زامیاد

زامیاد کارون، وانت دو کابین جدیدی بر اساس نیسان آبی!

در صنعت خودروسازی کشورمان، اوضاع وانت‌ها بسیار از بخش سواری بدتر است زیرا خودروسازان وطنی سال‌های سال است که در حال تولید وانت‌های بشدت قدیمی مثل نیسان و مزدا هستند و مدل‌های به‌اصطلاح جدیدتر مثل آریسان و پراید ۱۵۱ هم از کیفیت فاجعه‌باری رنج می‌برند. بااین‌حال، طی چند سال اخیر، زامیاد سعی در به‌روزرسانی نیسان فسیل‌شده خود داشته و انواع و اقسام اتاق‌های وانت‌های چینی را روی شاسی این پیرمرد فرتوت قرار داده است! جدیدترین تلاش این شرکت در این زمینه، وانت دو کابین جدیدی بنام کارون است که در ادامه به‌طور کامل آن را بررسی خواهیم کرد.

زامیاد کارون

معرفی کلی زامیاد کارون

در اواسط سال ۱۳۹۵، زامیاد فروش پیکاپ جدیدی بنام پادرا را آغاز کرد. این خودرو اما در اصل همان نیسان آبی قدیمی بود که اتاق جلویی یک پیکاپ چینی بنام فودی لایون به آن پیوند زده شده بود! پادرا در بازار توفیقی کسب نکرد و به همین دلیل، زامیاد که هنوز هم به این ایده اعتقاد داشت، در سال ۱۳۹۷ وانت جدید پادرا پلاس را رونمایی کرد. در این وانت هم مثل قبل، قسمت جلویی اتاق یکی از محصولات شرکت چینی فودی روی شاسی و قوای محرکهٔ قدیمی نیسان آبی نصب شده اما این بار زامیاد سراغ وانت جدیدتر فودی F16 رفته است. پس از این ماجرا، به جدیدترین شاهکار زامیاد یعنی کارون می‌رسیم که از اتاق دو کابین بهره می‌برد.

پادرا پلاس

طراحی بیرونی زامیاد کارون

کارون درواقع نسخهٔ دو کابین پادرا پلاس محسوب می‌شود و بنابراین در قسمت جلو طراحی دو خودرو کاملاً باهم یکسان است اما درحالی‌که در پادرا پلاس شاهد همان اتاق بار نیسان آبی با چراغ‌های عقب قدیمی بودیم، در کارون زامیاد حالا بجای قسمت جلویی، کل اتاق فودی F16 را به شاسی نیسان پیوند زده است! این یعنی در قسمت عقب علاوه بر درهای اضافی، شاهد اتاق بار، چراغ‌ها و سپر جدیدی هم هستیم. پله رکاب‌ها و گارد اتاق بار هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی جدید این پیکاپ دو کابین نسبت به پادرا پلاس هستند.

زامیاد کارون

ازآنجایی‌که کارون در ظاهر کاملاً شبیه فودی F16 به نظر می‌رسد، خیلی‌ها به‌اشتباه فکر کرده‌اند زامیاد قصد دارد همان پیکاپ چینی مذکور را به‌طور کامل مونتاژ کند اما با کمی دقت می‌توان فهمید که این‌طور نیست و درواقع دقیقاً مثل پادرا پلاس، زیر این اتاق چینی همان شاسی نیسان آبی قدیمی قرار گرفته است. بارزترین نشانهٔ این موضوع، استفاده از همان رینگ و لاستیک‌های قدیمی نیسان است که کاملاً با نمونه‌های موجود در فودی F16 متفاوت هستند. بااین‌حال، حداقل این بار زامیاد از اتاق کامل استفاده کرده و برخلاف پادرا و پادرا پلاس شاهد پیوند بخش جلویی اتاق با اتاق بار قدیمی نیسان نیستیم.

طراحی داخلی زامیاد کارون

داخل کارون در قسمت جلو کاملاً با پادرا پلاس یکسان است و در آن همان طراحی فودی F16 دیده می‌شود. هرچند کابین این خودرو با ویژگی‌هایی مثل دریچه‌های تهویهٔ عمودی در وسط و تریم نقره‌ای‌رنگ بسیار از نیسان آبی قدیمی مدرن‌تر است اما کیفیت پایینی دارد و تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است زیرا فودی F16 حتی از پیکاپ‌های چینی نه‌چندان باکیفیتی که در کشورمان عرضه شده‌اند هم سطح کیفی پایین‌تری دارد. درهرحال، در قسمت عقب حالا یک ردیف صندلی اضافه شده که ظرفیت سرنشینان کارون را به پنج نفر افزایش می‌دهد. فضای پای صندلی‌های عقب برای پیکاپی با این اندازه نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد اما نباید انتظار صندلی‌های خیلی راحت و باکیفیتی را داشت.

زامیاد کارون

تجهیزات زامیاد کارون

تجهیزات و امکانات کارون مشابه پادرا پلاس خواهد بود که هرگز موارد قابل‌توجهی نیستند و جزء ویژگی‌های بدیهی خودروهای امروزی محسوب می‌شوند. درهرحال، این پیکاپ جدید با سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، مه شکن‌های جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، پنجره‌های برقی در هر چهاردر، فرمان هیدرولیک، ریموت کنترل، تنظیم چهار جهتهٔ صندلی راننده و سیستم صوتی با بلوتوث و USB ارائه خواهد شد.

زامیاد کارون

پیشرانه و گیربکس زامیاد کارون

همان‌طور که اشاره شد، کارون درواقع همان نیسان آبی است که به اتاق دو کابین جدیدی مجهز شده است و بنابراین، از همان قوای محرکهٔ قدیمی نیسان استفاده می‌کند. این یعنی زیر کاپوت کارون همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی قرار می‌گیرد که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. البته به گفتهٔ زامیاد، این موتور قدیمی حالا با استانداردهای آلایندگی یورو پنج مطابقت دارد اما مصرف سوخت این پیشرانه به دلیل وزن بیشتر کارون، نسبت به پادرا پلاس حدود یک لیتر افزایش پیدا کرده و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به ۱۱.۹ لیتر رسیده است. هرچند فودی F16 در نسخهٔ دو دیفرانسیل هم ارائه می‌شود اما ازآنجایی‌که کارون از شاسی و قوای محرکهٔ قدیمی نیسان آبی استفاده می‌کند، نیروی موتور آن مثل گذشته توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن خالص کارون با حدود ۱۸۰ کیلوگرم افزایش نسبت به پادرا پلاس به ۱۸۹۰ کیلوگرم رسیده و از سوی دیگر ظرفیت بار اعلامی آن با ۷۷۰ کیلوگرم کاهش به ۱۳۲۰ کیلوگرم رسیده است.

زامیاد کارون

قیمت، رقبا و زمان عرضهٔ زامیاد کارون

تولید آزمایشی کارون از پاییز سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون نمونه‌های زیادی از آن در جاده‌های کشور دیده شده‌اند اما درحالی‌که در ابتدا قرار بود این پیکاپ در نیمهٔ دوم سال گذشته راهی بازار شود، این کار تا نیمهٔ اول سال ۱۴۰۱ به تأخیر افتاده است. فعلاً قیمت کارون هم مشخص نیست ولی ازآنجایی‌که در حال حاضر پادرا پلاس با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان توسط زامیاد به فروش می‌رسد، برای این نسخهٔ دو کابین باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم. کارون با این قیمت در بازار رقیب مستقیمی نخواهد داشت زیرا هم‌اکنون ارزان‌ترین وانت دو کابین بازار ایران در این کلاس، کاپرای گروه بهمن است که با قیمت کارخانه‌ای ۵۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته دراین‌بین وانت کارا یا همان مزدای قدیمی گروه بهمن هم وجود دارد که قیمت نسخهٔ دو کابین آن در بازار به حدود ۳۷۰ میلیون تومان رسیده اما قیمت کارخانه‌ای آن ۲۶۸ میلیون تومان است.

زامیاد کارون

مشخصات فنی زامیاد کارون

پیشرانه M24
حجم موتور ۲.۴ لیتری
قدرت ۹۴ اسب بخار
گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک عقب
مصرف سوخت ۱۱.۹ لیتر ترکیبی
طول ۵,۱۸۵ میلی‌متر
عرض ۱,۷۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۳۰ میلی‌متر
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱۳۲۰ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    همین که ظریفت بارش ۱۳۰۰ کیلو هست یعنی به هیچ وجه جایگزین نیسان آبی نیست
    مسخره کردید خودتونو؟
    حتما خدا تومن هم هست

    موافقم 119
    مخالفم 15
    1. new reventon

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (394 ديدگاه)

      یعنی این نیسان آبی حذف بشه، توان لجستیک ایران نصف میشه. زیر 3، 4 تن بار نمیشن بدبختا
      5 تن هم خیلی امر عجیبی نیست! مخصوصا اون سیمان برا!

      موافقم 112
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ای وای ازین اوضاع خراب !
        ای بیداد !
        پدال ، در آخرِ مقاله نوشتی مزدا وانت بهمن خودرویی ؟!
        میشه بگید کدوم وانت مزدا !
        مزدا حرمت داره !
        از سال ۱۳۹۵ به بعد دیگه مزدا با موتور گیربکس ژاپنی وارداتی ، منتاژ نشد !

        اینجا نوشته ۳۷۰ میلیون ، وای خدا !
        میدونید موتورهای این وانت بهمن‌موتوری‌ها ۲۰۰۰ طرح میتسوبیشی چینی هست !

        میدونستید وانت مزداهای اصلی که زیر سال ۱۳۹۵ هستند اگر تسمه تایم بِبُره هیچ اتفاقی برای موتور نمیوفته اما این چینی جدیدها اگر پاره بشه ، سوپاپ میلنگ و…هم پاره میشه !

        هنوز یادم هست زمانی که صفرش را برای شرکت گرفتم حدود ۱۲ میلیون ( مزدا اصلی را میگم‌ و نه این چینی آشغالی‌ها که متریال داخلشم شده پلاستیک زُباله پرایدی تیبایی پژویی) !

        هنوز بعد از حدود ۱۳ سال ، کولر رو که روشن میکنیم یخ میزنیم تو دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه‌ی تابستونای تهران !

        موافقم 110
        مخالفم 19
        1. امین

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (584 ديدگاه)

          بی خیال عزیز ، اینقدر بی جهت تفت دادی دیگه ته گرفته، سوخته.
          بله همه میدونن، چی بوده و چی شده.
          شرکت مرکت بزار لب کوزه آبش بخور.
          به شعور دوستان توهین نکن

          موافقم 47
          مخالفم 36
        2. امین

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (438 ديدگاه)

          اطلاعات بیشتری در ارتباط با این موتور کارا دارین که در دراز مدت کیفیت عملکردشان چطوریه؟

          موافقم 13
          مخالفم 13
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          کاربر امین

          تَفت دادم ، تَه گرفته ، سوخته !

          چرا خودتو ناراحت نیکنی ، فشاری میشی !

          سوختشو بریز تو آبجوش قُل بخوره ، شیره بده ، گرون‌تره حاجی ، نگرانِ چی‌ای !

          موافقم 38
          مخالفم 4
      2. کافر مقدس

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        5تن میبره اما چجوری؟ ترمز نمیگیره و جاده چالوس کلی نیسان هستن کف دره

        تو بازار آهن هم 50ساله وانت های شورلت کار میکنن 2برابر ظرفیت بار میزنن اینا که نشد منطق

        موافقم 69
        مخالفم 6
        1. viper2

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          شورلت نماد استقامت و قدرت
          build to stay tough
          ساخته شده برای سخت ماندن
          با موتوری بسیار با دوام
          موتور های ۲۹۲ و موتور ۳۵۰ و همچنین موتور ۴۵۴
          موتور ۲۹۲ شیش سیلندر خطی بسیار قدرتمند . ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور فقط و فقط در دور ۱۶۰۰
          موتور ۳۵۰ با دوام ترین موتور جهان . ۳۵۰ نیوتون متر در دور ۲۳۰۰
          موتور ۴۵۴ . بسسسسیییااااررررر قدرتمند بسیار با دوام بسیار محکم . ۵۲۱ نیوتون متر در دور ۱۶۰۰ . که بسیار قابل توجه است

          شورلت .

          موافقم 40
          مخالفم 8
        2. viper2

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          الان من چی گفتم که شما دیسلایک دادید؟ دیسلایک اصلا مهم نیست ولی المانی بازا یاتاقان بازا من برای خودتون میگم اینقدر فشار نخورین بابا بالاخره باید یه فرقی بین شورلت و بی ام و باشه یا نه .

          موافقم 9
          مخالفم 11
        3. BENZ

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (93 ديدگاه)

          آلمانی یاتاقان میزنع ؟

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      فقط قیافه شو مثلا خوشگل کردن که با قیمت بیشتری بفروشن،خودروها هم بردن تو بورس،هر کی قیمت بیشتری بده به اون میفروشن،الان وانت زامیادو که داخل سایت ۲۵۰میلیونه در بورس فروختن ۳۶۰.

      موافقم 25
      مخالفم 4
    3. پیمان

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عزیزم، ظرفیت قانونی نیسان آبی هم همین هستش، ولی غیورمردان نیسان سوار، تا ۵ تن هم بار می زنن.
      مطمئن باش این کارون هم بیاد تو بازار، غیورمردان ایرانی، رکورد ۵ تن رو باهاش می زنن.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. genius

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    عمر و انرژی و انگیزه ملت تو این مملکت رسما حروم شد!واسه چی هیچ پیشرفتی تو این مملکت همپای همه انجام نمیشه و ما باید هنوز با تکنولوژی های دهه ۶۰ میلادی زندگی کنیم؟مگه ما ایرانیها عمر هزار ساله داریم که نباید طی ۴۰ سال گذشته رشد و پیشرفت و مدرنسازی رو تجربه کنیم؟!

    موافقم 74
    مخالفم 9
  3. Lione

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    قدرت و گشتاورش واسه کشیدن خود بدنه ماشین هم کمه چه برسه به بار

    موافقم 55
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اتفاقاً اشتباه شما اینجاست که فکر میکنید قدرت و گشتاورش برای کشیدن بار کم هست و اصلاً به اعدادش توجه نکنید !!!

      گشتاور این موتور در دور بسیار پائین و دنده‌ی یک کاری میکنه که حتی برای آفرود هم میشه روش حساب کرد و اصلاً موتور نفس کم نمیاره ( البته نه آفرود کویری ، اما برای کوه و بیراهه حرف نداره و عالیه ) !

      کاری به قدیمی بودنش ندارم ، اما در نوبه‌ی خودش بسیار کار‌ راه بنداز هست !

      این موتور ، یک تنه داره ناوگان حمل‌و‌نقل ایران را میگردونه و تعمیراتش ساده و قطعاتش تو هر بقالی‌ای گیر میاد !

      نیسان آبی عیب نداره ، چون خودِ تولیدش نوعی عیب به حساب میاد !

      با تمام این اوصاف ، این خودرو نون‌آور بسیاری از خانواده‌های ایرانی هست و رویش غیرت دارند 🤦‍♂️ !

      یه چیز جالب در مورد نیسان آبی‌ها ، ترمز دستیشون هست ، باورتون نمیشه که چقدر قدرتمنده و مثل بقیه ماشین‌ها نیست و تو گیربکس قفل میشه که حتی با بار تو سرازیری هم اگر بکشید دیگر نیازی به آجر گذاشتن زیر لاستیک نداره و مثل مجسمه می‌ایسته !

      موافقم 48
      مخالفم 17
  4. ایران فرانسه

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اگر به شاسی وانت نیسان توجه کرده باشید برای افزایش ظرفیت قسمت بار و بلند نشدن قسمت اتاق و جلو موقع بار سنگین زدن، اومدن در نیمه شاسی یه دست انداز زدن و حدود نیم متر ادامه شاسی رو بالاتر بردن، فراموش نکنیم طراحی این پلت فرم مال دهه ۷۰ میلادی ه و این فرم شاسی در تصادفات سنگین از روبرو باعث له شدن سرنشینان میشه از سویی دیگر باز برای افزایش ظرفیت بار اومدن لاستیک های بسیار باریک و فاق بلند براش طراحی کردن که هندلینگ ماشین رو مخصوصا تو پیچ های تند به حد فاجعه آمیزی پایین آورده. واقعا برای اون شرکت چینی متاسفم که اجازه استفاده از چنین شاسی و رینگ و لاستیک هایی رو داده و تعجب می کنم از ماموت ایلیا خودرو که شرکت های بزرگ معتبری هستند ولی دارند پیکاپ و اس یو وی این شرکت رو تولید می کنند .بعد از ۵۰ سال به بهانه اشتغال عقب افتاده ترین پلت فرم وانت جهان هنوز تولید میشه و به شصت پای هیچ مسئولی هم نیست افسوس

    موافقم 46
    مخالفم 8
  5. یوسف

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    لکه ننگ دیگه ای از خودرو سازان وطنی….. واقعا شعور و آگاهی چیزی هست که مدیران خودرو ساز ما از اون تهی هستن….. نکه لنگ(سوتی یکی از دوستام زمان دانشگاه) 😉

    موافقم 32
    مخالفم 5
  6. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    آقای امیر دهقان ایران پلتفرم این ماشین رو از چین خریده یا برعکس؟ نظر کاربران چیه؟ لطفا خواهشا برادرانه ملتمسانه لینک هم بزارید البته فارسی

    موافقم 8
    مخالفم 4
  7. Alan.r

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    راننده های ایرانی ۵،۶ تن باز میزارن رو نیسان اگه رم ۳۵۰۰ رو بدی بهشون دست کم ۵۰ تن رو باهاش یدک می‌کشن (ظرفیت یدک‌کشی ۳۵۰۰ برابره با سیزده تن)😂😂😂

    موافقم 25
    مخالفم 4
  8. پدرام

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    این دیگه از اون حرکت ها بودا خب همون ماشین رو مثل آدم مونتاژ می کردید با موتور خودش نه موتور قدیمی 94 اسبی عهد دقیانوس

    موافقم 23
    مخالفم 5
  9. TML BN

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    عکس از نمای کنار چقد نا متناسب

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. یوسف

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    کی میخوایم یه کاری رو درست و اصولی انجام بدیم؟ تو دهه هفتاد روی پیکان موتور پژو گذاشتیم و روی شاسی پیکان اتاق پژو 405 رو. در سال های بعدش اتاق رنو 5 رو به زور سواز شاسی پراید کردیم. بعد موتور پیکان رو روی وانت مزدا سوار کردیم. در سال های گذشته مشغول انواع هنرنمایی روی پلتفرم 405، 206 و پراید بودیم. الان هم یک اتاق درجه چندم چینی رو سوار یک شاسی دوران پارینه سنگی کردیم. باور کنید هزینه و زمانی که برای این پروژه های تخیلی به هدر میره همسنگ یک پروژه اصولی و درسته ولی ما سمبل کاری دوست داریم.

    موافقم 42
    مخالفم 3
  11. Ilia2008

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    طراحی بیرونیشو انگار دادن یه بچه ۸ ساله طراحی کرده . خیلی ضایست ، مخصوصا اطراف در ها و عقبش

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. مهردادکمال

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1824 ديدگاه)

      حرف حساب جواب نداره با نشکر از نوید

      موافقم 2
      مخالفم 3
  12. Jdm باز

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    اه اه حالم بهم خورد

    موافقم 16
    مخالفم 3
  13. بهنام

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    این دیگه چه آشغالیه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  14. دکتر

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    با قیمت ۴۰۰ تومن میارزه،یه ماشین شاسی بلند صفر سواری که موتور گیربکس همون پاتروله ولی انژکتوری،وسایلشم همه جا هست،من فکر میکنم استقبال خوبی ازش بشه،شما قیمت و در دست رس بودن قطعات و ببینید،گشتاور موتورشم که امتحان خودشو پس داده،واقعا گزینه ی خوبیه برای روستاها و جاهای سنگلاخی،من قبلا پزشک روستا بودم،نیسان پیکاپ داشتیم که واقعا ارزنده بود،تو شرایط حال حاضر که انتخابی به جز چینی ها نداریم،فک میکنم گزینه ی خوبیه,هر چند اینم ی جورایی چینیه،اما قطعاتش فراوان،و تعمییراتش اسانه

    موافقم 24
    مخالفم 20
  15. aliakbarkhoei

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    امنیت: صفر.

    طراحی: صفر.

    حجم بار: کمتر.

    چه مزخرفیه این؟

    96hp هم شد موتور؟
    اونم موتور

    موافقم 20
    مخالفم 4
  16. matin

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    به ایران خودرو سایپا باید بگی مشترک کم مصرف یدونه پلتفرم سدان داره سایپا(که همون پراید باشه یدونه وانت یدونه هاچ بک همرو از رو اون داره میسازه
    تورو خدا در عقبو ببین شبیه در یخچال مغازه شده

    موافقم 13
    مخالفم 3
  17. علی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من پادرا پلاسش رو دارم ، خرییت کردم خریدم الان هنوز کارت ماشین نیومده و از طرفی تصادف کردم هنوز هزغر کیلومتر کار نکرده سر خوردم با پنجاه تا سرعت چرخیدم چراغ جلو و سپر و جلو پنجره ای و لگن عقب که هیچکدومش از پارسال برج ده پیگیرم تا الان برج سه هنوز بدون چراغم ، مجبور شدم سپر آفرودی فلزی نصب کنم ، خدالعنتتون کنه با آشغال فروشی حداقل لوازمش بدید تو بازار ،

    موافقم 27
    مخالفم 5
  18. Reza

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ماشین های ایران زباله هستن ، چین ضایعاتی ، ماشین یعنی تویوتا ، شورلت مابقی زبالن

    موافقم 12
    مخالفم 10
  19. Mehdi

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ایم سیستم ناکارآمد طوری تو کثافت غرق شده که بوی تعفنش به شدت جای جای این مملکت رو به گند کشیده

    موافقم 17
    مخالفم 3
  20. تویوتا زندگی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بخرم کلا تغییر میدم… چاره همینه… موتور خوب و زیر بندی خوب نصب کنی

    موافقم 1
    مخالفم 7
  21. امیر

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتفاقا تمام امداد خودرو ها خیلی وقت منتظر همچین ماشینی بودن که شاسی نیسان وموتور نیسان داشته باشه هم ظرفیت بارش کم باشه دیگه پایه دو نخواد هم اینکه دوکابین باشه که بشه تمام سرنشین ماشینی که حمل میشه سوار کرد .دوتا نکته مهم برای فروش بیشتر شرکت زامیاد .یک حتما کاربری خودرو بر بزارید دو به اسم وانت بیرون بیاد نه کامیونت ون پادرا .که بشه با گواهینامه پایه ۳ رانندگی کرد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  22. رضا خان

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پادرا عیب فنی دارد لاینحل داره،
    کاملا درسته طول گاردان پادرا ۱۲ سانت بلند تر نیسان هست که افزایش طول گاردان باعث افزایش لرزش و صدای لرزش اتاق میشه.
    در ماشین دف عقب ، گاردان بلند باعث افزایش لرزش و صدای اتاق میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  23. میثم

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط میدانم نه نیسان نه پادرا پلاس هیچ کدام دو دیفرانسیل نیستند یعنی چهار چرخ درگیر نیستند
    مشکل هر جفت این ماشینها همین هست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  24. بهنام

    ۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قدرت ۹۴
    وزن ۲ برابر پراید
    مگه داریم مگه میشه
    یعنی این خودشو میتونه بکشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  25. میثم تمار

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما رو ارجاع میدم به صحبت های ایران فرانسه و علی در همین صفحه چون واقعا درست و درس عبرت هستند:
    اگر به شاسی وانت نیسان توجه کرده باشید برای افزایش ظرفیت قسمت بار و بلند نشدن قسمت اتاق و جلو موقع بار سنگین زدن، اومدن در نیمه شاسی یه دست انداز زدن و حدود نیم متر ادامه شاسی رو بالاتر بردن، فراموش نکنیم طراحی این پلت فرم مال دهه ۷۰ میلادی ه و این فرم شاسی در تصادفات سنگین از روبرو باعث له شدن سرنشینان میشه از سویی دیگر باز برای افزایش ظرفیت بار اومدن لاستیک های بسیار باریک و فاق بلند براش طراحی کردن که هندلینگ ماشین رو مخصوصا تو پیچ های تند به حد فاجعه آمیزی پایین آورده. واقعا برای اون شرکت چینی متاسفم که اجازه استفاده از چنین شاسی و رینگ و لاستیک هایی رو داده و تعجب می کنم از ماموت ایلیا خودرو که شرکت های بزرگ معتبری هستند ولی دارند پیکاپ و اس یو وی این شرکت رو تولید می کنند .بعد از ۵۰ سال به بهانه اشتغال عقب افتاده ترین پلت فرم وانت جهان هنوز تولید میشه و به شصت پای هیچ مسئولی هم نیست افسوس

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا