معرفی کانسپتهای سوبارو STI، هاچبکهای داغ جذاب برقی و بنزینی
سوبارو در نمایشگاه حملونقل ژاپن، با رونمایی از دو کانسپت قدرتمند و چشمگیر با نشان STI، توجهات را جلب کرده است. این دو خودرو، یکی تمام برقی و دیگری با پیشرانه بنزینی، نشاندهنده استراتژی دوگانه این شرکت برای آیندهٔ محصولات اسپرت خود هستند؛ از یک سو، پذیرش کامل دنیای الکتریسیته و از سوی دیگر، وفاداری به ریشههای بنزینی و پرسروصدای خود.
اولین خودرو، کانسپت Performance-E، یک استیشن اسپرت تمام برقی است که به گفته سوبارو، پرچمدار نسل جدید این شرکت خواهد بود. بسیاری معتقدند این کانسپت میتواند پیشنمایشی از جانشین برقی مدل لوورگ باشد. طراحی این خودرو با خطوط تیز، چراغهای LED جسورانه، ورودیهای هوای بزرگ و بدنهای با آیرودینامیک فوقالعاده، کاملاً تهاجمی و آیندهنگرانه است. سقف شیبدار به یک اسپویلر دماردکی خاص ختم میشود و پوششهای آیرودینامیک طلاییرنگ روی رینگها، یادآور رنگ کلاسیک خودروهای رالی سوبارو است. زیر پوست این کانسپت، یک معماری پیشرفته با باتری نصبشده در کف، دو موتور برقی در محورهای جلو و عقب برای ایجاد سیستم چهارچرخ متحرک و یک سیستم تعلیق اسپرت قرار دارد.
کانسپت دوم که قلب طرفداران قدیمی سوبارو را به تپش انداخته، Performance-B نام دارد. این خودرو یک هاچبک پنجدر آتشین بر پایه مدل ایمپرزا است که به نظر میرسد مستقیماً برای رقابت با خودروهایی مانند تویوتا GR کرولا طراحی شده باشد. این کانسپت با گلگیرهای بسیار پهن، ورودی هوای بزرگ روی کاپوت، سپرهای تهاجمی، یک بال عقب عظیم و دیفیوزر پیچیده، کاملاً آماده حضور در پیست مسابقه به نظر میرسد. زیر کاپوت این هیولا، یک موتور تخت بنزینی در کنار سیستم چهارچرخ متحرک مشهور سوبارو قرار گرفته است. این کانسپت، خاطره نسل سوم WRX STI هاچبک مدل ۲۰۰۸ را زنده میکند و این امید را ایجاد کرده که سوبارو بار دیگر یک هاچبک اسپرت و جذاب را به خط تولید خود بازگرداند.