عرضه سانگ یانگ تورس در اروپا با قیمت مشابه تویوتا راوفور

دوشنبه 7 اسفند 1402 - 06:19
مطالعه 4 دقیقه
KGM-Torres-1
شاسی‌بلند جدید سانگ‌یانگ تورس با پیشرانهٔ 1.5 لیتری 161 اسب بخاری و قیمتی از 35 تا 40 هزار پوند راهی بازار بریتانیا شده است.
تبلیغات

اواسط سال گذشته، سانگ‌یانگ که تحت مالکیت گروه KG قرار گرفته و به KGM (مخفف KG موبیلیتی) تغییر نام داده است، از شاسی‌بلند جدیدی با نام تورس رونمایی کرد. این خودرو با قیمت پایهٔ حدود 21 هزار دلار در بازار داخلی کره جنوبی عرضه شد و حالا راهی بازار اروپا شده است. تورس نقطهٔ عطف مهمی در تغییر برند سانگ‌یانگ به برند جدید KGM است. این شاسی‌بلند اولین خودرویی است که از زبان طراحی جدید KGM استفاده می‌کند.

تورس اما در بازار بریتانیا بسیار گران‌تر از بازار کره جنوبی است. قیمت این خودرو در تیپ پایه K30 از 35 هزار پوند آغاز می‌شود که این رقم در تیپ K40 محرک جلو به 38 هزار پوند و K40 چهارچرخ محرک به 40 هزار پوند می‌رسد. دو تیپ دیفرانسیل جلو هم‌اکنون در بریتانیا قابل خریداری هستند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک تابستان آینده راهی بازار خواهد شد. برای مقایسه، قیمت تویوتا رافور با پیشرانهٔ هیبریدی در این کشور از نزدیک 40 هزار پوند آغاز شده و در گران‌ترین نسخه به 46,800 پوند می‌رسد.

تورس با 4,700 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,720 میلی‌متر ارتفاع، شاسی‌بلند بزرگی تقریباً هم‌اندازهٔ اشکودا کودیاک و نیسان ایکس‌تریل است. بااین‌حال، برخلاف دو شاسی‌بلند مذکور، برای تورس صندلی‌های ردیف سوم ارائه نمی‌شود. این ابعاد بزرگ اما کابین جاداری را برای پنج سرنشین فراهم خواهد کرد. به گفته KGM، صندوق بار این خودرو ظرفیت قابل‌توجه 700 لیتری دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 1662 لیتر می‌رسد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم باعث کاهش این ظرفیت نخواهد شد.

تورس در حال حاضر با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه می‌شود که 161 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و خودرو را ظرف 9.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. KGM اما قصد عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی این خودرو را هم با نام تورس EVX دارد. این نسخه از یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد.

انرژی موردنیاز این موتور الکتریکی توسط یک پکیج باطری 73.4 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که به گفتهٔ KGM، با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 460 کیلومتر را فراهم می‌کند. تورس EVX از قابلیت شارژ دوطرفه هم برخوردار است که می‌تواند برق موردنیاز لوازم و ابزارهای مختلف را تأمین کند. این شاسی‌بلند الکتریکی مثل همتای بنزینی خود ظرفیت یدک کشی تا 1500 کیلوگرم را خواهد داشت.

طراحی بیرونی تورس با الهام از خودروهایی مثل لندروور دیفندر و تویوتا لندکروزر صورت گرفته است درحالی‌که نمای جلوی خودرو محصولات جیپ را به یاد می‌آورد. طراحی متمایز ستون C با رنگ نقره‌ای و طرح چرخ زاپاس روی در صندوق هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این شاسی‌بلند کره‌ای هستند. تورس در داخل به‌صورت استاندارد با دو نمایشگر 12.3 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین دید عقب، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو و گرم‌کن غربیلک فرمان ارائه می‌شود. در تیپ K40 تنظیم برقی و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، شارژر بی‌سیم گوشی، در صندوق برقی و کروز کنترل تطبیقی هم به لیست تجهیزات اضافه خواهد شد.

KGM علاوه بر تورس، در حال کار روی سه خودروی الکتریکی دیگر شامل یک شاسی‌بلند میان سایز، یک شاسی‌بلند بزرگ و یک پیکاپ است که با همکاری بی‌وای‌دی ساخته خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا پایان امسال پیکاپ مذکور را در بریتانیا عرضه کند. این خودرو بر اساس تورس EVX ساخته می‌شود و هردو مدل از باطری‌های بی‌وای‌دی استفاده خواهند کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.