سانگ یانگ

فروش سانگ یانگ به مالکی جدید با قیمتی ناچیز!

ظاهراً سانگ یانگ به لطف یک استارت آپ الکتریکی که تنها ۶ سال از تأسیسش می‌گذرد جانی تازه خواهد گرفت. این خودروساز کره‌ای در سال ۲۰۲۰ مقدمات ورشکستگی خود را فراهم کرد و حالا نیز تحت نظارت دادگاه قرار دارد.

نشریه نیکی می‌گوید سانگ یانگ از شرکت ادیسون موتورز به عنوان پیشنهاد دهنده موردعلاقه خود نام برده است. گفته شده این قرارداد ارزش ۲۶۰ میلیون دلاری دارد. سانگ یانگ و ادیسون موتورز طبق انتظارات این معامله را در اواخر ماه نوامبر نهایی خواهند کرد.

شرکت ادیسون در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده و مشغول تولید اتوبوس‌های الکتریکی و کامیون‌های تجاری است. علاقه این شرکت به سانگ یانگ را می‌توان با علاقه به حضور در بازار خودروهای سواری توجیه کرد. هدف این شرکت تولید انبوه خودروهای الکتریکی و سواری در کارخانه سانگ یانگ می‌باشد.

همه می‌دانیم که سانگ یانگ تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب داشته است. این شرکت که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده چهارمین خودروساز بزرگ کره جنوبی بوده و در سال ۱۹۹۱ که همکاری خود با دایملر را شروع کرد به بازیگری در بازارهای جهانی بدل شد. این شرکت توانست با استفاده از تکنولوژی مرسدس بنز محصولات جدیدی را تولید کند.

در سال ۱۹۹۷ دوو بود که سهام اصلی سانگ یانگ را خریداری کرد. البته این همکاری و مالکیت عمر کوتاهی داشت زیرا دوو سهام خود در سانگ یانگ را فروخت و در سال ۲۰۰۴ این کمپانی سایک چین بود که ۵۱ درصد سهام سانگ یانگ را خریداری نمود.

سانگ یانگ در سال ۲۰۰۹ اعلام ضرر ۷۵.۴۲ میلیون دلاری کرد و تحت نظارت دادگاه قرار گرفت.

شرکت ماهیندرا در سال ۲۰۱۱ این شرکت را با قراردادی به ارزش ۴۶۳.۶ میلیون دلار خریداری کرد و اگرچه به نظر می‌رسید با این کار سانگ یانگ دوباره به ریل بازخواهد گشت اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    چه غم انگیز.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  2. datsun

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    دقیقا زمانی که کیا و هیوندای با طراحی های زیبا و عام پسند مشتری های زیادی جذب کردن سانگ یانگ که اون موقع پتانسیل خیلی خوبی داشت با طراحی های عجیب غریب که معلوم نبود طراح چه کوفتی مصرف میکرد و طرح میداد کمر به نابودی این شرکت زدن.

    موافقم 50
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      این نشان دهنده‌ی اینه که در دنیای امروز ، طراح توانِ این را داره که حتی مثلاً بهترین خودروی مهندسی شده را به گند بکشه و برعکس ( مثل چینی‌ها که از قدرت طراحی و آپشن استفاده میکنند تا حواص مردم را از کیفیت مزخرفشون دور کنند ) !

      به شخصه هیچگاه نتوانستم حال خریداران محصولات سانگ‌یانگ را در ایران درک کنم ، هنگام خالی کردن حساب بانکیشون برای خرید این آهن‌پاره‌های زخم‌خورده با قوای فنی از رده خارج بنز آلمانی که قیمت قطعات بالایی هم داره ، چه فکری با خودشون میکردند و میکنند !

      یکبار از یکیشون سئوال کردم که چرا سانگ‌یانگ خریدی ، گفت چون پول خرید پرادو نداشتم ، همون‌جا سکوت را به ادامه‌ی تبادل بحث دوستانه ترجیح دادم 🤦‍♂️ !

      آخه مگه چی رو میخواهید ثابت کنید !
      یا هیچگاه محصولی را نخرید !
      یا اگر هم میخرید ، سعی کنید بهترین در کلاس خودش را بخرید !

      سانگ‌یانگ اگر چیزی به درد بخور بود ، همون گروه کیا هیوندای تا حالا خریده بودنش و سرمایه‌گذاری میکردند روی آن تا جای خالی محصولات suv و پیکاپ در این گروه حل بشه و نشینند تو تبلیعات کیا ریو را با لامبورگینی و جنسیس را با رولزرویس به طنز تبلیغ کنند تا خودشان را هم به سُخره بگیرند !!!

      برای من جالب اینجاست که همه‌ی دنیا به سانگ‌یانگ گفتند که چه طراحی‌های مضخرفی داره اما آن‌ها با پشتکار فراوان شِنا در این باتلاق را ادامه دادند تا جایی که امروز باید کاسه‌ی چه کنم چه کنم در دست بگیرند !

      موافقم 24
      مخالفم 19
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۳۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        دقت کردی ، تو هر دوره یه شکت هست که طراحیاش چرتن همه هم بهش میگن ولی ول کن نیست ، برای مثل قبل سانگ یانگ پونتیاک این رویه رو در پیش گرفت بعدش سانگ یانگ حالا هم جلوپنجره های بی ام و ، البته منم مثل شما از سانگ خوشم نمیاد ، خیلی شرکت تنبلیه ، هیچ تلاشی نمیکنه ، هیچ خودروی یکم انقلابی نسبت به بقیه محصولاش نمیده بیرون و …… برعکس کیا و هیوندای که دارن خودشونو زجرکش میکنن تا پیشرفت کنن

        موافقم 17
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          من احساس میکنم سانگ‌یانگ هدفش از تولید یه چیز خاص و متفاوت بوده که شبیه دیگران نَشه و نشد اما خاص بودن بلای جانش شد !

          موضوع شکست پونتیاک ، متفاوت بود که در اصل بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به زمین زدش به همراه بزرگان نامدار دیگر !

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. عشق ب ام و

        ۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        اتفاقا در نقض سخنان جنابعالی باید بگم که سامگ یانگ های وارد شده به ایران خیلی بهتر از رقبا هستن !
        هر موقع زیربندی و جلوبندی و کیفیت متریال و ساخت کابین رکستون g4رو دیدی متوجه کیفیت این برند میشی ….

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          با شما موافقم در مورد جلوبندی محصولات سانگ‌یانگ .
          اما در مورد کیفیت ساخت کابین مخالف شما هستم !

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. عموی بزرگ برادران دالتون

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاش شرکتهای خودروساز ایرانی عرضه و ریسک و جسارت سرمایه گذاری داشتن و با خرید شرکتهای اینچنینی هم از تعطیلی یه برند خوب و با سابقه جلوگیری می کردن هم خودشون به تکنولوژی اون شرکت در طراحی و تولید پلت فرم و پیشرانه و گیربکس دسترسی پیدا می کردند و به زنجیره فروش جهانی قطعه هم وارد می شدند. زمانی که جنرال موتور قصد فروش ساب و ولوو را داشت هم این پیشنهاد را به مدیران وقت صنعتی کشور داده بودن ولی ……خاک بر سر صنعتی که مدیریتش ایدئولوژی مذهبی / حاکمیتی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. حسین دهمرد

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      واسه انداختن پوسته ی سمند روی پلتفرم پژو سیصد میلیون اودلار فاعکطور کردن . کجای کاری.
      حالا کاری ندارم همون سمندم از فولکس کپی کردن.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خیلی واقعا ارزون میفروشن شرم بر این ها

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. علی

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    ماهیندرا ؟؟ باورم نمیشه !

    فکر میکردم خودروهایی مثل تاتا و ماهیندرا و چینی ها بخرن اما گویا هند دست به کره برده !!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. علی

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خط تولید تیوولی و رکستون که تازه در ایران راه اندازی شده چیه قضیش

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Reza Waffen SS

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    به شخصه خیلی ناراحت شدم ازاین خیر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. مهردادکمال

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    بنظرم بهترین موقع اس ایران خودرو و سایپا اینو با قیمت کم بخرن محصولاتشو دست کم داخل ایران با قیمت مناسب عرضه کنن افسوس که ارتباط تجاری ایران و کره بد شده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. MC20

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    سانگ یانگ شهره به دوام و طراحی زمخت بود . . . از این ها فاصله گرفت . . . برای همین رو به نابودی داره می ره . . . . . . . . . . . . . . . هر کسی کو دور ماند از اصل خویش . . . باز جوید روزگار وصل خویش . . . . . .

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا