سوباروی آمریکا هم با این روند بیگانه نبوده و آمار فروش سال 2019 خود را منتشر کرده است. یکی از خودروهایی که بیشترین افت فروش را داشته کوپه اسپورت BRZ بوده است. این خودرو که با همکاری تویوتا توسعه یافته فروش 2334 دستگاهی را ثبت کرده که نشان دهنده افت 39.1 درصدی فروش نسبت به سال پیش از آن بوده است. سوبارو در سال 2018 تعداد 3834 دستگاه BRZ را فروخته بود.
سوبارو در ماه دسامبر تنها 131 دستگاه از این خودرو را فروخته که نسبت به فروش 349 دستگاهی سال 2018 افت شدید 62.5 درصدی را نشان میدهد.
BRZ تنها خودروی کوچک سوبارو نیست که چنین افت تقاضایی را تجربه کرده است. ایمپرزا و WRX/STI نیز افت 13.1 درصدی فروش را تجربه کرده و این امر نشان دهنده کاهش محبوب خودروهای کامپکت این برند ژاپنی است. لگاسی هم افت 12.6 درصدی فروش در سال 2019 داشته است.
اما برسیم به نیمه پر لیوان یا همان شاسی بلندهای سوبارو که افزایش فروش داشتهاند. گل سرسبد محصولات سوبارو در سال 2019 شاسیبلند سه ردیفه ایسنت بوده که افزایش فروش 126 درصدی را ثبت کرده است. البته باید گفت این خودرو از تابستان سال 2018 وارد بازار شده است.
دیگر شاسی بلندها یعنی فارستر و اوت بک نیز رشد فروش 5 و 1.3 درصدی داشتهاند. البته استثنای این دسته مدل کراس ترک با افت فروش 9.2 درصدی بوده است.
علیرغم کاهش تقاضا برای خودروهای کوچک، سوبارو در کل با افزایش فروش در سال 2019 روبرو بوده و توانسته در کل 700117 دستگاه خودرو بفروشد که بیشتر از فروش 680135 دستگاهی سال 2018 میباشد. این یعنی افزایش فروش 2.9 درصدی سوبارو در سال 2019.