معرفی نسل جدید سوبارو ایمپرزا بدون نسخه سدان و گیربکس دستی

جمعه 27 آبان 1401 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
2024-Subaru-Impreza-RS-17
سوبارو در نمایشگاه لس‌آنجلس از نسل ششم ایمپرزا پرده‌برداری کرده است. در این نسل نسخهٔ سدان و همین‌طور گیربکس دستی حذف شده است اما برای اولین بار...
تبلیغات

سوبارو در نمایشگاه لس‌آنجلس از نسل ششم ایمپرزا پرده‌برداری کرده است. در این نسل نسخهٔ سدان و همین‌طور گیربکس دستی حذف شده است اما برای اولین بار از سال 2005، مدل RS دوباره به خانوادهٔ ایمپرزا بازگشته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید این ماشین شباهت زیادی به همتای کراس‌اوور خود یعنی کراس‌ترک دارد. زیر این بدنهٔ جدید، ایمپرزا 10 درصد مستحکم‌تر از قبل شده و از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهبودیافته‌ای بهره می‌برد اما زیر کاپوت همچنان به‌رسم سوبارو، شاهد پیشرانه‌های تخت هستیم.

پیشرانهٔ استاندارد این هاچ‌بک ژاپنی یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با 152 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور است اما پیشرانهٔ هیجان‌انگیزتر، نمونهٔ 2.5 لیتری است که با 182 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور در نسخهٔ RS ارائه می‌شود. ایمپرزا RS به‌عنوان نسخهٔ پرچم‌دار این خانواده، علاوه بر پیشرانهٔ قوی‌تر از سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بزرگ‌تر، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی خاکستری تیره، قطعات تزئینی مشکی‌رنگ، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی هارمن کاردون با 10 بلندگو هم برخوردار است.

برای کسانی که به دنبال تعدادی از این ویژگی‌ها با قیمت پایین‌تر هستند، سوبارو مدل ایمپرزا اسپرت را با سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های 18 اینچی اما با پیشرانهٔ استاندارد 2 لیتری ارائه می‌کند. تیپ پایه نیز به‌صورت استاندارد از پکیج کمک‌رانندهٔ Eyesight سوبارو با ترمز اضطراری خودکار بهره می‌برد. انتقال نیروی هردو موتور اما فقط توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد زیرا همان‌طور که گفته شد، سوبارو در این نسل گیربکس دستی را کنار گذاشته است. البته در مدل‌های اسپرت و RS، گیربکس CVT حالت دستی اختصاصی با هشت دنده دارد تا حس بهتری به راننده بدهد.

در داخل، سوبارو وعدهٔ صندلی‌های جدید و همین‌طور محفظه‌های بیشتر برای اشیاء را داده است درحالی‌که صندلی‌های عقب با نسبت 40 به 60 تا می‌شوند. علاوه بر این، حالا سیستم کنترل تهویه هم هوشمند شده و به‌منظور کاهش مصرف سوخت، صرفاً روی گرم یا خنک کردن صندلی‌هایی تمرکز می‌کند که سرنشین دارند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از طریق یک نمایشگر عمودی 11.6 اینچی ارائه می‌شود که اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم را به‌صورت استاندارد در اختیار خریداران تیپ‌های اسپرت و RS می‌گذارد. نسل ششم سوبارو ایمپرزا در بهار سال 2023 راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.