معرفی سوبارو کراسترک ویلدرنس ادیشن، نسخهای توانمندتر و تولید محدود
سوبارو برای اولین بار، نشان پرآوازهٔ ویلدرنس را به بازار خانگی خود، ژاپن آورده است اما کراساوور سوبارو کراسترک ویلدرنس که در تیراژی محدود عرضه شده، تفاوتهای بنیادینی با همتای آمریکایی خود دارد و بیشتر بر ظاهر ماجراجویانه تمرکز کرده تا قابلیتهای فنی واقعی. این نسخه ویژه که تنها در ۵۰۰ دستگاه تولید میشود، فاقد مهمترین ارتقاهای فنی مدل آمریکایی یعنی افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، کمکفنرهای تقویتشده و حتی پیشرانه قدرتمندتر است. درواقع، این یک ویلدرنس رامشده برای بازار ژاپن به شمار میرود.
شاید بزرگترین ناامیدی برای علاقهمندان، بخش فنی باشد. درحالیکه نسخه آمریکایی از یک موتور ۲.۵ لیتری تخت با ۱۸۲ اسب بخار قدرت بهره میبرد، مدل ژاپنی به قوای محرکهٔ استاندارد هیبریدی 2 لیتری e-Boxer مجهز است. این قوای محرکه تنها ۱۴۳ اسب بخار از موتور بنزینی و ۱۳ اسب بخار از موتور الکتریکی تولید میکند که تفاوت قابلتوجهی با نسخهٔ آمریکایی دارد. البته، سیستم چهارچرخ محرک مشهور سوبارو همچنان بهصورت استاندارد وجود دارد.
سوبارو برای جبران این کمبودها، مجموعهای از تغییرات ظاهری را برای این مدل در نظر گرفته است. ازجمله این موارد میتوان به رنگ مشکی با بافت ویژه ضدخش روی آینهها و محافظها، جلوپنجره مشکی مات، برچسب روی کاپوت و تریم تیره چراغها اشاره کرد. رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی با رنگ مشکی مات و جزئیات زرد، به همراه لاستیکهای آفرودی تویو Open Country A/T III با نوشتههای سفید روی دیواره، ظاهر این کراساوور را تکمیل میکنند. فضای داخلی اما بدون هیچ تغییری نسبت به مدل استاندارد باقیمانده است.
این ۵۰۰ دستگاه از طریق سیستم قرعهکشی به متقاضیان واگذار خواهد شد. قیمت این نسخه ویژه از حدود ۴.۰۵ میلیون ین معادل ۲۶,۴۰۰ دلار شروع میشود که حدود ۵۰۸ هزار ین (۳,۳۰۰ دلار) گرانتر از مدل استاندارد کراسترک در ژاپن است. این در حالی است که مدل بسیار توانمندتر ویلدرنس در آمریکا با قیمت پایه ۳۳,۷۹۵ دلار به فروش میرسد.