لوکانو L7 در برابر اشکودا کامیک، اولین نبرد شاسی‌بلند تازه‌وارد بازار

دوشنبه 4 فروردین 1404 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
Jaecoo 7 and Skoda Kamiq 001_jrxmh7
لوکانو L7 به‌عنوان جدیدترین خودروی چینی که به‌طور هم‌زمان در ایران و اروپا عرضه شده، در برابر رقبای اروپایی چه عملکردی خواهد داشت؟
تبلیغات

لوکانو L7 جدیدترین شاسی‌بلند بازار کشورمان محسوب می‌شود که توسط گروه ماموت عرضه شده است. این خودرو به‌تازگی با نام جیکو 7 به بازار اروپا هم راه پیدا کرده است. لوکانو L7 با هدف ارائهٔ شاسی‌بلندی در سگمنت C با قیمت شاسی‌بلندهای سگمنت B، به هر آپشنی که فکرش را بکنید مجهز است اما آیا این دست و دل‌بازی در امکانات به قیمت کاستی در جاهای دیگر تمام شده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، لوکانو L7 را برابر کراس‌اووری هم‌قیمت از سگمنت پایین‌تر قرار داده‌ایم. اشکودا کامیک یک کراس‌اوور خانوادگی معمولی است که برخلاف رقیب چینی، نمی‌خواهد خود را لوکس جلوه دهد و قصد دارد از طرق دیگری خریداران را راضی نگه دارد.

همچنین بخوانید: لوکانو ۷ چری در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ماموت

کپی لینک

لوکانو L7

ارزش لوکانو در برابر قیمت غیرقابل‌انکار است. این کراس‌اوور چینی با آپشن‌های کامل 29,435 پوند قیمت دارد که حدود هزار پوند از اشکودا کامیک ارزان‌تر است. درحالی‌که برخی خودروهای تازه‌وارد چینی مثل فونیکس FX از خود گروه چری در بازار اروپا کمی ناشناخته به نظر می‌رسند، لوکانو ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود خود را از دیگر هم‌وطنانش متمایز کند. در طراحی بیرونی این خودرو به‌وضوح نفوذ رنجروور دیده می‌شود درحالی‌که گرافیک شطرنجی چراغ‌های جلو کمی آئودی را به یاد می‌آورد.

کپی لینک

اشکودا کامیک

اشکودا کامیک را برای هماهنگی با لوکانو L7 با پیشرانهٔ 1.5 لیتری و گیربکس اتوماتیک انتخاب کرده‌ایم که قیمت را در تیپ SE L به 30,645 پوند رسانده است. این دومین تیپ بالا ردهٔ کامیک محسوب می‌شود و در صورت انتخاب گیربکس دستی قیمت آن به 29,295 پوند کاهش میابد. در داخل خودرو، اتصال گوشی به بلوتوث همیشه مشکل دارد و برای اتصال باید چند بار تلاش کرد. علاوه بر این، اتصال اندروید اتو هم می‌تواند چند دقیقه طول بکشد. در اینجا خبری از شارژر بی‌سیم گوشی هم نیست.

کپی لینک

روی جاده

کامیک نشان می‌دهد برای شاسی و پیشرانهٔ لوکانو L7 چقدر جای پیشرفت وجود دارد. اشکودا خودرویی سبک‌تر و بسیار سریع‌تر است که در پیچ‌ها پایداری بیشتری دارد و از روی دست‌اندازها راحت‌تر عبور می‌کند. هنگام پیمایش‌های بزرگراهی هم کامیک سریع‌تر عمل می‌کند درحالی‌که گیربکس گیج و بلاتکلیف باعث می‌شود لوکانو L7 حتی بیشتر عقب بیفتد.

کپی لینک

ویژگی‌های فنی

لوکانو L7 به‌صورت استاندارد به دو نمایشگر بزرگ، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، چراغ‌های LED و روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها مجهز است. البته کامیک آزمایشی ما هم امکانات زیادی دارد ولی از برخی موارد مثل سقف پانوراما محروم است. هردو خودرو به پیشرانه‌های بنزینی مجهز هستند اما پیشرانهٔ اشکودا 100 سی‌سی حجم کمتر و 25 نیوتن متر گشتاور کمتری دارد. البته لوکانو در بازار کشورمان 197 اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در اروپا 147 اسب بخار است.

کپی لینک

کارایی و مصرف سوخت

بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو در مصرف سوخت دیده می‌شود. کامیک در آزمایش ما به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر بنزین مصرف کرد درحالی‌که این رقم برای لوکانو 10.3 لیتر بود که اختلاف بسیار زیادی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، کراس‌اوور جدید چری 259 میلی‌متر از کامیک کشیده‌تر است و در داخل فضای بیشتری را ارائه می‌کند اما لوکانو مزیت خود را در صندوق بار واضح‌تر نشان می‌دهد زیرا با ظرفیت 500 لیتر، 100 لیتر از رقیب اروپایی فضای بار بیشتری دارد. بااین‌حال، در فضای صندلی‌های عقب تفاوت بین دو خودرو چندان زیاد نیست و هردو بسیار جادار هستند.

کپی لینک

مقام اول: اشکودا کامیک

کامیک از بسیاری جهات، همان خودروی خانوادگی است که خیلی‌ها نیاز دارند. این چشمگیرترین و پرزرق‌وبرق‌ترین کراس‌اوور کوچک بازار نیست ولی همهٔ نیازهای اساسی را به‌درستی انجام می‌دهد. راحتی سواری و هندلینگ کامیک بالاتر از متوسط این کلاس است، پیشرانهٔ قدرتمندی دارد و بزرگ‌ترین نقاط قوت آن در ارگونومی منطقی و فضای کابین و صندوق چشمگیر دیده می‌شود.

کپی لینک

مقام دوم: لوکانو L7

لوکانو L7 جدیدترین تلاش یکی از خودروسازان باسابقهٔ چینی است ولی همچنان نشان می‌دهد که برندهای چینی صرفاً هنگام ساخت خودروهای الکتریکی خوب عمل می‌کنند. L7 هنگام امتیازدهی، دوقطبی عمل می‌کند زیرا امتیازاتش یا عالی هستند یا ناامیدکننده. شرایط این خودرو در جاداری داخلی و سطح امکانات عالی است ولی با پیشرانهٔ پرمصرف، گیربکس ضعیف و رانندگی ناامیدکننده، مغلوب کامیک می‌شود.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

جیکو L7

اشکودا کامیک

پیشرانه

1.6 لیتری 4 سیلندر توربو

1.5 لیتری 4 سیلندر توربو

قدرت

147 اسب بخار

150 اسب بخار

گشتاور

275 نیوتن متر

250 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

جلو

جلو

شتاب صفرتاصد

10.3 ثانیه

8.3 ثانیه

حداکثر سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

210 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

7.5 لیتر ترکیبی

5.9 لیتر ترکیبی

طول

4,500 میلی‌متر

4,241 میلی‌متر

عرض

1,865 میلی‌متر

1,793 میلی‌متر

ارتفاع

1,680 میلی‌متر

1,562 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,680 میلی‌متر

2,639 میلی‌متر

وزن خالص

1650 کیلوگرم

1290 کیلوگرم

حجم صندوق بار

500 لیتر

400 لیتر

قیمت

29,435 پوند

30,695 پوند

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.