چانگان یونی تی به سایپا رسید

چهارشنبه 29 تیر 1401 - 04:28
مطالعه 6 دقیقه
Changan_UNI-T_005
پس از اعمال تحریم‌های خودروی ایران بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان مانند پژو و رنو مجبور به ترک ایران شدند. گروهی از خودروسازان تراز اول چین نیز...
تبلیغات

پس از اعمال تحریم‌های خودروی ایران بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان مانند پژو و رنو مجبور به ترک ایران شدند. گروهی از خودروسازان تراز اول چین نیز بازار ایران را ترک کردند که در میان آنها می‌توان به چانگان اشاره کرد. چانگان پیش از شروع تحریم‌ها با گروه خودروسازی سایپا همکاری می‌کرد و کراس‌اوور CS35 در سایپا تولید می‌شد. چانگان پس از ترک ایران رابطه‌ی خود را در حد صادرات محدود قطعات این کراس‌اوور با سایپا حفظ کرد‌. اخیرا همکاری خودروسازی فردا موتورز با چانگان برای تولید سدان فردا 511 یا همان چانگان آلسوین شروع شده که با کندی پیش می‌رود.

با این حال در چند روز اخیر شایعات در فضای مجازی خبر از همکاری مجدد سایپا و چانگان می‌دهد. یک عدد چانگان مدل یونی تی هم در محوطه‌ی شرکت سایپا دیده شده است. البته هنوز سایپا واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

چانگان یونی تی از نظر ظاهری قابل مقایسه با چانگان ‌CS35 نیست این خودروساز در بخش طراحی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است. ترکیب انواع خطوط کوچک و بزرگ با حجم‌ها و زوایای متغیر و تیز جلوه‌ای متفاوت و گرافیکی به این محصول جدید چانگان داده است.

کابین داخلی چانگان یونی تی نیز بسیار مدرن است و کنسول میانی آن به شکل T نامتقارن و غربیلک فرمان به صورت D طراحی شده است. صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی که روی داشبورد قرار گرفته و شامل نمایشگری با هوش مصنوعی و سیستم اطلاعاتی از ویژگی‌های خاص کابین این خودرو است.

چانگان یونی تی ابعادی به طول ۴.۵۱۵ متر و عرض۱.۸۷۰ متر دارد و ارتفاع آن به ۱.۶۵۶ میرسد و از نظر سایز با هیوندا توسان در یک رده قرار می‌گیرد.

در بخش پیشرانه، در یونی تی یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ تعبیه شده است که ۱۷۷ اسب یخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به وسیله‌ی یک گیربکس 7 سرعته DCT، منتقل می‌شود. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو 6 قرار گرفته است. همچنین قابلیت سطح 3 خودران در این خودرو قابل استفاده است.

این خودرو دارای امکانات رفاهی یا ایمنی شامل، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، سنسورهای نور و باران، سقف شیشه ای، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها، صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور و رانندگی خودران سطح 3 است.

قیمت پایه چانگان Uni-T در چین از 116 هزار یوان حدود 17 هزار دلار شروع و قیمت مجهزترین مدل آن نیز 142 هزار یوان معادل 21 هزار دلار است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تا در صورت عرضه‌ی چانگان یونی تی توسط سایپا در بازار ایران، این خودرو با چه قیمت و آپشن‌هایی به فروش خواهد رسید.

به روز رسانی:

در مجمع عمومی سالیانه سایپا، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه این شرکت و زیرمجموعه‌های آن ظرفیت‌های خوبی برای مونتاژ خودرو دارند، این موضوع را دلیل حرکت به سمت مونتاژ خودروهای خارجی دانست و گفت که سایپا در اولین گام به سراغ محصولات چانگان می‌رود و بنابراین با توجه به این اعلام رسمی مدیرعامل سایپا، می‌توانیم مونتاژ این خودرو یا سایر محصولات چانگان را در سایپا در آینده‌ای نزدیک انتظار داشته باشیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.