سانگ یانگ

بررسی تخصصی سانگ یانگ کوراندو 2019 جدید

زمانی که قبلاً به‌صورت مختصر پشت فرمان سانگ یانگ کوراندو نشسته بودیم تحت تأثیر بهبودهای صورت گرفته در این خودرو نسبت به نسل قبل قرار گرفتیم. البته برخی شک و تردیدها درباره این خودرو باقی مانده بود که اصلی‌ترین آنها پیشرانه‌ی دیزلی کوراندو بود.

سانگ یانگ کوراندو 2019
اما از هم‌اکنون پیشرانه بنزینی نیز در دسترس بوده و ما هم کوراندوی مجهز به این قلب آهنین را تست کرده‌ایم. آیا کوراندوی بنزینی بهتر از مدل دیزلی خواهد بود؟ آیا کوراندو هم‌اینک می‌تواند رقیبی مناسب برای خودروهایی همچون کیا اسپورتیج یا رنو کجار باشد؟

سانگ یانگ کوراندو 2019
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته که همچون نمونه دیزلی توسط سانگ یانگ تولید شده است. این پیشرانه با قدرت ۱۶۱ اسب بخاری ۲۷ واحد قوی‌تر از پیشرانه دیزلی بوده اما گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری آن ۴۴ واحد کمتر است. البته این گشتاور از دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ پیشرانه در دسترس راننده می‌باشد.

سانگ یانگ کوراندو جدید
درحالی‌که پیشرانه دیزلی کوراندو صدای خوبی نداشته مدل بنزینی بسیار نرم‌تر و بهتر است. سانگ یانگ ادعا می‌کند لرزش‌های این پیشرانه کمتر بوده و از این نظر بهتر از اسپورتیج است، هرچند تا زمانی که مقایسه‌ای نزدیک‌ بین دو خودرو نداشته باشیم نمی‌توانیم چنین چیزی را تائید کنیم. پیشرانه بنزینی خودرو کاملاً آرام بوده و تنها در زمان شتاب گیری سنگین صدای خود را بروز می‌دهد.

سانگ یانگ کوراندو جدید
انتقال قدرت نیز به نرمی صورت می‌گیرد اما خود پیشرانه به اندازه‌ی قدرت روی کاغذ قوی حس نمی‌شود. البته سرعت در خط مستقیم مهم‌ترین جنبه‌ی یک شاسی‌بلند خانوادگی نیست اما پرفورمنس این نسخه از کوراندو خیلی جالب نبوده و حتی در مقایسه با رقبای کم‌توان‌تر نیز چنگی به دل نمی‌زند.

سانگ یانگ کوراندو جدید
گیربکس دستی استاندارد هم کمکی به بهبود اوضاع نکرده است. این گیربکس آرام و خوب بوده و تعویض دنده‌های راحت و آسانی دارد. با پرداخت ۱۵۰۰ پوند بیشتر می‌توان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را انتخاب کرد که کمی در تعویض دنده‌ها تعلل می‌کند اما تعویض‌هایش نرم است.

سانگ یانگ کوراندو جدید
اگر مصرف پیشرانه کم بود می‌توانستیم پرفورمنس نه چندان خوب آن را نادیده بگیریم اما به نظر نمی‌رسد که کوراندو خودروی کم‌مصرفی باشد. اگرچه مصرف سوخت رسمی آن هنوز اعلام نشده اما تست‌ها نشان می‌دهد این خودرو در رسیدن به مصرف سوخت متوسط ۷ لیتر در هر صد کیلومتر چالش خواهد داشت.

سانگ یانگ کوراندو جدید
کوراندو در عبور از پیچ‌ها نیز به ندرت حس هیجان را به راننده تزریق خواهد کرد اما این ضرورتاً چیز بدی نیست. یک حالت اسپورت وجود دارد که باعث سنگین‌تر شدن فرمان شده اما کوراندو را به هاچبکی اسپورت تبدیل نمی‌کند. تکان های بدنه کاملاً به چشم می‌آید و چسبندگی آن نیز به پای رقبا نمی‌رسد.

سانگ یانگ کوراندو جدید
البته در اکثر مواقع سیستم تعلیق نرم خودرو جو ریلکس و آرامی را به وجود خواهد آورد. مورد استثنا در سرعت‌های پایین است که سواری خودرو به سطح نازلی می‌رسد مخصوصاً وقتی از رینگ‌های ۱۹ اینچی استفاده شده باشد.

سانگ یانگ کوراندو جدید

از نظر جنبه‌های مالکیت و هزینه‌های نگهداری نیز باید گفت این خودرو ۵ ستاره ایمنی به دست آورده که چیز غیرعادی‌ای نیست اما گارانتی ۷ ساله/۱۶۰ هزار کیلومتری آن جزو بهترین‌های کلاس است. همین موضوع درباره فضای پای عقب هم صادق است و فضای بار ۵۵۱ لیتری آن نیز بهتر از اکثر رقبا می‌باشد.


نسخه بنزینی کوراندو با سه تریم عرضه می‌شود. مدل پایه ELX قیمت ۱۹۹۹۵ پوندی داشته و کاملاً رقابتی است زیرا مدل پایه کیا اسپورتیج ۶۷۵ پوند گران‌تر می‌باشد. این مدل از نظر تجهیزات خیلی نمی‌درخشد اما تمامی نسخه‌های کوراندو دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی، لاستیک‌های چهارفصل، کروز کنترل، بلوتوث، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار هستند.

سانگ یانگ کوراندو جدید
تریم بعدی ونچورا نام دارد که ۳ هزار پوند گران‌تر بوده و طبیعتاً مجهزتر است. در این مدل رینگ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های چرمی گرم شونده، حسگرهای پارک، صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو و… وجود دارد.

نهایتاً به تریم اولتیمیت می‌رسیم که به رینگ‌های ۱۹ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، ورود بدون کلید، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، صندلی‌های چرمی و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی مجهز است. مدل اولتیمیت مجهز به گیربکس اتوماتیک بهای ۲۷۹۹۵ پوندی داشته و گران‌ترین نسخه کوراندو لقب می‌گیرد. همین مدل با پیشرانه دیزلی ۴ هزار پوند گران‌تر بوده و بنابراین کوراندوی بنزینی انتخاب بسیار بهتری است.

البته موضوع این است که کوراندو اولتیمیت در مقایسه با برخی رقبا ارزش زیادی در برابر مبلغ پرداختی ندارد. این خودرو به‌صورت اقساطی با سپرده ۶ هزار پوندی و قرارداد سه‌ساله با قسط ماهانه ۲۷۹ پوندی نیز در دسترس است.

سانگ یانگ کوراندو جدید
یکی از رقبای سرسخت این خودرو رنو کجار GT Line است که سپرده، اقساط ماهانه و نرخ بهره کمتری داشته و انتخاب عاقلانه‌تری است.

واضح است که پیشرانه بنزینی انتخاب اول برای سانگ یانگ کوراندو می‌باشد. تا زمانی که به ظرفیت یدک کشی بیشتر پیشرانه دیزلی احتیاج نداشته باشید مدل بنزینی نرم‌تر و آرام تر اولین انتخاب خواهد بود. این خودرو ارزان‌تر هم بوده اما خب کوراندو با رقبای قوی و مشهوری دست‌وپنجه نرم می‌کند و از نظر سواری، پرفورمنس و ارزش در مقابل مبلغ پرداختی بهترین گزینه‌ی این کلاس نیست.

مشخصات سانگ یانگ کوراندو اولتیمیت ۱.۵ بنزینی

  • قیمت: ۲۷۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۱ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۱۹۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Omid622

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    خودمونیم زخ خوبی داره چه از نظر جلو پنجره هم نمای بغل نمای پشتی و داخلش هم به نسبت قیمتش خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      خودرو ساده و شیکی هست و ۵ ستاره ایمنی و گارانتی ۷ ساله عالی هست
      ولی قدرت بیشتر و چهار چرخ میبود خیلی خوب میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    تازه داره رگه های یک طراحی خوب تو سانگ یانگ هم پدیدار میشه …..البته بعد از تیوولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Zonda R

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    بعد از تغییر مالکیت پیشرفت چشمگیر بوده یه شروع خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا