قیمت کارخانه شاهین اتوماتیک با تایید شورای رقابت، ۵۴۶ میلیون تومان تعیین شده؛ درحالی که دناپلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو، ۵۴۵ میلیون تومان است.
آنچه در این مطلب میخوانید:
طی سالهای اخیر، اختلاف قیمت کارخانه و بازار بعضی تولیدات سایپا کاهش یافته است. حتی در مواردی مثل مدلهای اولیه از شاهین دنده دستی، قیمت بازار آزاد برابر یا کمتر از قیمت کارخانه بود. در سمت دیگر ماجرا، بسیاری از محصولات ایران خودرو دارای فاصله قیمتی چشمگیر بین کارخانه و بازار هستند؛ به طوری که سود قابل توجه برای ثبت نام کنندگان فراهم میکنند.
هماکنون برای کوییک R دندهای، حدود ۵۰ درصد تفاوت قیمت کارخانه و بازار وجود دارد. این میزان برای ساینا S دندهای هم ۴۰ درصد است. حالا شاهین اتوماتیک ۵۴۶ میلیون تومان قیمتگذاری شده، درحالیکه شاهین دندهای، ۴۲۵ میلیون تومان قیمت کارخانهای دارد. به بیان سادهتر، سایپا برای گیربکس CVT و چند آپشن دیگر، ۱۲۱ میلیون تومان اضافه پرداخت از خریدار میگیرد.
بیشتر بخوانید:
- تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب
- دنا پلاس توربو اتوماتیک با پیشرانه EFP و آپشنهای بیشتر
- خودروهای جدید بازار ایران در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲
در ادامه، بعضی امکانات شاهین اتوماتیک به عنوان گرانترین خودروی تولید ایران معرفی میشوند. نتیجهگیری برای ارزش خرید این محصول در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در کشور مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک، به اختصار انجام شده است.
طراحی ظاهری و نمای کابین شاهین اتوماتیک
برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا که مدلهای آپشنال را با ظاهر متفاوت نسبت به نسخهی پایه ارائه میکنند؛ سایپا تصمیم خاصی برای شاهین نگرفته است و عملا تفاوت ظاهری بین نسخه دندهای و اتوماتیک دیده نمیشود.
این احتمال وجود دارد که رنگهای خاص، مثل سبز و قرمز متالیک به فهرست آپشنهای قابل سفارش برای شاهین اتوماتیک اضافه شود؛ اما برای مردم ایران معمولا سیاه و سفید و خاکستری، مهم است. از دیدگاه نگارنده، تغییرات جزئی در کاسه چراغ، جلوپنجره و یا حتی مهشکنهای طرفین سپر، میتوانست جذابیت مدل اتوماتیک را افزایش دهد. قرار بود تزئینات کروم به جلوپنجره اضافه شوند اما در نمایشگاه خودرو مشهد، چنین مواردی برای شاهین اتوماتیک دیده نشد.
اندک تصاویر دیده شده از کابین شاهین اتوماتیک، تغییرات جالب توجه نسبت به نسخه اصلی دارد. نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ برای خودروی ساخت ایران، تازگی دارد. همچنین طرح دو رنگ داشبورد و تودریها، با زهوار پلاستیکی طرح چوب، چشمگیر به نظر میرسند.
هرچند که مواد پلاستیک سخت و ناخوشایند در بخش بالایی شاهین اتوماتیک، مشابه شاهین دندهای است؛ اما خودروی گرانتر کاملا متمایز از نسخهی پایه است. از سویی دیگر، ظاهرا برای شاهین اتوماتیک صندلی چرم با خط دوخت و کیفیت ساخت بالاتر ارائه میشود.
پیشرانه و تجهیزات فنی شاهین اتوماتیک
پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر شاهین اتوماتیک، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. وزن خالص این خودرو، ۱۳۲۰ کیلوگرم است و بنابر ادعای شرکت سازنده، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند.
تستهای انجام شده برای شاهین دندهای (شاهین G)، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۳ ثانیه را نشان میدهند. این مورد به تنهایی، عدم تناسب پیشرانه و نیازهای شاهین را ثابت میکند. حالا اگر گیربکس CVT نیز جایگزین نمونه دنده دستی شود، قطعا شتابگیری کندتر خواهد شد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، نیاز به ۱۴ تا ۱۵ ثانیه خواهد بود.
برای مقایسه، تارا اتوماتیک با گیربکس ۶ سرعته خودکار، از موتور ۱/۶ لیتر، ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. جالبتر اینکه تارا اتوماتیک از شاهین اتوماتیک، ۱۲۰ کیلوگرم سبکتر است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۲ تا ۱۳ ثانیه زمان میبرد. از نظر میزان مصرف سوخت، این خودروها چندان متفاوت نیستند. دنا پلاس توربو اتوماتیک هم، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.
تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک
سیستم صوتی ۶ بلندگو، نمایشگر ۱۰ اینچ با ورودی USB، رابط بلوتوث و مسیریاب ماهوارهای، رینگ ۱۵ اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، مهشکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز (Day light)، ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سانروف، آنتن کوسه ای و کروز کنترل، مهمترین امکانات شاهین اتوماتیک هستند.
در بحث ایمنی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS با توزیع الکترونیک EBD، کنترل کشش TCS و سیستم کنترل تعادل ESC به شاهین اتوماتیک اضافه میشود. احتمالا حفظ خودرو در شیب به هنگام شروع حرکت (HSA) نیز برای شاهین اتوماتیک ارایه خواهد شد.
قیمت شاهین اتوماتیک در کارخانه و بازار
اگر فرض کنیم قیمت بازار آزاد شاهین اتوماتیک هم مثل شاهین دندهای، ۴۰ درصد بالاتر از ارزش کارخانهای باشد، عدد ۷۶۰ میلیون تومان برای خرید شاهین اتوماتیک در بازار آزاد محاسبه میشود که تقریبا معادل ۱۵ هزار دلار خواهد بود. جالبتر اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک بازار، ۸۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده و دنا پلاس دنده دستی (۶ دنده) حدود ۷۴۰ میلیون تومان است. همچنین، تارا دندهای و اتوماتیک بازار آزاد هم به ترتیب، ۶۶۰ و ۷۷۰ میلیون قیمت دارند.
امین
۲۴ شهریور ۱۴۰۲با این موتور مزخرف و گیربکس CVT ، خریدار بهتره با چند تا مکانیک قرارداد ببنده. تارا و دنا هم هرچند داغونه، ولی شرف داره به این ماشین با این موتور و گیربکس
حسام
۲۴ شهریور ۱۴۰۲جواب تیتر : خیر
هیچ وقت ایرانی سوار نشدم و نمیشم
mercedes
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ینی یه پراید اسنپ سوارت نکرده؟
حسام
۲۵ شهریور ۱۴۰۲نه
هرجا رفتم یا با ماشین خودم بوده یا پدرم یا اینکه اتوبوس
mercedes
۲۵ شهریور ۱۴۰۲پسر تو دیگه خیلی لارجی
تانگو
۲۵ شهریور ۱۴۰۲عاشقتم
Python
۲۶ شهریور ۱۴۰۲بله ارزششو داره ولی به قیمت کارخونه همون۵۴۶میلیون
علی سجادی
۲۸ شهریور ۱۴۰۲هون کارخونشم هم با کلی اضافات و مالیات و …… ۶۲۰ می رسه دست مشتری که خریدش،خ……یت محزه
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲دوستان بهتره نظرات پایه علمی داشته باشه شاهین درسته ازلحاظ موتورخوب نباشه ولی پلتفرم تویوتایاریس یعنی حداقل یک نسل ازدناجلوتره تمام مدل های دناسیستم تعلیق عقب وجلووهمینطورشاسی هیچ فرقی باسمندمدل ۸۲نداره موتورشم که ef7یعنی هرکس سواردنابشه دراصل سوارسمندشده پول ماشین روزمیدی ولی سوارماشین صدسال پیش شدی
amirali
۲۹ شهریور ۱۴۰۲شاهین ” فعلا ” گرانترین خودروی داخلی هست چون دنا پلاس و تارا هنوز منتظر مجوز افزایش قیمت هستند و شورای رقابت در حال بررسی میزان افزایش قیمت هست .
Amard
۲۴ شهریور ۱۴۰۲شاهین با قلب گنجشک اگر ec5 روش بود با یه توربو حداقل ۱۵۰ اسب و ۲۴۰ گشتاور داشت شاید این قیمت ارزش خرید داشت البته نسبت به قیمت دلاری اما با یه موتور ۸ سوپاپ توربو با پلتفرم یاریس ۲۰۰۰ میلادی همین الان ۲۰ سال از دنیا عقب حتی از تارا و دنا پلاس جوانان اگر بخام با خوروهای هم قیمت جهانی حسابی کنیم الی ماشالله خودرو چینی که قطعا هر مصرف کننده اونارو ترجیح میده حداقل تا ۳۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید دارن
سهیل
۲۶ شهریور ۱۴۰۲آقای مهندس این آقای اشتری قبلا هم توی یه مقاله ای آمار شتاب این ماشین را داده بود که بنده به عنوان کسی که ۱ سال از این ماشین استفاده کردم و ۲۷۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم میگم این آمار غلط هست ایشون میگن شتاب شاهین دنده ای ۱۳ ثانیه یعنی با کوییک یکیه؟ اصلا مگه میشه همچین چیزی نمیگم به اندازه دنا توربو شتابش خوبه اما از تارا و تیوفایو و ec5 خیلی بیشتره البته گیربکس اتوماتیک cvt را نمیدونم چون cvt کنده و شتاب خوبی نداره ولی دنده ایش شتاب بهتری نسبت به تارا و دنا اتمسفر داره ec5 یا همون تیوفایو روی پارس حلبی با اون وزن سبکش جواب نداد و موتور ۸ سوپاپ xu7 پارس کشش بیشتری داره چه برسه به شاهین دلیل نمیشه چون رو ۲۰۶ خوب بوده و حالا یه زره روی تارا هم در حد معمولی خوب بوده برا هر ماشینی خوب باشه
net
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چراغ عقب شاهین نسبتا خوبه ولی چراغ جلو و جلوپنجره شاهین بد هست.چراغ جلو و جلو پنجره تارا نسبتا خوبه ولی نوار متصل نازک چراغ عقب بد هست اگر نوار متصل نازک وسط چراغ عقب تارا وجود نداشت و چراغ عقب جدا از هم بود قشنگتر میشد.ایا میشه مشتری نوار متصل چراغ عقب تارا (زیر آرم ایران خودرو) ازش جدا کند تا چراغ عقب جدا از هم بشه و قشنگتر شود؟خودم از نزدیک نگاه کردم نوار نازک متصل وسط از دو طرف به سمت چپ و راست چراغ عقب چسبیده نشده و فاصله کمی داره، و مثل پازل به هم چسبیده، نمیدانم جدا میشه یا نه
net
۲۴ شهریور ۱۴۰۲سمت چپ و راست چراغ عقب تارا خوبه فقط اون بیست سانتی متر نوار متصل نازک وسط زیر آرم ایران خودرو زشتش کرده و از عقب که تارا رو نگاه میکنی بخاطر همین نوار متصل بد شده
net
۲۵ شهریور ۱۴۰۲اگر زیر چراغ عقب شاهین سفید نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد
بیلمیش
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ملت گیر قیمت و نگران کیفیت موتور بدنه هستن شما هم با سه هزارتا کامنت اومدی میگی چراغاش خوب نیست و بد هست،چه ربطی داره
صدرا
۲۴ شهریور ۱۴۰۲تو این سه هزار تا کامنت هم از همه ایراد گرفته
Avan
۲۵ شهریور ۱۴۰۲به نظرم اگر کسی می خواد از بازار آزاد خودرو ایرانی در حدود یک میلیارد بخره، بهتره پولش را ببره و خودرو چینی بخره.مثلا ایکس ۳۳ یا ایکس ۵۵ قطعا از ۲۰۷ و دنا توربو بهتر هستند.خودروی ایرانی در صورتی به صرفه است که به قیمت کارخانه بخری
net
۲۴ شهریور ۱۴۰۲رنگ طراحی داخلی یکپارچه مشکی تارا خوبه و کثیف نمیشه ولی رنگ کرم طراحی داخلی شاهین بد هست و زود کثیف میشه.رنگ طراحی داخلی برای همه ماشینها (سواری ، کامیون ، اتوبوس و….) فقط رنگ یکپارچه مشکی زیباست و بقیه رنگها بدرد نمیخوره و زود کثیف میشه
کارشناس
۲۴ شهریور ۱۴۰۲یعنی به خاطر این، تا آخر عمرت باید تو رنگ مشکی بلولی؟
مهران
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اصلا ارزش خرید نداره نسبت به تارا و دنا.نمیدونم چرا کسی باید اینو به اون دوتا ترجیح بده.خودتونم گول نزنید که امنیت شاهین خوبه.اصصصصصلا اینطور نیست.موتور هم که مطمعن باشید ۴ نفر بشینن داخلش تو سربالایی فشار بهش میاد و کشش خوبی اصلا نداره.
aryan 25
۲۵ شهریور ۱۴۰۲دنا از لحاظ فضای صندلی های عقب خیلی وضعیت بدی داره
تارا هم توی بازار آزاد اختلاف قیمتی زیادی داره
محمد
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ماشین بدی نیست
اما با این قیمت واقعا ارزش خرید ندارد.
خیلی گزینه های بهتری رو میشه به جاش برداشت.
احسان
۲۴ شهریور ۱۴۰۲فکر کن،با این قیمت هیوندای i 20 2015نخری یا سراتو ۲۰۱۰ تمیز،یا رنو سیمبل ۲۰۱۶.بعد بیای این اعجوبه و اشغال به تمام معنای سای پا رو بخری.خریداراش قبل از خرید فک کنم دوتا پیک میرن بالا بعد میخرن😂
احمد
۲۸ شهریور ۱۴۰۲مزدا ۳ مدل ۸۷ میشه به همین قیمت خرید
محمد
۲۴ شهریور ۱۴۰۲خودروی ایرانی هیچوقت ارزش خرید نداشت….چون هیچوقت قیمت متناسب با چیزی که بهت تحویل میدادن نبود….حتی پراید هفت تومنی!
F
۲۸ شهریور ۱۴۰۲دنا توربو شارژ اتومات ۱۴۰۰ دوستمون تا الان دوبار تو راه مشهد خراب شده بار اول ایراد گیربکس داد تو زنجان ایران خودرو قطعه عوض کرد بار دوم سال بعد ایراد باتری کاملا فنا رفت بود خلاصه ماشینی که صدتا پسونداین ور اون داره تو راه مشهد چنان حال خرابی کرد که دوستمون گفت تا آخر عمر محاله طرف ایرانی برم ……
حسن
۲۴ شهریور ۱۴۰۲بهترین خودروی بازار اینا قرار بود تو امریکا عرضه کنن اما مدیر عامل سایپا یدک با کمک نیسان ابی یدک کش اوردش ایران تا یه کمکی هم به ملت ایران کرده باشه بخرید بذارید جیب بعضیها پر پول بشه خانوادشون را ببرن کانادا اقامت بگیرن عشق و حال کنن تو لندن هم عروسی بگیرن
Hamid
۲۴ شهریور ۱۴۰۲سلام. با موتور فعلی، برای من ارزش خرید ندارد. شاید برای دیگر هموطنان که صرفا دنبال یک خودروی اتومات هستند و از سایر قسمت های خودرو سررشته ای ندارند، شایددر معرض انتخاب باشد. بی شک برای کسانی که کمی دانش فنی دارند، به هیچ عنوان انتخاب اول نخواهد بود.
Dead man95
۲۴ شهریور ۱۴۰۲بسم الله الرحمن الرحیم. خیر
نویدی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲از شاهین و قیمتش مسخره تر
سمند پلاس جوانانه،۵۹۰ میلیون!
مهردادکمال
۲۵ شهریور ۱۴۰۲شتاب صفر تا صدش در حد و اندازه پراید ۱۱۱اس
۲۵ شهریور ۱۴۰۲دلم به حال کسایی که میخرنش میسوزه 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
سامان اذری
۲۵ شهریور ۱۴۰۲۱۱ هزار دلار برا یه اشغال از مردم پول میگیرن
الهی از گلوشون پایین نره
اون پول خرج دوا و درمونشون بشه
لعنت به خودرو سازامون و دولتی که مالکت خودروسازیمون هست
***
Enzo Ferrari 2008
۲۵ شهریور ۱۴۰۲برای خر پالون جدیدتر گذاشتن
جواب:خیر چون بی ارزشه یه موتور تیبا
گذاشتن یا میان گیربکس CVT میزارن روش
اینجوری خریداری باید دائم تو مکانیکی باشه
پس میفهمیم که ارزش خرید نداره کسایی که
می خوان هزینه کنن برن ماشین چینی یا ژاپنی
ولی یکم قدیمی میدن
aryan 25
۲۵ شهریور ۱۴۰۲مگه قرار نبود نسخه اتومات با موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی باشه؟
این موتور با گیربکس CVT خیلی ترکیب سمی میشه
🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹
۲۵ شهریور ۱۴۰۲واقعا چه خبرتونه !!؟
با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره
تارا اتوماتیک گزینه بهتریه تو این قیمت
از هر دوی این ها بهتر دنا پلاس توربو اتوماتیک هست که از هر لحاظ از شاهین خیلی بهتره
تو یه سری بخش ها از تارا هم بهتر دنا پلاس
واقعا آدم میمونه چی بگه به این قیمت گذاری 😐
نویدی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲دنا که فیس لیفت سمنده،با همون ایمنی و استهلاک افتضاح.
۲۶ شهریور ۱۴۰۲شاهین هم همون فیس لیفت پرایده که به دروغ میگن پلت فرم تویوتا داره
TOPGEAR-mohsen
۲۵ شهریور ۱۴۰۲این به هیچ وجه نباید با دنا مقایسه بشه چون دنا بیشتر شبیه سلوله تا ماشین نمیدونم چجوری این کارو کردن ولی در کل ماشین اتومات ایرانی و چینی ارزش خرید نداره آدم حس میکنه یک نسخه آزمایشیه تا نسخه تولیدی انقد که تقه و باگ داره
F
۲۸ شهریور ۱۴۰۲دنا داخل کابین نداره با قد ۱۷۰کنار راننده میشینی صندلی این ور اون ور میکنی پاهات یا گیر درب هست یا جلو یا کلت با سقف در ارتباطه حس خویش اینه تو دنا حس میکنم ۲متر قد دارم ،،،😅جا نمیشه آدم راحت نیست مخصوصا کسی که پیش راننده هست
همایون
۲۶ شهریور ۱۴۰۲نه جذاب نیست به نظرم شاهین نیاز داره موتور ۱.۶ جدیدش هم به توربو مجهز بشه و داشبوردش با داشبورد آریا جدید همسان بشه اگه کیفیت مونتاژشم خوب شه به راحتی میتونه بازار زیر یک میلیارد رو ماله خودش کنه چون طراحیش معقولتره نسبت به دنا و تارا.کلا ایرانخودرو با ریرا یکم ناپرهیزی کرد و یه طراحی خوب ارائه داد ولی فورا با جانشین ۲۰۶ از دوباره به همون طراحی های نامقعول و کسل کنندش برگشت
اکبر مومنی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲به نظر من با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو، شاهین ماشین بدی نیست.
درسته که ممکنه موتورش توی ذوق بزنه، اما سایر آپشن و امکانات و تزئیناتش نسبت به رقبا خیلی خوبه.
طراحی ظاهری و فضای کابین و صندوق هم مناسبه.
موتورش درسته که ممکنه کمی ضعیف به نظر بیاد( توربو شارژ جبران کرده) عوضش همون موتور تیبا( پراید تقویت شده)است که انصافا خرابی نداره و هزینه تعمیر و قطعاتش هم پایینه.
محمد
۲۷ شهریور ۱۴۰۲حرف شما درسته ولی گزینه های بهتر داخلی وجود دارد که آدمو پشیمون میکنه .
در ضمن اینم بگم شما بی دردسر بودن و خرابی موتور های B3 پراید زیر مدل ۹۰ تو ذهنته ولی با یک موتور ۱.۵ هشت سوپاپ توربو مواجهی که کاملا نقطه مقابل بی دردسر و کم استهلاک بودنه .
نسبت به دنا و تارا هم فضای داخلی و صندوقش از دنا بیشتره و بازم کوچیک تر از تارا هست .
در ضمن اصلی ترین بخش ماشین قوای فنی اش هس که عملا تو این بخش کاملا افتضاح عمل کرده .
من که هیچ کدوم از ایرانیارو لایق نگاه کردن هم نمیدونم ولی بازم تارا با موتور کم دردسر تر و گیربکس بهتر و امکانات ( منظورم امکانات ضروری و کاربردی هست ) بیشتر و دنا با موتور قوی تر گزینه بهتری هست .
یحیی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲سلام کسی اطلاع داره پیش پرداخت شاهین اتومات چقده
وحید
۲۷ شهریور ۱۴۰۲۲۹۰
علی
۲ مهر ۱۴۰۲۲۹۰
امیر
۲۷ شهریور ۱۴۰۲لعنت بهشون
پول بلوکه کنی و زمستان ۴۰۳ دربیاد و یکسال زودتر بهت مهلت ۵ روزه بدن که ۲۹۰ میلیون بابت ماشینی که نه قیمت داره نه مشخصه ۸ سوپاپه یا ۱۶ سوپاپ پرداخت کنی.دیوار پرشده از فروش حواله.
هیچ کسم صداش در نمیاد که این افتابه ساز چرا اینکارو میکنه
مهدی
۲۸ شهریور ۱۴۰۲سلام و ادب دوستان
اگه شاهین اتومات بخری از کارخونه تو بازار چقدی فروش میره؟
بعد به نظر شما نگه داریم یا سریع بفروشیم بره؟
روزبه
۲۸ شهریور ۱۴۰۲امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲زنگ زدم سایپا میگه قیمت ۶۲۵ میلیونه شما از کجا قیمت ۵۴۶ میلیون را آوردی، الان باید ۲۹۰ میلیون واریز کنی یه سال دیگه به قیمت روز تحویل بده، می ارزه آیا؟
احمد
۲۸ شهریور ۱۴۰۲مشکل صنعت خودرو ما اینه تولیداتشون دلاریه
برای قشر ریالی
کویک gxr رو ۳۷۰ میلیون قیمت زدن از نظر همه ما این قیمت کابوس فاجعس چون کف درامد یک ایرانی ۸ تومانه حداکثرش هم ۲۰ تومان جالبیش اینه که از نظر خودرو ساز هم این قیمت وحشتناکه چرا چون ماشینش رو می خواد ۷۵۰۰ دلار بفروشه
حالا بگرد دنبال پرتقال فروش
موریس
۲۸ شهریور ۱۴۰۲قیمت نهایی شاهین اتومات زده ۶۲۵
صحت داره؟؟
محمد جواد
۲۹ شهریور ۱۴۰۲این ماشین دقیقا کپی شده برلیانس H230 هست.
موتور برلیانس BM15 هست و خیلی بی دردسر هست.
به نظر من دسته دوم برلیانس پیدا کنید بهتره.
اگر هم خواستید این خودرو رو بخرید فقط با اقساط ۵ ساله بخرید تا ضرر نکنید.
شارسا
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ادم از کار این خودروساز ها سر در نمیاره….ماشینی که پارسال ثبت نام کردن و موعد تحویلش هم گذشته رو نمیتونن تحویل بدن بعد ثبت نام جدید میکنند….
مسعود
۳ مهر ۱۴۰۲خریدن در هر زمانی تو این مملکت جوابه! حتی الان اگر پشگل گوسفند بخری سال دیگه قیمتش با توجه به نرخ تورم سه برابره !