جشن 1 میلیونی شدن نسل سوم سئات لئون

چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
seat-leon-1million-06
به جرات می‌توان گفت لئون یکی از موفق‌ترین خودروهای سئات اسپانیا بوده است. این خودرو پرفروش‌ترین محصول سئات بوده و اولین محصولی است که پس از 30 سال...
تبلیغات

به جرات می‌توان گفت لئون یکی از موفق‌ترین خودروهای سئات اسپانیا بوده است. این خودرو پرفروش‌ترین محصول سئات بوده و اولین محصولی است که پس از 30 سال توانسته خودروی ایبیزا را پشت سر گذاشته و بر رتبه‌ی اول محصولات این برند بنشیند.

سومین نسل لئون لحظات مهمی را پشت سر می‌گذارد چراکه این خودرو از سال 2012 تاکنون توانسته به رکورد تولید 1 میلیون دستگاه برسد.

پسرعموی اسپانیایی فولکس‌واگن در کارخانه‌ی مارتورل سئات طراحی و توسعه یافته و زیرساخت آن نیز معماری MQB گروه فولکس‌واگن می‌باشد.

وین گریفیت معاون فروش و بازاریابی سئات می‌گوید:

مهم‌ترین جنبه‌ی سومین نسل سئات لئون پذیرش گسترده‌ی آن در بازار حتی پس از 7 سال می‌باشد. نسل فعلی لئون در سال 2017 به فروش 170 هزار دستگاهی دست‌ یافت و حالا نیز مطمئن هستیم این خودرو می‌تواند به رکوردهای بهتری دست یابد.

نسل فعلی سئات لئون نقش مهمی در بازگشت این برند بازی کرده است. سئات در سال 2012 ضرر 147 میلیون یورویی بر جای گذاشته بود اما سال پیش بهترین نتایج تاریخ خود را ثبت کرد و سود 294 میلیون یورویی را به دست آورد.

سئات در بازارهای کلیدی همچون آلمان و بریتانیا با افزایش فروش حدود 70 تا 60 درصدی از سال 2012 تاکنون روبرو شده و لئون همواره جزو پرفروش‌ترین خودروهای این برند بوده است. از هر چهار خودروی سئات که در سال 2019 فروخته شده یکی لئون بوده و بازار اسپانیا هم دومین بازار مهم برای این خودرو در سراسر جهان می‌باشد.

در کل تعداد 2210712 دستگاه از سه نسل لئون به فروش رفته است. نسل‌های اول و دوم این خودرو به ترتیب به خانه‌ی 534797 و 675915 نفر راه یافته و حالا نسل سوم نیز رکورد 1 میلیون دستگاه را رد کرده است.

اگرچه سئات همچنان روی بازار اروپا تمرکز دارد اما لئون در تمامی قاره‌ها و کشورهایی همچون مکزیک، مراکش، سنگاپور و نیوزلند عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.