تجهیز اشکودا کودیاک RS مدل 2021 به پیشرانهٔ بنزینی جدید
اشکودا کودیاک RS چند ماه پیش به دلیل قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی از خط تولید کنار گذاشته شد اما این کراساوور اسپرت حالا برای مدل 2021 با یک موتور بنزینی جدید بازگشته است. پیشرانهٔ قبلی کودیاک RS یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بایتوربودیزل با 240 اسب بخار قدرت بود که حالا با یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با 245 اسب بخار قدرت جایگزین شده است.
این موتور مثل سلف دیزلی خود همچنان در کنار گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار میگیرد اما هنوز جزئیات پرفورمنس آن اعلام نشده است. بااینحال، با توجه به اینکه سئات تاراکو با همین موتور ظرف 6.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد، کودیاک RS جدید هم باید این کار را در حدود 6 ثانیه انجام دهد. این در حالی است که کودیاک RS دیزلی قدیمی برای انجام این کار به 7 ثانیه زمان نیاز داشت و حداکثر سرعت آن به 220 کیلومتر بر ساعت میرسید.
در ظاهر، سپر جلوی منحصربهفرد، جلوپنجرهٔ مشکی براق، چراغهای جلوی LED ماتریکسی بهصورت استاندارد، ریلهای روی سقف و قاب پنجرههای مشکیرنگ، شبرنگهای سراسری عقب، دو سر اگزوز بزرگ در سپر عقب و رینگهای 20 اینچی آلیاژی، این نسخهٔ RS را از دیگر نسخههای کودیاک مدل 2021 متمایز میکنند. در داخل خودرو هم صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه، تودوزی چرمی مشکیرنگ با دوخت قرمز و الگوی لوزی شکل ازجملهٔ ویژگیهای داخلی این نسخهٔ اسپرت هستند.
کودیاک RS بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی مجهز است که طرح اسپرتی دارد. اشکودا کودیاک RS مدل 2021 از تابستان آینده به دیگر اعضای خانوادهٔ خود در نمایندگیهای فروش ملحق خواهد شد.