پس از اعمال تحریمهای ظالمانه، خودروسازان با مشکلات عدیدهای روبرو شدند که راه حل این مشکلات در افزایش تولید ملی و داخلی سازی بود. در این چند سال اقدامات زیادی توسط خودروسازان انجام گرفت یکی از این اقدامات تولید سایپا شاهین است که ظاهرا قرار است نمونهی پلاس این خودرو نیز به بازار عرضه شود.
اخیرا مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، محمدعلی تیموری با حضور در مگاموتور بر روی تولید محصولات جدید بر روی پلفرمهای سایپا نظارت کرد. وی از اهداف آیندهی سایپا و پیشرفت اهداف تعیین شدهی قبلی این خودروسازی خبر داد. محمدعلی تیموری در حاشیهی این بازدید اعلام کرد:
مگاموتور اولین و تنها مجموعه موتور، گیربکس و اکسل سازی در ایران و خاورمیانه است که تمام فرایندهای طراحی تا تولید را در مجموعه خود انجام میدهد.
تیموری با اشاره بر اهمیت موتور در خودرو بیان داشت:
استانداردها و قوانین سختگیرانه که در خودروسازی حاکم است عموما بر روی موتور اعمال می شود و بر اساس آخرین قوانینی که مصوب شده است باید بتوانیم در سال ۵ درصد از مصرف سوخت را کم کنیم.
مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد:
طراحی توسعه سبد محصولات سایپا تمام شده و در حال سرمایهگذاری برای قالبهای بدنه آریا، اطلس، سهند و شاهین پلاس هستیم که در خودرو شاهین قالب بدنه تغییری نخواهد داشت. همچنین با مدیران مگاموتور به توافق رسیدیم که با برنامه زمان بندی که مگاموتور ارائه می کند از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ تا پایان سال بعد ۴ موتور جدید را بر روی محصولات گروه سایپا به بازار عرضه کنیم.
Reza Waffen SS
۵ تیر ۱۴۰۱Wowwwwww this is awesome
Reza.M
۵ تیر ۱۴۰۱این احمقا کی میخوان بفهمن افتخاری نیست که از صفر تا صده یه چیزو خودت بسازی….هررر خودروی المانی که میبینین 40 درصده قطعاتش ساخت اتریش هستن….هییچ خودرو سازی تو دنیا صفر تا صد ماشین هاشو خودش نمیسازه چون به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست…گل بگیرن درشونو…
نوید AJ
۵ تیر ۱۴۰۱این حرف برای جایی درسته که میتونه مبادله کنه و هر چیزی خواست بخره. نه کشور ما که تحریمه و هر چیزی که دلشون خواست رو ممنوع میکنن. ما مدیریتمون مشکل داره، وگرنه با همین شکست و بندی ها هم خوب پیش رفتن تا الان. به جرعت میگم که صنعت کانادا خیلی عقب تر از صنعت ایرانه، ولی چیزی که اقتصادشو پویا کرده سیستم خوب، و قانونشه. اگر یک هزارم تحریم های ایران رو سر کانادا در بیارن، یک ماه هم دووم نمیاره چون هیچی ب جز شیره ی افرا و نفت خام و آلومینیوم و چوب از خودش نداره و همه چی حتی مواد غذایی، وارداتیه.
محمود
۵ تیر ۱۴۰۱شما هم باور کردی ساخت خودشونه؟ موتور ۳ سیلندری که قراره بیاد اتریشیه و فقط در ایران سر هم میشه و همینطور گیربکس های کرهای در محصولات معرفی شده استفده خواهد شد
امید
۵ تیر ۱۴۰۱من شخصا مشکلی با محصولات تولیدی داخل ندارم اگر مشارکت شرکت های خارجی هم باشه چه بهتر همنجور که حرکت کیش خودرو رو در تولید سیناد در زمان خودش ستایش کردم ( چه بهتر چرخ اختراع نشه دوباره ) اما اینکه صداقت ندارند و حاضر نیستند روشن و شفاف کار کنند و با دروغ و کم فروشی دنبال حل مشکلات هستند بنده رو از این خودرو ساز زده و ناراحت می کنه .
یه زمانی یه شرکت داخلی کارش رو با هیچ و تحریم شروع می کنه مردم هم حمایت می کنند . این حمایت باید انرژی و انگیزه بشه تا اون شرکت مشکلاتش رو حل کنه و کیفیت و کمیت رو افزایش بده نه اینکه از خلا بازار سو استفاده کنه و محصول تکراری بزک شده بده دست مردم. تحمل کیفیت پایین نهایت در شروع کاره بعدش باید رشد صورت بگیره .
دوست ما کارگر یکی از کارخانه های معروف مواد غذاییه برام تعریف می کرد از سال 72 چندتا دانشجو میان یه سری محصول برای افزایش راندمان خط تولید وارد بازار می کنند هنوز که هنوزه با وجود نمونه های خارجی همون کارخونه داره با این افراد کار می کنه که حالا تبدیل به یه تولید کننده بین اللملی شدند چرا چون دنبال رشد و پیشرفت بودند در اوج تحریم های این چند سال هم کند شدند ولی متوقف نشدند . تولید غیرممکن و سخت نیست . انتخاب سیاست درست در تولید سخته . ( جالب بود تعریف می کرد یکی از کیت های خط تولیدشون 26 ساله که از مدار خارج و سرویس نشده و داره کار می کنه هنوز )
امید
۱۰ تیر ۱۴۰۱البته که طراحی موتور سه سیلندر تیوان و هم موتور سه سیلندر ایرانخودرو برای avl اتریش هست اما تولیدش در ایران صورت میگیره و ضعف در ساخت و دانش فنی هست که باعث کاهش کیفیت ش میشه.برای نمونه موتور ef7 طراحی شرکت f.e.v آلمان هست و در سال معرفی ش،جزو ۱۰ موتور برتر دنیا شد اما وقتی خود ایرانخودرو شروع به ساخت ش کرد،کیفیت ش بسیار کاهش یافت.گیرباکس دستی شاهین،همان گیرباکس تیبا و ساینا و کوییک هست که در واقع نسخه ی به روز شده ی گیرباکس پراید هستند و گیرباکس اتوماتیک ش هم نسخه ی به روز شده ی گیرباکس اتوماتیک کوییک هست که طراحی شرکت پانچ بلژیک هست و گیرباکس اتوماتیک ایرانخودرو هم طراحی هیوندایی پاورتک هست که در چین ساخته میشه.
genius
۵ تیر ۱۴۰۱این گاری سازها مقصر نیستن؛سیستمی که با شعار پوچ و واهی استقلال و خودکفایی اومده راس کار همه رو از تعامل با جهان جز با چینی های کمون منع کرده!
امین
۵ تیر ۱۴۰۱همینطور سیستم های غربی که با وجود نیاز داشتن به نفت و گاز روسیه خودشونو ازش محروم کردن و تورم بی سابقه 8 تا 12 درصد(برا اونا) رو دارن تحمل میکنن. قیمت بنزین رو که نگم.
ضمنا جهان از توافق با ما خارج شد. و چینی ها پایبند بودن و فقط تکنولوژی داشتن.
و همین استقلال داخلی تونسته ما رو تا الان حفظ کنه.البته نمیگم خوبه یا بده ، ولی خب کاری نمیشه کرد.
رسول
۶ تیر ۱۴۰۱شاهین ماشین خوب و راحتیه من دارمش اما خب وزنش 500کیلو از پراید بیشتره ومشخصه موتور تو زوره حالا بخاطر تحریم نذاشتن موتور میتسوبیشی روش بذارن اما چرا ایران خودرو موتور TUFبهش نداد …ماخودمون هوای همو نداریم خارج کمکمون میکنه؟!!!
Paydar
۶ تیر ۱۴۰۱حرف شما زمانی درسته که دیگر سازندگان قطعه ما رو به هر بهانه ای تحریم نکنند…من از کیفیت پایین بعضی محصولات داخلی حمایت نمیکنم اما بنز آلمان هم وقتی تحت فشار قطعه سازان شرقی قرار گرفت بخشی از تولیدش رو از دست داد و متضرر شد و تعدیل تولید و نیرو کرد
میلاد
۷ تیر ۱۴۰۱تویوتا لندکروز
امید
۱۰ تیر ۱۴۰۱دقیقا.در واقع لایسنس و دانش طراحی مهم است که برند را میسازه.شالها،چرخشگر برای دایملر قطعه میساخت اما با کیفیتی که آن شرکت میخواست و از روی نقشه های(دانش طراحی)آن شرکت…
Amard
۶ تیر ۱۴۰۱ده سال دیگه اروپا به کل نمیخاد ماشین سوخت فسیلی تولید کن انوقت اینا تازه میخان تا هزار پانصد موتور پراید تغییرات بدن روش
JDM lover
۵ تیر ۱۴۰۱کی میشه در این گاری سازی ها تخته بشه…
TML BN
۵ تیر ۱۴۰۱همین ایران خودرو ۴۰ سال پیش اسطوره ایی به نام پیکان رو میساخت
فقط کاربرات هشت دهنه
۵ تیر ۱۴۰۱آقای tml bn اشک شوق توی چشم های من جمع شده عجب جواب خفنی دادی در دهن بعضی کاربران رو گل گرفتید گل گفتی
Alan.r
۵ تیر ۱۴۰۱والا محصولات پلاس داخلی منفی هم نیستن چه برسه به مثبت نمونش همین موتور XU7+ قدرت و گشتاورش رو کاهش دادن اسمشو گذاشتن پلاس!!
ممد ژانگولر
۵ تیر ۱۴۰۱تیترو خوندم یاد جمله (( به کجا چنین شتابان )) افتادم
با این سرعت پیشرفت فکر نمیکنن تو چشم و نظر کشورهای همسایمون میوفتیم ؟
من از مدیر عامل این دو شرکت تقاضا دارم یکم فیتیله سرعت پیشرفتشونو کم کنن و هماهنگ با برندهای جهانی پیش برن
TML BN
۵ تیر ۱۴۰۱بابا خود شاهین ۱ ۲ سال هم نمیشه که اومده بعد یهووییی
امیرحسین
۵ تیر ۱۴۰۱سلام.
حدس میزدم بیاد😐😂
Behnam1012
۵ تیر ۱۴۰۱منتظر تریم دو رنگ سقف هم باید باشیم
امیرحسین
۵ تیر ۱۴۰۱سلام جناب بهنام.
دقیقا.هم این هم تارا همریرا هم آریا هم….هم پلاس و دورنگ،هم….😐
تازه یاد گرفتن که میتونن با پلاس یه خودرو رو چند میلیون گرون کنن به این سادگیا دست ازش نمیکشند.با یه سقف مشکی.
MNM
۵ تیر ۱۴۰۱هرچی میسازن که میبینن خیلی آشغاله یه پلاس میچسبونن تنگش.
Behnam1012
۵ تیر ۱۴۰۱پلاس واسه افزایش قیمته 🥴
امیرحسین
۵ تیر ۱۴۰۱سلام.
👍فقط برای افزایش قیمت جناب بهنام
mahdi-es17
۵ تیر ۱۴۰۱مگا موتور😐1500سی سی توربو 8سوپاپ 110اسب موتور های پر حجم آمریکایی به لرزش افتادن😂
Behnam1012
۵ تیر ۱۴۰۱تازه خودشون میگن 110 اسب
مطمئنم زیر 110 اسب قدرتش بود رو به بالا رندش کردن مثلا 106 بود گفتن 110 😉
و این که اینقدر سیستم انتقال قدرت بد و قدیمیه و اتلاف قدرت بالاس که به زور 80 اسب سر چرخ میده
mahdi-es17
۵ تیر ۱۴۰۱110اسب توربو بیاد تو مدار قبلش فکر نکنم 60اسب باشه
فقط کاربرات هشت دهنه
۵ تیر ۱۴۰۱آقای tml bn اشک شوق توی چشم های من جمع شده عجب جواب خفنی دادی در دهن بعضی کاربران رو گل گرفتید گل گفتی
فقط کاربرات هشت دهنه
۵ تیر ۱۴۰۱بهنام ۱۰۱۲ مگه موتور یا این ماشین رو داینو کردی؟؟؟؟؟؟
Behnam1012
۵ تیر ۱۴۰۱چه ادعاشونم میشه
میخوام تنها سازنده نباشین یه انجین M13 و M15 رو مگا موتور میزنه چه افتخارم میکنه
اینم صدقه سری موتور پرایده
ای کاش اینقدر روی تولید داخل پا فشاری نمی شد
چیزی که توان تولیدش رو ندارید چه اصراریه به داشتنش
تاوانشم مردم و زمین دارن پس میدن قیمت بالا کیفیت پایین ایمنی صفر آلایندگی بالا مصرف سوخت بالا
رامتین
۵ تیر ۱۴۰۱یادمه میخواستن موتور 1.5 توربوی فعلی که 8 سوپاپه هم هست را بصورت 16 سوپاپ در بیارن و البته 100سی سی هم افزایش حجم و توان هم از 110 فعلی برسه به 143. این نکته ای بود که یکی از دوستان ما که در روابط عمومی سایپا هست پارسال گفت. کلا محصولات ایرانی را دیگه نمیشه بهش فکر کرد. واردات هم اوضاعش افتضاحه و خودروهای بسیار ضعیف از نظر پرفورمنس ممکنه بیاد. یکی دو سال پیش یکی از کارمندان ایکاپ صحبت میکردیم (اقای شاه حسینی) خیلی برنامه های خوبی داشت ایران خودرو. پژو 208gti که واقعا هاچبک فوق العاده ای میشد. پژو 308 و 3008 هم برنامه ورود داشت و از همه بالاتر خودروی پژو508 با موتور 220 اسبی.
HamiD
۵ تیر ۱۴۰۱دلخوش به واردات نباشین …
وارداتی هم در کار باشه همین چینی مینی درجه 3 و 4 هست که به قیمت خون باباشون میدن دست ملت …
بشینین پیکان باز سازی کنین لذت ببرین :/
imanenzo
۵ تیر ۱۴۰۱ساخت خودروی ملی و اصولا هر کالای ایرانی بزرگترین ظلم در حق تک تک ایرانی هست.چون بنا به دلایل متعدد ما در داخل توان تولید جنس با کیفیت رو نداریم و به بهانه حمایت از تولید کننده فاسد و بی لیاقت داخلی درهای ورود کالای با کیفیت رو هم میبندیم و بعد از طریق برادران قاچاقچی همون کالای ممنوعه رو قاچاق وارد میکنیم و به چندین برابر قیمت واقعی در اختیار یه قشر خاص رانتخواری که عموما همون برادران دزد و قاچاقچی یا آقازاده هاشون قرار میدیم.این چرخه فساد سالهاست تو این مملکت جاری هست و مردم هم عادت کردن.هر از چند وقت یکبار هم خبر از تولید یه بنجل جدید روی پلتفرمهای از رده خارج شده پژو یا تویوتا میدن و یکسال بعد با یه تغییر مسخره چراغ یا سپر به اسم پلاس کار رو ادامه میدن و خجالت و حیا هم تو قامسشون جایی نداره
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱تحریمهای ظالمانه…!
انگار قبل تحریم چه گلی به سر صنعت خودرو سازی بودن.!
نوید AJ
۵ تیر ۱۴۰۱من مطمأنم هر کدوم از ما رو بزارن مدیر این بخش، کار بهتری رو نمیتونیم انجام بدیم. سیستم خراب و مشکل داره. باید از ریشه درست کرد.
al-ml-kh
۵ تیر ۱۴۰۱اتفاقا خیلی راحت میشه کارایه بهتری انجام داد ولی خب تهش سیستم بیش از این حرفا خرابه و درست بشو نیست
ایران خودرو وفتی دنا معمولی رو بیرون داد مشکلات زیاد داشت
بعد بجایه اینکه بیان همون ماشینو اصلاح کنن و چارتا آپشن بزارن روز که البته اسما آپشنن و دراصل رو مدل پایه باید باشن رو اومدن تو مدل پلاس دادن
خب این حرکت خیلی فوله
الآن همین شاهین پلاس اصلا لزومی نداره تولیدش.بیاین این پیشرانه مسخره رو از روش وردارین ،چارتا آپشن کاردی (نه سنسور دنده عقبا ) مث گرم کن صندلی یا تهویه دو کاناله یا بالاخره یه چیز حسابی بزارین روش ، این گریبگس CVT بیخودی رو هم از اتوماتش وردارین یه شش سرعته بزارین ،دوتا ایربگ اضافه کنین و در آخر نکشین رو قیمتش با همین قیمت بدین (تازه همین قیمتشم چندین برابر بیشتر از قیمت واقعیشه )
مردونه اگه اینچوری کیفیت و رضایت از این ماشینا بیشتر نشد
پیام
۵ تیر ۱۴۰۱این واژه پلاس کی انداخت تو دهن اینا موندم دیگه نزدیکه افتابه پلاسم بزنن
امید
۱۰ تیر ۱۴۰۱چینی ها…
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱راه حلش ساده و روشنه ….. نخرید
این همه آدم ثبت نام میکنن ، تو خیابون کلی ماشین های گمنام چینی یا گاری های صفر تولید داخل میبینی که ملت شاد و خندون سوارن بعد همون آدما از بدی اوضاع مینالن ، تا وقت خواست جمعی برای جمع شدن بساط این گاری سازی های دولتی وجود نداشته باشه خودروسازی این کشور اصلاح نمیشه دلیلش هم مشخصه ، چه ماشین خوب تولید کنه چه بد شما مردم میخرید چرا به خودش زحمت بده ماشین روز تولید کنه
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۱توهین ممنوع
genius
۵ تیر ۱۴۰۱پس از اعمال تحریمهای ظالمانه…چی شد؟!؟یعنی حضرات که میگن امریکا رو به افوله و بزودی متلاشی میشه کشکه؟؟ههههههه یعنی همشون تو توهم سیر میکنن…
نوید AJ
۵ تیر ۱۴۰۱متلاشی که نه. ولی واقعا رو به افوله. اون امریکای دهه 60 و 70 کجا. این امریکای الان کجا. شما کار به رسانه هاش نداشته باش. برو کامنتای همون امریکایی ها رو در توییت اخبارشون ببین که یه دید بهتری از جامعه ی اونجا و شرایط زندگیش پیدا کنی.
جکس
۵ تیر ۱۴۰۱پرو پلاسش دیگه فک کنم فرمون اسپارکو
دنده ها سکونشئال
دوتا توربو چندلیتری همراه با بلوک سیلندر فورج کاری شده .سیستم اگزوز بالبونی
امیرحسین
۵ تیر ۱۴۰۱سلام.
واین تازه شروع ماجراست
ایرانخودرو وسایپا تا چند وقت فقط گیر پلاسو R MC SR و….هستند
تازه یاد گرفتن چجوری میشه قیمتو زیاد کرد.
یکی دناپلاس یکی هم کوییک این دوتا شروع ماجراجویی های این دوخودروساز بودن البته قبل کوییک سیروئن به سایپا یاد داد.یعتی سایپا از سیروئن یادگرفت.
امیرحسین
۵ تیر ۱۴۰۱چند وقت دیگه باید منتظر تارا پلاس ریرا پلاس.
دنا MC ریرا MC تارا MC شاهین R شاهین SR آریا R آریا SR آریا پلاس باشیم
دوستان اول تو دنیا کی پلاس زد؟😐
مگه میشه راهی برای افزایش قیمت باشه و این دوتاخودروساز ببخشید مونتاژ کار ازش استفاده نکنن.
امین
۵ تیر ۱۴۰۱آقا جمع کنین کاسه کوزتونو یه خودرو باکیفیت نمیتونید بسازید مثلاچراغش ویا کاپوتش تغییر میدین میگین پلاسشم اومد یه قیمت میگذاریم روش که کسی نتونه بخره این ازعدالتتون
من
۶ تیر ۱۴۰۱آشغال ساز هایی که با ناامنی جون مردم و با عقب موندگی محیط زیست و با زشتی و طراحی شون چشم نوازی شهر را هدف گرفته است.
یوسفی
۶ تیر ۱۴۰۱یه طوری میگید تحریم های ظالمانه آدم دلش میسوزه
آقا برا موشک وووو تحریم نیست
تحریم فقط برای مردم است؟