سئات

کوپرا ترامار 2024، برادر اسپانیایی آئودی Q3 جدید

کوپرا این هفته مراسم جذابی را برای معرفی برخی از محصولاتش و تحقق هدف فروش سالانه ۵۰۰ هزار دستگاهی تدارک دید. وقتی بدانید کوپرا از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۸ تاکنون فقط حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است بزرگی این هدف را درک خواهید کرد. یکی از محصولات جدید زیر برند سئات خودروی ترامار Teramar خواهد بود. نام این خودرو از شهری ساحلی در نزدیکی بارسلونا گرفته شده است.

ترامار یک کراس اوور جمع‌وجور خواهد بود که اشتراکات فنی زیادی با نسل بعدی آئودی Q3 دارد. علاوه بر این ترامار به همراه پسرعموی آلمانی خود در کارخانه گیور گروه فولکس‌واگن در مجارستان تولید خواهد شد. با توجه به برخی اطلاعات موجود می‌توان گفت کوپرا ترامار حدود ۴.۵ متر طول خواهد داشت. انتظار می‌رود نسل بعدی آئودی Q3 خودرویی نسبتاً بزرگ‌تر نسبت به نسل فعلی با طول ۴.۴۸ متر باشد.

همان‌گونه که در تصاویر دیده می‌شود درگاه شارژ ترامار روی گلگیر جلو قرار دارد. کوپر می‌خواهد این خودرو را با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه کند. هنوز مشخصات باتری این خودرو اعلام نشده اما گفته می‌شود ترامار در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتری خواهد داشت. نسخه‌های درون‌سوز این کراس اوور کامپکت نیز با جدیدترین پیشرانه‌های بنزینی گروه فولکس‌واگن تولید خواهند شد.

ما می‌دانیم ترامار آخرین خودروی کوپرا با پیشرانه‌های درون‌سوز خواهد بود و بنابراین پس از آن فقط محصولاتی الکتریکی تولید خواهند شد. این کراس اوور کلاس C از پیکربندی به‌روز شده MQB استفاده خواهد کرد. این خودروی جدید قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود و بالاتر از آتکا و اولین محصول مستقل این برند یعنی فورمنتور قرار گیرد. کوپرا در همان مراسم ویژه خود نسخه به‌روز شده از کانسپت اوربان ربل را نیز به نمایش گذاشت. این خودرو ۹۵ درصد مشابه نسخه تولیدی نهایی است و در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. JDM lover

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم اومد

    موافقم 12
    مخالفم 0
  2. Carbonado Aventador

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    واقعا زیباس..
    اگه میتونستن تو ایران( تو رویا) ، خاورمیانه و آسیای شرقی عرضه کنن قطعا خیلی بیشتر از ۵۰۰ هزاردستگاه درسال میفروختن..!!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    انتظارشو نداشتم خیلی خوب شده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    سئات ماشینهای خیلی زیبایی تولید میکنه.حالا که کوپرا به عنوان برند مستقل معرفی شده هم همین انتظار ازش میره.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا