اوایل امسال ما بهطور انحصاری از برنامهی سئات برای ساخت نسخهی جذابتر آتکا کوپرا پرده برداشتیم و هماکنون ما میتوانیم نسخهای پروتوتایپ از این خودرو را بدون هیچگونه پوشش استتاری ببینیم.
این خودرو توسط عکاسان تیزچشم و در مراسم رونمایی فیس لیفت سئات لئون شکار شده است. گفته شده که این خودرو به معاون اجرایی سئات در بخش تحقیق و توسعه تعلق دارد.
آتکای ارتقا یافته به لطف رنگ مشکی مات، رینگهای آلیاژی مسابقهای و چهار خروجی اگزوز سریعاً قابلشناسایی است. البته هیچ نشان شناسایی کوپرا در بدنه وجود ندارد اما ترمزهای غولآسای برمبو ایدهای خوب از آنچه که زیر پوست خودرو جریان دارد در اختیار ما قرار میدهند.
درحالیکه جزئیات مربوط به این خودرو نایاب هستند اما احتمالاً آتکا کوپرا از همان پیشرانهی 2 لیتری توربوی لئون کوپرا بهره خواهد برد ولی قدرت بالای 300 اسب بخاری خواهد داشت. آتکا با این پیشرانه میتواند در کمتر از 6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و احتمالاً حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مهندسان سئات با استفاده از سپرهای فربهتر احساس اسپورت بودن بیشتری را به این شاسیبلند تزریق کردهاند. آنها همچنین ارتفاع خودرو را به منظور کاهش تکانهای بدنه در پیچها کاهش دادهاند اگرچه که اولین تجربهی سواری ما با آتکای استاندارد نشان داد که این خودرو اسپورت تر از بسیاری از رقبای خود است. جلوپنجرهی شانه عسلی متفاوت این خودرو به همراه چراغهای LED و خروجیهای اگزوز مسابقهای از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
آپشن های بصری و رنگهای برجستهی آشنای کوپرا در این خودرو نیز در دسترس خواهند بود. رینگهای چند پره و سایهروشنهای متضاد نیز تکمیلکنندهی نمای ظاهری این خودرو خواهند بود.
به منظور هرچه جذابتر کردن این خودرو آتکا دارای حالت مخصوص کوپرا خواهد بود. بکار گیری این حالت باعث سفتتر شدن دامپرهای تطبیقپذیر، افزایش پاسخ پدال گاز و سیستم چهارچرخ محرک، سنگینتر شدن فرمان و بهبود صدای خروجی از اگزوز خواهد شد.
داخل کابین آتکا کوپرا احتمالاً از چندین سیستم کمک راننده به علاوهی ارتباطات پیشروی این کلاس از طریق صفحه لمسی 8 اینچی بهره خواهد برد. همچنین جزئیات خاص کوپرا از جمله فرمان D شکل، چرم مرغوب، پدالهای آلومینیومی و تریمی قرمز در این خودرو دیده خواهند شد. همچنین کاربردی بودن مدل استاندارد در این خودرو نیز حفظ شده و فضای کافی برای سه نفر در عقب به همراه صندوق 485 لیتری وجود خواهد داشت.
اتکا در محدودهای حرکت میکند که جولانگاه رقبایی چون نیسان قشقایی، رنو کجار، آئودی Q3 و حتی ب ام و X1 است. این خودرو همچنین رقبای درون خانوادهای چون فولکس تیگوان جدید را نیز پیش روی خود میبیند.
به همین دلیل است که مقامات سئات ایدهی ساخت نسخهی کوپرا را دوست دارند زیرا این خودرو لبهی اسپورت تری نسبت به رقبای کنونی فاقد این ویژگی دارد.
گرانترین نسخهی آتکای استاندارد زیر 30 هزار پوند قیمت میخورد اما نسخهی کوپرا احتمالاً بهایی نزدیک به 35 هزار پوند خواهد داشت که آن را به گرانترین خودروی سئات تبدیل میکند.
منبع: autoexpress