مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل اول
مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به ایستگاه چهارم رسیده است که به کراساوورهای میان سایز اختصاص دارد. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه دوازده کراساوور طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند تا از بین آنها شش خودرو به این مرحله راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه هم بین جیپ گرند چروکی و تویوتا ونزا برگزار شد که نتیجهٔ آنرا در ادامه مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی و تویوتا ونزا
مجموع آراء: 1262
آراء جیپ: 926
آراء تویوتا: 336
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی با کسب 73 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
اشکودا کودیاک | کیا سورنتو |
؟ | |
میتسوبیشی اوتلندر | فورد اج |
؟ | |
جیپ گرند چروکی | شورلت بلیزر |
؟ |
کیا سورنتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2020
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
امتیاز از کاربایر: 4.5 از 5
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5
فروش سال 2020 در اروپا: 6,884 دستگاه
فروش یازده ماه اول 2021 در اروپا: 15,671 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 82 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 63 درصد
سیستمهای ایمنی: 87 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 7 سال یا 160 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لیست متنوعی از پیشرانهها، کابین زیبا و لوکس، سواری و هندلینگ رضایتبخش
نقاط منفی: ردیف سوم صندلیها برای بزرگسالان مناسب نیست، فضای بار اندک در صورت باز بودن سه ردیف صندلی، متریال کابین میتوانست بهتر باشد
چکیده: این سورنتوی شیک و خوشچهره از سه ردیف صندلی، ویژگیهای مطلوب و رفتار رانندگی راحت و روانی برخوردار است که آنرا به یک کراساوور میان سایز جذاب تبدیل کردهاند
اشکودا کودیاک
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2016
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: 4.5 از 5
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5
فروش سال 2020 در اروپا: 69,516 دستگاه
فروش یازده ماه اول 2021 در اروپا: 54,019 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 92 درصد
حفاظت از کودکان: 77 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 71 درصد
سیستمهای ایمنی: 54 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر (بهصورت سفارشی 5 سال یا 160 هزار کیلومتر)
نقاط مثبت: عالی برای رانندگی، کابین جادار و کاربردی، ظاهر هوشمندانه، ارزش بالا در برابر قیمت
نقاط منفی: در تیپهای پایه صندلیهای ردیف سوم سفارشی هستند، سواری خشک در برخی مدلها، قیمت گران پیشرانههای قویتر و تیپهای بالایی
چکیده: اشکودا کودیاک هفت صندلی دارد، از ارزش بسیار خوبی در برابر قیمت برخوردار است و تجربهٔ رانندگی مناسبی را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
| کیا سورنتو | اشکودا کودیاک |
پیشرانه | 2.2 لیتری I4 | 2.0 لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | 200 اسب بخار | 200 اسب بخار |
گشتاور | 440 نیوتن متر | 400 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 9.1 ثانیه | 7.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر/ساعت | 215 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 7.0 لیتر ترکیبی | 6.6 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 180 گرم/کیلومتر | 174 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 67 لیتر | 60 لیتر |
وزن | 1949 کیلوگرم | 1734 کیلوگرم |
طول | 4,810 میلیمتر | 4,697 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,815 میلیمتر | 2,791 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 180 لیتر | 270 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 7 نفر | 7 نفر |
قیمت پایه بریتانیا | 30,740 پوند | 28,255 پوند |
قیمت موردبررسی | 36,140 پوند | 38,650 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11012837