سانگ یانگ رکستون در لباس هیولایی 450 اسب بخاری!
احتمالاً شما هم با ما موافقید که کمپانی کرهای سانگ یانگ به خاطر ساخت خودروهای جذاب و زیبا شناخته نمیشود.
البته این خودروساز در سالهای اخیر بخش طراحی محصولات خود را ارتقا داده اما خب راه زیادی پیش رو وجود دارد. اگر کانسپت های جدید این شرکت را نظاره بکنیم به جرات میتوان گفت سانگ یانگ در مسیر درستی قدم برمیدارد.
شما را با رکستون DKR آشنا میکنیم که سال آینده وارد مسابقات رالی داکار خواهد شد. این خودرو به غیر از نام و چراغهای جلو هیچ وجه اشتراکی با نسخهی جادهای رکستون ندارد. از نظر ما رکستون DKR جذابترین سانگ یانگی است که تاکنون دیدهایم.
خودروی موردبحث تلاش خواهد کرد شهرت سانگ یانگ در ساخت شاسی بلندهای خشن را نشان دهد و البته جایگاهی درخور در مسابقات سخت داکار به دست آورد. این خودرو برای عملکردی شاخص باید قوی، سریع و محکم عمل کند.
رکستون DKR که توسط بخش موتور اسپورت سانگ یانگ و در اسپانیا توسعه یافته از استایل بدنهی باگی استفاده کرده تا به این ترتیب زاویهی حمله و آئرودینامیک خوبی داشته باشد. بدنه نیز روی شاسی چند لولهای ساخته شده از کروم مولیبدن سوار شده است.
سانگ یانگ میگوید این خودرو به خاطر وزن کمتر از 1900 کیلوگرمی خود چابک بوده و از دیفرانسیل قفل شوندهی تورسن، سیستم تعلیق دوبل با جذبکنندههای شوک کینگ و فنرهای پیچشی ویژه سود میبرد.
خودروی یاد شده در کلاس T1-3 مدلهای تک دیفرانسیل بنزینی رقابت خواهد کرد. پیشرانهی 8 سیلندر این خودرو که در میانه بدنه نصب شده قدرت 458 اسبی داشته و آن را از طریق گیربکس 6 سرعته سکونشئال به چرخهای عقب منتقل میکند. رکستون DKR شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.4 ثانیهای و حداکثر سرعت 195 کیلومتر در ساعتی دارد.
نیروی توقف خودرو هم توسط ترمزهای AP تأمین میشود. نهایتاً باید گفت رکستون DKR از لاستیکهای 17 اینچی آفرود یوکوهاما سود میبرد. رانندهی محصول مسابقهای سانگ یانگ اسکار فورتس و کمکراننده هم دیگو والخو اسپانیایی خواهد بود.
سانگ یانگ سال پیش با خودروی تیوولی DKR در رتبهی سی و دوم کلی قرار گرفته بود اما امسال میخواهد عملکرد بهتری داشته باشد.