سایپا

چانگان یونی تی به سایپا رسید

پس از اعمال تحریم‌های خودروی ایران بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان مانند پژو و رنو مجبور به ترک ایران شدند. گروهی از خودروسازان تراز اول چین نیز بازار ایران را ترک کردند که در میان آنها می‌توان به چانگان اشاره کرد. چانگان پیش از شروع تحریم‌ها با گروه خودروسازی سایپا همکاری می‌کرد و کراس‌اوور CS35 در سایپا تولید می‌شد. چانگان پس از ترک ایران رابطه‌ی خود را در حد صادرات محدود قطعات این کراس‌اوور با سایپا حفظ کرد‌. اخیرا همکاری خودروسازی فردا موتورز با چانگان برای تولید سدان فردا ۵۱۱ یا همان چانگان آلسوین شروع شده که با کندی پیش می‌رود.

با این حال در چند روز اخیر شایعات در فضای مجازی خبر از همکاری مجدد سایپا و چانگان می‌دهد. یک عدد چانگان مدل یونی تی هم در محوطه‌ی شرکت سایپا دیده شده است. البته هنوز سایپا واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

چانگان یونی تی از نظر ظاهری قابل مقایسه با چانگان ‌CS35 نیست این خودروساز در بخش طراحی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است. ترکیب انواع خطوط کوچک و بزرگ با حجم‌ها و زوایای متغیر و تیز جلوه‌ای متفاوت و گرافیکی به این محصول جدید چانگان داده است.
کابین داخلی چانگان یونی تی نیز بسیار مدرن است و کنسول میانی آن به شکل T نامتقارن و غربیلک فرمان به صورت D طراحی شده است. صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی که روی داشبورد قرار گرفته و شامل نمایشگری با هوش مصنوعی و سیستم اطلاعاتی از ویژگی‌های خاص کابین این خودرو است.

داشبورد چانگان یونی تی
چانگان یونی تی ابعادی به طول ۴.۵۱۵ متر و عرض۱.۸۷۰ متر دارد و ارتفاع آن به ۱.۶۵۶ میرسد و از نظر سایز با هیوندا توسان در یک رده قرار می‌گیرد.

عقب چانگان یونی تی
در بخش پیشرانه، در یونی تی یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تعبیه شده است که ۱۷۷ اسب یخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به وسیله‌ی یک گیربکس ۷ سرعته DCT، منتقل می‌شود. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو ۶ قرار گرفته است. همچنین قابلیت سطح ۳ خودران در این خودرو قابل استفاده است.

موتور چانگان یونی تی

این خودرو دارای امکانات رفاهی یا ایمنی شامل، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، سنسورهای نور و باران، سقف شیشه ای، دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها، صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور و رانندگی خودران سطح ۳ است.

قیمت پایه چانگان Uni-T در چین از ۱۱۶ هزار یوان حدود ۱۷ هزار دلار شروع و قیمت مجهزترین مدل آن نیز ۱۴۲ هزار یوان معادل ۲۱ هزار دلار است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تا در صورت عرضه‌ی چانگان یونی تی توسط سایپا در بازار ایران، این خودرو با چه قیمت و آپشن‌هایی به فروش خواهد رسید.

به روز رسانی:

در مجمع عمومی سالیانه سایپا، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه این شرکت و زیرمجموعه‌های آن ظرفیت‌های خوبی برای مونتاژ خودرو دارند، این موضوع را دلیل حرکت به سمت مونتاژ خودروهای خارجی دانست و گفت که سایپا در اولین گام به سراغ محصولات چانگان می‌رود و بنابراین با توجه به این اعلام رسمی مدیرعامل سایپا، می‌توانیم مونتاژ این خودرو یا سایر محصولات چانگان را در سایپا در آینده‌ای نزدیک انتظار داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    این که میبینید تو محوطه‌ی سایپا و ایرانخودرو این ماشین یا هر مدل ماشین دیگری هست و دیده میشه ، اصلاً دلیلی برآمدنش نیست و بارها قبلاً زیاد ماشین‌های مختلف دیده شده و زیاد خبر زرد کار شده حتی در زمان‌هایی که واردات باز بود و خودروها راحت وارد میشدند !

    سیاست و مالکیت خودروسازی چانگان با دانگ‌فنگ و چری ، متفاوت هست و چانگان به دلیل تفکر خودش که این روزها میبینیم و به جهانی شدن فکر میکنه ، به دلیل تحریم‌ها نمیتونه بیاد حتی اگر نام خودش را تغییر بده مثل چیزی که داریم در چینی‌های دیگر میبینیم مثل فونیکس یا KTM !

    به احتمال زیاد ، تحریم‌های ایران فشرده‌تر بشه ، یعنی کنترل‌ها هم بالاتر میره !

    پس اگر خبرهایی مبنی بر ورود چانگان یا پژو۲۰۰۸ جدید شنیدید ، فقط بشنوید ولی باور نکنید ، جایی خبری نیست فقط میخواهند کمی اُمید در دلتان زنده کنند به حالت کُما !

    موافقم 137
    مخالفم 26
    1. Amard

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      چانگان‌فورد با هم همکاری دارن بخاطر همین احتمال مونتاژش کم ولی برای واردات اگه خبر انحصاری بودن درست باش احتمالا گزینه سایپا میتونه باش ایران‌خودرو هم پژو ۲۰۰۸ جدید آورده بود چند وقت قبل البته تا توافق برجام احیا نش همش الکی حتی واردات انحصاری

      موافقم 21
      مخالفم 10
    2. حسین

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      داخل شرکت سایپا نیست،اگر به عکس دومی که از داخل کابین گرفتن متوجه میشید،به تابلو سمت چپ نگاه کنید به زبان چینی نوشته شده.

      موافقم 5
      مخالفم 6
    3. مهدی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این ماشین بیشتر‌از‌پانصد میلیون‌نمی‌عرضه‌ هرکس‌پول‌میده‌بابت‌این‌ماشین‌ یک پول زیادی داره‌ من‌رفتم‌ نمایندگی‌ میهن‌خودرو‌یک‌کاپرا‌بگیرم‌ یکی‌از‌کارمندهای‌انجا‌گفت‌دیدانه‌شدی‌یک‌میلیارد‌بدی‌کاپرا‌سوار‌شی‌‌برو یک‌هایکلوس‌۲۱۲‌بااین‌پول‌بخر‌خیلی‌بهتر‌از‌این‌تازه‌اگر استارد بزنی بری سیصد میلیون‌ از جیبت‌ رفته‌ خدا خیرش‌ بده العان هایلوکس‌ گرفتم خیلی راضی هستم والعان‌ دویست میلیون توی این سه ماه رفته روش

      موافقم 4
      مخالفم 10
  2. امیرشایان فرازی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اگ هم بیاد هم قیمت ۷ پرو میشه

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. Kato

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (446 ديدگاه)

      👍میره بالای دو میلیارد

      همینجوری الکی چون جدیده

      موافقم 19
      مخالفم 4
  3. فرامرز

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    قیمت دلاری این ماشین با تیگو ۸ برابره ولی انگار که جنس و متریال این ماشین از تیگو ۸ یک سروگردن بالاتره
    البته با مقایسه عکس‌های هردو ماشین چون هیچکدوم رو از نزدیک ندیدم

    موافقم 48
    مخالفم 7
  4. TML BN

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    از لکسوس NX کپی کردن

    موافقم 33
    مخالفم 41
    1. Erfan

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      هرچی نگاه کردم در چراغ های عقب چراغ های جلو.جلو پنجره.طراحی داخلی و حتی طراحی خارجی شباهتی با لکسوس nxندیدم.
      میشه بیشتر راهنمایی بکنید در رابطه با شباهتش با nx

      موافقم 50
      مخالفم 8
      1. TML BN

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        هیکل عین NX

        موافقم 14
        مخالفم 30
        1. Erfan

          ۲۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (535 ديدگاه)

          اصلا ربطی ندارند.مثل اینکه بگیم دیگه کسی کراس اوور اسپورت شکل درست نکنه چون شکل nx میشه.
          یا کسی دیگه سدان درست نکنه چون مثل esمیشه.
          این چانگان یونی هم از حق نگذریم ظاهر زیبایی داره و کپی گسترده ای داخل دیده نمیشه و طراحی خودش رو داره هرچند که متریال باید از نزدیک لمس بشه

          موافقم 11
          مخالفم 4
      2. مسعود

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (513 ديدگاه)

        اتفاقا منم تا دیدمش یاد اولین ماشینی که افتادم لکسوس nx بود
        هر چند nx از این زیبا تره

        موافقم 15
        مخالفم 19
        1. morty59

          ۲۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (18 ديدگاه)

          با این همه طراحی متنوع خودروها ، هر جور طراحی کنی یجاش شبیه یه ماشین دیگه میشه

          موافقم 12
          مخالفم 5
  5. genius

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    چانگان جزو درجه 1 های چینه بهمراه ام.جی و جیلی.اومدنش تو این واویلا فارغ از قیمت خودش باز باعث خوشحالیه.حتی مدل قدیمی CS75 اش هم بیارن از تموم این جک و چری های موجود بهتره

    موافقم 33
    مخالفم 2
  6. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (550 ديدگاه)

    15 درصد لکسوس
    8 درصد لامبو اوروس
    4 درصد جگوار
    2 درص بی ام و
    1 درصد چری تیگو7
    اگر حدود 600 میلیون باشه من حتما میخرم

    موافقم 15
    مخالفم 37
    1. Erfan

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      با ۶۰۰تیگو ۵هم بهتون نمیدن.
      یه خورده منطقی دیگه قیمت گذاری کنید.
      به نظرم روی ۹۰۰تومن می‌تونه منطقی باشه

      موافقم 9
      مخالفم 4
  7. ماشین دوست

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اگه واقعا بیاد، من و رامین حتما اولین مشتریاش هستیم

    موافقم 24
    مخالفم 0
  8. نیکور

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عقد اخوت خودروسازان ایرانی با موتور توربو ۱.۵ لیتری چینی مبارک. خدا این موتور را از ایرانیها نگیره صد مدل اتاق روش سوار کردن.

    موافقم 13
    مخالفم 7
  9. JDM lover

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    و باز یه ۱.۵ توربو
    کابینش هم که کپی بی ام و است

    موافقم 3
    مخالفم 21
    1. Erfan

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      یعنی ممکن بود این ماشین شبیه هر ماشینی باشه اما اینکه شما میگید داخلش کپی بی ام اصلا درست نیست.
      اگه به نظر شما کپی هست لطفا لینک عکس کابین بی ام و ای که شما میگید شبیه اینه رو بدهید.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  10. پیام

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در کل طراحیش قشنگه کاملا جوان پسند

    موافقم 26
    مخالفم 2
  11. pedram7

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    قشنگه 🙂

    موافقم 19
    مخالفم 2
  12. هادی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    معادل ۲۱ هزار دلار است یعنی میشه پریوس یعنی کرولا یعنی هوندا اخه من چرا باید اینو بگیرم اونم توربو که قراره موتور پاره شه سر یه سال موتورش بره سطل اشغال این نهایت 10 هزار تا میرازه حالا هر چقدر هم خوشگل باشه ملت ماشین سوار میشن راحت باشن نه برای اینکه خوشگل باشه

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. Erfan

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      متاسفانه اکثر ماشین ها دارن توربو میشن.
      بعد میشه لطفا یه ماشین توربو معرفی بکنید که با مصرف درست و سوخت با اکتان مناسب سر ۱۰هزار تا موتورش رفته تو سطل آشغالی.
      شما اگه مصرف نادرست و سوخت نا مناسب داشته باشید همون موتور تنفس طبیعی شما هم نابود میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  13. رامتین

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بدون شک یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود اگر وارد بشه. برادر خودم CS35 داره و با اینکه تکنولوژی 6-7 سال پیش هست اما بشکل عجیبی کیفیت خودشو بعد 5سال استفاده حفظ کرده. بدون شک برترین برند چینی هست و مقایسش با چری حتی خنده داره! یعنی یک سروگردن بالاتره. من خودم النترا دارم و چشم بسته اگر چانگان یونی-وی به کشور وارد بشه میخرمش. دلیلم اینه تو خواب ببینیم برندهای کره ای و ژاپنی دوباره وارد کشور بشند و چانگان 2022 بیشک برتر از هیوندای 2017 هست. صنعت خودروی دنیا پیشرفت ثانیه ای داره و من هم بهیچ وجه ادم متعصبی نیستم.

    موافقم 22
    مخالفم 2
  14. علیرضا

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    وقتی پایه حقوق 5 تومنه و مخارج زندگی بسیار سنگینه هیچ جذابیتی نداره میخواد این باشه یا بهتر از این …
    هرچی ماشین هم میارن میلیاردی برای پولدارها …

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. ونوس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه خودروچینی واردمیکنن بعدیه میلیاردوصدبه خلق الله میندازن که اصلا کیفیت نداره فقط ظاهرقشنگی داره

    موافقم 3
    مخالفم 6
  16. پژمان

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام نظرات همه دوستان را خواندم به نظرم امتیاز این ماشین از ۱۰ میتونه ۶ تا ۷ باشه.
    تا الان که ۳۰ آذر ۱۴۰۱ هست بهترین کراس اور چینی از لحاظ مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ هست، موتور ۲۰۰۰ gdi توربو و گیربکس ۶ سرعته پاورتک هیوندای رو داره.
    چانگان هم مدل uni- t جالب نیست بلکه مدل uni-k فوق العادست.
    خودم هم تجربه جک اس ۵ دوکلاچه داشتم، سر یکسال فروختم بخاطر مصرف زیاد و گیربکس ریسک دارش و یک تیگو ۵ اکسلنت خریدم کمی بهتر از جک اس ۵ هست، تنها ایرادش نسبت به جک نداشتن ترمز دستی برقی و فرمان برقی هستش ، شتاب اولیه جک بخاطر توربو و اینتر کولر بهتر هست ولی‌شتاب ثانویه تیگو ۵ اکسلنت بهتره، گیربکس cvt تیگو پنج اگر قلقش دستت بیاد خوبه، باید پدال گاز رو به صورت نبضی فشار بدی تا بکنه.
    ظاهر تیگو ۵ هم خیلی بهتر از جک اس ۵ هستش.
    اگر بخوام ماشینم رو ارتقا بدم دیگنیتی پرستیژ یا اگر چانگان uni-k بیاد اون انتخابم هستش.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا