سایپا

شاهین پلاس با موتور جدید ME16 مشخصات سدان سایپا با تجهیزات ساخت ایران

پیشرانه ME16 ساخت مگاموتور در ایران، روی شاهین پلاس نصب می‌شود. این خودرو مجهز به گیربکس ۵ سرعته ساخت داخل خواهد بود.

در مطالب متنوع منتشر شده در پدال، بارها به نارسایی موتور در شاهین اشاره کردیم. از دیدگاه نگارنده، یک نمونه ۱/۵ یا ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی بهترین گزینه برای این خودرو معرفی شد؛ چراکه مدل‌های مشابه ساخت چین و دیگر کشورهای آسیایی، با چنین شرایطی در بازار جهانی به موفقیت رسیدند.

اصولا نصب موتور توربوشارژ برای خودروهای اقتصادی با ابعاد کوچک، چالش‌هایی برای تولیدکننده و خریدار ایجاد می‌کند. برای مشتریان کلاس سدان کوچک، قیمت نهایی، مصرف سوخت و هزینه استهلاک، بیشترین اهمیت را دارد. به همین دلایل، موتور ۱/۵ یا ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی، به دلیل تعمیرات ساده و تولید آسان‌تر نسبت به نمونه‌های توربو شارژ، مورد توجه سازندگان سدان‌های کامپکت اقتصادی است.

کابین شاهین

از ابتدا مشخص بود که اضافه شدن توربوشارژ به پیشرانه ساینا –تیبا تصمیمی عجولانه و فاقد منطق مهندسی است. ظاهرا، ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای ساخت موتور جدید، گرفته شد تا محرک شاهین، خلق شود. سایپا ادعا کرد، قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متر برای این خودرو فراهم شده است؛ اما زمان ۱۳ تا ۱۴ ثانیه برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت شاهین، آمار فنی منتشر شده توسط شرکت سازنده را زیر سوال برد.

امروز در همایش مگاموتور (زیرمجموعه سایپا) موتور و گیربکس جدید رونمایی شد. این تجهیزات، مخصوص شاهین هستند و پیشرانه مذکور، روی شاهین اتوماتیک نیز ارائه می‌شود. از مجموع اخبار موجود می‌توان نتیجه گرفت استفاده از گیربکس CVT تحت لیسانس شرکت پانچ بلژیک، منتفی است و جعبه دنده ساخت DAE  چین، روی شاهین اتوماتیک نصب خواهد شد. سایپا ادعا می‌کند که جعبه‌دنده چینی با فناوری آیسین ژاپن تولید شده و به ایران وارد می‌شود.

سایپا شاهین نمای عقب

یکی از عجیب‌ترین موارد فنی که در موتور شاهین وجود داشت، استفاده از ساختار ۲ سوپاپ برای هر سیلندر بود که منسوخ شده و دور از فناوری روز به نظر می‌رسید. این شرایط، خصوصا برای موتور توربوشارژ، عجیب و سوال‌برانگیز بود. احتمالا به همین دلیل موتور جدید شاهین پلاس، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی است.

موتور ۱۵۸۷ سی‌سی برای شاهین پلاس، ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بیشترین قدرت و گشتاور به ترتیب در ۵۸۰۰ و ۴۲۰۰ دور بردقیقه حاصل می‌شود. میانگین مصرف سوخت این خودرو با گیربکس جدید ۵ سرعته دستی، ۷ لیتر در صد کیلومتر و هماهنگ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ عنوان شده است. وزن خالص شاهین پلاس با تجهیزات مذکور، ۱۲۶۰ کیلوگرم خواهد بود و تفاوت چندانی با شاهین اصلی، نخواهد داشت.

سایپا شاهین

شرکت سازنده ادعا می‌کند پروژه پیشرانه ME16 سایپا از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز شده و براساس دانش فنی منتقل شده از همکاری سال‌ها قبل سایپا –سیتروئن، به مرحله تولید رسیده است. بر اساس قراردادی که گروه خودروسازی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه در خصوص راه اندازی خط تولید پیشرانه EC5 در ایران داشت، گروه خودروسازی سایپا توانست به توان فنی تولید پیشرانه جدید خود به نام ME16 دست یابد.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۴ رای

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1431 ديدگاه)

    والا هنوز تو کت من نرفته قیمت خودروهای داخلی ۴۰۰-۵۰۰ اما در کل به نظرم مشکل اصلی شاهین موتور بود که با tu5 تا حدی برطرف میشه و فکر میکنم گزینه بدی نباشه. اما یه موضوع که تو متن نوشته شده که موتورهای دو سوپاپ منسوخ شدن که تا حدی درسته اما نه کاملا. ما موتورهای روز ls آمریکایی رو داریم که هنوز ۲ سوپاپ هستن و اتفاقا واسه استفاده شهری خیلی هم عالی هستن چون معمولا موتورهای ۲ سوپاپ نسبت به ۴ سوپاپ گشتاور دم دست تری واسه استفاده شهری دارن و مورد بعد استهلاک کمتر به واسطه قطعات کمتر و هزینه ساخت و تعمیرات به مراتب پایین‌تر واسه خودروهای اقتصادی اونم تو مملکت ما هست. خود من با رانندگی پیرمردی که دارم موتور ۲ سوپاپ رو ترجیح میدم

    موافقم ۸۳
    مخالفم ۲۱
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1186 ديدگاه)

      موتور ۲ سوپاپ توربوشارژ منظور من بود که منسوخ شده، در متن هم گفته شد

      موافقم ۷۵
      مخالفم ۱۱
      1. پویان

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (738 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری. سال جدید تبریک.
        درباره موتورهای شرکت تیوان هم مقاله بذارید. مثل اینکه یه پروژه مهم دانش بنیان بوده

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۷
      2. ناشناس

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اصلا تا حالا هیچ کس برای موتور شاهین به مشکل بر نخورده…شما فرض می کنی به مشکل بر میخوره …شرکت هم چون دلالها ۱۶ سوپاپ دوس داشتند مجبور شد ۱۶ بزنه

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۴
    2. Python

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (956 ديدگاه)

      دیگه نمیتونن غر بزنن که موتورش بده!
      این هم Ec5 از اخرین نسخه های تی یو فایو استفاده میشه که هنوزم روی خودروهایی مانند پژو۳۰۱استفاده میشه.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۷
  2. AMANTE

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    بعد سالها یک ماشین کمی خوب معرفی شد ولی با قیمت گذاری زیاد، حداقل به تومان حساب کنیم.
    ارزش خرید اش رو کمی پایین میاره ولی اگه پول اش باشه از دنا پلاس، پارس و…. بهتره.
    و در گزینه ی دوم تارا اتوماتیک هست.

    موافقم ۷۳
    مخالفم ۲۲
  3. R@min

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (836 ديدگاه)

    از اون گیربکس آشغالش که بگذریم یه نگاهی به موتور جدیدشون بندازیم، ساختار ۲ سوپاپ بله کاملا منسوخ و عقب مونده هست و فقط در موتورهای پوشراد جی ام و داج مونده. از طرفی موتورهای موتورهای پوشراد حجم بالا و بلوک بسیار قدرتمندی دارن که بخش اعظم دوامشون هم بخاطر این موضوع هست و با مکمل سوپرشارژ و توربو مشکلی ندارن.
    اما موتورهایی dohc یا حجم بسیار پایین زمانی که تصمیم به استفاده از توربو میشه باید ساختار ۴ سوپاپ استفاده شه تا تنفس موتور و توربو و میزان فشار وارده بهشون مدیریت شه که قضیه استهلاک پایین با دو سوپاپ نقض میشه و حتی مصرف سوخت هم بالا می بره حتی با وجود سیستم VVT !!! به طور حتم با توجه به سیاست پایین آوردن هزینه ساخت کیفیت ساخت موتور بسیار پایینه مثل تمام قطعات دیگش و قطعا مثل شاهکارهای دیگشون همچون دنا و تارا توربو و حالا این، چوب این بزرگواران با فشار بیشتری وارد ملت میشه و هزینه های گرونتر آیندش جای زخم اون چوب همیشه می مونه.

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۱۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (8610 ديدگاه)

      آقا رامین
      با شما موافقم ، ولی این را هم در نظر بگیرید که مگا‌موتور تا به اینجا در تولید کیفیت متریال مصرفی ساخت موتور بد عمل نکرده !

      موتورهای ساخت و منتاژ این شرکت مشکل تولید صدای زیاد دارند ولی از نظر استهلاکی ، حقیقتاً از تمام شرکت‌ها بهتر عمل کرده !

      من هنوز به دو شرکت بهمن‌موتور و مگا‌موتور ایمان دارم و میشه روی محصولاتشان ( به نسبت کیفیت ) دیگر شرکت‌ها حساب باز کرد !

      موافقم ۵۸
      مخالفم ۱۲
      1. پویان

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (738 ديدگاه)

        سلام نوید، درسته.
        هم مگاموتور هم بهمن از دانش بنیان ها دارن استفاده میکنن

        موافقم ۸
        مخالفم ۲۲
      2. R@min

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (836 ديدگاه)

        کدوم موتورش بهتر عمل کرده ؟؟؟ وقتی دارن از سر و ته موتور می زنن که هزینه ساختش کمتر شه.

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۰
      3. Python

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (956 ديدگاه)

        از موتور xu7وef7 ایران خودرو خیلی بهتره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۳
  4. mahdi-es17

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (543 ديدگاه)

    الان تازه شدش ماشین بدرد بخور هرچند این وزن برای این موتور زیاد هستش هرچند از ۸سوپاپ توربو بهتره

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۹
  5. mahdi-es17

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ای کاش با همون گیربکس cvt میومد که برای سواری خانوادگی‌ نرم تر بود

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۱
  6. Hadi

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    با توجه به اینکه جاده های کوهستانی تو ایران زیاده موتور ۸ سوپاپ شتاب لازم رو نداره و موتور های ۱۶ و ۱۲ سوپاپ شتاب بهتری ارائه میکنن
    موضوع شتاب زمانی با اهمیت جلوه میکنه که راننده میخاد تو سربالایی از یک یا دو ماشین سبقت بگیره اون موقع راننده با استرس کمتری اقدام به شتاب گیری میکنه
    در ضمن در موتور های ۸ و ۱۶ سوپاپ اگه حجم موتورشون برابر باشه باز هم مصرف ۱۶ سوپاپ کمتره البته در صورتی که وزن دو ماشین یکسان باشه
    برای کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی هم تنها راه پایین آوردن حجم انجین ولی باتعداد سوپاپ ۱۲ یا ۱۶ و استفاده از توربو هست که با توجه به پایین بودن کیفیت سوخت و هزینه زیاد تعویض روغن(خودروهای توربو هر ۵۰۰۰ تعویض روغن باید بشه) خودروی توربو دار پیشنهاد نمیشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۲۲
    1. مهدی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1431 ديدگاه)

      یه نکته رو عرض کنم خدمتتون که موتورهای توربو معمولا آلایندگی کمتری دارن نه مصرف کمتر! در واقع با فناوری یکسان قدرت بیشتر مساوی با مصرف بیشتر حالا چه توربو باشه یا نباشه. قبلا همچین ذهنیتی داشتم نسبت به موتور توربو که سال ۲۰۱۵ دوست صمیمیم یه موستانگ اکوبوست گرفت انتظار مصرف کمتر داشتیم که با کمال تعجب مصرف به وضوع بیشتر از نمونه ۶ سیلندر بود چرا؟؟ چون شما برای استفاده از شتاب مناسب نیاز داشتی دور موتور رو تو رنج عملکرد توربو ببری که لگ رو هم حس نکنی و همین باعث افزایش مصرف به مقدار زیادی میشد. این اعداد اعلامی کارخونه ها برای سرعت ثابت هست وگرنه حساب کتاب مصرف موتور توربو واسه توی شهر کاملا متفاوت هست

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۸
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (8610 ديدگاه)

        آقا مهدی
        حرف شما درسته ! اما نه با این بنزین بی‌کیفیت ما !

        قاتِلِ توربو ، اول بنزین بی‌کیفیت و سپس نحوه‌ی رانندگی و سرویس به موقع روغن هستش ! که خداروشُکر ما در ایران از این گزینه‌ها‌ محروم هستیم و مستندش هزینه‌های وحشتناک تعمیرات همین موتورهای‌ مکمل شده‌ی توربو ایرانخودرو سایپا هستش !

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۶
    2. مهدی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1431 ديدگاه)

      البته استفاده از توربو نسبت به قدرت آلایندگی رو میاره پایین نه مصرف رو!

      موافقم ۵
      مخالفم ۹
    3. Reza

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا شاهین توربو تو سربالایی بسیار بهتر از دنا و تارا عمل میکنه . گشتاور در بازه وسیعتری از دور موتور در اختیار راننده قرار می گیره و گشتاور بالاتره قدرتش هم با ای اف سون برابره .الان دنا و تارا شتاب دارند ؟؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  7. مهردادکمال

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    از اول هم مشخص بود!!! آخه چطور بلژیک با ایران همکاری میکنه!!!در ضمن پاشنه اشیل ماشینای چینی همین گیربکسشونه که تقریبا تو تمام ماشینای چینی وارد شده به ایران صدق میکنه! اینم از برکات تحریم

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۷
  8. Tesla

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (457 ديدگاه)

    حیف اسم ماشین نیست روی این آشغال میزارن !! 😒😒

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳۳
    1. مهردادکمال

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      چه کامنتی احسنت

      موافقم ۵
      مخالفم ۷
  9. علی جردن

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (391 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا بجای این راناپلاس پانوراما مشکی نمی رید بخرید هم ارزون تر هم موتور tu5plus تنفس طبیعی بازهم می گم ارزون تررررر و کم اصطحلاک تررررررر

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴۱
    1. امیرعلی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا علی راناپلاس در مقایسه با شاهین چیزی برا گفتن نداره.از لحاظ استحکام،طراحی،جاداربودن کابین،بروز بودن پلتفرم،آپشن،موتور جدید ME16شاهین هم ازTu5پلاس بهتره

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۱۸
      1. وحید

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        این دو موتور فقط اسمشون فرق میکنه مگرنه یکی هستن،پارسال سایپا با ایران خودرو قرارداد همکاری بست تا از ایران خودرو موتور بگیره(موتور tu5+)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. منوچهر

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگر می‌خواهند مصرف کم و قدرت بهتر از موتور بگیرند بهترین کار استفاده از سیستم تزریق سوخت مستقیم یا gdi هست که بعید میدونم مگا موتور بتواند انجام دهد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
    1. عرفان

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موتور gdi بشدت به کیفیت بنزین حساسه و برای خودرو های تولید داخل مناسب نیست

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  11. محسن

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور ایران خودروTU5 رو گذاشتن رو شاهین موتور جدید ME16 ملت. رو گرفتن سر کار حالا ببین چقدر پاداش. و قمپوز. در کردن سر. این. پروژه ..
    کمی خالی بندی هاتون رو کم کنید …

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
    1. Python

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (956 ديدگاه)

      بگو که موتورشEc5 پژو هست
      وروی پژو۳۰۱استفاده شده.

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  12. حسین

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2516 ديدگاه)

    شنیدم زیر بندی تارا بهتر از شاهین هست.
    کسی بصورت علمی بررسی کرده؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۲
  13. 🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی شاهین از همون اول خوب بود البته به دنا پلاس نمیرسه از لحاظ طراحی دنا پلاس بهتره
    ولی در کل طراحی خوبی داشته
    مشکل موتور داشت که اونم حل شد حداقل با این موتور دیگه اون مشکلات موتور قبلی پیش نمیاد
    اگه قیمت گذاری خوبی بشه ارزش خرید داره انصافا

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
    1. محمدرضا

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دنا مشکل فضای داخلی داره به نسبت شاهین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. محمود

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر طراحی و پلتفرم میشه گفت شاهین از پلتفرم تویوتا یاریس ۲۰۰۷ البته با واسطه یک شرکت چینی استفاده میکنه که با توجه به سن زیاد پلتفرم های داخل ایران است و توان فنی تویوتا میشه گفت که قابل قبوله البته در مقایسه با پارس و پلتفرم ۳۰ساله اون و تارا هم اگرچه مدرن تر به نظر میاد ولی پلتفرم پژو ۳۰۱ رو داره که مشخصه پژو رو نمیشه یک خودروساز پیشرو دونست و همچنین پلتفرم ۳۰۱ هم تقریبا هم سن ۲۰۶ است یعنی وارد دهه دوم خودش شده و در ضمن ایران خودرو هم مطابق سابق در طراحی ایرادات اساسی داره مثل محل نصب کلید شیشه بالابرها و یا ضخامت عجیب ستون ها که در رانندگی مزاحمت ایجاد میکنند

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  15. سهیل

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقای اشتری شما مثلا اهل خودرو هستی و مهندسی و باید بدونی که همیشه یه موتور توربوشارژ حالا هر چی میخاد باشه چه پیکان توربو چه پراید و چه تیبا قدرتش بیشتر از یه موتور اتمسفر جنابعالی فکر میکنم کلا با تعصب مقاله های مرتبط با شاهین را می‌نویسید در صورتی که واسه یه سایت محبوب خودرویی اصلا مناسب نیست قدرت موتور موتور me16 با M15TC تقریبا برابر است اما مهم گشتاور بیشتر موتور M15TC هست در واقع جریان موتور جدید و قدیم شاهین هم میشه مثل پارس tu5 و xu7 موتور تیوفایو ۱۶ سوپاپ و کم استهلاک تر و کم صدا تر و کم مصرف تره اما قدرت و شتاب و کشش همون xu7 خیلی بهتر از تیوفایو هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1186 ديدگاه)

      به نظر من سایپا راجع به گشتاور موتور توربوشارژ شاهین، اعداد غیرواقعی منتشر کرده تا افراد ساده لوح گول بخورن، شتاب این ماشین اصلا با قدرت و گشتاوری که سایپا گفته متناسب نیست و خیلی کند عمل می کنه، مصرف سوختش هم خیلی مضحکه
      …….
      من فقط آمارگیر و خبرنگار هستم

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
      1. سهیل

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (9 ديدگاه)

        یک خودروساز هر چقدر هم که ضعیف باشه چه سایپا و چه ایران خودرو دیگه در اون حدی نیستن که اطلاعات غلط در مورد مشخصات خودروهاشون ارائه بدهند. بنده خودم با شاهین در اتوبان رانندگی کرده ام واقعا اصلا مشکل شتاب و کشش نداره اما نقطه ضعف این موتور بازدهی پایین نسبت به دیگر موتور های توربوشارژ هم رده مثل ef7 توربو هست و گرنه به جز این مورد در بحث شتاب و کشش هیچ ماشین اتمسفر هم رده ای مثل پرشیا و ال ۹۰ و رانا و دنا اتمسفر و… به پاش نمیرسن

        موافقم ۸
        مخالفم ۳
      2. محمدرضا

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عملکرد گشتاور در سربالایی محسوس هستش نه در شتاب خودرو

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  16. هادی خرم نیا

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدمت عزیزان شاهین باز، عارضم تا دیروز بجز موتور تقویتی تیبا همه موتورها یا شاتون میزد یا تسمه پاره میکرد یا سرسیلندر میسوزوند و موتور شما جز بهترین موتورهای جهان بود (به نیت خودتون) بماند که با وجود توربو بزور شده بود ۱۱۰ اسب بخار با صدای تراکتور و استهلاک فراوان! ببینید چه وضعی شده که سایپا یه مدت آویزون ایران خودرو شده بود برای EF7 که وقتی نداد اومد سراغ همون تی یو فایو پلاسی که رو رانا پلاس و تارا هستش. از این به بعد براحتی میتونید علاقه مندی خود را از بهترین موتوری که قبلا M15 تقویتی تیبا بود که اونم اصالتا از M13 پراید زاعارت بود رو تغییر بدید به TU5+ و از کورسی که با خودروتون با یه رانا پلاس و تارا میزارید و بخاطر پلتفرم سنگین شاهین عقب میمونید ابراز کل کل کنید خخخ

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
  17. امین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بچه ها من ثبت نام کردم تحویل هم ۱۰تیر به بعد هست به نظرتون چه موتوری تحویل میشه آیا به همون موتور هست یا نه

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. مسعود

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برادر اگه فهمیدی به ماهم یه اطلاعی بده ، آخه هرچی باشه me16 ارتقا یافتست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  18. Sa

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    شما که خبرنگار هستید پیگیری کنید چرا شاهین پلاس ارایه نمیشه در مرحله دوم باز شاهین عرضه میشه؟؟
    با تشکر

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  19. محمدرضا

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستانی که برای موتور TU5 سینه میزنن باید عرض کنم یه ۲۰۷ اتومات با گیربکس جدید ۶ دنده و موتور جدید TU5 پلاس خریدم تو سربالایی باید حولش بدی متاسفانه اگه بخوای زیاد گاز بدی صدای موتور دیوونت میکنه خلاصه ضد حاله
    باید بگم کلا موتور ۱۵۰۰ یا ۱۶۰۰ روی گیربکس اتوماتیک فقط بدرد ۷۰ سال به بالا میخوره
    ماشین اتومات یا باید حجم موتورش زیاد باشه یا باید توربو داشته باشه
    اگه قبول ندارید امتحان کنید.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  20. علیرضا

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    کسی میدونه فروش مرحله دوم بصورت سامانه یکپارچه،شاهین اتومات که گذاشتن ،ایا با موتور ۱۶ سوپاپه؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close
کارنامه