کوراندو الکتریکی، اولین قدم سانگ یانگ در مسیر برقیها
در این تصاویر چندین تغییر نسبت به نسخه بنزینی سانگ یانگ کوراندو مشهود است که مهمترین آنها جلوپنجره بسته شده مشابه سایر خودروهای الکتریکی میباشد. همچنین به نظر میرسد این قطعه از خودرو طراحی متفاوتی داشته و لوگوی سانگ یانگ در بازار کره جنوبی نیز روی آن خودنمایی میکند.
استفاده از این لوگو نشان میدهد که کوراندو الکتریکی اولین بار در کشور کره جنوبی معرفی خواهد شد. بخش پایینی جلوپنجره نیز بسته بوده و سپر هم نسبت به نمونههای درونسوز این خودرو تغییراتی را تجربه کرده و در کل ظاهر گیراتری دارد.
سانگ یانگ همزمان با انتشار این تصاویر بیانیه کوتاهی منتشر ساخته و گفته که کاپوت جلو به منظور کاهش وزن و بهینهسازی مرکز ثقل خودرو از آلومینیوم ساخته شده است. این خودروساز کرهای همچنین میگوید جلوپنجره یاد شده باعث به حداکثر رسیدن راندمان انرژی میشود. سانگ یانگ همچنین اظهار داشته در طراح این خودرو از بالهای کوسه الهام گرفته تا کوراندو الکتریکی کمترین مقاومت در برابر جریان باد را داشته باشد.
این خودرو که تحت پروژهای با نام کوراندو E100 توسعه یافته از پیشرانهای الکتریکی با قدرت 188 اسب بخار استفاده خواهد کرد. احتمالاً این خودرو تک دیفرانسیل خواهد بود هرچند قبلاً به این موضوع اشارهای نشده است. نیروبخش پیشرانه الکتریکی هم یک باتری 61.5 کیلووات ساعتی ساخت LG Chem است که باعث ارائه برد 420 کیلومتری بر مبنای تستهای قدیمی NEDC میشود. احتمالاً برد این خودرو در شرایط واقعی بیش از 322 کیلومتر خواهد بود.
سانگ یانگ سال پیش مدعی شد کوراندو الکتریکی بهترین شتاب گیری در کلاس خود را خواهد داشت هرچند سقف سرعت 153 کیلومتر در ساعت آن چندان به چشم نمیآید.