گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیهای در خصوص اینکه افزایش قیمت خودروها شامل کدام دسته از حواله داران میشود، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش پدال به نقل از سایپانیوز، روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا در خصوص اصلاح قیمت محصولات سایپا که با توجه به مستندات مالی و براساس دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب شورای رقابت صورت گرفته است، اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا با هدف کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری در تمام بخشها، تلاش کرد که اصلاح قیمت خودرو محدود باشد.
گروه خودروسازی سایپا در ادامه به برخی از ابهامات و سوالات پرشمار مردم پس از اصلاح قیمت، پاسخ داده است:
روابط عمومی گروه سایپا در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قیمت صورت گرفته، مشمول مشتریانی که وجه کامل خودرو را پرداخت کردند، میشود یا خیر، اعلام کرد: در صورتی که قرارداد منعقد شده با مشتریان در قالب “فروش فوری” و یا “فروش فوق العاده” باشد و وجه خودرو از سوی خریدار به صورت کامل پرداخت شده باشد، خودرو مشمول هیچ گونه اصلاح قیمتی نمیشود و با همان قیمت قبل، خودرو تحویل مشتریان محترم خواهد شد.
روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا در خصوص مشتریانی که قرارداد پیشفروش با گروه سایپا داشتند و بخشی از وجه خودرو را پرداخت کردند، گفت: در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقیمانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت جهت ایندسته از مشتریان اعمال خواهد شد .
در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت شامل افرادی که در سامانه یکپارچه نسبت به فراخوان آنها اقدام شده و امکان واریز وجه در آن مقطع را نداشتهاند، میشود،روابط عمومی سایپا پاسخ داد که با توجه به عدم واریز وجه وعدم انعقاد قرارداد، مطابق مفاد اطلاع رسانی شده در اجرای طرح سامانه یکپارچه، قیمت فروش بر مبنای قیمت زمان انعقاد قرارداد و واریز وجه لحاظ خواهد شد.
همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه فراخوان برای تعدادی از مشتریان ارسال شده، اما چون با خودرو درخواستی در سامانه یکپارچه مغایر بوده استقبال نشده و به همین دلیل واریز انجام نشده است، آیا افزایش قیمت شامل این افراد میشود؟ مطابق شرایط اعلام شده در اطلاعیه عرضه سامانه یکپارچه، ثبتنام در فهرست نوبتدهی، هیچگونه تعهدی برای خودروساز ایجاد نکرده و تعهد پس از فراخوان واریز وجه و انعقاد قرارداد برای خودروساز ایجاد میشود، لذا مبنای قیمت در زمان انعقاد قرارداد خواهد بود.
مبحث بعدی که مورد سوال مشتریان است و روابط عمومی گروه به آن پرداخته این است که وضعیت ثبتنامکنندگان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه ثبت درخواست خودرو چگونه است؟ متقاضیانی که مشخصات آنان تاکنون از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به مراکز اسقاط اعلام نشده تا برای ایجاد قرارداد و واریز وجه برای سایپا ارسال شود، مشمول افزایش قیمت خواهند بود.ولی مشتریانی که ودیعه اولیه را به سایپا پرداخت و پیرو اعلام ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به اسقاط خودرو اقدام و اطلاعات آنان به خودروساز اعلام ودر حال طی نمودن تکمیل فرآیند جایگزینی می باشند مشمول افزایش قیمت نخواهند شد .
در ادامه روابط عمومی سایپا اعلام کرد با توجه به اینکه اصلاح قیمت محصولات سایپا بر اساس دستور العمل تنظیم بازار خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی و مونتاژی است و در مورد خودروهای وارداتی صدق نخواهد کرد، اعلام کرد: اصلاح قیمت مصوب شده مترتب بر قیمت پایه است و هزینهها و عوارض قانونی شامل عوارض شمارهگذاری و مالیات ارزش افزوده به قیمت پایه اضافه خواهد شد همچنین در این اطلاعیه اعلام شد، اصلاح قیمت فعلی صورت گرفته مشمول خودروهای تجاری نبوده و قیمتگذاری خودروهای تجاری در چارچوب دستورالعمل تنظیم بازارخودروهای سواری مصوب شورای رقابتی نمیباشد.
شهروند ایرانی
۲۸ آبان ۱۴۰۳همه دنیا ماشین ارزون تر تولید میکنن نیروی مازاد تعدیل میکنن بهره وری میبرن بالا امکانات ماشین اضافه میکنن انوقت مافیا کشور ما قیمت میبره بالا کیفیت هم کم میکنه ضرر هم میده هوا رو الوده میکنه کشته هم میزاره روی دستمون اما بازم باید تولید کنه ادامه بدیم مثل ازاد سازی فلسطین یا انرژی هسته ای یا جنگ جنگ تا پیروزی
Mgh
۲۸ آبان ۱۴۰۳خدا لعنت کنه مفت خورایی مثل اینا رو زیان انباشته خودشون که ناشی حقوق های نجومی و مزایاش به ۱۵۰۰ نفر هیات مدیره این شرکت رو از مردم بیچاره در بیاره شاهینو میخوان ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون قیمت تیگو ۸ تو چین بندازن به مردم بازم راضی نیستن!
Nismo
۲۸ آبان ۱۴۰۳همش حرف مفت
هر دفعه میان یه خط مینویسین افزایش تولید و نرخ بهره وری و چندتا چرت و پرت سرهم میکنن
هر چقدر دلشون میخواد میکشن رو ماشین
mickeyy
۲۸ آبان ۱۴۰۳متأسفانه باز هم خبر تکراری افزایش قیمت توالت های متحرک داخلی 🤮
بهی
۲۹ آبان ۱۴۰۳مگه زیان ده نیست؟ خب ببندید در کارخانجات رو ماشین وارد کنید! الان شرکت تویوتا و هیوندا هم ماشین ده هزار دلاری داره چه رسد به چینیا که با تعرفههاش نهایتاً ۸۰۰ میلیون میشه