چشم اندازسایپا

شاهین اتوماتیک گران ترین خودروی ساخت ایران؛ آیا ارزش خرید دارد؟

قیمت کارخانه شاهین اتوماتیک با تایید شورای رقابت، ۵۴۶ میلیون تومان تعیین شده؛ درحالی که دناپلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو، ۵۴۵ میلیون تومان است.

طی سال‌های اخیر، اختلاف قیمت کارخانه و بازار بعضی تولیدات سایپا کاهش یافته است. حتی در مواردی مثل مدل‌های اولیه از شاهین دنده دستی، قیمت بازار آزاد برابر یا کمتر از قیمت کارخانه‌ بود. در سمت دیگر ماجرا، بسیاری از محصولات ایران خودرو دارای فاصله قیمتی چشم‌گیر بین کارخانه و بازار هستند؛ به طوری که سود قابل توجه برای ثبت نام کنندگان فراهم می‌کنند.

هم‌اکنون برای کوییک R دنده‌ای، حدود ۵۰ درصد تفاوت قیمت کارخانه و بازار وجود دارد. این میزان برای ساینا S دنده‌ای هم ۴۰ درصد است. حالا شاهین اتوماتیک ۵۴۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، درحالی‌‌که شاهین دنده‌ای، ۴۲۵ میلیون تومان قیمت کارخانه‌ای دارد. به بیان ساده‌تر، سایپا برای گیربکس CVT و چند آپشن دیگر، ۱۲۱ میلیون تومان اضافه پرداخت از خریدار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه، بعضی امکانات شاهین اتوماتیک به عنوان گران‌ترین خودروی تولید ایران معرفی می‌شوند. نتیجه‌گیری برای ارزش خرید این محصول در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در کشور مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک، به اختصار انجام شده است.

طراحی ظاهری و نمای کابین شاهین اتوماتیک

برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا که مدل‌های آپشنال را با ظاهر متفاوت نسبت به نسخه‌ی پایه ارائه می‌کنند؛ سایپا تصمیم خاصی برای شاهین نگرفته است و عملا تفاوت ظاهری بین نسخه دنده‌ای و اتوماتیک دیده نمی‌شود.

شاهین اتوماتیک

این احتمال وجود دارد که رنگ‌های خاص، مثل سبز و قرمز متالیک به فهرست آپشن‌های قابل سفارش برای شاهین اتوماتیک اضافه شود؛ اما برای مردم ایران معمولا سیاه و سفید و خاکستری، مهم است. از دیدگاه نگارنده، تغییرات جزئی در کاسه چراغ، جلوپنجره و یا حتی مه‌شکن‌های طرفین سپر، می‌توانست جذابیت مدل اتوماتیک را افزایش دهد. قرار بود تزئینات کروم به جلوپنجره اضافه شوند اما در نمایشگاه خودرو مشهد، چنین مواردی برای شاهین اتوماتیک دیده نشد.

اندک تصاویر دیده شده از کابین شاهین اتوماتیک، تغییرات جالب توجه نسبت به نسخه اصلی دارد. نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ برای خودروی ساخت ایران، تازگی دارد. همچنین طرح دو رنگ داشبورد و تودری‌ها، با زهوار پلاستیکی طرح چوب، چشم‌گیر به نظر می‌رسند.

شاهین اتوماتیک نمای داخل

هرچند که مواد پلاستیک سخت و ناخوشایند در بخش بالایی شاهین اتوماتیک، مشابه شاهین دنده‌ای است؛ اما خودروی گران‌تر کاملا متمایز از نسخه‌ی پایه است. از سویی دیگر، ظاهرا برای شاهین اتوماتیک صندلی چرم با خط دوخت و کیفیت ساخت بالاتر ارائه می‌شود.

پیشرانه و تجهیزات فنی شاهین اتوماتیک

پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر شاهین اتوماتیک، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. وزن خالص این خودرو، ۱۳۲۰ کیلوگرم است و بنابر ادعای شرکت سازنده، ۷ تا ۸  لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.

