بررسی تخصصی اشکودا کامیک مونت کارلو 2020 جدید

یک‌شنبه 16 شهریور 1399 - 14:30
مطالعه 6 دقیقه
Skoda Karoq Monte Carlo-13
اشکودا سال پیش شاسی‌بلند کوچک کامیک را با طیفی از پیشرانه‌های کم‌حجم معرفی کرد اما چکی‌ها هم‌اینک پیشرانه قوی‌تر 1.5 لیتری توربوی بنزینی را نیز به...
تبلیغات

اشکودا سال پیش شاسی‌بلند کوچک کامیک را با طیفی از پیشرانه‌های کم‌حجم معرفی کرد اما چکی‌ها هم‌اینک پیشرانه قوی‌تر 1.5 لیتری توربوی بنزینی را نیز به گزینه‌های در دسترس اضافه کرده‌اند.

این پیشرانه در تمامی تریم ها به جز نسخه پایه کامیک S قابل انتخاب بوده و ما نیز آن را در تریم فول مونت کارلو آزموده‌ایم. خودروی تست شده از گیربکس 7 سرعته دوکلاچه سود برده و قیمت 26600 پوندی داشته است.

این قیمت برای چنین خودرویی زیاد بوده و 2695 پوند بیشتر از مدل گیربکس دستی مجهز به پیشرانه 1 لیتری 115 اسب بخاری می‌باشد.

اما مدل مونت کارلو هنوز هم از تجهیزات زیادی سود می‌برد. این تریم اسپورت دارای عناصر مشکی در بدنه، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED، سقف پانورامیک، داشبورد دیجیتال و صندلی‌های اسپورت است.

به غیر از این موارد شاهد تجهیزات مشابه تریم SE L هستیم که دربردارنده مواردی همچون حسگرهای پارک، کروز کنترل، صفحه لمسی 9.2 اینچی، ناوبری، اندروید اتو و اپل کارپلی، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای است.

پیشرانه جدید کامیک از گروه فولکس‌واگن گرفته شده و بنابراین کیفیت و پرفورمنس آن همان چیزی است که از محصولات این گروه عظیم انتظار می‌رود. این نیروگاه آهنین قدرت خود را به نرمی و به‌صورت خطی منتقل کرده و گشتاور 250 نیوتون متری آن نیز به خوبی بکار می‌آید. البته در دورهای بالاتر صدای پیشرانه کم در خواهد آمد.

گیربکس DSG گروه فولکس‌واگن نقطه‌ضعف کامیک محسوب می‌شود. این گیربکس در سواری‌های نرم و بی حاشیه عملکرد خوبی دارد اما در سرعت‌های پایین دنده‌ها را با کمی خشونت تعویض می‌کند و این امر می‌تواند بر روی راحتی پارک و مانور دادن خودرو در سرعت‌های پایین تأثیر بگذارد.

این تنها نقطه‌ضعف سواری کامیک بوده و از جمله جنبه‌های مثبت کامیک می‌توان به فرمان نرم و سبک و هندلینگ خوب و با دقت برای چنین شاسی‌بلند کوچکی اشاره کرد.

علیرغم ارتفاعی که خودرو از سطح زمین دارد تکان های چندانی در بدنه مشاهده نمی‌شود و سیستم تعلیق از پایداری مناسبی برخوردار بوده و سواری خودرو هم علیرغم استفاده از رینگ‌های 18 اینچی راحت است.

کامیک از محفظه بار 400 لیتری سود برده و حتی با وجود صندلی‌های اسپورت در جلو نیز فضای پای خوبی در عقب کابین دیده می‌شود. خط سقف بلند نیز باعث شده فضای سر خوبی ایجاد شود.

اشکودا مدعی است این خودرو هنگام استفاده از گیربکس دوکلاچه مصرف سوخت بین 6.5 تا 7.4 لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت. این پیشرانه در مقایسه با نسخه 1 لیتری 115 اسب بخاری مصرف سوخت چندان زیادی ندارد و در عوض قدرت بیشتری را ارائه می‌کند.

تریم مونت کارلو تجهیزات زیاد و قدرت خوبی را برای اشکودا کامیک به ارمغان آورده حتی اگر گران‌تر از نسخه‌های کم‌رمق‌تر و رده میانی باشد. هنوز هم می‌توان مدل‌های مناسب‌تر دیگری را در این خانواده انتخاب کرد اما این شاسی‌بلند کوچک و هوشمند ظاهر بسیار خوبی داشته و همان فضای بار و کابین برجسته سایر نسخه‌ها را در دسترس قرار می‌دهد.

مشخصات اشکودا کامیک 1.5 TSI 150 DSG مونت کارلو

  • قیمت: 26600 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/250 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 211 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: بین 6.5 تا 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.