سانگ یانگی که 5 سال پیش از ایالات متحده خداحافظی کرده بود، حالا دوباره به فکر بازگشت به این بازار بزرگ است اما این بار نه با نام سانگ یانگ. این ها را سخنگوی این کمپانی کره ای در مصاحبه با WardsAuto گفته است.
سانگ یانگ بعد از اعلام رسمی ورشکستگی اش درسال 1999 ضربه بزرگی خورد. حتی وقتی هولدینگ بزرگی مانند SAIC چین بیش از 50% سهام آنرا در سال 2004 خریداری کرد بازهم نتوانست روزهای خوش گذشته را به این کمپانی برگرداند تا آنجاکه رکود اقتصادی جهان در سال 2009 ضربه نهایی را به پیکره سانگ یانگ زد طوریکه با کسری 75 میلیون دلاری، دوباره نام کمپانی در لیست شرکت های رو به ورشکستگی قرار گرفت. بعد از آن تاریخ کمپانی هندی Mahindra & Mahindra Limited وارد میدان شد و با خرید 70% سهام سانگ یانگ و افزایش آن تا 73% در 2011، عملا مدیریت چهارمین خودروساز کره جنوبی را بدست گرفت.
حالا ظاهرا روزهای خوش سانگ یانگ در راه است چراکه هم کارخانجات این کمپانی در کره جنوبی مجددا 2 شیفته شده اند و هم اینکه هندی ها می خواهند دوباره این کمپانی را وارد بازار آمریکای شمالی کنند. البته قرار نیست محصولاتشان را با نامی که دوباره ورشکستگی در کارنامه اش دارد تحویل مشتریان دهد! آنها به فکر نام یا حتی برندی جدید هستند که برای آمریکایی ها تداعی کننده محصولی با کیفیت، پر قدرت و با نگرش رو به آینده باشد.
اولین محصول سانگ یانگ فعلا کوراندو C خواهد بود که چندماه پیش نیز فروشش در بازار بریتانیا ازسر گرفته شد. کره ای این قول را داده اند که تا پایان 2016 فروش سالیانه سانگ یانگ در آمریکای شمالی به مرز 300,000 دستگاه برسد. حالا نگاهی به برخی از آمارهای منتشر شده از این کمپانی داشته باشیم:
- مجموع فروش 2013 میلادی: 145,649 دستگاه ؛ که بیشترین میزان فروش این کمپانی از سال 2002 است؛ افزایش رشد سالیانه فروش به میزان 20.7 % .
- مجموع تولید 2013 در خارج از کره: 81,679 دستگاه؛ افزایش رشد سالیانه تولید به میزان 11.9 % .
- مجموع فروش 2013 در کره جنوبی: 63,970 دستگاه ؛ که نسبت به 2012 بیش از 34 % افزایش یافته.