتر میزارن
    S ، پلاس

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  17. فرزاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    قیمت تومانی محصولات مثلاً ایرانی اگه به ریال هم بشن بازهم گرونتر از ارزش واقعیشون هستند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Genius

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    ساینا از تیبا صندوقدار خیلی خیلی تو طراحی چه اتاق و از اون واضح تر داشبورد بهتر و منطقی تره.اما افسوس که مدل اتومات فولش اوایل ۹۷ یه پنج شش ماهی تولید شد و بخاطر تحریم ها به خاطرات پیوست وگرنه ماشین بدکی نبود برای قشر کم توان تا اتومات بشینن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا