سانگ یانگ

شرکت کره‌ای ادیسون موتورز رسماً سانگ‌یانگ را خرید

سانگ‌یانگ که طی چند سال اخیر با مشکلات شدید مالی مواجه شده بود، رسماً توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت کره‌ای ادیسون موتورز با قیمت ۳۰۵ میلیارد وون معادل ۲۵۵ میلیون دلار خریداری شده تا به آینده امیدوار شود. سانگ‌یانگ از زمانی که در اوایل سال ۲۰۱۰ توسط شرکت هندی ماهیندرا خریداری شد، با مشکلاتی روبرو بوده است. این شرکت باسابقهٔ کره‌ای در اوایل سال ۲۰۲۰ پس از عدم توانایی بازپرداخت وام‌ها، اعلام ورشکستگی کرد و ماهیندرا هم از سال ۲۰۲۱ به دنبال فروش سهام خود در سانگ‌یانگ بوده است.

طبق گزارش‌ها، سانگ‌یانگ زمانی که در سال ۲۰۲۰ اعلام ورشکستگی کرد، ۶۰ میلیارد وون معادل ۵۰ میلیون دلار بدهی داشته است. طی سال‌های اخیر فروش محصولات این شرکت هم با مشکل مواجه شده و در سال ۲۰۲۱ تنها ۸۴,۴۹۶ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است. به گزارش رویترز، سانگ‌یانگ از ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ زیان عملیاتی ۲۳۸ میلیارد وونی معادل ۱۹۸ میلیون دلار را گزارش کرده است. ماهیندرا زمانی که در سال ۲۰۱۰ سانگ‌یانگ اعلام ورشکستگی کرده بود، سهام آن‌را خرید و پس از یک دهه تلاش ناموفق برای بهبود اوضاع این شرکت، تصمیم به فروش سهام آن گرفت.

در حال حاضر برنامه‌های ادیسون موتورز برای سانگ‌یانگ نامشخص است اما این شرکت برنامه‌های زیادی برای حضور در بازار خودروهای سبک دارد. ادیسون هم‌اکنون به ساخت اتوبوس‌های الکتریکی می‌پردازد اما بسیار بلندپرواز است و قصد دارد با سبقت از تسلا به اپل صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شود. این شرکت برنامهٔ ساخت یک سدان الکتریکی بنام اسمارت S را دارد که از ۶۴۴ اسب بخار قدرت برخوردار بوده و در ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ادیسون این خودرو را برای رقابت با تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS در نظر گرفته و وعدهٔ ساخت اسمارت E برای رقابت با مرسدس EQE و اسمارت A برای رویارویی با تسلا مدل ۳ را هم داده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Dna

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    کاش ما مردم ایران میخریدمش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
    1. پارسا عشق ماشین سابق

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      الان می تونی بخریش تو ایران مس
      ی فروشن صفرشو خود نمایندگی تولید داخل.
      ولی ۱.۲ تومنه اگه خواستی بخر😂😂😂
      قیمتو 😱😞

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
  2. یوسف

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    احتمالا ادیسون موتورز زیرساخت های سانگ یانگ رو ارتقا بده تا مدل های سری اسمارت خودش رو به تولید برسونه از اون سمت سانگ یانگ هم از یک خودروساز با مدل های درون سوز کم کم به سمت پلاگین هیبرید و الکتریکی شدن حرکت میکنه. یه معامله دو سر برد میتونه باشه، ادیسون موتورز تجربه خودروسازی و سخت افزار تولید رو به دست میاره و سانگ یانگ هم زنده میمونه و به روز میشه.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
    1. ادریس

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخرش مثل دوو میشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. Mad.z.Max

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1500 ديدگاه)

        بعیده، دوو زیرمجموعه جنرال موتورز بود و بر اثر سیاست های خاص اون موقع جنرال موتورز و مشکلات شدیدمالیش توی اون برهه زمانی، تصمیم به قطع حمایت مالی از دوو و در ادامه ورشکستگیش گرفتن. وضعیت سانگ یانگ بنظر متفاوته..

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
  3. محسن

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    معادل ۲۵۵ میلیون دلار خریداری شده؟؟؟
    یعنی ما به سادگی میتونستیم بخریمش جالب اینجاست که من توی شرکتی کار میکنم که مدیر عاملش و مدیر مالی شرکت با یه قرارداد صوری با یه نفر یونانی ۴ فروند کشتی رو به شرط تملک بعد از دو سال میدن به طرف و بعد از دو سال یونانیه ۴ تا کشتی رو میکشه بالا ارزش ۴ فروند کشتی نزدیک ۶۰۰ میلیون دلار بوده معاون مالی بازداشت میشه و بعد آزاد میشه مدیر عامل استعفا میده و الان اتریش تشریف دارن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6394 ديدگاه)

      محسن جان
      شما خودت وقتی میبینی وضعیت را ، تازه انتظار دارید بیایند مثلاً سانگ‌یانگ را بخرند و تازه با مدیریت نابشان برای همیشه از مدار زمین خارجش کنند ، همان بهتر که عقلشان به خرید سانگ‌یانگ و این مدل شرکت‌ها نمیرسد ، و اگر نه از بیخ میزدند ریشه برند را در می‌آوردند و کلاً از تاریخ حذفش میکردند 😂 !

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۵
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      خدا خودش میدونسته ایرانی ها چه جانور هایی هستند در زمینه مدیریت ، حق هیچ پیشرفتی در جهان را بهشان نمی‌دهد😂‼️‼️

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
  4. محمد

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چینی ها در دهه ۲۰۰۰ از همین فرصتهای استفاده کردن و خودرو سازهای ورشکسته مثل ام جی انگلیس و ساب سوئد خریداری کردن و کم کم تکنولوژی این شرکته کاملن بومی شد و به غول های خودروسازی تبدیل شدن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. محمدرضا مرشدلو

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ساب سال ۲۰۱۴ کلا ورشکست شد

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. محمد

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (19 ديدگاه)

        شرکت فوتون درسال ۲۰۱۰ ساب سوئد خرید و بعد روی پلتفرم ساب محصول بایک و اسنوا رو تولید کرد بعدها هم در سال ۲۰۱۵ روی همین پلتفرم بورگوارد BX7 تولید شد

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. میثم

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2477 ديدگاه)

      چین در دهه ۲۰۰۰ اصلا خودروسازی نداشت
      از سال ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶ با چری کیو کیو (ام وی ام ۱۱۰) شروع کرد

      موافقم ۵
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا