معرفی اشکودا اسلاویا، سدان ارزان‌قیمتی برای هند

جمعه 28 آبان 1400 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
Skoda-Slavia-2022-1024-01
پس از انتشار تیزرهای متعدد، اشکودا سرانجام رسماً از سدان جدید اسلاویا پرده‌برداری کرده است. این یک سدان سگمنت B است که برای بازار هند طراحی شده تا...
تبلیغات

پس از انتشار تیزرهای متعدد، اشکودا سرانجام رسماً از سدان جدید اسلاویا پرده‌برداری کرده است. این یک سدان سگمنت B است که برای بازار هند طراحی شده تا پس از کراس‌اوور کوشاک، دومین محصول اشکودا برای تصرف بازار خودروی این کشور پرجمعیت آسیایی باشد. مثل کوشاک، این سدان جدید هم بر اساس پلت‌فرم MQB-A0-IN ساخته شده که توسط اشکودا برای هند توسعه داده شده است.

اسلاویا 4,541 میلی‌متر طول، 1,752 میلی‌متر عرض و 1,487 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,651 میلی‌متر است که این یعنی ابعاد آن تقریباً هم‌اندازهٔ سدان راپید است. این سدان جدید در ظاهر از زبان طراحی معمولی اشکودا پیروی می‌کند و استایل کلی آن به همان فرم سنتی سدان‌های سه جعبه‌ای اما با سقف کوپه مانند شبیه است؛ بنابراین در ظاهر این خودرو می‌توان ویژگی‌هایی از سدان‌های بزرگ‌تر اکتاویا و ساپرب را مشاهده کرد.

در جلوی خودرو چراغ‌های تمام LED الهام گرفته از فابیا، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ و مجموعهٔ پیچیده‌ای از ورودی‌های هوا روی سپر دیده می‌شوند درحالی‌که چراغ‌های L شکل LED کریستالی و خروجی هوای تزئینی روی سپر هم از ویژگی‌های بخش عقبی خودرو هستند. اسلاویا در سه تیپ اکتیو، آمبیشن و استایل با پنج رنگ بیرونی مختلف و رینگ‌هایی حداکثر 16 اینچی به بازار عرضه می‌شود.

در داخل خودرو، داشبورد تا حد زیادی از مدل ساب‌کامپکت فابیا اما با متریال لوکس کمتر گرفته شده و برخی قطعات هم از فولکس‌واگن پولو قرض گرفته شده‌اند. کیفیت، تکنولوژی و طراحی اسلاویا نسبت به محصولات قبلی اشکودا در این کلاس بسیار بهبود پیدا کرده درحالی‌که کارایی خودرو همچنان حفظ شده است. کابین این سدان جدید کاملاً جادار بوده و فضای کافی برای سرنشینان عقب را همراه با 520 لیتر فضای بار ارائه می‌کند.

روی داشبورد خودرو یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک نمایشگر 8 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفته‌اند و غربیلک فرمان دو پرهٔ آشنای اشکودا هم در اینجا به چشم می‌خورد. تجهیزات اسلاویا هم شامل تهویهٔ صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید، سانروف سفارشی، پد شارژر بی‌سیم، پورت‌های USB-C برای سرنشینان عقب، نگه‌دارنده‌های لیوان عقب، جیب برای گوشی‌های هوشمند، قلاب‌های آویزان کردن لباس و محفظه‌های فراوانی برای قرار دادن اشیاء می‌شود. از لحاظ ایمنی هم این خودرو به شش ایربگ و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پایه‌ای مثل کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها مجهز شده است.

برای پیشرانه، خریداران هندی می‌توانند از بین یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی با 115 اسب بخار قدرت یا نمونهٔ قوی‌تر 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 150 اسب بخار قدرت یکی را انتخاب کنند. انتقال نیروی موتور ضعیف‌تر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری صورت می‌گیرد اما برای موتور قوی‌تر گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. نیروی هردو موتور هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اشکودا اسلاویا هم‌اکنون در هند قابل سفارش است اما تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. علاوه بر اشکودا اسلاویا و کوشاک، گروه فولکس‌واگن دو مدل دیگر را هم برای بازار هند در نظر گرفته که به‌زودی با نشان فولکس‌واگن معرفی خواهند شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.