معرفی سانگ یانگ رکستون بهروز شده با تغییراتی سورپرایز کننده
درحالیکه آینده سانگ یانگ به خاطر ورشکستگی در هالهای از ابهام قرار دارد اما به نظر میرسد این خودروساز کرهای زمان مناسبی را صرف بهروزرسانی شاسیبلند پرچمدار خود کرده و شاید با این کار به دنبال حل برخی از مشکلات خود در آینده است.
در بخش جلو شاهد جلوپنجره جدیدی هستیم که باعث شده ظاهر رکستون نسبت به مدل قبلی برجستگی کمتری داشته و شاید هم کمی باعث زشت شدن خودرو شده باشد. نمای جلوی این خودرو ما را به یاد محصولات اخیر ام جی از جمله مدل هکتور میاندازد. خوشبختانه رکستون نسبت به برخی محصولات قبلی سانگ یانگ همچون رودیوس و موسو ظاهر مقبولتری دارد.
اما تغییرات این خودرو فقط به ظاهر آن محدود نمیشوند زیرا در زیر کاپوت نیز اتفاقاتی رخ داده است. پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی سانگ یانگ همچنان حضور دارد اما حالا قدرت 199 اسبی و گشتاور 441 نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه در نسخه قبلی خروجی 178 اسبی و گشتاور 420 نیوتون متری داشت.
رکستون قبلی از گیربکس دهه 90 مرسدس بنز استفاده میکرد اما حالا گیربکس 8 سرعته ساخت هیوندای ترانزیس در این خودرو بکار رفته است. این شرکت تأمینکننده قطعات محصولات جنسیس، هیوندای و کیا نیز میباشد.
گفته شده این گیربکس جدید باعث کاهش سر و صدا و ناهنجاری شده و روی آئرودینامیک نیز تأثیر مثبتی داشته است. سانگ یانگ مدعی است کابین رکستون یکی از آرام ترین کابینها بین خودروهای این کلاس است که برای یک خودروی سنتی با شاسی نردبانی و پیشرانه دیزلی عملکردی احساسبرانگیز محسوب میشود.
رکستون با دو تریم جدید ونچورا و اولتیمیت در دسترس است که قیمت مدل ونچورا از 37995 پوند شروع شده و از جمله تجهیزات آن میتوان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، نمایشگر 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، فرمان گرم شونده و برقی، صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده و... اشاره کرد.
مدل اولتیمیت که 40665 پوند قیمت دارد علاوه بر موارد یاد شده به صندلیهای چرمی، مه شکنهای LED، نمایشگر بزرگتر، نورپردازی کابین، دوربین 360 درجه، تجهیزات ایمنی بیشتر و درب پشتی برقی مجهز است.