تأیید تولید نسخه پلاگین هیبریدی اشکودا کودیاک در سال 2019
به عنوان بخشی از برنامهی الکتریکی سازی گروه فولکسواگن، اشکودا کودیاک پلاگین هیبرید به همراه ساپرب پلاگین هیبریدی در بازهی زمانی سهساله عرضه خواهند شد.
این خبر که توسط رئیس شرکت برنارد مایر در زمان معرفی شاسیبلند 7 سرنشینه تأیید شده، این خودروی دوستدار محیطزیست ابتدا در چین فروخته خواهد شد و اندکی بعد نیز مشتریان اروپایی خواهند توانست این خودرو را سفارش دهند.
مایر گفت:
ما اندکی پس از ساپرب هیبرید مدل هیبریدی کودیاک را خواهیم داشت. اولین بار این خودرو در چین معرفی خواهد شد اما اندکی بعد بازار اروپا نیز این خودرو را خواهد دید.
زمانی که دربارهی زمان عرضهی این خودرو از مایر سؤال شد او گفت:
همانگونه که قبلاً اعلام کرده بودیم، ما عجلهای برای استفادهی فوری از تمامی تکنولوژیهای گروه فولکس در اشکودا نداریم. ما میتوانیم صبر کنیم. چیزی که واقعاً مهم است حفظ محبوبیت مدلهای کنونی در بازارهای مهم است. احساس میکنیم که سال 2019 زمان مناسبی برای عرضهی مدل پلاگین هیبریدی است.
اشکودا بهطور رسمی هیچ نکتهی فنی چنین مدلی را منتشر نکرده اما انتظار میرود که از قوای محرکه فولکسواگن پاسات GTE و ساپرب بهره بگیرد بدین معنی که میتوانیم پیشرانهی 1.4 لیتری توربوی 154 اسب بخاری را در حال همکاری با واحد الکتریکی 113 اسب بخاری ببینیم.
در پاسات GTE نیروی تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته DSG به چرخهای جلو فرستاده میشود. این خودرو در 7.6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 225 کیلومتر در ساعت است. در حالت تمام الکتریکی پاسات GTE محدودهی حرکتی 50 کیلومتری دارد اما با وارد مدار شدن پیشرانهی احتراق داخلی این میزان به 1060 کیلومتر افزایش مییابد.