شاهین اتوماتیک نمای عقب

تست‌های انجام شده برای شاهین دنده‌ای (شاهین G)، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۳ ثانیه را نشان می‌دهند. این مورد به تنهایی، عدم تناسب پیشرانه و نیازهای شاهین را ثابت می‌کند. حالا اگر گیربکس CVT نیز جای‌گزین نمونه دنده دستی شود، قطعا شتاب‌گیری کندتر خواهد شد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، نیاز به ۱۴ تا ۱۵ ثانیه خواهد بود.

شاهین اتوماتیک نمای اصلی

برای مقایسه، تارا اتوماتیک با گیربکس ۶ سرعته خودکار، از موتور ۱/۶ لیتر، ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. جالب‌تر اینکه تارا اتوماتیک از شاهین اتوماتیک، ۱۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۲ تا ۱۳ ثانیه زمان می‌برد. از نظر میزان مصرف سوخت، این خودروها چندان متفاوت نیستند. دنا پلاس توربو اتوماتیک هم، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک

سیستم صوتی ۶ بلندگو، نمایشگر ۱۰ اینچ  با ورودی USB، رابط بلوتوث و مسیریاب ماهواره‌ای، رینگ  ۱۵ اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز (Day light)، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، آنتن کوسه ای و کروز کنترل، مهم‌ترین امکانات شاهین اتوماتیک هستند.

شاهین اتوماتیک

در بحث ایمنی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS با توزیع‌ الکترونیک EBD، کنترل کشش TCS و سیستم کنترل تعادل ESC  به شاهین اتوماتیک اضافه می‌شود. احتمالا حفظ خودرو در شیب به هنگام شروع حرکت (HSA) نیز برای شاهین اتوماتیک ارایه خواهد شد.

قیمت شاهین اتوماتیک در کارخانه و بازار

اگر فرض کنیم قیمت بازار آزاد شاهین اتوماتیک هم مثل شاهین دنده‌ای، ۴۰ درصد بالاتر از ارزش کارخانه‌ای باشد، عدد ۷۶۰ میلیون تومان برای خرید شاهین اتوماتیک در بازار آزاد محاسبه می‌شود  که تقریبا معادل ۱۵ هزار دلار خواهد بود. جالب‌تر اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک بازار، ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و دنا پلاس دنده‌ دستی (۶ دنده) حدود ۷۴۰ میلیون تومان است. همچنین، تارا دنده‌ای و اتوماتیک بازار آزاد هم به ترتیب، ۶۶۰ و ۷۷۰ میلیون قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    با این موتور مزخرف و گیربکس CVT ، خریدار بهتره با چند تا مکانیک قرارداد ببنده. تارا و دنا هم هرچند داغونه، ولی شرف داره به این ماشین با این موتور و گیربکس

    موافقم ۱۹۴
    مخالفم ۳۱
    1. حسام

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      جواب تیتر : خیر
      هیچ وقت ایرانی سوار نشدم و نمیشم

      موافقم ۷۱
      مخالفم ۶۵
      1. mercedes

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        ینی یه پراید اسنپ سوارت نکرده؟

        موافقم ۱۳۲
        مخالفم ۹
        1. حسام

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (85 ديدگاه)

          نه
          هرجا رفتم یا با ماشین خودم بوده یا پدرم یا اینکه اتوبوس

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۶۷
        2. mercedes

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (213 ديدگاه)

          پسر تو دیگه خیلی لارجی

          موافقم ۴۹
          مخالفم ۶
      2. تانگو

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عاشقتم

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۵
    2. Python

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      بله ارزششو داره ولی به قیمت کارخونه همون۵۴۶میلیون

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۹
      1. علی سجادی

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هون کارخونشم هم با کلی اضافات و مالیات و …… ۶۲۰ می رسه دست مشتری که خریدش،خ……یت محزه

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    3. علی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان بهتره نظرات پایه علمی داشته باشه شاهین درسته ازلحاظ موتورخوب نباشه ولی پلتفرم تویوتایاریس یعنی حداقل یک نسل ازدناجلوتره تمام مدل های دناسیستم تعلیق عقب وجلووهمینطورشاسی هیچ فرقی باسمندمدل ۸۲نداره موتورشم که ef7یعنی هرکس سواردنابشه دراصل سوارسمندشده پول ماشین روزمیدی ولی سوارماشین صدسال پیش شدی

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
    4. amirali

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      شاهین ” فعلا ” گرانترین خودروی داخلی هست چون دنا پلاس و تارا هنوز منتظر مجوز افزایش قیمت هستند و شورای رقابت در حال بررسی میزان افزایش قیمت هست .

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. Amard

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (665 ديدگاه)

    شاهین با قلب گنجشک اگر ec5 روش بود با یه توربو حداقل ۱۵۰ اسب و ۲۴۰ گشتاور داشت شاید این قیمت ارزش خرید داشت البته نسبت به قیمت دلاری اما با یه موتور ۸ سوپاپ توربو با پلتفرم یاریس ۲۰۰۰ میلادی همین الان ۲۰ سال از دنیا عقب حتی از تارا و دنا پلاس جوانان اگر بخام با خوروهای هم قیمت جهانی حسابی کنیم الی ماشالله خودرو چینی که قطعا هر مصرف کننده اونارو ترجیح میده حداقل تا ۳۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید دارن

    موافقم ۷۵
    مخالفم ۹
    1. سهیل

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای مهندس این آقای اشتری قبلا هم توی یه مقاله ای آمار شتاب این ماشین را داده بود که بنده به عنوان کسی که ۱ سال از این ماشین استفاده کردم و ۲۷۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم میگم این آمار غلط هست ایشون میگن شتاب شاهین دنده ای ۱۳ ثانیه یعنی با کوییک یکیه؟ اصلا مگه میشه همچین چیزی نمیگم به اندازه دنا توربو شتابش خوبه اما از تارا و تیوفایو و ec5 خیلی بیشتره البته گیربکس اتوماتیک cvt را نمیدونم چون cvt کنده و شتاب خوبی نداره ولی دنده ایش شتاب بهتری نسبت به تارا و دنا اتمسفر داره ec5 یا همون تیوفایو روی پارس حلبی با اون وزن سبکش جواب نداد و موتور ۸ سوپاپ xu7 پارس کشش بیشتری داره چه برسه به شاهین دلیل نمیشه چون رو ۲۰۶ خوب بوده و حالا یه زره روی تارا هم در حد معمولی خوب بوده برا هر ماشینی خوب باشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
  3. net

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2588 ديدگاه)

    چراغ عقب شاهین نسبتا خوبه ولی چراغ جلو و جلوپنجره شاهین بد هست.چراغ جلو و جلو پنجره تارا نسبتا خوبه ولی نوار متصل نازک چراغ عقب بد هست اگر نوار متصل نازک وسط چراغ عقب تارا وجود نداشت و چراغ عقب جدا از هم بود قشنگتر میشد.ایا میشه مشتری نوار متصل چراغ عقب تارا (زیر آرم ایران خودرو) ازش جدا کند تا چراغ عقب جدا از هم بشه و قشنگتر شود؟خودم از نزدیک نگاه کردم نوار نازک متصل وسط از دو طرف به سمت چپ و راست چراغ عقب چسبیده نشده و فاصله کمی داره، و مثل پازل به هم چسبیده، نمیدانم جدا میشه یا نه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵۵
    1. net

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2588 ديدگاه)

      سمت چپ و راست چراغ عقب تارا خوبه فقط اون بیست سانتی متر نوار متصل نازک وسط زیر آرم ایران خودرو زشتش کرده و از عقب که تارا رو نگاه میکنی بخاطر همین نوار متصل بد شده

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳۰
      1. net

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2588 ديدگاه)

        اگر زیر چراغ عقب شاهین سفید نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۲
    2. بیلمیش

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      ملت گیر قیمت و نگران کیفیت موتور بدنه هستن شما هم با سه هزارتا کامنت اومدی میگی چراغاش خوب نیست و بد هست،چه ربطی داره

      موافقم ۹۳
      مخالفم ۶
      1. صدرا

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        تو این سه هزار تا کامنت هم از همه ایراد گرفته

        موافقم ۴۱
        مخالفم ۲
      2. Avan

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (191 ديدگاه)

        به نظرم اگر کسی می خواد از بازار آزاد خودرو ایرانی در حدود یک میلیارد بخره، بهتره پولش را ببره و خودرو چینی بخره.مثلا ایکس ۳۳ یا ایکس ۵۵ قطعا از ۲۰۷ و دنا توربو بهتر هستند.خودروی ایرانی در صورتی به صرفه است که به قیمت کارخانه بخری

        موافقم ۴۷
        مخالفم ۱۵
  4. net

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2588 ديدگاه)

    رنگ طراحی داخلی یکپارچه مشکی تارا خوبه و کثیف نمیشه ولی رنگ کرم طراحی داخلی شاهین بد هست و زود کثیف میشه.رنگ طراحی داخلی برای همه ماشینها (سواری ، کامیون ، اتوبوس و….) فقط رنگ یکپارچه مشکی زیباست و بقیه رنگها بدرد نمیخوره و زود کثیف میشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶۸
    1. کارشناس

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      یعنی به خاطر این، تا آخر عمرت باید تو رنگ مشکی بلولی؟

      موافقم ۶۵
      مخالفم ۲
  5. مهران

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (423 ديدگاه)

    اصلا ارزش خرید نداره نسبت به تارا و دنا.نمیدونم چرا کسی باید اینو به اون دوتا ترجیح بده.خودتونم گول نزنید که امنیت شاهین خوبه.اصصصصصلا اینطور نیست.موتور هم که مطمعن باشید ۴ نفر بشینن داخلش تو سربالایی فشار بهش میاد و کشش خوبی اصلا نداره.

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۱۳
    1. aryan 25

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      دنا از لحاظ فضای صندلی های عقب خیلی وضعیت بدی داره
      تارا هم توی بازار آزاد اختلاف قیمتی زیادی داره

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۹
  6. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست
    اما با این قیمت واقعا ارزش خرید ندارد.
    خیلی گزینه های بهتری رو میشه به جاش برداشت.

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۰
  7. احسان

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فکر کن،با این قیمت هیوندای i 20 2015نخری یا سراتو ۲۰۱۰ تمیز،یا رنو سیمبل ۲۰۱۶.بعد بیای این اعجوبه و اشغال به تمام معنای سای پا رو بخری.خریداراش قبل از خرید فک کنم دوتا پیک میرن بالا بعد میخرن😂

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲۱
    1. احمد

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مزدا ۳ مدل ۸۷ میشه به همین قیمت خرید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (522 ديدگاه)

    خودروی ایرانی هیچوقت ارزش خرید نداشت….چون هیچوقت قیمت متناسب با چیزی که بهت تحویل میدادن نبود….حتی پراید هفت تومنی!

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۱۱
    1. F

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دنا توربو شارژ اتومات ۱۴۰۰ دوستمون تا الان دوبار تو راه مشهد خراب شده بار اول ایراد گیربکس داد تو زنجان ایران خودرو قطعه عوض کرد بار دوم سال بعد ایراد باتری کاملا فنا رفت بود خلاصه ماشینی که صدتا پسونداین ور اون داره تو راه مشهد چنان حال خرابی کرد که دوستمون گفت تا آخر عمر محاله طرف ایرانی برم ……

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  9. حسن

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (855 ديدگاه)

    بهترین خودروی بازار اینا قرار بود تو امریکا عرضه کنن اما مدیر عامل سایپا یدک با کمک نیسان ابی یدک کش اوردش ایران تا یه کمکی هم به ملت ایران کرده باشه بخرید بذارید جیب بعضیها پر پول بشه خانوادشون را ببرن کانادا اقامت بگیرن عشق و حال کنن تو لندن هم عروسی بگیرن

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۴
  10. Hamid

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام. با موتور فعلی، برای من ارزش خرید ندارد. شاید برای دیگر هموطنان که صرفا دنبال یک خودروی اتومات هستند و از سایر قسمت های خودرو سررشته ای ندارند، شایددر معرض انتخاب باشد. بی شک برای کسانی که کمی دانش فنی دارند، به هیچ عنوان انتخاب اول نخواهد بود.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۱
  11. Dead man95

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بسم الله الرحمن الرحیم. خیر

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۷
  12. نویدی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    از شاهین و قیمتش مسخره تر
    سمند پلاس جوانانه،۵۹۰ میلیون!

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۸
  13. مهردادکمال

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1681 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صدش در حد و اندازه پراید ۱۱۱اس

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۶
  14. ‌ ‌

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (388 ديدگاه)

    دلم به حال کسایی که میخرنش میسوزه 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۱۴
  15. سامان اذری

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3146 ديدگاه)

    ۱۱ هزار دلار برا یه اشغال از مردم پول میگیرن

    الهی از گلوشون پایین نره
    اون پول خرج دوا و درمونشون بشه
    لعنت به خودرو سازامون و دولتی که مالکت خودروسازیمون هست

    ***

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۷
  16. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    برای خر پالون جدیدتر گذاشتن
    جواب:خیر چون بی ارزشه یه موتور تیبا
    گذاشتن یا میان گیربکس CVT میزارن روش
    اینجوری خریداری باید دائم تو مکانیکی باشه
    پس میفهمیم که ارزش خرید نداره کسایی که
    می خوان هزینه کنن برن ماشین چینی یا ژاپنی
    ولی یکم قدیمی میدن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  17. aryan 25

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    مگه قرار نبود نسخه اتومات با موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی باشه؟
    این موتور با گیربکس CVT خیلی ترکیب سمی میشه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  18. 🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا چه خبرتونه !!؟
    با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره
    تارا اتوماتیک گزینه بهتریه تو این قیمت
    از هر دوی این ها بهتر دنا پلاس توربو اتوماتیک هست که از هر لحاظ از شاهین خیلی بهتره
    تو یه سری بخش ها از تارا هم بهتر دنا پلاس
    واقعا آدم میمونه چی بگه به این قیمت گذاری 😐

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
    1. نویدی

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      دنا که فیس لیفت سمنده،با همون ایمنی و استهلاک افتضاح.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
      1. ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (388 ديدگاه)

        شاهین هم همون فیس لیفت پرایده که به دروغ میگن پلت فرم تویوتا داره

        موافقم ۴
        مخالفم ۸
  19. TOPGEAR-mohsen

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این به هیچ وجه نباید با دنا مقایسه بشه چون دنا بیشتر شبیه سلوله تا ماشین نمی‌دونم چجوری این کارو کردن ولی در کل ماشین اتومات ایرانی و چینی ارزش خرید نداره آدم حس می‌کنه یک نسخه آزمایشیه تا نسخه تولیدی انقد که تقه و باگ داره

    موافقم ۷
    مخالفم ۸
    1. F

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دنا داخل کابین نداره با قد ۱۷۰کنار راننده می‌شینی صندلی این ور اون ور می‌کنی پاهات یا گیر درب هست یا جلو یا کلت با سقف در ارتباطه حس خویش اینه تو دنا حس میکنم ۲متر قد دارم ،،،😅جا نمیشه آدم راحت نیست مخصوصا کسی که پیش راننده هست

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  20. همایون

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (410 ديدگاه)

    نه جذاب نیست به نظرم شاهین نیاز داره موتور ۱.۶ جدیدش هم به توربو مجهز بشه و داشبوردش با داشبورد آریا جدید همسان بشه اگه کیفیت مونتاژشم خوب شه به راحتی میتونه بازار زیر یک میلیارد رو ماله خودش کنه چون طراحیش معقولتره نسبت به دنا و تارا.کلا ایرانخودرو با ریرا یکم ناپرهیزی کرد و یه طراحی خوب ارائه داد ولی فورا با جانشین ۲۰۶ از دوباره به همون طراحی های نامقعول و کسل کنندش برگشت

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  21. اکبر مومنی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو، شاهین ماشین بدی نیست.
    درسته که ممکنه موتورش توی ذوق بزنه، اما سایر آپشن و امکانات و تزئیناتش نسبت به رقبا خیلی خوبه.
    طراحی ظاهری و فضای کابین و صندوق هم مناسبه.
    موتورش درسته که ممکنه کمی ضعیف به نظر بیاد( توربو شارژ جبران کرده) عوضش همون موتور تیبا( پراید تقویت شده)است که انصافا خرابی نداره و هزینه تعمیر و قطعاتش هم پایینه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. محمد

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حرف شما درسته ولی گزینه های بهتر داخلی وجود دارد که آدمو پشیمون میکنه .

      در ضمن اینم بگم شما بی دردسر بودن و خرابی موتور های B3 پراید زیر مدل ۹۰ تو ذهنته ولی با یک موتور ۱.۵ هشت سوپاپ توربو مواجهی که کاملا نقطه مقابل بی دردسر و کم استهلاک بودنه .

      نسبت به دنا و تارا هم فضای داخلی و صندوقش از دنا بیشتره و بازم کوچیک تر از تارا هست .
      در ضمن اصلی ترین بخش ماشین قوای فنی اش هس که عملا تو این بخش کاملا افتضاح عمل کرده .

      من که هیچ کدوم از ایرانیارو لایق نگاه کردن هم نمیدونم ولی بازم تارا با موتور کم دردسر تر و گیربکس بهتر و امکانات ( منظورم امکانات ضروری و کاربردی هست ) بیشتر و دنا با موتور قوی تر گزینه بهتری هست .

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  22. یحیی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کسی اطلاع داره پیش پرداخت شاهین اتومات چقده

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. وحید

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۲۹۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. علی

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۲۹۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. امیر

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    لعنت بهشون
    پول بلوکه کنی و زمستان ۴۰۳ دربیاد و یکسال زودتر بهت مهلت ۵ روزه بدن که ۲۹۰ میلیون بابت ماشینی که نه قیمت داره نه مشخصه ۸ سوپاپه یا ۱۶ سوپاپ پرداخت کنی.دیوار پرشده از فروش حواله.
    هیچ کسم صداش در نمیاد که این افتابه ساز چرا اینکارو میکنه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  24. مهدی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و ادب دوستان
    اگه شاهین اتومات بخری از کارخونه تو بازار چقدی فروش میره؟
    بعد به نظر شما نگه داریم یا سریع بفروشیم بره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  25. روزبه

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲زنگ زدم سایپا میگه قیمت ۶۲۵ میلیونه شما از کجا قیمت ۵۴۶ میلیون را آوردی، الان باید ۲۹۰ میلیون واریز کنی یه سال دیگه به قیمت روز تحویل بده، می ارزه آیا؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  26. احمد

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشکل صنعت خودرو ما اینه تولیداتشون دلاریه
    برای قشر ریالی
    کویک gxr رو ۳۷۰ میلیون قیمت زدن از نظر همه ما این قیمت کابوس فاجعس چون کف درامد یک ایرانی ۸ تومانه حداکثرش هم ۲۰ تومان جالبیش اینه که از نظر خودرو ساز هم این قیمت وحشتناکه چرا چون ماشینش رو می خواد ۷۵۰۰ دلار بفروشه
    حالا بگرد دنبال پرتقال فروش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. موریس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت نهایی شاهین اتومات زده ۶۲۵
    صحت داره؟؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  28. محمد جواد

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین دقیقا کپی شده برلیانس H230 هست.

    موتور برلیانس BM15 هست و خیلی بی دردسر هست.

    به نظر من دسته دوم برلیانس پیدا کنید بهتره.

    اگر هم خواستید این خودرو رو بخرید فقط با اقساط ۵ ساله بخرید تا ضرر نکنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  29. شارسا

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ادم از کار این خودروساز ها سر در نمیاره….ماشینی که پارسال ثبت نام کردن و موعد تحویلش هم گذشته رو نمیتونن تحویل بدن بعد ثبت نام جدید می‌کنند….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  30. مسعود

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خریدن در هر زمانی تو این مملکت جوابه! حتی الان اگر پشگل گوسفند بخری سال دیگه قیمتش با توجه به نرخ تورم سه برابره !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست