معرفی سانگیانگ تورس هیبرید با پیشرانه ساخت بیوایدی
شرکت کرهای KGM (سانگیانگ سابق) خانوادهٔ کراساوور تورس را با ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی بزرگتر کرده است. این مدل به قوای محرکهٔ هیبریدی با نام Dual-Tech مجهز شده که با همکاری بیوایدی توسعه پیدا کرده است و باید بتواند جذابیت تورس را در بازار رقابتی اروپا افزایش دهد. این نسخهٔ جدید همچنین با استراتژی قیمتگذاری تهاجمی عرضه شده و در کمال تعجب، حتی از مدل پایه بنزینی خود نیز ارزانتر است. این خودرو که اولین محصول هیبریدی برند KGM محسوب میشود، با قیمت پایه ۳۵,۹۹۵ پوند برای تیپ فول روانه بازار شده است. این در حالی است که نسخه بنزینی پایه با امکانات کمتر، ۸۰۰ پوند گرانتر است. این حرکت KGM نشاندهنده عزم جدی این شرکت برای رقابت در بازار شلوغ شاسیبلندهای هیبریدی است.
قوای محرکهٔ تورس هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی در کنار دو موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً قدرتی معادل ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید میکنند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک e-DHT به هر چهارچرخ منتقل میشود و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۹ ثانیه ممکن میسازد. KGM ادعا میکند این خودرو قادر است تا ۹۵ درصد از رانندگی شهری را در حالت تمام الکتریکی انجام دهد و حالت برقی آن تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فعال باقی میماند.
با وجود مشخصات فنی قابلتوجه، مصرف سوخت رسمی این خودرو طبق استاندارد WLTP برابر با ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که گرچه رقم مناسبی است اما هنوز با رقبای سرسختی مانند تویوتا راوفور هیبرید (کمتر از ۵.۷ لیتر) و نیسان قشقایی e-Power (کمتر از ۴.۶ لیتر) فاصله دارد. ظرفیت یدککشی این مدل نیز ۱۳۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.
از نظر طراحی، نسخه هیبریدی تفاوتی با مدلهای بنزینی و برقی ندارد و همان ظاهر جسور و آفرودی خود را حفظ کرده است. در داخل کابین، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات و سرگرمی خودنمایی میکنند که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکنند. از دیگر امکانات تیپ فول این خودرو که K40 نام دارد هم میتوان به صندلیهای جلوی برقی با گرمکن و سردکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی داخلی با ۳۲ رنگ و مجموعه کاملی از سیستمهای ایمنی و دستیار راننده اشاره کرد.