آمار فروش سانگ یانگ در نه ماه نخست سال 2017

شنبه 27 آبان 1396 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
toyota engine 2 litre
سانگ یانگ سازنده‌ای کهنه‌کار و باتجربه از کشور کره جنوبی است که اکنون اکثریت سهام آن تحت تملک شرکت ماهیندرا هند قرار داد. سانگ یانگ دهه‌هاست به...
تبلیغات

سانگ یانگ سازنده‌ای کهنه‌کار و باتجربه از کشور کره جنوبی است که اکنون اکثریت سهام آن تحت تملک شرکت ماهیندرا هند قرار داد. سانگ یانگ دهه‌هاست به عرضه و تولید خودروهای شاسی‌بلند اشتغال داشته و در کشور ما نیز نامی کاملاً مشهور و شناخته شده است. به‌رغم کیفیت خوب، سازه مستحکم و توان بالای آفرودی، اکثر مدل‌های سانگ یانگ به‌ویژه انواع قدیمی‌تر آن نتوانستند چنان‌که بایدوشاید در بازارهای جهانی عرض‌اندام کنند. بخشی از این معضل را می‌توان برآمده از فرم‌های بیرونی نامأنوس چنین محصولاتی دانست - که البته طی سال‌های اخیر، با عرضه مدل‌های جدیدی و به‌روزی چون تیوولی و رکستون 4G تا حد زیادی این قضیه برطرف شده است - و بخش دیگر را هم می‌توان به پای بداقبالی این شرکت نوشت.

اصولاً سانگ یانگ در زمان و مکان نه‌چندان مناسبی پای به میدان رقابت نهاد و همیشه سایه سنگین دیگر رقبای هم‌وطن، ازجمله هیوندای و کیا را بر روی شانه‌های نحیف خود حس می‌کرد؛ رقبایی که به سرعت برق و باد در حال پیشرفت بودند و اقبال زمانه هم سخت به آنها یاری می‌داد.

در نه ماهه نخست سال جاری، سانگ یانگ مجموعاً توانست 113,000 دستگاه خودرو را در سرتاسر جهان به فروش رساند که در قیاس با پارسال،2.6 درصد رشد را نشان می‌دهد. اگر تنها رقم فروش این برند را در ارزیابی نهایی خود لحاظ کنیم ممکن است کمی مأیوس شویم زیرا که در واقعیت امر، حجم فروش سانگ یانگ از بسیاری از خودروسازان کنونی دنیا حتی برخی از خودروسازان ایرانی نیز کمتر است؛ اما به نظر نگارنده آنچه درنهایت کار مهم است «کیفیت ساخت» محصول است و سانگ یانگ در این سال‌ها نشان داد که قادر به ساخت چنان محصولات با کیفیت و جان‌سختی است که امتحان خود را در بدترین شرایط آفرودی نیز به‌خوبی پس می‌دهند.

کلاً در نه ماهه نخست امسال، سانگ یانگ بهترین عملکرد را از حیث فروش، در بازار آسیا به‌ویژه ژاپن، چین و کره از خود ارائه داد؛ نقاطی که مجموع فروش آن به میزان 8.3 درصد نسبت به پارسال رشد نمود؛ و بدترین عملکرد را هم در اروپا با کاهشی معادل 10.2 درصد و آمریکای لاتین با کاهش به میزان 10 درصد.

اما اگر ملاک آمار را یک سال کامل میلادی در نظر بگیریم. در سال‌های 2010 الی 2016 میلادی، سانگ یانگ توانست حجم فروش خود را به میزان دو برابر افزایش داده و به 151,000 دستگاه در سال برساند. میزان رشد فروش سالانه سانگ یانگ در این بازه زمانی معادل 12.3 درصد بود، درحالی‌که میانگین این رقم در صنعت موتوری دنیا معادل 4.6 درصد بود. در حال حاضر، ساخته‌های سانگ یانگ در 83 کشور دنیا فروخته می‌شود.

در میان بازارهای جهان، کره جنوبی با سهم 68.3 درصد بزرگترین خریدار ساخته‌های سانگ است. پس از آن، چین با سهم 4.5 درصدی در جایگاه دوم، شیلی با سهم 4.2 درصدی در جایگاه سوم، بریتانیا با سهم 3.1 درصدی در جایگاه چهارم و بالاخره کشور ما ایران با سهم 2.6 درصدی در جایگاه پنجمین خریدار ساخته‌های سانگ یانگ ایستاده است.

در جدول ذیل میزان فروش انواع سانگ یانگ در نه ماهه نخست سال 2017 درج شده است.

رتبه فروش

نام خودرو

میزان فروش

درصد رشد سالانه

1

سانگ یانگ تیوولی

57,717

+4.3

2

سانگ یانگ کوراندو اسپرت

17,065

-8.7

3

سانگ یانگ G4 رکستون

11,134

-

4

سانگ یانگ کوراندو

7,067

-14.2

5

سانگ یانگ کوراندو C

6,207

-4.1

6

سانگ یانگ اکتیون اسپرت

4,224

-0.2

7

سانگ یانگ رکستون

2,924

-3.2

8

سانگ یانگ کوراندو توریسمو

2,818

-26.1

9

سانگ یانگ اکتیون

1,887

-32.7

10

سانگ یانگ رودئوس

1,309

-12

منبع آمار: Focus2move.com

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.