پیشرانه چهار سیلندر تخت توئین توربو، شاهکار سوبارو برای تاخیر توربوشارژر
سوبارو که به خاطر موتورهای تخت چهار سیلندر و سیستمهای چهارچرخ محرک در خودروهای سواری شناخته میشود، در اوایل دهه ۹۰ به دنبال راهحلی خلاقانه برای مشکل تأخیر توربو در موتورهای توربوشارژ در دورهای پایین بود و فناوری نوآورانهای را برای مدلهای نسل دوم و سوم لگاسی توسعه داد. فناوری توربو در دهه ۸۰ بسیار محبوب بود. این فناوری به خودروسازان امکان میداد تا قدرت را تا ۵۰ درصد بدون افزایش تعداد سیلندر یا حجم موتور افزایش دهند. مدلهایی مانند آئودی کواترو اولیه و پورشه ۹۳۰ توربو از یک توربوشارژر بزرگ برای تولید بوست استفاده میکردند.
متأسفانه، این سیستمهای اولیه یک نقص بزرگ داشتند. توربوی بزرگ زمان زیادی برای رسیدن به سرعت لازم و آزادسازی قدرت اضافی نیاز داشت. راننده پس از شتابگیری آرام اولیه، ناگهان با ورود توربو به مدار، جهش ناگهانی قدرت را احساس میکرد. تأخیر توربو به پدیدهای رایج در این مدلها تبدیل شد. در آغاز دهه ۹۰، سوبارو که از نظر مالی وضعیت خوبی داشت، شروع به آزمایش سیستمی جدید برای رفع این تأخیر و جهش ناگهانی قدرت کرد. این شرکت پیشتر از موتور 2 لیتری توربوشارژ در ایمپرزا استفاده میکرد که عملکرد قابل قبولی داشت. بااینحال، سوبارو برای لگاسی که خودرویی بزرگتر، سنگینتر و لوکستر بود، به دنبال تجربه رانندگی نرمتری بود. ازآنجاکه بازار ژاپن مشوقهای مالیاتی برای موتورهای زیر 2 لیتر ارائه میکرد، سوبارو نمیخواست حجم موتور را افزایش دهد. بخش مهندسی این شرکت راهحلی متفاوت ارائه کرد که استفاده از دو توربوشارژر کوچک اما با اندازه یکسان بود.
سوبارو از مجموعهای از سوپاپها و لولهها برای هدایت گازهای اگزوز از یک سمت موتور تخت به سمت دیگر استفاده کرد. در دورهای پایین، تنها یک توربو بوست تولید میکرد. در دورهای میانی، سوپاپی باز میشد و هوا به توربوی دیگر هدایت میشد تا هر دو توربو فعال شوند. وقتی سوبارو در سال ۱۹۹۳ موتور توئین توربوی 2 لیتری را در نسل دوم لگاسی GT معرفی کرد، این موتور ۲۴۶ اسب بخار قدرت تولید میکرد. پس از فیسلیفت در سال ۱۹۹۶، خریداران دو گزینه داشتند که شامل نسخه کمقدرت با ۲۵۶ اسب بخار و نسخه پرقدرت با ۲۷۶ اسب بخار میشد. سوبارو این موتور را بهبود داد و آن را مقاومتر کرد تا نقاط ضعف در منحنی گشتاور را برطرف کند. نسخه نهایی این موتور توئین توربو در نسل سوم لگاسی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ عرضه شد.