سایپاسیتروئنهفته نامه

سایپا سیلک، مشخصات و قیمت کراس‌اوور مونتاژی سیتروئن در ایران

سیتروئن C3 XR که با نام سیلک در ایران عرضه خواهد شد، نسخهٔ کراس هاچ‌بک تارا محسوب می‌شود و به پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود.

اولین بار در نخستین دورهٔ نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ بود که سایپا از سیتروئن C3 XR با کد M44 رونمایی کرد. این خودرو قرار بود در دوران برجام توسط شرکت سایپا سیتروئن تولید شود اما به خاطر تحریم‌ها این برنامه‌ها هیچ‌گاه عملی نشدند. بااین‌حال، به گفته سایپا، قالب‌های بدنه C3 XR قبلاً وارد ایران شده‌اند و با توجه به اشتراکات زیاد این خودرو با تارا، هم‌اکنون امکان تولید آن فراهم شده است. در ادامه به بررسی مشخصات این کراس‌اوور فرانسوی خواهیم پرداخت.

سایپا سیلک

سیتروئن C3 XR یا سایپا سیلک

هرچند در ایران سیتروئن C3 XR تازه قرار است روی خط تولید برود اما این خودرو هرگز جدید نیست زیرا نسخه تولیدی آن برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. این خودرو کراس‌اوور ساب‌کامپکتی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و از طریق جوینت ونچر دانگ‌فنگ پژو-سیتروئن در این کشور تولید می‌شود. C3 XR بر پایه سیتروئن الیزه (C-Elysée همان پژو ۳۰۱ با برند سیتروئن) شکل گرفته و در اصل نسخه کراس هاچ‌بک الیزه و ۳۰۱ محسوب می‌شود. به همین دلیل، این خودرو اشتراکات فراوانی با ۳۰۱ دارد تا جایی که حتی درهای جلوی دو خودرو هم باهم مشترک است.

سایپا سیلک

بنابراین، ازآنجایی‌که تارای ایران‌خودرو هم نسخهٔ ایرانیزهٔ پژو ۳۰۱ محسوب می‌شود، C3 XR و تارا قطعات مشترک زیادی خواهند داشت و هردو از پلت‌فرم PF1 پژو سیتروئن استفاده می‌کنند. سایپا برای این خودرو در ایران نام سیَلک (Sialk) را در نظر گرفته است. این نام برگرفته از تپه باستانی سیلک در کاشان است و سایپا به دلیل قرارگیری سایت تولیدی سایپا سیتروئن در این شهر اقدام به انتخاب این نام کرده است.

سایپا سیلک

طراحی بیرونی سایپا سیلک

سیتروئن C3 XR تاکنون دو بار فیس‌لیفت شده است که در نمایشگاه تحول صنعت خودروی سال گذشته، سایپا نسخهٔ اولیه آن را به نمایش درآورد. این نسخه چهره‌ای قدیمی داشت و از همان داشبورد تارا استفاده می‌کرد اما حدود یک سال بعد در نمایشگاه مشهد شاهد نمایش جدیدترین نسخهٔ C3 XR بودیم که این نشان می‌دهد سایپا به دنبال مونتاژ آخرین نسخهٔ کراس‌اوور سیتروئن است. این به‌عنوان دومین فیس‌لیفت C3 XR، در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و طراحی جدید جلوپنجره و سپر جلو را به همراه داشت. البته علیرغم این فیس‌لیفت‌ها، ظاهر سیلک رنگ و بوی کهنگی گرفته است خصوصاً با توجه به اینکه از سال ۲۰۱۴ تاکنون در قسمت جانبی و عقب تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان نمای اولیه هستیم.

سایپا سیلک

بااین‌حال، قسمت جلوی سیلک به لطف تغییراتی که طی دو نوبت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ تجربه کرده است، بروزتر به نظر می‌رسد و می‌تواند در برابر رقبای خود در بازار ایران مثل ام‌وی‌ام X22 و ری‌را حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. در اینجا شاهد چراغ‌هایی هستیم که توسط یک جلوپنجرهٔ باریک به هم متصل شده‌اند درحالی‌که در پایین ورودی هوای بسیار بزرگی به چشم می‌خورد که بخش بزرگی از سپر را پوشانده است. در طرفین سپر هم دی‌لایت‌های عمودی خودنمایی می‌کند. سیلک با ۴,۲۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۶۰ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی مشابه X22 مدیران خودرو دارد و کراس‌اوور کوچکی است.

سایپا سیلک

داخل سایپا سیلک

همان‌طور که اشاره شد، C3 XR در ابتدا از همان داشبورد تارا استفاده می‌کرد که هم‌اکنون کاملاً قدیمی شده است اما در فیس‌لیفت‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ سیتروئن اقدام به طراحی داشبورد کاملاً جدیدی برای این کراس‌اوور کرد که فضای به‌مراتب مدرن‌تر و جذاب‌تری را نسبت به نسخهٔ اولیه که در نمایشگاه تحول دیدیم فراهم کرده است. در آخرین نسخهٔ سیلک شاهد داشبورد بروزی با دریچه‌های تهویهٔ افقی باریک هستیم که توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. زیر دریچه‌های تهویهٔ مرکزی نمایشگری به چشم می‌خورد که هرچند طبق استانداردهای امروزی بزرگ به نظر نمی‌رسد اما اندازهٔ معقولی دارد.

سایپا سیلک

علیرغم تغییرات گستردهٔ داخلی، کنترل‌های تهویهٔ C3 XR هنوز هم ارتباط با ۳۰۱ را نشان می‌دهند. علاوه بر این، غربیلک فرمان هم همان نمونه‌ای است که در سال ۲۰۱۴ ارائه شده بود و قدیمی به نظر می‌رسد. بااین‌حال، به‌طورکلی طراحی و فضای داخلی سیلک برای یک کراس‌اوور اقتصادی (البته نه در ایران) قابل‌قبول است و تریم مشکی براق و نقره‌ای روی داشبورد و کنسول مرکزی هم حال و هوای کمی لوکس‌تری به داخل خودرو بخشیده است. همچنین ازآنجایی‌که این خودرو بر اساس پژو ۳۰۱ و تارا شکل گرفته است، در عقب صندلی‌های جاداری را ارائه می‌کند و صندوق بار آن با ۴۲۰ لیتر ظرفیت برای این کلاس کاملاً مناسب است.

امکانات و تجهیزات سایپا سیلک

هنوز نمی‌دانیم سایپا قصد دارد این کراس هاچ‌بک فرانسوی را با چه سطح امکاناتی در ایران مونتاژ کند اما به‌طورکلی، C3 XR از امکاناتی مثل موارد زیر بهره می‌برد:

  • رینگ آلومینیومی
  • سیستم تهویه دستی
  • سنسور پارک عقب
  • ترمز کمکی
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • دی‌لایت
  • ۴ ایربگ (در فول‌ترین نسخه)
  • صفحه آمپر دیجیتالی
  • کروز کنترل
  • دوربین دید عقب
  • و…

پیشرانه سایپا سیلک

در مورد پیشرانهٔ سیلک در بازار ایران ابهامات زیادی وجود داشت. ابتدا گفته می‌شد این خودرو قرار است با پیشرانهٔ ME16 تولید شود که نسخهٔ سایپا از موتور TU5 پلاس ایران‌خودرو محسوب می‌شود. C3 XR در چین هم ابتدا با همین پیشرانه عرضه می‌شد که با نام EC5 شناخته می‌شود و نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور TU5 است. درواقع ابتدا قرار بود سیلک از پیشرانه و گیربکس تارا استفاده کند اما در دی‌ماه ۱۴۰۲ قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه مهندسی، کیفیت و تولید شرکت سایپا سیتروئن اعلام کرد این خودرو با همان قوای محرکهٔ جدید نسخهٔ بازار چین در ایران عرضه خواهد شد.

بنابراین، سیلک را با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو خواهیم دید که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. این قوای محرکه ابتدا وارداتی خواهد بود اما گفته شده بعداً توسط مگا موتور داخلی‌سازی خواهد شد. به لطف این موتور، سیلک می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۵.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

سایپا سیلک

قیمت، رقبا، زمان عرضه

سیتروئن C3 XR هم‌اکنون در چین با قیمت ۱۱۳,۹۰۰ یوآن معادل ۱۶ هزار دلار عرضه می‌شود؛ بنابراین، با توجه به نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی و سایر هزینه‌ها، برای این خودرو در بازار کشورمان باید انتظار قیمتی در حدود ۱.۵ میلیارد تومان را داشته باشیم. اصلی‌ترین رقیب سیلک در بازار کشورمان ری‌رای ایران‌خودرو خواهد بود که روی پلت‌فرم PF1 مشترک با سیلک ساخته شده و قرار است با پیشرانهٔ ۱۶۰ اسب بخار EF7 توربو عرضه شود. علاوه بر این، ام‌وی‌ام X33 کراس و X55 را هم می‌توان یکی دیگر از رقبای کراس‌اوور جدید سایپا دانست. طبق گزارشات، قطعات این خودرو ثبت سفارش شده و قرار است تولید و عرضهٔ آن در شش‌ماههٔ اول سال ۱۴۰۳ آغاز شود. تولید سیلک با ۲۰ درصد داخلی‌سازی شروع خواهد شد و به‌تدریج داخلی‌سازی قطعات آن افزایش پیدا خواهد کرد.

سایپا سیلک

مشخصات فنی سیتروئن C3 XR یا سایپا سیلک

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو
قدرت ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
طول ۴,۲۸۲ میلی‌متر
عرض ۱,۷۴۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۵۵ میلی‌متر
وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۵.۱ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۳ لیتر
حجم صندوق بار ۴۲۰ لیتر

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. سیتروئن فرانسه

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آفرین سایپا داره به همکاری قدیمی خودش با سیتروئن فرانسه میرسه این شد یه چیزی انصافا چینیشه اینو ۱۰۰۰۰۰۰۰ ت بدن هرکی خواست یکی بخره

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      واقعا متاسفم چون سیتروئن،پژو و رنو فرانسه با اینکه قراد تولیدو فسخ کردن ولی شما مثل چسب فوری چسبیدید به اونا.

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. Safa

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        رنو که تمام تلاششو کرد تو ایرن بمونه، زمین هم تو ساوه خریده بود، آقایون انقدر سنگ انداختن جلو احداث کارخونه که اخرش رفتن

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. parhamiof

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (674 ديدگاه)

          قرار بود ایران هاب تولید آرکانا باشه☺.
          یه تشکر جانانه از تمام هموطنان عزیز
          سایپا سیلک❌
          سایپا سیرک✔

          موافقم 13
          مخالفم 3
      2. ab0lf4zl

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (173 ديدگاه)

        اگه کمی درک داشتی متوجه میشی وقتی یه کشور تحریمه حتی قرارداد هم داشته باشی کنسل میشه. کسایی ک باعث ایجاد تحریم هستن مشکل درست میکنن نه شرکت ها

        موافقم 17
        مخالفم 5
  2. new reventon

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (393 ديدگاه)

    خاک بر سرتون که هنوز نمیتونین یه خودرو رو مهندسی و تولید کنین میرین از شرکتای درجه چند چینی خودرو گدایی میکنین

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. کورش

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      ری را رو هم که طراحی کردند و ساختند، همین شماها که همش غر می زنید، مسخره اش کردید

      موافقم 7
      مخالفم 14
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (921 ديدگاه)

        حالا همون ری را هم آش دهن سوزی نیست

        موافقم 17
        مخالفم 3
        1. کورش

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (91 ديدگاه)

          اقلا به قول new reventon گدایی نکردند و طراحیش مال ایران خودرو هستش

          موافقم 3
          مخالفم 14
        2. parhamiof

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (674 ديدگاه)

          طراحی که همش عوض کردن دوتا چراغه،اونم به تقلید خودرو های روز.
          یه نگاه به نسل قبل سانتافه بندازید متوجه میشید.
          تازه اونم نه به شکل زیبا،به زشت ترین حالت ممکن.
          ماله کشی کار درستی نیست کورش جان،حداقل نه برای ایرانخودرو و سایپا.

          موافقم 13
          مخالفم 2
        3. کورش

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (91 ديدگاه)

          پرهامیوف، ماله کشی نمی کنم در پاسخ به آن عزیز بود که نوشته بود گدایی نکنید. اگر طراحی بکنند، خواهند گفت آش دهن سوزی نیست و فقط تغییر چراغه. اگر خودروی طراحی شده توسط خارجی ها مونتاژ کنند، می گویند گدایی خودرو کردید. به این حرفها اصطلاحا می گن غر زدن کنیز حاج باقر.
          اگر سن شما اجازه بده، باید یادآوری کنم که 5 سال پیش صنعت خودرو کشور تحریم شد و حتی شرکت رنو که سرمایه وارد کرده بود و زمین هم خریده بود، ایران را ترک کرد بطوریکه دیگه ال90 هم نمی تونند مونتاژ کنند.
          پس بجای انتقاد صرف، راهکار هم ارائه بدید لطفا.

          موافقم 1
          مخالفم 10
        4. parhamiof

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (674 ديدگاه)

          کورش جانان اون عزیز راست گفته واقعا در حد گداییه. ما یا باید از از شرکتای دیگه ماشین بگیریم مونتاژ کنیم،یا باید بریم با پلتفرم یه ماشین دیگه یه ماشین طراحی کنیم که اونم طراحی محسوب نمیشه هر قسمت ماشینو از یه جایی کپی میکنیم در اخر میگیم خودروی ملی و بعضیا مثل شما از دفاع میکنن.
          ما که انقدر ادعای خودکفایی و قدرتمندی میکنیم،چرا وقت به خاطر یه تحریم،یه شرکت ایرانو ترک میکنه انقدر لنگ میمونیم؟پس دیگه انقدر اف و پوف چیه؟
          راهکار خیلی وقته هست،خیلی هم زیاد هست.
          اگه یادت باشه اولا کسی به سمند انتقاد نمیکرد که چرا رو پلتفرم پژو 405 ساخته شده،چون برای یه کشور که صنعت خودروسازی نداشت شروع خوبی بود.
          ولی الان که بیستو سه چهار سال گذشته،پرشیا و دنا و دناپلاس روی همون پلتفرم تولید میشن،ریرا و تارا و شاهینم که ماشینای پرچمدارمونن بازم پلتفرم پژو و تویوتا دارن،چرا هنوز یه پلتفرم نداریم که برای خودمون باشه؟چرا طراحیای ماشینمون هنوز عین همون دورانه؟
          همین الانشم اگه قصد پیشرفت داشته باشن راه داره.

          موافقم 10
          مخالفم 0
      2. علی بابا

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        داداش بذار حالا ری را بیاد بعد خاکش رو بریز رو سرملت ، سرکوفت بزن ، هنوز که نه اومده و نه حساب پس داده .

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. کورش

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      پرهامیوف جان! در جمله اول شما گفته اون عزیز را تایید کردید که مونتاژ یک خودروی طراحی شده توسط خارجی ها عین گدایی هست اما در جمله دوم همان عمل را خودتان پیشنهاد دادید و فرمودید ( ما یا باید از از شرکتای دیگه ماشین بگیریم مونتاژ کنیم). آیا گدایی کردن عمل درستی است یا خیر؟
      اما جمله دوم جنابعالی که گفتید: ( یا باید بریم با پلتفرم یه ماشین دیگه یه ماشین طراحی کنیم که اونم طراحی محسوب نمیشه هر قسمت ماشینو از یه جایی کپی میکنیم در اخر میگیم خودروی ملی) اتفاقا استفاده از پلتفرم یک شرکت دیگر در طراحی یک خودرو که مالکیت معنوی آن خودرو متعلق به طراح باشد به خودی خود بد نیست چون می تواند هروقت که بخواهد بدون نیاز به کسب اجازه از شرکتی هر تغییری را که خواست بر روی خودروی خود بدهد همانند پژو 206 سدان که علیرغم این که توسط ایران طراحی شده بود اما چون تحت سیطره پژو بود حتی نتوانستند نام دیگری ( آریان) بر روی آن بگذارند اما یک خودروی دیگری بر روی همان پلتفرم طراحی کردند بنام رانا که علیرغم شباهتهای زیادی که به 206 سدان داشت اما یک خودروی دیگری محسوب می شود که به راحتی نام آن را خود انتخاب کردند و هر تغییراتی هم که بخواهند می توانند بدهند.
      من هیچ وقت از وضعیت فعلی خودرویی دفاع نمی کنم. در جا زدن این صنعت بر روی یک پلتفرم قدیمی علیرغم سالها حمایت دولت از آن ناشی از عدم مدیریت صحیح و نفوذ سیاسی کاران در بدنه این صنعت و انتخاب مدیران سیاسی بجای مدیران متخصص و اگر بخواهیم خیلی خوشبینانه هم نگاه کنیم، تاثیرات تحریم را هم باید در نظر بگیریم که حتی یک خودروساز دست چندم چینی هم یک موتور ناقابل به شاهین نداد. ارادتمندم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. parhamiof

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (674 ديدگاه)

        کورش عزیز من نمیگم مونتاژ خودرو بده،اتفاقا خیلی خوبه.اما برطرف کردن عطش خودروی ملی با تغییر دوتا چراغ و و نهایتا گذاشتن پسوند پلاس و مالیدن رنگ قرمز حل نمیشه.
        منظورم از جمله دوم اینه که ما نمیتونیم پا رو فراتر از مونتاژ یک محصول بذاریم و در اصل نمیخوایم البته. بله استفاده از یک پلتفرم مشترک استراتژی هوشمندانه ای هستش و منکرش نیستم اما وقتی خوبه که باعث پیشرفت بشه و حد حدود داره.نمیشه صنعت خودروسازی یک کشور بر پایه یک پلتفرم بنا شه.خیلی مسخرس که جز پلتفرم x200 سایپا که همونم شباهت زیادی به همون پراید داره هیچ مدل دیگه ای نداریم.چرا،نمیتونیم طراحی کنیم؟نمیتونیم چند تا طراح از شرکت های چینی بیاریم؟
        مسئله پلتفرم خیلی مهمه تا جایی که کاملا جلوی پیشرفت دو خودروسازو گرفت که نمونش سایپا هیرکانی و ایکو پیکا هست.
        سایپا مگه نمیتونست از 0 تا 100 شاهینو خودش بسازه؟
        یکی از پلتفرمای قدیمی رو ورمیداشت موتور و گریبکس برلیانس رو داخلی سازی میکرد میذاشت روش البته الانم تقریبا همسن کارو کرده با شاهین پلاس.بحث منم همینه که میتونن ولی نمیکنن.
        ببخشید اگه لحن حرفام تند و ناراحت کننده بود آقا کورش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. jalopy

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    نمی‌دونم آدم خوشحال باشه یا ناراحت

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. net

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    این ماشین هاچ بک کوچک هست باربند روی سقف خیلی بد و مسخره هست و نیاز به باربند نبود و باربند سمت چپ و راست برای کراس اور قشنگه نه این ماشین هاچ بک😃. این ماشین هم جلوپنجره حذف کرده و جلوپنجره رو آورده پایین و جلوپنجره وارد سپر کرده بد هست

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. کورش

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      باربند؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. net

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3102 ديدگاه)

        دستگیره مشکی روی سقف نمیبینی

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2968 ديدگاه)

    سلام دوستان
    الان این ماشین قیمت کارخونش حداقل 1 میلیارد هست
    و ری‌را هم قیمت کارخونش حدود 800 میلیون باید باشه
    و احتمالا قیمت بازار دوتاشون یکیه
    پس من میگم ری‌را ثبت نام کنید و تحویل گرفتید تو بازار آزاد بفروشید بعد با پولش برید این C3 CXR رو بخرید حدود 200 تومن هم سود میکنید 😐👊

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. محمد

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      واقعا فکر کردی ریرا ۸۰۰ میلون بهت میدم زرشک ریرا با تیگو ۸ پرو مکس هم قیمت خوهد شد میره بالا ۱میلیارد ۵۰۰ ببین کی گفتم

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2968 ديدگاه)

        قیمت کارخونش ۸۰۰
        اونطوری که هم قیمت تیگو ۸ پرومکس ارزش نداره

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    انشالله که عملیاتی بشه ….و مثل تولید سئات در خودروسازان راین که فقط حرفشو زدن نشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. BMW

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وقتی یه فرغون ساز یه فرغون فرانسوی میسازه …..

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. علی جردن

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (994 ديدگاه)

      دقیقااا چین فراتسه یعنی فرغون مدرن

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Simon 01

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فرانسه یکی از بهترین سازنده های خودروهای شهری برای اروپاییاست . پژو سیتروئن ، رنو و … خیلی خوب بلدن ماشینای کم مصرف ، کاربردی ، جمع و جور و اقتصادی تولید کنن و نقطه قوتشون همینه
        بخاطر همینم هست تو اروپا پادشاهی میکنن

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. مانی

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (258 ديدگاه)

          با شما موافقم.به نظرم فرانسوی ها هنوز هم جذاب ترین و زیباترین و هیجان انگیزترین هاچ بک های دنیا را می سازند.خودروسازان فرانسوی در ساخت خودروهای هاچ بک استاد و متبحر هستند،هر چند که در ساخت خودروهای لوکس ناموفق یا شاید هم بدشانس بوده اند.

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. علی جردن

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (994 ديدگاه)

          بهترین خودروهای شهرین جمع جور اروپایی که سهله جهانی بخوای اسم ببری چیزی جز سری ۳ و سری ۱ و C کلاس و A کلاس و جولیتا و میتو ایناست نه پژو ۲۰۷

          موافقم 1
          مخالفم 5
  8. West1

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون نسخه هایی که موتورش وارداتیه و هنوز داخلی نشده ارزش خرید بهتری داره تا نسخه های بعدی . اما با این قیمت یک و نیم میلیاردی میشه x55 pro و تیگارد x35 هم گرفت . من خودم x55 رو ترجیح میدم . موتورش ۴ سیلندر توربوئه و نسبت به این ۳ سیلندر ، فشار کمتری بهش وارد میشه . تیگارد هم خوبه اما نمایندگی های کمتر و سابقه حضور کمتر در بازار حس خوبی به خریدار نمیده

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      تا جایی که می‌دونم X55 درحد صفر قیمتش حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هست
      سال ۹۹ هم قیمتش حدود ۹۰۰ تا یک میلیارد بود فکر کنم
      x55 pro هم قیمتش فکر کنم ۱ و ۳۰۰ باشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2297 ديدگاه)

        شما درست گفتی ولی دلار بالا رفته و دیگه با این قیمت ثبت نام نمی‌کنن
        تماس گرفتم نمایندگی فرمودن یک ماهه سهمیه پیش فروش ندارن
        الان در بازار قیمت X55 پرو مدل ۱۴۰۲ صفر کیلومتر رسیده به‌ ۱/۶۰۰ میلیارد تومن

        موافقم 7
        مخالفم 0
  9. Sh

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سیتروئن c3 فرانسه کجا؟ و این سیلک سایپا کجا!؟
    بدنش مال تارا هستش داخلش ی چیز دیگس موتورش TU5 هست…. تا کی میخاین از این گند کاری ها بکنید؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      دیوانه هستن دیگه داداش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. جمشید

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمای عقب خوبه، بغل متوسط، جلو بد
    جلوپنجره ش از زیر درب کاپوت به پایین، خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 3
  11. مانی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    سایپا سیلک در صورت ورود به بازار یک رقیب قدرتمند برای ام وی ام X55 پرو خواهد بود و در صورت عرضه با قیمتی کمتر و تجهیزاتی بیشتر، احتمالا بازار این کراس چینی را تحت تأثیر قرار دهد.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. رامتین

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3036 ديدگاه)

    بنظر بد نمیاد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. amirboss

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (330 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی درسته یه مقداری تو سطح جهانی دموده شده ولی تو ایران وسط اینهمه شاهکار حتما حرفتایی برای گفتن داره.
    سیتروئن با توجه به اینکه از پیچیدگی فنی تو خودروهاش لذت میبره خدا کنه تو این نسخه از این پیچیدگی های الکی نباشه و اگه با قیمت منطقی نسبت به رقبا عرضه بشه احتمالا فروش خوبی رو تجربه کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. آرمان اشرف زاده

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)


    همین الان با این قیمت لاماری و تیگو ۷ و خیلی گزینه های چینی در حد صفر یا یک سال کارکرد میشه خرید،این ماشین که توایران مونتاژ میشه،ارز از بانک مرکزی میگیره و با دلار ۴۴ تومنی باید حساب کنید،داخلی سازیش میشه فقط مونتاژ بدنه و لاستیک کویر،ما چه بدبختیم که ماشین ارزون قیمت چین هم برامون دست نیافتنی هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Maxi-Z

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لاماری یکسال کارکرد یا حدود ۳۰ هزار کیلومتر پیمایش رو آگهی کردن ۱/۸ . با این قیمت نمیدن همچین چیزی .
      تیگو ۷ هم نهایت میتونی مدل ۹۹ یا ۴۰۰ بگیری یعنی ۳ – ۴ سال کارکرده . ماشین چینی صفر همون x55 پرو خیلی بهتر از چینی کارکرده‌ست که قراره بیفته تو خرج .

      موافقم 3
      مخالفم 0
  15. مصطفی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این چه روش محاسبه قیمته؟؟، اون هم تولید زباله.
    نه این زباله سیتروئنه، نه قابل رقابت با مشابه هاشه،
    بعد دلار شصت تومن؟ این که ارز قاچاق بود که حمل و نگه داریش ممنوعه و مالیات روش میاد؟ به این ات و آشغالها که برسه دلار شصت تومنه؟ حالا من قیمت میدم، این خودرو به دست مصرف کننده شانزده هزار تا میرسه و دلار مبادله ای هم اگر ۴۲ هزار باشه میکنه ۶۷۲ تومن. به خاطر تولید داخل هم شامل تشویق خرید محصول داخلی میشه، صد تومنش کم میشه که میشه ۵۷۲ تومان
    ناراحتید، این رو یک و پونصد بفروشید به شرط اینکه تعرفه رو بردارید و واردات رو آزاد کنید تا بگم کسی این رو یک و پونصد میخره یا نه.
    نمیشه که مردم هم چوب رو بخورند هم پیاز رو، هم دلار شصت تومان، هم الباقی هزینه ها خدا تومان هم واردات ممنوع، هم تعرفه گزاری بی نهایت، خیلی پولدارند مردم ایران؟ فرقون سازهای میلی خیلی خوشگلند؟ خوششون میاد مردم رو تحمیق کنند؟
    حاضرم ماشین چینی بخرم پول تو جیب این جیب برها نریزم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. ماشینباز

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تارا با موتور چینی سه سیلندر و آرم سیتروئن…. خر تو خریه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا