کانسپت سانگ یانگ e-SIV، پیشنمایش قدبلندی جدید
پس از مدلهای مفهومی KEV1، KEV2، e-XIV و تیوولی EV-R این پنجمین کانسپت الکتریکی سانگ یانگ بوده و شاهد رونمایی آن در نمایشگاه خودروی ژنو خواهیم بود.
این شاسیبلند کامپکت بنا به گفته کمپانی در مرکز تلاشها برای شکلدهی نسل بعدی شاسی بلندها و محصولات الکتریکی سانگ یانگ میباشد و نشاندهنده روش حرکت کمپانی بهسوی خودروهای الکتریکی، ارتباطی و خودران آینده است.
همچنین کانسپت e-SIV زبان طراحی جدید سانگ یانگ را نیز نشان میدهد. به نظر میرسد جلوپنجره برجسته، چراغهای نازک، پروفایل اسپورت و قوسهای چرخ عضلانی از جمله شاخصههای این زبان طراحی محسوب میشوند. البته اگر ببینیم برخی از این شاخصهها در مدل تولیدی تعدیل شدهاند متعجب نخواهیم شد.
طول/عرض/ارتفاع محصول مفهومی جدید کرهایها به ترتیب 4460/1870/1630 میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن به 2675 میلیمتر میرسد. e-SIV کمی بزرگتر از کوراندو میباشد.
نیروبخش خودروی مورد بحث یک پیشرانه الکتریکی 190 اسب بخاری است که باعث ایجاد سقف سرعت 150 کیلومتر در ساعتی میشود. سانگ یانگ ادعا میکند این کانسپت با یکبار شارژ محدوده 450 کیلومتری را طی میکند. باتری این خودرو که هنوز جزئیات کاملش منتشر نشده دارای عملکرد شارژ سریع بوده و 80 درصد ظرفیت آن را میتوان در 50 دقیقه شارژ کرد.
اما نسل جدید موسو نیز به همراه این کانسپت در ژنو حاضر خواهد بود. این پیکاپ تراک قبلاً معرفی شده و از همان پلتفرم رکستون استفاده میکند.
پیشفروش سانگ یانگ موسوی جدید کمی بعد از معرفی رسمی در اروپا آغاز میشود. از جمله رقبای این خودرو میتوان به رنو آلاسکان و میتسوبیشی L200 اشاره کرد.