فاز جدید برنامه‌های الکتریکی اشکودا، تولید 3 خودروی جدید تا سال 2030

شنبه 5 تیر 1400 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
2021-skoda-enyaq-iv-exterior-design-teaser
الکتریکی سازی خودروها امری اجتناب‌ناپذیر است و گروه فولکس‌واگن این موضوع را بهتر از هر شرکت دیگری می‌داند. بازوی چکی این غول خودروسازی یعنی اشکودا...
تبلیغات

الکتریکی سازی خودروها امری اجتناب‌ناپذیر است و گروه فولکس‌واگن این موضوع را بهتر از هر شرکت دیگری می‌داند. بازوی چکی این غول خودروسازی یعنی اشکودا با مدل سیتی گو iV که عمری کوتاه بود اولین بار وارد این بازی شد ولی اولین حضور جدی‌اش در این بخش از بازار با خودروی انیاک iV رقم خورده است. این خودرو که در واقع پسرعموی فولکس‌واگن ID.4 محسوب می‌شود به زودی پذیرای برادر کوپه مانند خود خواهد شد.

البته محصولات الکتریکی بیشتری از اشکودا در راه خواهد بود زیرا توماس شافر مدیرعامل اشکودا امروز اعلام کرد حداقل سه خودروی بدون آلایندگی جدید نیز تا سال 2030 تولید خواهند شد. تمامی این خودروها از نظر ابعاد و قیمت در جایگاهی پایین‌تر از انیاک iV قرار خواهند گرفت. جزئیات دیگری از این محصولات منتشر نشده اما انتظار می‌رود یکی از آن‌ها هاچبکی کوچک باشد و مدل دیگر هم به فرم یک کراس اوور جمع و جورتر معرفی شود.

اما سومین خودروی الکتریکی اشکودا احتمالاً در همان کلاس اوکتاویای پرفروش حضور خواهد داشت اما احتمالاً از پلتفرمی مختص خودروهای الکتریکی استفاده کرده و محصولی متفاوت خواهد بود. این استراتژی حداقل در یکی دیگر از برندهای گروه فولکس‌واگن بکار خواهد رفت و آئودی در حال برنامه‌ریزی برای تولید محصولات الکتریکی گسترده‌ای در سال‌های پیش رو است.

در خبر مرتبط دیگری باید گفت سکان‌دار اشکودا تولید فابیا RS را رد کرده و گفته توجیه اقتصادی چندانی برای تولید این هاچبک داغ وجود ندارد. شافر همچنین احتمال ورود به بازار آمریکای شمالی را رد کرده هرچند این شرکت برنامه‌هایی برای حضور در سایر بازارهای جهانی و دستیابی به فروش سالانه 1.5 میلیون دستگاهی تا سال 2030 دارد.

اما رسانه‌ها درباره تولید نسخه‌های لیفت بک و استیشن ساپرب پرچم‌دار سؤال کرده‌اند و او تائید کرده این دو نسخه در نسل جدید نیز تولید خواهند شد. شایان ذکر است اشکودا اقدام به تولید پاسات نیز خواهد کرد. ظاهراً پاسات فقط به‌صورت استیشن عرضه خواهد شد اما فعلاً چیزی تائید نشده است.

اشکودا انتظار دارد خودروهای الکتریکی‌اش تا پایان دهه جاری میلادی سهم 50 تا 70 درصدی از فروشش در اروپا را تشکیل دهند. این شرکت همچنین می‌خواهد هر سه کارخانه‌اش در کشور جمهوری چک تا سال 2030 کربن خنثی باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.