اشکودا

تبدیل اشکودا سوپرب به پیکاپی با در عقب کشویی!

اشکودا یک سوپرب استیشن را به پیکاپی با درب کشویی منحصربه‌فرد تبدیل کرد. این پروژه دانشجویی، ادای احترامی به ریشه‌های دوچرخه‌سازی برند در صدوسی‌مین سالگرد تأسیس است.

پیشینهٔ اشکودا به سال ۱۸۹۵ بازمی‌گردد یعنی زمانی که بنیان‌گذاران، واسلاو لاورین و واسلاو کلمنت، شرکت لاورین و کلمنت را برای تولید دوچرخه تأسیس کردند. تولید خودرو از سال ۱۹۰۵ آغاز شد و این شرکت در سال ۱۹۲۵، پس از خریداری توسط کنگلومرای صنعتی اشکودا ورکس، به اشکودا تبدیل شد؛ بنابراین، سال ۲۰۲۵ صدوسی‌مین سالگرد تأسیس این شرکت است و اشکودا با یک خودروی ویژه که به آغاز فعالیتش به‌عنوان تولیدکننده دوچرخه ادای احترام می‌کند، این مناسبت را جشن می‌گیرد.

این خودرو که L&K 130 نام گرفته، یک سوپرب استیشن است که توسط دانش‌آموزان مدرسه حرفه‌ای اشکودا اتو به یک پیکاپ تبدیل شده است. این دهمین پروژه ویژه تک ساخت آن‌ها و اولین پروژه با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی است. مهندسان اشکودا با ۲۸ دانش‌آموز همکاری کردند تا ستون‌های B و C را بازطراحی کرده و بخش عقب را حذف کنند تا جا برای یک قفسه دوچرخه سفارشی باز شود. دو دوچرخه روی یک اتاق بار برقی کشویی با ریل‌های یکپارچه قرار می‌گیرند که آن‌ها را بلند کرده و با زاویه ۳۵ درجه کج می‌کند تا هنگام بسته بودن بخش عقب جا شوند. دوچرخه سوم می‌تواند روی سقف نصب شود.

ویژگی جذاب‌تر اما درب عقب سمت شاگرد است. این درب که به بیرون بار می‌شود و به‌صورت کشویی به عقب حرکت می‌کند، دو مکانیزم قفل و دو دستگیره دارد. وقتی این درب به سبک مینی‌ون‌ها باز شود، یک صندلی تکی دیده می‌شود زیرا صندلی نیمکتی عقب حذف شده تا جا برای یک یخچال کوچک و یک کیت بلندگوی خارجی باز شود. همچنین برای هماهنگی با این بدنهٔ جدید، شیشهٔ عقب جدیدی هم طراحی شده است. در جلو، اشکودا یک فرستنده رادیویی و یک تبلت اضافه کرده که تصاویر دوربین عقب را نمایش می‌دهد.

فراتر از تغییرات ساختاری و بازطراحی کابین، دانش‌آموزان تزئینات طلایی، قرمز، سفید و سیاه را به‌عنوان ادای احترام به لوگوی لاورین و کلمنت اعمال کردند. نشان اصلی L&K که قدمتی ۱۳۰ ساله دارد، جایگزین نشان آشنای پیکان بالدار اشکودا شده که طی قرن گذشته استفاده می‌شد. انجام این پروژه منحصربه‌فرد تبدیل استیشن به پیکاپ بیش از ۲۰۰۰ ساعت زمان برده است. L&K 130 ماه آینده در صد و دوازدهمین دوره تور دو فرانس که اشکودا بیش از دو دهه اسپانسر آن بوده، به نمایش درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. جغجغه

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (982 ديدگاه)

    علی نوا تو چرا تقلید ای ام جی جی تی نسل اول از چارجر 1972 رو نمیگی ؟ از نمای کنار شبیه این هست

    یا از خوش باشی برادر گفتن های بنز پرست ها میترسی یا …

    نکنه چون آلمانیه نمیگی ترسو بزدل

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. حمیدرضا بردبار

      ۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (554 ديدگاه)

      طبق چیزی که گفتی همه ماشینا تقلید از بنز و پژو هستن چون ۴ تا چرخ دارن

  2. PURIYA

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (875 ديدگاه)

    سوپرب یکی از جادار ترین ماشین های جهانه
    من بررسی هاشو دیده ام تو ایرانم ازش وارد کرده ان خیلی ماشین خوبیه

  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1824 ديدگاه)

    یاد هولدن ute افتادم

  4. کسرا

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (272 ديدگاه)

    سم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا