معرفی نسل جدید سوبارو لوورگ 2021، اشاره‌ای ظریف به نسل جدید WRX

جمعه 31 مرداد 1399 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
2021-subaru-levorg-11
کاملاً قابل‌درک است که چرا واژه لوورگ برای برخی افراد ناشناخته است. اول اینکه نام این خودرو از سه کلمه لگاسی، روولوشن و تورینگ گرفته شده و مورد...
تبلیغات

کاملاً قابل‌درک است که چرا واژه لوورگ برای برخی افراد ناشناخته است. اول اینکه نام این خودرو از سه کلمه لگاسی، روولوشن و تورینگ گرفته شده و مورد بعدی اینکه لوورگ از سال 2014 که عرضه شده مختص بازار ژاپن بوده و سپس روانه برخی بازارهای دیگر همچون استرالیا و بازارهای اروپایی معین شده است.

سوبارو پس از پیش‌نمایش پروتوتایپ های نسخه عادی و تریم اسپورت STI هم‌اکنون دومین نسل لوورگ را رونمایی کرده است. ظاهر این خودرو مشابه نسخه‌های یاد شده بوده اما برای اولین بار تصاویر کابین این استیشن نیز منتشر شده‌اند. بارزترین ویژگی کابین لوورگ 2021 صفحه‌نمایش 11.6 اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی می‌باشد.

شاید با دیدن لوورگ جدید فکر کنید این خودرو نسخه فیس لیفت شده نسل پیشین است اما در واقع با محصولی کاملاً جدید طرف هستیم. این خودرو از پلتفرم جهانی سوبارو استفاده کرده و به پیشرانه جدید 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوی بنزینی مجهز شده است. این پیشرانه قدرت 174 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتون متری دارد.

لوورگ جدید در مقایسه با نسل پیشین خودروی جادارتری است زیرا طول آن با افزایش 65 میلی‌متری به 4755 میلی‌متر رسیده و فاصله بین محورها نیز 2670 میلی‌متر است که آن‌هم بهبود 20 میلی‌متری را نشان می‌دهد. با باز کردن درب پشتی برقی نیز فضای 561 لیتری وجود خواهد داشت که نسبت به نسل پیشین 72 لیتر بیشتر شده است.

لوورگ نه تنها بین طرفداران استیشن‌ها خودرویی شاخص است بلکه به خاطر ارتباطی که با نسل‌های بعدی WRX و WRX STI خواهد داشت در کانون توجهات قرار گرفته است. باور بر این است این سدان های پرفورمنس از طراحی ظاهری و داخلی مشابه لوورگ جدید سود خواهند برد. البته جزئیات قوای محرکه این خودروها فعلاً مشخص نیست اما گفته شده احتمال استفاده از نسخه قوی‌تر پیشرانه 1.8 لیتری توربوی جدید در این خودروها وجود دارد. همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند پیشرانه 2.4 لیتری توربوی ایسنت برای WRX و WRX STI جدید در نظر گرفته شده است.

همچنین خبر رسیده WRX STI جدید حداقل قدرت 400 اسبی و گشتاور 490 نیوتون متری خواهد داشت که نسبت به قدرت 260 اسب بخاری و گشتاور 376 نیوتون متری ایسنت بسیار بیشتر است. استخراج چنین قدرتی از پیشرانه کوچک‌تر 1.8 لیتری توربو بعید به نظر می‌رسد. اگرچه گفته شده نسخه داغ‌تر STI با گیربکس دستی عرضه خواهد شد اما شاید مدل عادی WRX با گیربکس‌های دستی و CVT در دسترس باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.