در نسل جدید سوبارو WRX خبری از نسخهٔ STI نخواهد بود

یک‌شنبه 22 اسفند 1400 - 05:30
مطالعه 2 دقیقه
Subaru-WRX-1
وقت آن رسیده است که با یکی از نمادین‌ترین خودروهای پرفورمنس بازار که ریشه در رالی دارد یعنی سوبارو WRX STI خداحافظی کنیم زیرا سوبارو در خبری شوکه...
تبلیغات

وقت آن رسیده است که با یکی از نمادین‌ترین خودروهای پرفورمنس بازار که ریشه در رالی دارد یعنی سوبارو WRX STI خداحافظی کنیم زیرا سوبارو در خبری شوکه کننده اعلام کرده است که در نسل جدید WRX خبری از نسخه STI نخواهد بود. البته در حال حاضر آینده این خودرو مبهم است زیرا سوبارو در حال بررسی فرصت‌های مختلف برای نسل بعدی WRX STI است و ممکن است این نام به شکلی الکتریکی‌شده بازگردد ولی این شرکت ژاپنی به‌صراحت گفته است که نسل بعدی STI با پیشرانهٔ درون‌سوز تولید نخواهد شد.

این در حالی است که تاکنون شایعات زیادی در مورد ساخت WRX STI جدید منتشر شده بود و حتی در جولای گذشته گفته شد توسعهٔ این خودرو با قدرتی در حدود 350 اسب بخار در دست بررسی است ولی حالا مشخص شد تمام آن شایعات بی‌اساس بوده‌اند. بااین‌حال همان‌طور که در بیانیهٔ سوبارو عنوان شده و در ابتدا هم اشاره شد، احتمال بازگشت WRX STI به‌صورت الکتریکی یا هیبریدی وجود خواهد داشت زیرا این شرکت تمرکز خود را روی تکنولوژی‌های پرفورمنسی آینده مثل الکتریکی‌سازی معطوف کرده است. البته سوبارو بازگشت این خودروی اسپرت نمادین را به‌طور قطعی تأیید نکرده است.

اولین WRX STI در سال 1994 به بازار عرضه شد که بر اساس ایمپرزا ساخته شده بود و 250 اسب بخار قدرت داشت. این خودرو در چهار نسل به تولید رسید هرچند که در سال 2014 مدل WRX از ایمپرزا جدا شد. سوبارو WRX STI اما تنها خودروی کامپکت پرفورمنسی نیست که قربانی جریان الکتریکی‌سازی شده است زیرا در سال 2018 فورد برنامه ساخت نسل جدید فوکوس RS را کنار گذاشت زیرا این خودرو برای مطابقت با قوانین آلایندگی اروپا به قوای محرکهٔ هیبریدی نیاز داشت که هزینهٔ توسعهٔ بالایی را می‌طلبید. در همین حال، نسل جدیدی از رنو مگان RS با پیشرانهٔ بنزینی نخواهیم دید و آیندهٔ هیوندای i30 N هم نامشخص است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.