درگ جذاب نیسان اسکای لاین GT-R R32 و سوبارو ایمپرزا WRX

شنبه 23 دی 1402 - 06:49
مطالعه 3 دقیقه
32801
دو خودروی نیسان اسکای لاین GT-R R32 و سوبارو ایمپرزا WRX به عنوان محصولات نمادین ژاپن در دهه 90 میلادی رقابت جذابی را به نمایش گذاشته‌اند.
تبلیغات

هر دو خودروی موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند و کاملاً تیونینگ شده‌اند. قدرت تولیدی نیسان و سوبارو به حدود 600 اسب بخار می‌رسد و بنابراین انتظار یک مسابقه فشرده و جذاب را داریم. ابتدا می‌خواهیم به پدر نیسان GT-R مشهور یعنی اسکای لاین GT-R R32 بپردازیم که توسط شرکت SRD تیونینگ تولید شده است. پیشرانه 6 سیلندر 2.6 لیتری توربوی این هیولا 629 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

SRD تیونینگ جهت دستیابی به این قدرت قابل‌توجه اقدام به ارتقای کامل پیشرانه RB26 کرده و یک کیت توربو جدید گرت G35/900 با منیفولدهای متفاوت، پمپ والبرو 490LPH و ECU بازنگری شده را در نظر گرفته است. بنا به گفته مالک خودرو شما به راحتی می‌توانید این خودرو را با قیمت حدود 76 هزار دلار بسازید. اگرچه خروجی اسکای لاین در مقایسه با برخی از GT-R های تیونینگ شده کم به نظر می‌رسد اما قطعاً نتیجه نهایی لذت‌بخش و پذیرفتنی خواهد بود.

اما رقیب نیسان در این مسابقه درگ یک دستگاه سوبارو ایمپرزا WRX مدل 1993 با پیشرانه 4 سیلندر 2.1 لیتری 602 اسب بخاری است. این پیشرانه توسط ریسیکال تیون شده و از قطعات فورج کاری شده، یاتاقان‌های متفاوت، توربوی توئین اسکرول بورگ وارنر EFR7670، خنک کننده روغن جدید، انژکتورهای ID1000، پمپ بوش 055 و... سود می‌برد. مالک سوبارو اظهار می‌دارد این پروژه با بهای حدود 63 هزار دلار جمع شده است و اگرچه برخی ایمپرزاهای دیگر قدرت بیشتری دارند اما به لطف کاهش وزن و برخی تغییرات دیگر، این WRX در خط مستقیم پرفورمنس بسیار خوبی دارد.

اما به مسابقات درگ نیسان و سوبارو بپردازیم که در مسابقه رولینگ اول اسکای لاین GT-R با فاصله‌ای به اندازه یک خودرو پیروز میدان لقب می‌گیرد. البته ایمپرزا WRX مسابقه دوم را برنده می‌شود و در مسابقه نهایی این نیسان است که دوباره پیروز شده و با فاصله‌ای کم بر حریف غلبه می‌کند؛ اما در درگ از حالت سکون داستان فرق می‌کند و سوبارو لانچ بهتری دارد. در مسابقه دوم نیز ایمپرزا می‌توانست وضعیت خوبی داشته باشد اما تعویض اشتباه دنده این خودرو را عقب می‌اندازد. البته مسابقه سوم همانند مسابقه درگ اول است و سوبارو با فاصله‌ای قابل‌توجه نیسان را شکست می‌دهد. ایمپرزا WRX در عرض 3.36 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که اسکای لاین GT-R عدد 4.27 ثانیه را ثبت می‌کند. نیسان اگرچه قدرت بیشتری دارد اما استفاده از یک توربو ثابت می‌کند برای پیروزی در رقابت به چیزهای بیشتری نیاز است. تماشای این مسابقه درگ جذاب را از دست ندهید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.